Primer de tot, una reflexió feta a la carrera (literal; ho he pensat mentre que rodava…) : Seria d’il•lusos pensar que aquestes CRIVIT seran iguals que unes Kayano, NB1080, Saucony Triumph… Poseu el model que vulgeu. Tot i això, estan ben acabades i els materials semblen bons.
El tema, per part meva al comprar-les era i és, fidel a la meva màxima de cuestionar-ho tot, veure de primera mà si podem trencar un tabú, i marques no majors poden estar a l’alçada o no de les marques que es mengen el pastís. Total, “perdo” no arriba a 20,00€, que tot i ser diners, afortunadamente encara m’els puc jugar …
Us explico el meu TEST i les condicions de partida. Si algú vol més info o bé que provi un entrenament específic, m’ofereixo, que, com ja he dit, no li faig fàstic a res…
Condicions de partida : sujetu varón, 80kg, amb més de 20 anys d’experiencia en asfalt, cros, pista i muntanya. Lleugerament pronador, tot i que a ritmes de competición entro de migpeu, i només en proves llargues, com tothom “em cau el peu”. Ara, marques de “pelagatos”, no fa tant, marques de “popular avançat”. Surto d’una setmana de càrrega de km (programada), preparant competició al maig. Alterno actualment entre NB890v2 i Brooks Launch. 45 de barca.
TEST : La idea és fer tres entrenaments diferents previstos, programats i sense alterar la plaificació, els dos primers aquesta setmana, i el tercer la que vé.
- Un entrenament de manteniment : 45’ cc ritme M (o sigui, rodatge alegre, però no fort). Terreny mixte asfalt-terra (can Dragó, vamos)
- Un entrenament de desenvolupament sobre 20’ccL + 3x10’ MF + 20’ cc L (o sigui, a ritme lleugerament més fort que el ritme de 10km). Terreny mixte asfalt-terra (can Dragó o can Zam)
- Un entrenament de desenvolupament sobre 1.45’ en pistes forestals amb desnivells variables. Terreny terra (Serralada Marina)
(ritmes : molt fàcil L = Ligero; M = medio; F = fuerte. A partir aqui, LM i MF son ritmes intermitgos, i L-M i M-F son progresions. Sembla poc “cientific” però no : cada ritme té el seu temps en min/km i/o ppm)
Si algú vol que provi algo més, que ho digui, i m’adapto.
Què analitzaré. Tenint en compte que no soc Tester, el que més valoro en una sabatilla, i això son quatre característiques “estàtiques” i una “dinàmica”. Les “estàtiques” son : tracció de la sola, ajust de la sabatilla, amortiguació i comoditat. La dinámica és la resposta en carrera.
Test 1 : 45’ cc ritme LM (ligero/medio), amb 3-4 acceleracions “semafòriques”. Xim-xim constant, o sigui, terra sec i/o mullat depenent de si ha passat el xàfec.
Ajust : L’horma diria que es estreta, si bé pot ser un tema d’estreno de sabatilla. Posteriorment, he trobat que ajusta bé, correcte. Trobo que el coll de la sabatilla m’ajusta poc en estàtic, tot i que en carrera no he trobat que el peu ballés o tingués sensacio de que em sortia de la sabatilla.
Amortiguació : pelin dura en el taló, correcte d’avantpeu en endavant. Com diré despres, he trobat que la resposta ha variat al llarg de l’entrenament.
Tracció : Asfaltera clara. Sola força plana i bon “agarre” en asfalt sec i mullat. En terra, a ritme mig tracciona bé, amb bones sensacions d’agarre. Crec, amb moltes reserves, que en adoquin o pintura de pas de zebra mullada o humida pot perdre adherencia, perque en un parell de cops m’ha marxat una mica... A les acceleracions “semafòriques” ha respost bé, sent un bon punt de recolzament per a allargar el pas i accelerar.
Comoditat : Calçades, espartanes a tope. Res de “tipo guante”. No son incòmodes, però tampoc maten. En carrera, aquest fet no molesta si estàs acostumat a aquest tipus de sabatilles “austeres”. Pel meu gust, que faig 76 nusos, he trobat els cordons curts. 1 nus i para de comptar (fallo!!), tot i que eha aguantat molt bé.
Al turron : Resposta en carrera. Sincerament, necessito més temps. La primera impressió és una diferencia de resposta entre taló (resposta durilla) i mig i avantpeu (resposta força reactiva). El pas de darrera a davant és força progressiu, sense “zapateos”. La sabatilla flexa per on ha de flexar. A les acceleracions “semafòriques” ha respost bé, no m’ha faltat sabatilla. En carrera m’han semblat més còmodes que en estàtic.
Els dubtes. Molt al final de l’entrenament he trobat que l’amortiguació em donava una resposta més dura, però pot ser que, per la fatiga de la setmana de càrrega, jo no entrés tant fi tècnicament (no col•locaria aquest entrenament entre els 10 millors del 2013). En descensos tipus “baixar de Montjuic” (pel grau de pendent) m’agradarà provar si em subjecten bé. La resposta al final, tant dura, i la comoditat espartana em donen a pensar que segurament necessitaré dos setmanetes per a domar-les de cara a la sessió d’1.45’.
Què li posaria, segons, avui? Potser un 7 sobre 10. M’esperava una sabatilla més inestable, crec.
Per l’entreno d’avui, jo les utilitzaria, segons les meves caracteristiques, abans descrites com a “mixtilla”, per la lleugeresa, perfil i resposta inicial en carrera. No les trobo com per a fer un entreno de 2 hores, pero per anar alegrillu, de perles. A risc de contradir-me, és molt possible que per a un usuari esporàdic també puguin servir, per a sortir 2 cops/setmana...
Y hasta aquí!!
Com he dit, pregunteu, proposeu i recordeu : només un il•lús es pensaria que son competencia tecnològica directa de unes Kayano, però també dic que tothom mereix una oportunitat i que les coses s’han de provar... :glasses: