Ungla negra

Ungla negra

28 Jul 2016 21:18 #1 per DaniRSabater (Associat/da)
Hola a tothom!  8)

Vos volia demanar un dubte que me preocupa de cara al proper mes i mig per no prendre una decisió equivocada i després penedirme'n

resulta que fa uns 10 dies vaig fer una tirada de 15 km combinant asfalt i terra i quan vaig arribar a casa vaig veure que tenia un blau al dit index del peu dret.. sincerament, ni me'n havia adonat  :whistle:

Ja se que hauria d'haver anat al metge o haver-me drenat la sang amb una agulla calenta com recomanen per internet , però no ho he fet, entre altres coses per manca de temps.
He seguit fent diverses tirades de 9, 10 i 12 km. Òbviament, l'ungla continua igual però he de dir que no tinc dolor i si sento alguna cosa es una molèstia mínima quan ja porto més de 10 km. No tinc dubtes que, ara per ara podria fer els 21k però estic un pèl preocupat per que pugui anar a pitjor. En poc més d'un mes, m'he apuntat a la mitja de Sabadell i no voldria haver de retirar-me sent la meva primera mitja  :arf:

He consultat per internet i els motius més típics son una vamba massa estreta, un numero massa just o un excés de kilòmetres. però en el cas que fossin les vambes, no tindria l'ungla negra als dos peus? A més a mes, he fet 10 km moltes vegades amb aquestes vambes i mai m'han fet això  :neutral: Ah .. i tinc els peus ben cuidats, ungles tallades i cremes antifungiques cada cop que surto a córrer  :P

En resum, us volia demanar: després d'aquest cap de setmana arriba l'Agost i les vacances.. que farieu en la meva situació? descans o anar tirant fins que es recuperi sola o es caigui?

Millors marques
1k:3'11" (1000 Social 2019) (2 curses)
5K:18'24" (Jean bouin 2019) (22 curses)
10k:39'31" (Nassos 2018) (45 curses)
21K:1h50'29" (Mitja BCN 2017) (3 curses)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Jul 2016 21:32 #2 per xevifisio (Associat/da)
Jo les vegades, que he tingut inglésnegres negres, no he parat. Al no fer mal, no veig hauria de parar.
El motiu? Suposo que els impactes repetits i la falta de costum del kilometraje.
De totes maneres, algún podoleg ens podría asesorar als 2 ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Jul 2016 21:52 #3 per estanis13 (Associat/da)
Bones Dani, jo ara mateix en tinc una de caiguda, dues desenganxades apunt de caure i una altra blava, en gran part resultat de la última marató  :he: :intello: uns peus bonics bonics però res de parar!! a mi almenys no em causen cap molèstia, ja en sortiran més  :rofl: :rofl: :rofl:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Jul 2016 23:34 #4 per Josep58 (Associat/da)
Hola,

DaniRSabater no hi entenc massa però per haver-me passat anteriorment, per aquesta ungla negra no t'hauries de preocupar massa sempre que només sigui això, et caurà quan te'n surti una nova de nova a sota, això pot tardar un cert temps, no recordo massa bé, però en tot cas no t'arrenquis la negra i deixa que caigui per si sola.

Si no et fa mal, pots continuar entrenant, però això si et puc dir que les properes sabatilles que et compris d'un numero més i veuràs com no et passarà.

Al portar una sabatilla ajustada i correr, el peu "creix una mica" el dit no té la mobilitat que hauria de tenir, no arriba de manera regular tema sanguini i per això passa això. Sabatilla més holgada perquè els dits no perdin mobilitat interiorment a la sabatilla i pràcticament al 100% ja no et torna a pasar.  Vigila també tema mitjons la mida que toca, ni molt ajustats ni grans perquè aleshores faries algun plec de roba i et sortiria una ampolla.

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 00:03 - 29 Jul 2016 00:07 #5 per solteron (Associat/da)
Les ungles negres es habitual als corredors i que alguna es caigui també, jo he perdut més d'una i la mateixa més d'un cop també, pero al cap d'un temps (mesos) torna a sortir. Si l'ungla esta ben negra ja et pots anar fent a l'idea de que és probable que caigui.

I la raó mes habitual que això passi es portar la sabatilla cordada massa fluixa i passa més fent muntanya  perquè a les baixades si es porta fluixa el peu se'n va cap a endavant i les ungles arriben a tocar el final de la sabata.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 07:36 #6 per Jorfer (Associat/da)
DaniRSabater, benvingut al món de les ungles negres.
La immensa majoria dels fondistes hem tingut, tenim i tindrem ungles negres. És habitual són danys col·laterals del fondista. Periòdicament et va passant i a vegades és al peu dret, a l'altre l'esquerra i, tenen la gràcia de no repetir.

Normalement és degut a que el peu amb la calor i l'activitat t'infla una mica i si li sumes una vamba estreta, o aquell dia t'has posat uns mitjons que no s'ajusten bé que et provoquen el canvi de trepitjada, doncs ja està, ungla negre.

Conviuràs amb ella un trimestre aproximadament i, potser quan desapareix la primera, ja tens la següent.

Així que tu tranquil i a córrer amb l'ungle negre.
Intenta compra vambes mig o un numero més gran de l'habitual. També va bé posar vaselina si fas tirades llargues.  :yes: :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 10:10 #7 per curat (Associat/da)
Ungla negra, un clàssic del fondista. Ves-te  acostumant  ;)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 10:29 #8 per MIGUEL SBD (Associat/da)

Ungla negra, un clàssic del fondista. Ves-te  acostumant  ;)

jo durant l'any han tinc sempre unes quantes  :he: :he:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 11:11 #9 per DaniRSabater (Associat/da)
Moltes gràcies a tots pels comentaris!  8)

Això em tranquilitza molt perquè ja em pensava que m'hauria d'aturar i revisar qué fallava.. m'he mesurat el peu i de punta a punta fa 27 cm.. la meva vamba en fa 27,5 per tant.. diria que es la talla correcta. Una altra cosa es l'ample. Potser es massa estreta.  :neutral:

A partir d'ara tindré especial cura amb els mitjons (em sembla que el meu problema ha vingut d'aqui) i també vigilare de cordar-les bé.

Millors marques
1k:3'11" (1000 Social 2019) (2 curses)
5K:18'24" (Jean bouin 2019) (22 curses)
10k:39'31" (Nassos 2018) (45 curses)
21K:1h50'29" (Mitja BCN 2017) (3 curses)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 12:06 #10 per curat (Associat/da)

Moltes gràcies a tots pels comentaris!  8)

Això em tranquilitza molt perquè ja em pensava que m'hauria d'aturar i revisar qué fallava.. m'he mesurat el peu i de punta a punta fa 27 cm.. la meva vamba en fa 27,5 per tant.. diria que es la talla correcta. Una altra cosa es l'ample. Potser es massa estreta.  :neutral:

A partir d'ara tindré especial cura amb els mitjons (em sembla que el meu problema ha vingut d'aqui) i també vigilare de cordar-les bé.


La propera vegada agafa un o mig número més de sabatilles  :yes:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 12:19 - 29 Jul 2016 12:21 #11 per solteron (Associat/da)

Moltes gràcies a tots pels comentaris!  8)

Això em tranquilitza molt perquè ja em pensava que m'hauria d'aturar i revisar qué fallava.. m'he mesurat el peu i de punta a punta fa 27 cm.. la meva vamba en fa 27,5 per tant.. diria que es la talla correcta. Una altra cosa es l'ample. Potser es massa estreta.  :neutral:

A partir d'ara tindré especial cura amb els mitjons (em sembla que el meu problema ha vingut d'aqui) i també vigilare de cordar-les bé.


Només 0,5 cm de marge es justet justet millor si agafessis 1/2 talla US més, pensa que sabatilla petita és equivalent a estreta, ja que si es curta els dits estan obligats a encabir-se a la punta on totes les sabatilles son més estretes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 15:18 #12 per RugbyMan (Associat/da)

No facis cas a aquests bojos...es un avís diví i t'està dient que tens que parar de correr i dedicar-te'n a altres ocupacions menys vanals.

Posa les bambes ara mateix a la venda i dedica't a l'oració  :666:  :666: :666: :666:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 17:15 #13 per Del@ (Associat/da)
DaniRSabater, això de l'ungla és de les coses més normals i que no et passi als dos peus també, ja que moltes vegades ni són 100% iguals ni fan la mateixa trepitjada. Aquest any arribo a l'estiu amb els millors peus que recordo en molts anys el que voldir que estic sense córrer  :'(

Probablement serà per ser un calçat massa just i amb els kms i aquestes temperatures doncs el peu guanya volum i acaben tocant a la punta. Ara ja tinc clar el meu número, però tot i així utilutzo el sistema que tirant tot el peu al davant pugui introduir el dit pel darrera.

