Ultra Montseny 78k (+4438) - 06.04.2019 (4 pts ITRA)

Ultra Montseny 78k (+4438) - 06.04.2019 (4 pts ITRA)

06 Gen 2019 13:32 - 06 Gen 2019 13:44 #1 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ultra Montseny 78k +4.438m
https://www.ultramontseny.com/
També hi ha curses de 35, 20 i 11 kms!

Algú la va fer l'any passat?
Cóm és? Molt tècnic?
Es sol omplir de seguida, o podem pensar-nos-ho una mica més?

Gràcies,
Dennis.


Infomació UM 78K
Hora de sortida: 06:00h 6 d’abril del 2019
Hora màxima d’arribada: 02:00h del diumenge 7 d’abril (max. 20h)
Lloc de sortida / arribada: Sant Pere de Vilamajor
Temps màxim per realitzar la cursa: 20 hores
Distància: 78Km
Desnivell positiu: 4.438m
Desnivell acumulat: 9.214m

Briefing: Divendres 20:00h Sant Pere de Vilamajor

Recollida de dorsals:
Divendres 18:00h a 20:00h Sant Pere de Vilamajor
Dissabte 04:30h a 05:30h Sant Pere de Vilamajor

L’Ultra Montseny és puntuable per la UTMB 2019 amb 4pts. Itra.

Inscripcions
5 | Novembre | 2018

Fins al 31 de desembre
Federats: 63€ — No federats: +5€

A partir de l’1 de Gener
Federats: 68€ — No federats: +5€

La Inscripció inclou:
Obsequi i obsequi Finisher
Avituallaments

Cronometratge amb xip
Servei de fisioterapia

Servei mèdic
Servei de guarda-roba, dutxa
Servei d’abandonament a Montseny i Viladrau

Avituallaments
Serra Llarga Km 5,6
Coll de St Elies Km 9,1
Montseny Km 18,2
Sant Marçal Km 30,3
Viladrau Km 42,3
Collformic Km 55,6
Pla de La Calma Km 63,3
Coll d’Uixola Km 71
Sant Pere – Arribada Km 77,7

Material obligatori
Mòbil amb la bateria plena
Lampara Frontal, més un joc de piles (o frotal) de recanvi
Jaqueta impermeable amb caputxa
Peça de roba tèrmica
Gorro/Buff
Guants
Xiulet
Manta tèrmica
Bidó per a líquids 500ml o motxilla hidratació
Got (El bidó pot fer l’ús)
2 barretes energètiques o similar

Tall horari
Montseny km 18,2 – 4 hores
Viladrau km42,3 – 11 hores
Temps màxim arribada: 20:00 hores

Estació de vida

L’Estació de vida està situada a la vila de Viladrau, tots els corredors que ho desitgin podran deixar la seva bossa (pròpia) en una zona habilitada per a aquest propòsit a Sant Pere de Vilamajor, trobant-la de nou com us diem a Viladrau.

Important; us recomanem que en aquesta bossa deixeu exclusivament el material de recanvi que utilitzareu durant la cursa, en cap cas la roba que necessitareu un cop arribats a meta, per a la dutxa així com les claus del cotxe.
La bossa de vida serà retornada al tancament de l’avituallament de Viladrau o bé amb el pas de l’últim corredor de la UM per aquest punt, des de Viladrau fins a Sant Pere de Vilamajor hi ha una hora de trajecte en cotxe, tingueu en compte aquesta informació, gràcies!

Recorregut
100% pel Parc Natural del Montseny, el recorregut de la UM serà marcat durant la primera setmana del mes d’abril i, repassat divendres 5 del mateix mes, i novament el dissabte 6 d’abril, una hora abans del pas del cap de cursa. Des de l’organització posem tots els mitjans possibles perquè gaudiu d’una carrera en les millors condicions, però no ens podem fer càrrec del possible dany per parts de tercers malintencionadament. Els quilòmetres mostrats, són els del recorregut original de la UM, aquests es podrien veure afectats en cas de variacions degudes a causes mediambientals o bé altres tipus de contratemps.

