transgancanaria

transgancanaria

27 Des 2014 21:57 #1 per Jaume Baraut (Visitant)
Primer repte 2015
7 març inscrit a transcanaria 83 km advanced, la de 125 aquestav es apta per extraterrestres. 
Si hi ha algu que l'hagi fet em pot orientar o fer suggeriments.
Salut i kms
Jaume
El tema ha estat tancat.
08 febrer 2015 19:36 #2 per Jaume Baraut (Visitant)
La propera setmana ultim test abans de transgrancaria, tocara hivernal de campdevanol. Aquesta setmana amb el vent i la forta tramuntana nomes he pogut fer un rodatge de 50 km setmanals, pero amb moltes sensacions... seguim

Jaume
El tema ha estat tancat.
15 febrer 2015 18:36 #3 per Jaume Baraut (Visitant)
Avui bon entrenament de qualitat a la hivernal de campdevanol, temperatura ideal sortida 1° i arribada al voltant de 5°, la veritat es que aquesta cursa no la coneixia, i m'ha sorpres molt positivament amb bona organitzacio, avituallaments correctes, vistes excel.lents i avitualliuament final "tutti pleni".
La cursa en si era molt trenca cames, pujades i baixades continues, pero amb trams amb corriols,zigues zagues, trams tecnics de baixada amb molta pedra, terreny moll s'havia d'anar amb compte, pero he gaudit molt com sempre a les curses de muntanya.

Ara focara el cap de setmana vinent el darrer entrenament de tirada llarga de 35 a 45 km i d'aqui 3 setmanes ....transgrancanaria, probablement faci la mitja de banyoles el 01.03 com a darrer entrenament.
El tema ha estat tancat.
28 febrer 2015 20:05 #4 per Jaume Baraut (Visitant)
Avui ultim dia d'entrenament hs tocar fer un clasic de l'emporda pujar fins a la mare de deu del mont, amb bones sensacions i gaudint com mai a la baixada, avui ha  estat un gaudir de la muntanya, corriols i de les vistes del girones, pla de l'estany, garrotxa i alt i baix emporda desde el cim i sobretot sense tramuntana.

La setmana vinent relaxacio musculari dijous desti grancanaria,  tic tac comença el compte endarrera ......

Ben aviat... la cronica

Jaume
El tema ha estat tancat.
28 febrer 2015 21:17 #5 per ivanlazaro (Visitant)
Que gaudeixis de Gran Canaria Jaume, jo l'any passat vaig córrer la de 123 km i em va semblar preciosa, aquest any no faré ultres però aviam si l'any vinent hi puc tornar.

10 km - Cursa Can Mercader 2012 - 40'12''
Mitja - Mitja Marató de Girona 2012 - 1h 31'04''
Marató - Barcelona 2012 - 3h 12'31''

9 maratons i sumant
Generació del 90.
El tema ha estat tancat.
28 febrer 2015 22:50 #6 per XAVI-NAD (Associat/da)

Avui ultim dia d'entrenament hs tocar fer un clasic de l'emporda pujar fins a la mare de deu del mont, amb bones sensacions i gaudint com mai a la baixada, avui ha  estat un gaudir de la muntanya, corriols i de les vistes del girones, pla de l'estany, garrotxa i alt i baix emporda desde el cim i sobretot sense tramuntana.

La setmana vinent relaxacio musculari dijous desti grancanaria,  tic tac comença el compte endarrera ......

Ben aviat... la cronica

Jaume

Jaume molta força i tot el suport dels Correcats Alt Empordà!! CAE a sac!! :yipi: :yipi: :yipi:

100 Km. 9h35min TRAILWALKER 2015
Marató: 2h38'40" BCN 2003
Marató de Muntanya: 7h46'  Marató de l´Emmona 2013
Mitja: 1h13'45"  BCN 1999 i GAVÀ 2003
10Km: 34'19" Sant Antoni 2003
El tema ha estat tancat.
01 Mar 2015 06:54 #7 per dimoni (Associat/da)
Hola.
Molta sort i a gaudir de la  Transgrancanaria  8).
Ja q estic per aqui,us volia fer una consulta a veure si algu,em pot ajudar,com s'ha d'entrenar una Ultra,quin tipus d'entrenament seguiu i si feu moltes curses de muntanya com a preparacio.
Gracies.

Salut i km.

Angel.