Les meves primeres vambes de córrer i de cara a fer una marató van ser unes voladores (jo aleshores ni sabia que es deien així :mdr:), és que eren boniques i lleugeres, així que ja et pots imaginar com va acabar la cosa  :beurk::rofl:


Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Jul 2016 21:01 #14 per Jordi (Associat/da)
Meu deixat ben parat  :eyes: que correu com a ballarines?  :sarcastic:

Pensava que era més cosa de muntanya, on alguna vegada si que he tingut la sensació de que els dits tocaven la punta de la bamba o m'he endut algun cop d'una pedra solta  :beurk:

Jo toco fusta i de moment cap ungla negra (pel fet de córrer), sempre he intentat fer servir un número més del habitual de calçat per passeig :yes:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Set 2016 12:43 #15 per Albert Casas (Visitant)
Hola,

Molt bones em dic Albert Casas, soc podòleg i corredor i espero poder-vos ajudar.

Com ha comentat el company DaniRSabater el segon dit del peu pot patir molt en les curses ja que la gran majoria de poblacio te un peu grec (2on dit mes llarg que el 1). Això es molt important tenirho present a la hora de comprar el calçat esportiu ja que en molts casos comproben la bamba i es fa allo tan tipic de tocar per davant del dit gros, ERROR! es molt important que el segon dit també tingui aquest 0,5cm de mes que ja heu comentat per aqui de forma molt encertada.

Quan es produeix en el primer dit, tb sha de valorar, que tingui 0,5cm de mes si es el més llarg pero ademes en un % molt elevat es produeix por un microtraumetisme continuat degut a una flexio dorsal del dit, es a dir, que el dit al caminar o al correr puja cap amunt. En aquest cas es molt important que la esportiva tingui una alçada d epala prou important pq aquest primer dit no vagui xocant amb la sabatilla per la part superior, es molt frequent veure gent que forada inclus la sabatilla.

Per últim quan es produeix en la resta dels dits sol ser pq existeix una posició anomal en la alineació d'aquests. Poden ser dits en martell o en garra, desviacions o rotacions dels dits cap a dintre , que sembla que es posin per sota del del costat...

Bé no menrollo mes, si teniu qualsevol dubte o pregunta estare encantat de respondre :)

Albert Casas
www.clinikpodologia.com

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Set 2016 21:23 #16 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies Albert per aquestes aclaracions.
Jo sóc un dels que trenco sempre el textil de la vamba i aixeco el dit.  :great: :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Set 2016 00:55 #17 per DaniRSabater (Associat/da)
Jo també reitero l'agraïment a totes les respostes. Aquest fòrum és una font continua de saviesa  8)

Millors marques
1k:3'11" (1000 Social 2019) (2 curses)
5K:18'24" (Jean bouin 2019) (22 curses)
10k:39'31" (Nassos 2018) (45 curses)
21K:1h50'29" (Mitja BCN 2017) (3 curses)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Set 2016 10:23 #18 per Josep80 (Associat/da)
Dani,
en el meu cas, no falla, sempre ve una ungla negre desprès d'una sessió no he tingut cura de cordar-me prou bé la sabatilla, de tal manera que  el peu ha tingut massa joc de moviment dins la sabatilla, i aixó ha comportat un continuat micro-impacte que al final, al cap de una marató o una tirada lllarga, acaba fent hematoma.
M'acostuma a passar el peu esquerra (que el tinc una mica més estret que el dret), i sempre en el dit gros i/o en el dit llarg (el del costat). També bé donat perque a voltes oblido posar-mi baselina, que és el "remei" natural".
Porto plantilles d'en Rueda i Asics Nimbus, i aqui no hi tinc el problema.
Aixó si, cada ungla negre del dit gros signifiquen 5-6 mesos de rastre, fins que desapareix per complert... fins que apareix la següent... :666: :666: :666:

total maratons: 50 (en 35 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Set 2016 19:52 #19 per Jorfer (Associat/da)
Albert Casas o algú, sabeu algun mètode per a retallar el període d'ungla negre al peu?
I no val dir-me ni pintar-la ni tallar-la  :smile: :P

Please Entra or Crear compte to join the conversation.