Atenció
Es podran fer canvis així com retornar el 80% de l’import de la inscripció, fins al 15 de març. Passat aquesta data, en cap cas es podran fer devolucions o canvis. L’organització es reserva el dret de fer inscripcions el mateix dia al preu de 75 € federats / 80 no federats.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2019 12:48 #2 per anguru (Associat/da)
Hola Dennis,

Jo la vaig fer l'any passat, però no la vaig acabar, em vaig lesionar el mes abans i vaig arribar una mica tocat a la cursa, tot i així vaig arribar fins a Coll Formic (km 55) amb + o - 9h. La cursa no es molt tècnica, solament destacaría algun tram de baixada del Turó del Samon (sobretot el principi), baixada Agudes, algún tram de la baixada del Matagalls (més per anar les cames cansades que no per la tècnisitat que implica) i els primers metres del Sui. La pujada de Viladrau a Matagalls es fa molt pesada, encara, que el paissatge es espectacular i l'última pujada important, que ve després de la baixada de Coll Formic, que puja al Pla del Cafè, es curta però molt explosiva i et pot deixar buit del tot i després queda arribar al Sui, terreny corredor, però molt puja baixa, després de baixar del Sui, crec recordar que baixes pel mateix corriol que es puja (en aquesta edició no ho he mirat).

Bueno, espere poder haver-te ajudat.

Que tinguis bona cursa.

Nota: Si tens pals, t'anirà molt bé en les pujades, arribaràs amb les cames més fresques a l'última pujada i en les baixades guarda-les que et molestaràn bastant.

Ruta:
10km: (moltes) 00:40:18 Cros popular de Sants 2017
21,097km: ( 9 ) 01:30:37 Barcelona 2021
42,195km: (2) 03:20:02 Barcelona 2021

Muntanya:
Mitja marató: 20
Marató: 5
Ultres: 5

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2019 23:52 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies anguru!!

Doncs sí, m'has ajudat molt!
De fet, ara ja estic una més tranquil..
I ja sabeu, vull fer-ho sempre sense "trampes" (pals). Crec que és més la molèstia baixant, i a més... m'agrada córrer amb el perfil imprès a la mà.

Veurem quants correcats serem al Montseny d'aquí 2 setmanes!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2019 07:56 #4 per hyuste (Associat/da)
Totalment amb la descripció de l'Anguru
Portar pals és una bona decisió.
jo faré la distància del Trail de 35 kms

Héctor Yuste

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 11:18 #5 per Dennis Teuling (Associat/da)



Ayer participé en la Ultra Montseny, una cursa de 78 kms que sale de Sant Pere de Vilamajor para cruzar todo el macizo hasta Viladrau via el Turó de l'Home, para volver subiendo Matagalls y el Suï.
Nada menos que 4438 metros positivos!!

Pero hay cosas que no cambian nunca, y a punto estaba de perderme la Ultra por mi mala cabeza.
Un cúmulo de 3 fatalidades que finalmente no tuvieron consecuencias... por poco.

1. Sabía que el jueves tenía una comida o comida-cena fuerte con mi jefe y el ex director Export de la empresa y sabía que tenía que ir con mucho cuidado. La comida más que excelente en La Barceloneta, tanto que poco a poco perdí la cautela y para acortar mis miserias solamente diré que me acosté a las 03:00 con nulas ganas ni posibilidades de correr 26 horas más tarde.

2. Después de trabajar el viernes decidí ir a Sant Pere de Vilamajor a recoger el dorsal, pero tras 1 hora en coche aun estaba en Molins a 4 kms de casa... unos accidentes habían dejado el tráfico parado, pero por suerte decidí aguantar 45 minutos más a recoger el dorsal...
De esta forma podría levantarme a las 04:20 en vez de 03:50 el sábado por la mañana.

3. Como siempre antes de las cursas, aprovecho un viejo móvil (un móvil NO 'Smart' para un chico aun menos 'Smart') para despertarme y introduzco 04:20 y me voy a dormir, dejando mi Forerunner cargando en el despacho para que estuviera a tope para el día siguiente.
Me levanto, sorprendentemente fresco, me ducho, me visto y cojo mi reloj del despacho....
MIERDA!!! Son las 05:50. MIERDA!!! Resulta que no había cambiado la hora!!!
No voy ni al lavabo y salgo corriendo por las escaleras al parking para salir a toda hostia.
Soy prudente conduciendo, pero no tenía más remedio que ir como un Fittipaldi a Sant Pere, donde dejo el coche en el primer sitio que veo y voy corriendo a la zona de salida...
Totalmente desolada (of course). Veo el reloj de la cursa... 26'.
Entro corriendo, y les digo que me he dormido y si puedo salir.
La chica de la organización me dice tajantemente: ¡NO!
Digo que voy corriendo, que ya les pillaré, pero ella me afirma que los corredores escombra sacan las cintas y que no será posible.
Por suerte había un hombre al lado que dice que hasta el km 10 no sacarán las cintas y "afanya't!".

Salgo a toda hostia (con 26:56 de retraso), por la oscuridad del bosque de Sant Pere de camino a la Serra Llarga.
Uff... por los pelos.



Y allí no acaba mi (nuestra) suerte, porque si hacía 3 días habían pronosticado 42 mm de lluvia (una barbaridad) y 36 cm de nieve (una auténtica locura) en el Turó de l'Home, hoy parece que el tiempo nos va a respetar.

Voy corriendo como pueda, pero es una subida larga de 900 metros de desnivel y no avanzo tan rápido como pensaba. Tras 6 kms llego al primer avituallamiento, y me dicen que los corredores escoba han pasado 10÷12 minutos antes. Joder... tengo que meter más caña!! Aun me lo voy a perder. Troto como pueda por las molestas pendientes pero no hay señal de los otros corredores.
Pero de repente me pasa un coche con los chicos del primer avituallamiento que suben al collado del km 10... seguramente para avisar que no saquen las cintas todavía.
Y pura casualidad, es justo 30 metros antes de llegar al Coll de St. Elies que llego al último corredor!

Salvado!!! Ya solo me quedan los 68 kms, dentro de cursa, y sabiendo que voy a acabar.

Vaya manera de complicarme la vida.



Ahora que no soy el último, me atrevo a sacar el móvil y avisar a mi mujer que estoy en cursa, y a sacar la primera foto del precioso paisaje del Montseny.

Tras 11,4 kms (1200m de altitud), y bastante antes de la cima, hay un desvío a la derecha, y veo como un grupo de 10÷12 corredores vuelven cabreados porque se han equivocado más de un km!!
Desde luego no fue por culpa de la señalización, que era impecable, y no me equivoqué ni una vez.

Bajo 7 kms, con 4÷5 kms muy cómodos (ritmo 4:55-5:05) y sigo pasando de vez en cuando algún otro corredor hasta el control del Montseny donde rellenamos los bidones con agua y Acuarius.

Aquí empieza la cursa de verdad, los siguientes 8 kms subimos casi 1300 metros hasta el Turó de l'Home. La subida es dura, pero aun las piernas son frescas y se lleva bien. El tiempo es agradable hasta unos 1200 metros de desnivel, donde entramos de lleno en la niebla y la temperatura baja en picado. Por suerte no hace nada de viento (pensaba) pero a los 1500 metros un chico nos "recomienda" (una recomendación del tipo Marchena) que pongamos echando hostias la chaqueta impermeable que allí arriba no hay quien aguanta. Parece un poco exagerado... hasta llegar arriba. Brutal!!

Solamente un buen samaritano llamado Ives se quedó allí arriba y como el mismo Yeti nos guiaba por donde teníamos que seguir. Qué valor, qué valor!
Encima me choca la mano y dice que se alegra de que haya podido recuperar la media hora de retraso!! Un crack!




A pesar de los guantes no siento las manos, y es terrible el paso entre Turó de l'Home y les Agudes.
Con temperaturas bajo cero y un viento muy fuerte era un suicidio estar mucho tiempo allí arriba. Lo importante de llevar siempre ropa de más en la montaña... aunque hacía minutos parecía un día benévolo.

Tras llegar a les Agudes giramos hacia abajo por el típico camino vertiginoso (pero no peligroso) hacia St. Marçal.



Aquí cojo mi batería USB para llenar nuevamente a tope el reloj GPS y subimos camino a Matagalls. Es extraño, porque sabía que no subiríamos a Matagalls hasta después de pasar por Viladrau, pero seguimos subiendo por el mismo camino hasta 1550 metros de altura, donde está la planada de Pau Casals. Allí por fin nos desvían por un bosque precioso y perdemos mucha altura en muy poco tiempo. Pero qué agradable el camino negro entre la nieve. Después un largo y cómodo paseo hasta Viladrau donde por fin nos daban un buen plato de comida sólida.
Rellenamos bidones, brou, pasta, y un entrepà con butifarra que prefiero llevar por el camino.



He llegado tras 6h57 minutos, justo el km 42,6, así que me imagino que aun es posible llegar en menos de 13 horas. Quedan algo menos de 36 kms y debe de ser posible.

Pero ahora viene para mi lo peor de la cursa... la terrible subida al Matagalls.
Salimos de los 700 metros de Viladrau y quedan casi 1000 metros de desnivel positivo y ya llevamos casi 3000.
Es un poco extraño también, porque después de bastantes kms subiendo, llegas a aprox. 1100m y hay una señal (todo recto) para llegar directamente a Collformic. Pero a nosotros nos hacen girar a la izquierda para subir al Matagalls (casi, casi) y después bajar a Collformic. No sería tan ilógico si no fuera porque arriba no había ni control ni nadie que podía corroborar si habíamos subido o no.
Pero bueno, para eso tenemos Strava....

Lo dicho, una pájara tremenda subiendo al Matagalls pero por suerte no perdí más de 2 posiciones que luego recuperé enseguida en la bajada a Collformic.




Después una zona muy corredora, al menos 5 kms sub 6', (que parece fácil, pero tras 60 kms no lo es tanto), y después de cruzar el río por este bosque tan bonito (cerca de St. Cristòfol), de repente subimos por el otro lado y nos encontramos en una subida terrible. Me doy cuenta aquí que todo intento de acabar sub 13h será infructuoso y decido subir como pueda... incapaz de seguir a los 4 que me adelantan como si nada. Por suerte son tan solo 400 metros de desnivel positivo y cuando llego al avituallamiento del Pla del Cafè sé que ahora sí ha pasado lo peor.

Más plátanos y naranjas y frutos secos y el último repecho de tan solo 100 metros hasta la cima del Suï, desde donde empieza una bajada empinadísima hacia St. Pere.



Por suerte, es un camino muy estrecha con plantas blancas (ni flowers) a ambos lados para cogerse continuamente, lo que hace que no sea nada peligrosa la bajada. Unos centenares de metros más abajo, el camino se hace más cómodo por pistas forestales y a falta de 6,9 kms tenemos el último avituallamiento. El reloj me dice 12:07:37, así que tengo 52 minutos para estos 7 kms.
Será muy complicado, pero no imposible, y así me entretengo hasta el final, donde a los demás les daba igual acabar en 13h25 o 13h30, yo iba con mente asfaltera para poder ver un 12:XX, y tuve que correr muchísimo los últimos kms para llegar justo tras 12h59:07.

En meta el fotógrafo me saca la foto de rigor, luego me dice que no está nada mal, habiendo salido con media hora de retraso y me hace varias fotos más.

Un plato de macarrones y pan con butifarra hacen un buen final de este día tan memorable.

Busco a Piernas, porque me imagino que tampoco me habrá sacado tanto tiempo, pero no lo veo en el pabellón donde todos comemos nuestra cena y explicamos nuestras batallas.
Debe de haber pulverizado mi marca, cachis!

Tenía la idea de haber adelantado unos 40÷50 participantes, pero al final he acabado en la posición 90 de 190. Con mi tiempo real habría acado en la posición 63, justo un tercio de los finishers. Más que satisfecho por tanto, también teniendo en cuenta que solamente 3 corredores bajaron de las 10 horas.


Próxima parada: Bastions 76K.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 12:07 - 08 Abr 2019 12:09 #6 per joregar (Visitant)
Enhorabona Dennis!! quina aventura! cursa molt dura, i amb l'afegit dels nervis i el fred. Estàs fet un crack de la muntanya! Molt bon temps. :clap: :clap: :clap:

Que vagi molt bé a Bastions. Jo la vaig fer l'any passat i és molt dura, vam arribar dels últims jeje, però si has fet aquesta del Montseny vas sobradament preparat. Em sembla pitjor.

Ara a descansar i gaudir del que has fet per recuperar.

17'04" Pista Atletisme Mollet Maig'22
34'40"      Vilafranca Gen'23
1h15'58"   València Oct'22
2h57'49"  València  Dec'19

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 13:59 #7 per gorka (Associat/da)
Excel·lent crònica (com sempre), Dennis Teuling
Podràs escriure un bon llibre amb totes les que et passen... aquesta vegada si no haguessis patit l'estrés i el sobreesforç dels 10 primer quilòmetres ves a saber quin marcot hauries fet.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 15:40 #8 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies gorka i joregar!!

Doncs Bastions serà molt més dura... més que res per l'alçada mitjana de més de 2100m.. una passada!

A més a més, molt més desnivell. Però no serà per fer cap marca.. només arribar i prou.

I cada cop estic més convençut que hauria de fer un pensament en el tema dels pals :whistle: :whistle:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 17:34 #9 per hyuste (Associat/da)
Impressionant Dennis Teuling!!!. Enhorabona!!!!

Ets d'una altre pasta. Sortir mig hora més tard amb la que caia (pluja, vent, neu...) i fer el que has fet no té nom.
Jo vaig fer el trail 35K i la pujada al Matagalls va ser èpica.




Molta sort a Bastions!!!

Héctor Yuste
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 19:09 #10 per tonivet (Associat/da)
Felicitats Dennis Teuling estàs fet d'una altra pasta!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 20:49 #11 per Antirco (Associat/da)
BRUTAL
Dennis Teuling
Ets un crack

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 21:48 - 08 Abr 2019 21:48 #12 per Jordi (Associat/da)
Felicitats Dennis i hyuste :party: :party:

Dennis assegurat de saber fer servir els pals abans de voler complicar-te més que sembla que t'agrada :laughing: :laughing:
Per la propera no canviar rutines :whip: :whip: , posa el 'smart' de sempre i com a extra el no 'smart' que segur que el xicot no tan 'smart' sabrà fer el canvi de SIM ràpid o si més no amb 5min extres segur que en te prou i no ha de recuperar 30min de patiment i nervis ;)
Canya a Bastions :party: :party:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 22:26 #13 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies Hyuste,

Fotos èpiques del Matagalls :punch: :punch:
Enhorabona tu també per la marató.

Gràcies Toni i Josep!!

JRDi69 :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Abr 2019 22:54 #14 per Josep58 (Associat/da)
Felicitats Dennis :raised: :raised: :raised: , impressionant la teva capacitat per superar les dificultats d'aquesta ultra i altres sobrevingudes

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Abr 2019 08:21 #15 per pinelli (Associat/da)
Felicitats hector i dennis , quines condicions .. la foto de hyuste es ina passada .. gràcies per la crònica dennis , ets un crack tiu , no crec que ni el 5% dels corredors es plantegin correr aquesta cursa , amb aquest clima i mitja hora tard .. sens dubte has trobat la teva distància ???

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Abr 2019 08:27 #16 per pinelli (Associat/da)
dennis Continua sense bastons .. ?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Abr 2019 21:08 #17 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies pinelli,

I sí, de moment sense trampes, però noto molt que a les últimes pujades no puc aguantar el ritme d'ells :whistle: :whip: :whip:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2019 08:22 #18 per hyuste (Associat/da)
Moltes gràcies companys!!!

Héctor Yuste

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Abr 2019 10:55 #19 per Mona (Associat/da)
Enhorabona Denis Teuling i Hyuste, esteu ben forts!
Denis, he patit i m'he sentit triumfadora llegint la teva crònica amb el cafè a la mà, tela, tela! Això si que és afany de superació, quin patiment al principi, però que bé que te'n has ensortit, moltes felicitats!!! Ja queda menys per Bastions, ànims!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Abr 2019 00:44 #20 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies Mona!!

Pendent de la teva crònica de Boston... si el Jaume86 t'ha deixat alguna cosa sense contar :woohoo:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.