Els Celiatics i altres intoleràncies alimentaries i els avituallaments

Els Celiatics i altres intoleràncies alimentaries i els avituallaments

27 febrer 2014 12:59 #1 per Judith (Associat/da)
Hola,

Tinc una amiga corredora que és celíaca m'ha demanat que us faci arribar una carta, suposo que entre tants que som també hi ha algú o coneixeu  algun cas d'intolerància alimentària, sigui celíac, al·lèrgic els fruits sec, al·lèrgic a la lactosa..etc...

Aquí us deixo la carta


"Sóc corredora i sóc celíaca, a primer cop d’ull aquesta combinació no hauria de suposar cap problema, però en realitat sí que ho és. Per això vull demanar ajuda i suport per tal de donar a conèixer aquesta reivindicació i veure si, entre tots, podem aconseguir normalitzar la situació.
La qüestió és que quan s’organitzen curses ningú té en compte la possibilitat que pugui haver algú amb qualsevol tipus d’intolerància o al·lèrgia, ja sigui a la lactosa, a l’ou, a fruits secs... . Penso que en la mateixa situació amb la que jo em trobo hi ha d’haver altres persones que també ho pateixin.
El punt principal de la meva queixa radica a la bossa d’obsequi o al menjar i begudes que s’ofereixen durant les curses.  
Si no hi ha fruita fresca, no puc menjar res de res, ja que les barretes energètiques, galetes, fruits secs i, fins i tot, alguna beguda isotònica que es dispensa, porten gluten i, lògicament, no puc ingerir-los. Sí que és cert, i de fet és el què faig sempre,  miro de portar sempre una bossa amb menjar, però el que jo vull és normalitzar una situació a la que moltes persones ens veiem “condemandes” i no sentir-nos diferents a la resta mentre practiquem una afició i un esport.
És per aquest motiu que  agrairia que els/les organitzadors/es i col·laboradors/es que gestionan  les curses siguin conscients d’aquesta realitat, malauradament creixent, i posin productes als que la gran majoria de persones puguin accedir (tinguin, o no, alguna intolerància) o que d’alguna manera diferencïin els productes.
De la mateixa manera que al fer la inscripció demanen especificar la talla que fas servir, que hi pugui haver un apartat on es pogués incloure si la persona participant té algun tipus d’al·lèrgia o intolerància, disposar, per exemple, d’algun dorsal diferenciador o polsera que distingís de la resta de corredors/es pq facilitessin el menjar o begudes correctes.
Els agraeixo la seva comprensió i agraïnt-los per endavant la seva col·laboració"

Gràcies!!!

Trailwalker 22:55:53 Girona'15
Marató: 4:52:57 Barcelona'14
Mitja Marató - 02:03:11 Barcelona'14
10 k : 00:52:55 Can Mercader'14
5k: 00:24:38 Igualada'14

VULL I PUC!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 febrer 2014 20:45 #2 per sir (Associat/da)
jo tambe soc celiac e intolarant a la lactosa ...no tinc problema ja m'agafo els gels,els entrepans de casa i a correr :party: :party: estic acostumat a viure aixi ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 febrer 2014 21:51 #3 per Judith (Associat/da)

jo tambe soc celiac e intolarant a la lactosa ...no tinc problema ja m'agafo els gels,els entrepans de casa i a correr :party: :party: estic acostumat a viure aixi ;)


Es veritat que us la podeu dur de casa sir però si anem fent força entre tots per que tothom pugui arribar a meta i tenir un avituallament, jo ho veig amb la meva amiga, que tots arribem i anem menjant i recuperant-nos i que ella ha d'esperar anar al guardarropia per poder menjar alguna cosa.


Trailwalker 22:55:53 Girona'15
Marató: 4:52:57 Barcelona'14
Mitja Marató - 02:03:11 Barcelona'14
10 k : 00:52:55 Can Mercader'14
5k: 00:24:38 Igualada'14

VULL I PUC!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 febrer 2014 09:06 #4 per Bullich (Visitant)
Bones! endavant amb la iniciativa! realment és una mancança que tenen les curses i algú ha de lluitar perquè tots els participants puguin gaudir dels avituallaments que prèviament han pagat.
Endavant  :wink2:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 febrer 2014 10:24 - 28 febrer 2014 10:28 #5 per Zesar (Visitant)

jo tambe soc celiac e intolarant a la lactosa ...no tinc problema ja m'agafo els gels,els entrepans de casa i a correr :party: :party: estic acostumat a viure aixi ;)


+1

Alérgico al huevo. Me produce un choque analfiláctico.

Sobre lo de hacer fuerza, hay que distinguir dos cosas.

1) La mayoría de las cosas que ponen, son "regalos" de "colaboradores" Aquí no hay nada que hacer. La organización pone lo que le dan.

2) Lo pone la organización. Esto cuesta dinero y fuerza organizativas, así que lo anuncian. Aquí la primera consideración a hacer es que vas en función de lo que te dan. Te puedo asegurar que si anuncian bizcocho o tortilla a la llegada yo leo que no me van a dar nada. La segunda es explicar la problemática y que hagan algo. Pero no son un restaurante. Quiero decir, que si tienes que dar algo que:

- no contenga gluten
- no tenga huevo
- no sea un derivado de la lactosa
- no sea ni contenga frutos secos
- no sea fruta (o cuidado con cuál, porque hay quien es alérgico)
- no sea 100% carbohidrato ni contenga azúcares de rápida absorcion (por los diabéticos)

¿Incluimos a vegetarianos o lo consideramos una frivolidad ?

Al final puedes intentar amoldarte pero no a todo. Es más importante, en mi opinión, que lo que den esté conveniente marcado. Y si es comida hecha en el momento,

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 febrer 2014 10:50 #6 per Bullich (Visitant)
Doncs això, no cal oferir una carta amb mil combinacions possibles, però és una oportunitat per millorar l'atenció al corredor.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Jun 2016 20:18 #7 per footing (Visitant)
Tenim algun fil obert sobre celiaquia i running?.
Acaben de detectar que sóc intolerant al gluten i la cosa es complica quan no pots optar als hidrats del blat i de l'avena.
Qualsevol consell serà benvingut.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.