Encara que vaig una mica tard,

voldria escriure quatre línies sobre la Cursa de l’Amistat (o cursa Mates com m’agrada anomenar-la a mi) del passat dissabte de Tots Sants. I m’agrada anomenar-la Cursa Mates per fer una mica d’homenatge no només al creador de la cursa, Francesc Mates, si no també por fer un grandiós reconeixement a la seva filla i alma mater de la actual cursa, la Myrna Mates. :yes: :yes: :yes:
De fet, aquesta a estat la meva primera vegada que la corria, i us explico per que. Feia varis anys que la tenia al meu calendari per fer-la, però ho reconec, cada any hem feia enrere per la seva duresa i per la por a no acabar-la.

Fins que l’any passat amb una conversa que estava tenint amb el company
Zenón, li vaig explicar això i va fer una cara rara sense dir-me res, però entenent-li tot el que volia dir-me. I vaig proposar-me que aquest any l’havia de fer. I així va ser. :yes: :yes: :yes:
Anava amb una mica de respecte a la cursa, sabent que era realment dura i molt exigent. I allà estàvem, a la sortida del castell de Montjuic.
Vaig sortir amb l’Alberto
Sufridor i vàrem anar reservant a la baixada de Montjuic, per no patir desprès a les pujades. Una vegada vàrem arribar al carrer Entença va començar la pujada. El company Sufridor va tenir un primer avís a la part del darrera de la cama i es va parar uns segons a fer estiraments, però uns centenars de metres mes endavant va haver de parar i fer el recorregut a peu

. Jo vaig seguir al meu ritme tot el carrer Entença fins arribar a la Ronda de d’alt. Anava bé i amb no masses patiments. :glasses:
Però una vegada vaig arribar a la carretera de Vallvidrera va començar el meu calvari. :grrrrrr: :grrrrrr: :grrrrrr: Les primeres fortes rampes que van al costat de la via del tren les vaig superar sense dificultats encara que vaig reduir una mica el ritme. Però mes endavant vaig començar a notar molèsties fortes a la alçada del ronyons que feien parar-me cada pocs metres correguts :'( :'(.
Feia uns quants dies que notava alguna molèstia a la part baixa de l’esquena però no li havia donat cap importància. No se si al forçar per pujar la carretera de Vallvidrera, aquesta molèsties es van despertar i va ser un martiri fins arribar al Tibidabo. Per sort, el dos últims quilòmetres els vaig poder fer corrent i entrar a meta mes o menys “presentable”.

Al final vaig fer 1 hora i 43 minuts en aquesta cursa dura, dura i molt dura i ademès molt exigent. No es que sigui una bona marca, però amb els problemes que vaig patir i amb el respecte que li tenia a la cursa, estic satisfet. No tinc cap dubte que l’any que ve, hi tornarem.
Agrair novament a Myrna Mates la organització de la cursa, a tots els voluntaris que ajuden a la seva realització, i a totes aquelles persones que no veiem però que segur estan al darrera del equip de la Myrna Mates. Ens veiem l’any que ve.