Cursa Castell de Sant Ferran (Figueres) - 01/05/2015

Cursa Castell de Sant Ferran (Figueres) - 01/05/2015

01 Abr 2015 22:42 #1 per mickymache (Associat/da)
Hola!

He trobat, amb el període d'inscripcions ja obert, aquesta cursa pel proper 1 de maig: la 8a edició de la cursa al Castell de Sant Ferran, a Figueres: http://runcastell.blogspot.com.es/
No l'he feta mai però sembla prou interessant. Són 10 km que inclouen una volta per dins les muralles del Castell i fins i tot per dintre del Castell mateix amb sortida i arribada a les pistes d'atletisme.
La sortida es farà a les 09:30 i té un preu de 5 € sense obsequi i 10 € amb obsequi (no he sabut trobar quin era l'obsequi).
Hi haurà distància de 3,5 km per a caminadors i també curses pels petits.
Guardarroba, vestidors, dutxes, zona de parking... i màxim de 500 participants.

Salutacions!!!


5km - MMP: 20'00'' (1a volta La Maquinista 2008) - MMT:
10km - MMP: 40'20'' (Mercè 2009) - MMT: 48'55" 10km de la Mitja Marató Colomenca
Mitja - MMP: 1h34'04'' (Mediterrani 2009) - MMT:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Abr 2015 11:35 #2 per Mona (Associat/da)
Fa temps que li tinc l'ull posat, i aquest any tampoc no podré fer-la. Uns amics de Figueres que l'han fet diuen que està molt bé, que cal portar frontal pel tros que es corre per dins de les cavallerisses del castell, però que és molt divertida.

mickymache, si la fas ja diràs què t'ha semblat!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Abr 2015 16:14 #3 per mickymache (Associat/da)
Hola!

Gràcies per l'avís del frontal, Mona, no hi havia pensat.  8) Sembla una proposta divertida, diferent i interessant; ja explicaré com ha anat la cosa...

Per cert, l'any passat uns quants correcats la van fer i en van parlar al fil corresponent amb bones impressions.
Si algú s'ho està pensant, que hi faci un cop d'ull: http://www.corredors.cat/index.php?option=com_jfusion&Itemid=91&jfile=index.php&topic=16427.0

Salutacions!!


5km - MMP: 20'00'' (1a volta La Maquinista 2008) - MMT:
10km - MMP: 40'20'' (Mercè 2009) - MMT: 48'55" 10km de la Mitja Marató Colomenca
Mitja - MMP: 1h34'04'' (Mediterrani 2009) - MMT:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Abr 2015 17:57 #4 per Hansi (Associat/da)
Com podeu comprovar si llegiu el fil que diu en mickymache, sóc un dels correcats que la van fer l'any passat, i em va agradar moltíssim. No cal en absolut el frontal, si es passa pel mateix lloc de les cavallerisses de l'any passat. Jo no en portava, ni cap dels participants, ni recordo haver pensat que calgués. Quan vam entrar a les cavallerisses es notava el contrast visual de passar de la llum del dia a una zona més ombrívola, però no era pas fosca.

És una cursa especial perquè té un recorregut sobre terreny variat: camins de terra entre pins, altres més descampats i pedregosos, costeruts, fossar del castell una llarga estona (terra/herba/pedra), lloses dintre del castell, tartan de la pista d'atletisme... Està molt ben muntada pel que fa a l'atenció als participants, en guardo molt bon record, us la recomano!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Mai 2015 13:24 #5 per mickymache (Associat/da)
Hola!

Doncs ahir va ser la cursa i coincideixo amb els comentaris positius dels companys que la van fer l'any passat.

És una cursa modesta, amb cronometratge manual, amb una mica més de 300 entre cursa i caminada, però ben muntada i amb bon ambient.
Vaig arribar d'hora i no vaig tenir cap problema per aparcar a la zona esportiva. Em va sorprendre que hi va haver força gent fent la inscripció presencial tot i que era una mica més cara que per internet. No sé si és per això que van fer curt de samarretes (era opcional) i algú es va quedar sense obsequi. Per megafonia van indicar que, al final de la cursa, es retornaria l'import de qui havia pagat i s'havia quedat sense.

A les 09:30 van fer dues curses de nens i nenes i a les 09:50 vam sortir els grans.
El recorregut és molt divertit i molt maco. Comença a la pista d'atletisme i de seguida agafem una baixada en direcció a Figueres que després haurem de pujar, ja per corriols, camí del Castell. És una part absolutament trenca-cames amb un tram duríssim del 2,5km al 3km. Aquí més de la meitat vam haver de caminar de tant en tant...  :winktongue:
Tota la zona en la que voregem el Castell, és toboganera però més suau, veient part del Castell a mà esquerra. Just al passar el 5km ens dirigim i entrem en el recinte del castell. Em va agradar molt córrer dins les muralles de la fortalesa. I, sí, sí, sembla que no s'acaba mai.  :mdr:
Tal com deia el Hansi  8), sobre el 8km entrem a les cavallerisses i no cal frontal. No arriba a 200 metres i es veu sense problemes. Un cop a fora, última volteta i l'últim kilòmetre de baixada, fora del castell, cap a les pistes i la meta.

A l'arribada, poma, aigua, coca-cola, entrepà on podies escollir: pernil, llonganissa o formatge, dutxes allà mateix o bé al poliesportiu...

Classificacions: https://drive.google.com/file/d/0B2KChfg7NOdyOEFleXphUGlEZVU/view?pli=1

En definitiva, una cursa molt recomanable i, a més, si es vol aprofitar el dia per fer turisme per la ciutat, el primer de maig és el dia de les fires a Figueres, amb la qual cosa, l'ambient i l'animació a la ciutat és immillorable.  :great:

Per si algú vol tafanejar el recorregut, deixo el track que m'ha sortit. Veureu que marca 9,750 km, però és que el meu GPS no és gens fiable, el de l'smartphone i l'endomondo...  :whistle:  Els innumerables revolts dins la fortalesa, a vegades els fa massa rectes. I no vaig retallar!!!  :intello:  Em refio més dels 10 km que diu l'organització que no pas del gps...  :whistle:

Salutacions!!

5km - MMP: 20'00'' (1a volta La Maquinista 2008) - MMT:
10km - MMP: 40'20'' (Mercè 2009) - MMT: 48'55" 10km de la Mitja Marató Colomenca
Mitja - MMP: 1h34'04'' (Mediterrani 2009) - MMT:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Mai 2015 18:31 #6 per carme72 (Visitant)
Totalment d'acord amb en mickymache. Era la meva primera participació i em va agradar molt el recorregut. L'entrepà molt bo. A l'acabar hi havia fútbol i els vestidors ocupats però finalmente l'organització es va preocupar i aconseguir que també les dones tinguessim vestidors i dutxes. Encantada de saludar als correcats habituales a les curses de l'Empordà. Cursa digne de tenir-la al calendari  :yes:

mes val un bon descans que un mal entrenament

Please Entra or Crear compte to join the conversation.