2h53'19"  Marato de Tarragona   2015
1'21'48"   Mitja de Barcelona 2015
37'03"     Cursa dels Nassos 2014
18'24      Cincmil  dels 10 blaus de Gracia 2012
El tema ha estat tancat.
01 Mar 2015 16:29 #8 per Jaume Baraut (Visitant)
Gracies ivan xavi nadal, pel vostre suport.
Dimoni, si tot va be sera la meva 10a ultra, els entrenaments son molt variats i les curses de muntanya sense dubte son el millor entrenament, pero cal fer unabona planificacio perpoder assolir els objectius, cada cursa es un mon, s'ha de guardar forces i tenir molt de cap, en els moments dificils.

Jaume
El tema ha estat tancat.
11 Mar 2015 23:07 #9 per Jaume Baraut (Visitant)
Crònica Transgrancanària 2015

Una vegada he pogut pair i valorar el repte aconseguit de una nova ultrafons ( 9a personal ) us faig una petita crònica de la edició advanced 83 km de Transgrancanària 2015 amb un desnivell acumulat de 5.000 mts.

La sortida estava programada a les 7 hores del matí, el passat dissabte 7/03, el dia anterior vaig aprofitar el matí per descansar al màxim , no aixecar-me gaire aviat i a mig matí vaig aprofitar per fer turisme al centre de la illa (Mas Palomas,) i comprovar  per on transcorrien els darrers 2 kms de la cursa per fer-me una idea aproximada , de la gran festa de la arribada. La tarda vaig estar fent sessió de relax a la piscina i un sopar equilibrat molt de hora, vaig sopar a les 19 hores.

Em vaig llevar a les 3h de la matinada, una bona dutxa, cafè per estar activat i amb el grup de companys  sortim del hotel on estava esperant un taxi, ja que teniem concertat amb la cursa el servei de bus fins al punt de sortida direcció Nord de la illa al poble de Fontanales. El trajecte va durar aproximadament 1.45 hores, intentant fer algun cop de cap, però no vaig poder, estava nerviós.

A l'arribada al poble, la sortida era al mig de la plaça on hi ha una esglèsia encantadora, sembla a ser de data 1635, la plaça començava a bullir, amb un ambient impressionant, un speacker que els veïns devien estar contents i els corredors encara més, quina energia que portava ja aquella, penseu que el dia abans a les 11 hores donava ell mateix la sortida del poble de Agaete , la sortida de 125 km, la autentica transgrancanaria amb un desnivell acumulat de 8.500 mts.

Mentrestant, ja que feia un xic de fresca, vaig decidir a les 6.15 hores retirar-me i fer un altre cafè per estar ben actiu i revisar tot el material ( frontal, manta tèrmica, paravent,bidó i llum vermell posterior), a les 6.40 hores sortim direcció a la plaça i preferim trotar 5 minuts i entrem el recinte de la sortida.

La sortida us haig de dir que va ser espectacular, el speacker es va posar els corredors a la butxaca molt ràpidament, música vibrant, estil ultrapirineu, pell de gallina i tots/ totes  excitadisims.

3,2, 1 , buumm ... lets go !

Sortim de Fontanales direcció Valleseco ( primer avituallament ) 7,5 km , arranquem en pujada pels carrers del poble, tota la gent del poble, aplaudint , donant ànims, quin bon rotllo els canaris sempre amb un somriure i en cap moment cap mala cara, al cap de aproximadament 500 metres entrem en un camí de horts i es fa un tap impressionant, però no caminem, tothom va corrent a ritme suau, a poc a poc, es va fent més ampli  ho que ens permet accelerar i començar a agafar ritme, anirem el Km 3-4 aproximadament quan enllacem amb una baixada tècnica, començo a tenir les cames  com jo vull i penso que estiguin així durant molts quilòmetres, no em dono compte i ja entrem al primer control , només avituallament líquid i ja penso en arribar a Teror ( 2n avituallament, 13, 6 km durant aquest recorregut passem per unes valls amb unes vistes meravelloses, em fitxo en tot, els tipus de plantes, els arbres,etc , no em vull accelerar , tot i això com que em trobo molt bé o faig i amb un tres i no res arribo al Teror ( 1h36 ) menjo plàtans, comprovo bidons i 2 minuts i sant tornem-hi a buscar el poble de Tallalón ( 20 Km ) a 1241 metres, començarem ben aviat  pujar, aquí decideixo prendrem el meu primer gel pujo la pujada força be , sense gaire patiment , aquesta zona el paratge canvia completament i no te res a veure dels 2 anteriors  controls, sense dubte una de les meravelles d'aquesta cursa és el paratge i entorn tan diferent que et trobes durant tot el recorregut i ja son a Tejeda ( 28,40 km ) quart avituallament i ara comença la part difícil fins al poble de Garañoñ ( 1672 metres) el poble més alt de la illa i com que no vull patir i molt menys petar, em decideixo per agafar els bastons i quan no portem ni 300 metres, i veig on hem de pujar, penso seny, cap , collons i cames ajudeu-me , a mida que vaig pujant, cada vegada pateixo més, se'm fa difícil, dur, la calor apreta estem al voltant de 26º, dubto, no se si ho aconseguiré, em dic a mi mateix menys mal que tinc els bastons i no els volia portar, el cap em fa males pensades, jo plego, quan arribi a dalt, en aquest moment es quan has de tenir el cap molt i molt clar, per fí arribo a dalt, passo el control i arribo a Roque Nublo el pic més alt..........................
, 
El tema ha estat tancat.
11 Mar 2015 23:42 #10 per Jaume Baraut (Visitant)
2)..

Batua l'olla, estic a dalt, fos,trencat pero el cos es transforma se que em recupero molt rapid, ara tenir que baixar fins el poble de Tunte a 872 metres (51,7K) 6e avituallament si arribo nomes m'en quedaran 2 fins a l'arribada, el terreny es pedrs, pedra i pedra, petita, mitjana, gran, petit corriol pero cal aixecar les cames per les pedres que hi ha, somiare pedres avui. La baixada es impressionant, quines vistes, quines valls, son un regal pels meus ulls, donat que em trobo beno m'adono de la calor, i no bec gaire aigua, tot i que en el darrer control he dinat 2 plats de pasta amb oli sense tomaquec per evitar la salsa, un pastisset de xocolata i un cafe.

Em torbo tant be que penso que el temps final que m''he plantejat puc fer menys i tot, pero no em vull capficari arribo al poble de arteara (km 66 ) si arribo al penultim control , al cap de 12 km ja ho tinc, aqui no vull perdre el temps, menjo i no beci començo a sortir, els 2kms apareix la calima, el vent provinentdel sahara, la gola en untres i no res, em queda seca, bec aigua i aigua ,en necessito mes i mes i no en tinc, començo a tenir cop de  calor, notinc força per correr i acabo practicament arastrant-me, m'enfado molt ambmi mateix, pero acabo arribant sl darrer avituallament (74 km) el poble es diu machacadora i jo em sento matxembrat completament, he perdut 1.45 h

Finalment em recupero amb la ajuda dels Voluntaris i faig els ultims km acompanyat de un angles que m'explica tot el que ha fet, llavors coincideixo amb una canaria i fem els darrers km travesssant el riu, fins a les dunes dela platja de mas palomas, falten 300 mts per la meta, li dic que la deixo pasar a davant i aixi ho faig, parlem tots dos amb un somriure de orella a orella.
El tema ha estat tancat.
11 Mar 2015 23:58 #11 per Jaume Baraut (Visitant)
3).-

Alegria, felicitat, quants objectius es podrien descriure el creuar la linea de arribada, esgic content molt contentacabo amb bones sensacionssi m'ho diuen 1 hora abans no m'ho crec.

Finalment 15h 38 251 classificacio general i 70 M40  :party:

M'agradat de la cursa vistes, ambient, organitzacio i avituallaments
No m''agradat de la cursa preu (175 euros), retirada dorsal (1h30) alguns trams de la cursa taps, i camins dels horts molt estret.

Aquesta setmanatoca descansar i preparar pdoper repte 87 km cap de creus, la cursa de casa el propef 4 de abril 24h cap de creus.

Salut imolts quilometres per tots!

Jaume
El tema ha estat tancat.
12 Mar 2015 18:28 #12 per Xeix (Associat/da)
Moltes Felicitats Jaume!!!  :party: :party: :party: :party:
El tema ha estat tancat.
12 Mar 2015 18:59 #13 per dimoni (Associat/da)
Hola.
Enhorabona Jaume  :great:

Salut i qms.

Angel.

2h53'19"  Marato de Tarragona   2015
1'21'48"   Mitja de Barcelona 2015
37'03"     Cursa dels Nassos 2014
18'24      Cincmil  dels 10 blaus de Gracia 2012
El tema ha estat tancat.
12 Mar 2015 22:16 #14 per MIGUEL SBD (Associat/da)
moltes felictats Jaume   :great: :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
12 Mar 2015 23:22 #15 per DION (Associat/da)
Només de lleguir la crònica estic esgotat....felicitats Jaume, estás molt fort company!!! :great:
El tema ha estat tancat.
20 Mar 2015 06:44 #16 per sandmannn (Associat/da)
Enhorabona crack!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016
El tema ha estat tancat.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats