Proposeu els vostres temes

Proposeu els vostres temes

14 febrer 2011 17:26 #41 per solteron (Associat/da)
Moltes gràcies Jordineta   :great: per tan rapida resposta.

Jo vaig tindre problemes farà uns 14 mesos quan vaig tindre un atac de gota, després el metge en va medicar i l'acid en va baixar moltissim, ara aprofinat aquesta analitica també veurem que tal tinc l'acid uric.
Si que menjo proteina animal, menjo un cop a la setmana vedella i 3 o 4 cops menjo pollastre, altres cops menjo peix blanc o ous. Si que no menjo res de marisc, fetge, ronyons etc.
Bé, avui amb aixo de la baixa forma m'he atrevit a menjar fetge de vedellla  per primer cop desde fa molt temps :oops:

Ara sorto a comprar el Vibracell, he vist que es força car pero tot sigui per aguantar la marató.

Gràcies un altre cop.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 febrer 2011 14:25 #42 per Thierri (Associat/da)
Jordina,

Molt interessants tots els fils oberts al voltant de la nutrició en l’esport. Me’ls he repassat tots.

Et voldria plantejar una qüestió que m’amoïna i em limita bastant a veure quina és la teva opinió.

Consisteix en que en proves de llarga durada acabo molt marejat. M’ha passat en totes les maratons que he fet (11) i també en la Matagalls-Montserrat. A vegades només és sensació de mareig, que estirat una estona se’m passa. Altres vegades tinc fins i tot nàusees i ganes de vomitar però sense treure res doncs no hi tinc res a l’estomac. A les maratons, un cop passada la mitja marató començo a sentir una lleugera sensació de mareig que cada vegada va a més. A vegades m’haig d’aturar per les arcades que tinc. Altres vegades he arribat bé fins a l’arribada i el mareig m’ha aparegut després i em dura unes quantes hores durant les quals no em ve gens de gust menjar. En aquests casos, però, noto que al ingerir aliment forçant-me a menjar encara que no em vingui de gust ajuda a que em passi el mareig. En la última marató que he fet, el mareig va ser més de cap que de panxa. Em van agafar com 5 ó 6 rodaments de cap que van fer que m’hagués d’estirar a terra allà on estigués. Fins que no vaig aconseguir sopar una mica no se’m va passar. 

També em dóna la sensació que si en els avituallaments prenc aigua o isotònica els marejos encara van a més. Fins a l’extrem que en alguna marató he preferit ‘saltar-me’ algun dels avituallaments finals.

Comentar també que en tirades llargues prèvies a la marató no m’ha passat mai. Entrenant m’ha passat una única vegada en que, preparant la Matagalls, vaig fer un entrenament de més de 3 hores per muntanya.

He provat diferents coses per veure si en podia determinar la causa: per exemple, deixar de prendre isotònica i només prendre aigua. Prendre també aigua de mar hipertònica Quinton. Fins i tot en la última marató vaig estar prenent un dies abans i el mateix matí de la marató Omeprazol per mirar de neutralitzar els àcids gàstrics. Però, de moment, no he trobat cap solució ni cap explicació al que em passa. En la propera marató tinc intenció de provar els gels o el NADH que he vist que comentaves en un altre fil.

Informar-te que abans de les maratons esmorzo un plátan, unes torrades amb melmelada, una barreta de cereals i un cafè.

Bé, no sé si pots tenir alguna idea del què pot ser i de com ho puc solucionar. Si necessites alguna informació addicional, me la demanes. En qualsevol cas, moltes gràcies per teu ajut.

Salut!


PD. A la marató de BCN de l’any passat ens vàrem saludar al pavelló guardarroba. Tu anaves amb la Núria i et vaig ensenyar tres ampolletes de Quinton que duia a sobre per prendrem durant la marató.


Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 febrer 2011 13:22 #43 per jordineta (Visitant)
Hola Thierri! Pel que comentes crec que potser, per una banda tens el fetge una mica estressat i s'hauria de mirar de "destressar-lo" i per altra banda no deus fer una bona recàrrega de glucògen.

Hauria de saber la teva dieta habitual pero si de cas seria interessant fer uns dies de descongestió hepàtica, ajuda a netejar una mica el fetge amb una mica de dieta per un cantó i una suplementació com pot ser el "rábano negro i alcachofera d'Interesa, unes ampolles amb gust molt amarg o bé el boldocinara de Vogel (unes gotes que es dissolen en aigua). La dieta hauria de contemplar sobretot cereal integral: mill, quinoa, arròs integral, una mica de proteïna preferentment vegetal com pot ser llegum (llenties, cigrons, mongetes) (en una proporció d'una quarta part en comparació amb el cereal) o peix o pollastre, una mica d'amanida amb germinats i picles (verdura fermentada com és el famós xucrut ja que té molta riquesa en enzims i flora bacteriana). A les nits seria interessant sopar verdura o sopes de miso que tenen un gran poder alcalinitzant, una mica de peix o ous i cereal d'acompanyament.

per altra banda, et recomanaria que provéssis d'esmorzar una crema de cereal que t'aportarà molta energia. Seria per exemple: 11/2 got de mill i 1/2 got de quinoa amb 4 gots d'aigua. Bullir-ho tot durant uns 40 minuts i afegir unes panses, orellanes, una mica de canyella, un toc de melassa de cereal i llet de civada o d'arròs. Si esmorzes una mica d'aquest preparat cada dia veuràs que es digereix súper bé i que et dona més energia que qualsevol cereals d'esmorzar de súper!!! Et durarà per 3 esmorzars, i cada vegada serà necessari que ho escalfis una mica i afegeixis una mica de beguda de cereal o aigua.

també seria interessant que prenguéssis el quinton hipertònic en els entrenaments i també el nadh en els entrenaments de llarga tirada per veure com et senta. Els gels en el teu cas te'ls desaconsello!! et poden donar reaccions d'hiperglucèmia reactiva!!! el mateix amb les begudes dels avituallaments.

és una mica difícil fer aquests canvis però al menys pots intentar el tema de l'esmorzar i alguna cosa més que tu ho consideris!!!

P.D. recordo que algú em va ensenyar les ampolles d'aigua de mar a la marató però ara mateix no recordo la cara!!! quin desastre!!!

Qualsevol altre dubte ja saps!

El dia de la competició seria interessant que l'esmorzar fos igual i que

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 febrer 2011 15:26 #44 per Thierri (Associat/da)
Això és com l'acudit aquell de l'Eugenio: "vale gracias, pero que hay alguien más???  :rofl:

M'ho poses difícil, eh!! M'he quedat atabalat només de llegir-ho. Si cada dia haig de fer tot això que comentes ja et dic jo que no cal ni que ho provi. Sincerament, prefereixo no fer maratons i poder esmorzar un bon entrepà de fuet.  :smile:

Ara en serio, porto una dieta força equilibrada, menjo de tot i variat, amb especial atenció als hidrats de carboni. I la setmana abans d'una marató augmento la ingesta d'hidrats.

M'ha sorprés que diguis que em desaconselles els gels perquè em poden donar hiperglucèmia reactiva. Per què a mi em poden donar hiperglucèmia???

Moltes gràcies pel teu interés i per la teva explicació tan detallada.

Salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 febrer 2011 19:44 #45 per liliana (Visitant)
Hola Jordineta i Thierri!! la veritat és que llegint aquest parell de missatges m'he sentit identificada amb algunes de les coses q explica en Thierri (no amb fer maratons jejej) però quan acabo de córrer i passa una horeta m'haig d'estirar pq em venen ganes de vomitar i no puc menjar res...tot i q finalment m'acaba passant, és molt molest. Jo però, no em marejo però mentre corro noto com si l'estómac se'm ballugués  :beurk:
No sé què podriem fer q no fos tan complicat...
Moltes gràcies  :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 febrer 2011 11:57 #46 per jordineta (Visitant)
Hola Thierri! Perdona si t'he espantat amb tantes recomanacions extranyes!!! Ja sé que el bocata de fuet és molt bo però si realment tens un problema s'ha de mirar d'intentar corregir-lo si es pot amb l'alimentació millor!!! El que sí que pots fer és començar a prendre't algun preparat com el que et comentava per ajudar a depurar una mica el fetge i provar algún dia d'introduïr més cereal integral i si vols pots provar de fer l'esmorzar que et deia els dies que entrenis i la resta pots menjar el bocata que vulguis...

pel que fa als gels no és només que et puguin donar una reacció d'hiperglucèmia només a tu. Hi ha moltes persones que no toleren gens els gels tot i estar formulats amb maltrodextrines que se suposa que tenen una alliberació més lenta i progressiva i no tenen que donar canvis bruscos en els nivells de sucre en sang..

També pot ser que les ganes de vomitar siguin degudes a l'acumulació de l'àcid làctic que l'organisme no és capaç de neutralitzar. És important en aquest cas prendre o bé aigua de mar abans, durant i després de les competicions o bé un preparat que ajudi a alcalinitzar l'organisme com l'equilibre vital de vitae, per donar un exemple. Altres recomanacions serien: no abusar dels sucres, provar les sopes de miso que ajuden a alcalinitzar l'organisme (ja torno amb les meves recomanacions estrambòtiques  :winktongue: :winktongue:) i que es troben en botigues de dietètica, també és molt important mastegar bé cada aliment perquè la saliva ajuda a alcalinitzar els aliments que mengem....

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 febrer 2011 13:38 #47 per Thierri (Associat/da)
Moltes gràcies jordineta, intentaré seguir els teus savis consells tant com em sigui possible.  8)

I seguiré molt atent a aquesta part del fórum, que és molt interessant.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 febrer 2011 19:36 #48 per liliana (Visitant)
Moltes gràcies  ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 febrer 2011 23:25 #49 per toledo (Visitant)
Hola jordineta,una pregunta ,hoy me han hablado maravillas de la yuca,realmente es así,es un gran alimento para la gente que realiza grandes desgastes físicos.

Barcelona 2013  3:17:18
Granollers 2013   1:26:47
Sant Antoni 2013 39:30

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 febrer 2011 10:16 #50 per jordineta (Visitant)
Normalment la yuca es troba present en alguns suplements destinats a millorar processos inflamatoris perquè té propietats depuratives i antiinflamatòries.

Si és per menjar està clar que serà el conjunt d'aliments que incorporem a la nostra alimentació el que farà que el resutat sigui beneficiós per les nostres articulacions o no. No hi ha un únic aliment miraculós sinó que és la suma de tot el que anem ingerint!!!

En el cas de la suplementació té un efecte més potent perquè es concentra en grans quantitats el principi actiu que té els efectes beneficiosos de la yuca o d'altres nutrients.

´No sé si m'he explicat gaire bé.... :winktongue: :winktongue:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 febrer 2011 22:44 #51 per toledo (Visitant)

Normalment la yuca es troba present en alguns suplements destinats a millorar processos inflamatoris perquè té propietats depuratives i antiinflamatòries.

Si és per menjar està clar que serà el conjunt d'aliments que incorporem a la nostra alimentació el que farà que el resutat sigui beneficiós per les nostres articulacions o no. No hi ha un únic aliment miraculós sinó que és la suma de tot el que anem ingerint!!!

En el cas de la suplementació té un efecte més potent perquè es concentra en grans quantitats el principi actiu que té els efectes beneficiosos de la yuca o d'altres nutrients.

´No sé si m'he explicat gaire bé.... :winktongue: :winktongue:

Gracias por la contestación lo has explicado muy bien. :great:
Me referia un poco mas al aporte de hidratos que da este alimento,para acompañar a la dieta pre-maratón la semana previa(pasta, arroz etc..)
Gracias.

Barcelona 2013  3:17:18
Granollers 2013   1:26:47
Sant Antoni 2013 39:30

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 febrer 2011 08:50 #52 per Tiny (Associat/da)
Hola Jordineta!

M'acabo de llegir el fil sencer i et felicito per les teves explicacions.

La meva consulta es la següent:

Tinc restrenyiment crònic i desde fa un munt d'anys prenc segó de blat en força quantitat per esmorçar. Ultimament he sentit parlar molt del segó d'avena en el sentit que conté betaglucanos que son beneficiosos per el colesterol.

El problema que veig  es que el de blat té un 39,8 % de fibra mentre que el d'avena només un 18 %. Això vol dir que n'hauria de prendre més del doble per compensar?

Val la pena el canvi tenint en compte que també es més car?

Moltes gràcies. 

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 febrer 2011 13:14 #53 per jordineta (Visitant)
Hola Caloreta,

Referent a la vitamina D s'obté principalment amb l'exposició del sol. També està present en aliments rics en greix com és el peix blau, els làctis, rovell de l'ou...Principalment ajuda a mantenir una bona salut dels ossos i dents.

Pel que fa al tema si és millor el segó de blat o el de civada (aquest últim s'ha posat de moda crec per la dieta Dukan) doncs la meva resposta és que és millor prendre el gra sencer: arròs integral, mill, quinoa. D'aquesta manera sabem que no estem fent un abús de fibra (l'excés de fibra també dificulta el trànsit intestinal) i mengem la proporció adequada de segó. Per l'estrenyiment crònic és important incorporar cada dia cereal integral, beure molt líquid, menjar molta verdura i fruita i fer molt exercici. Per altra banda pots afavorir el trànsit prenent de tant en tant algun suplement específic que contingui probiòtics i prebiòtics.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2011 10:13 #54 per ricsol (Visitant)
Hola Jordineta!
Vodria fer una consulta bastant concreta.  Estic entrenanat per IRONCAT, he fet molt volum i poca qualitat fins ara i ara he començat a fer mes qualitat. Des de que vaig començar l'entreno porto uns 6 Kg de pes mes del que acostumo a tenir quant competeixo i per sobre també del 25% del IMC, al començar la qualitat he començat també a vigilar mes la meva dieta i n'he reduit 2 pero m'he estancat aqui. No se si es per la disminució de la ingesta o per que,  hem costa entrenar, hem sento debil i penso que no sere capaç de fer l'entreno, despres ho faig sensa gaires problemes. l'altre dia despres d'un entreno i una sauna vaig tenir una baixada de tensió, amb van fer una analitica i estava baix de potasi. Be amb tot aixo, podries donar-me 4 instruccions per seguir, creus que es necessari una dieta personalitzada? Tindria que pendre algun suplement?
Moltes gracies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.