Sabatilles de trail, estabilitat dels turmells, i drop de 4mm

Sabatilles de trail, estabilitat dels turmells, i drop de 4mm

04 Ago 2014 16:24 #1 per Kurt (Associat/da)
Bona tarda,

L'altra dia vaig decidir renovar les meves venerables sabatilles de trail que sembla que han pasat una guerra, plenes de fang i sorra i perden els tacos per poder fer una mica de muntanya en condicions. Vaig anar a una tenda i vaig surti molt content amb unes Asics Fuji Trabuco 2.

Després vaig veure al internet que són per pronadors moderats, i jo, que sapiga soc neutre... però sembla que també valen per neutres, o hi ha qui diu que en muntanya és fins i tot recomanable una mica de control de pronació (la veritat, jo ni idea... a la tenda tampoc em van comentar res de la pronació  :frown:).

La primera pregunta és... és correcte portar sabatilles per pronador lleuger-moderat si la petjada no és pronadora?

El cas es que ahir surto a provar-les i al principi molt be... s'agafaven be a les diferents superficies, bona tracció... anava còmode... però més endavant se'm va doblegar el turmell, primer sense consequències, i el segon cop que me'l vaig torçar si que va ser més greu i no he arribat a un esguinç de primer grau, però casi... hi ha inflamació, però sembla que al final s'ha quedat en una torçada que en uns dies no tindrà més conseqüències... a part de que ara tindré els lligaments una mica donats i més probabilitats de tornar a esguinçar-me.

La conclusió que trec es que aquestes sabatilles no em van be (ni tan sols anava en terreny gaire tècnic). Feia anys que no em torçava el turmell... massa casualitat que em pasi dos cops seguits amb sabatilles noves. Les sabatilles estan plenes de fang i ja no crec que les pugui tornar, així que suposo que me les tindré que menjar  :erf:, fer-les servir en pista o asfalt  per entrenar i no posar en perill els turmells i aconseguir unes altres que siguin meś estables per la meva petjada.

Després de mirar el internet he acabat amb una amanida de models i conceptes que no se per on tirar.

Hi ha qui diu que les Salomon Wings Trail són de lo més estables, però veig que també són per pronadors... i després d'aquesta primera experiència, no se si és bona idea.

També he vist que les Saucony Xodus tenen bona premsa, i m'agrada que es veuen amples (per a mi ample = estable) i amb els tacos que sobresurten (no sembla que amb això puguis 'volcar')... són per neutres, però tenen un 'drop' (cada dia és més complicat comprar sabatilles) de nomes 4mm i que això ajuda a l'estabilitat i a una petjada més 'natural' (no tant de taló i més de metatars) però que pot carregar més els bessons i el soleo si no estàs acostumat.

Segona pregunta, algú ha corregut amb sabatilles amb drop (diferencia d'alçada entre taló i dits) tan baix? Que tal l'adapatació?

I quan més miro, més confós estic, perque ningú sembla posar-se d'acord en res... suposo que lo millor és provar fins que trobis lo que va be, però a 100 euracos (euros amunt, euros avall) el parell de sabatilles, no és plan d'anar provant a la lleugera.

Algú amb experiència amb sabatilles de trail i turmells laxes?

Ho sento pel totxo, però és temps de vacances i hi ha més temps per llegir...  :he:

Salut!
  Kurt.-

Beyond repair.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Ago 2014 23:38 #2 per solteron (Associat/da)
No crec que el problema sigui falta d'estabilitat en el calçat si no més aviat al contrari, compara lo que et subjecten el peu lateralment les velles i les noves, segur que les segones t'ho subjecten molt més i en el cas de un mal recolzament del peu les noves et forcen més el turmell.
El problema en el teu cas s'agreuja si les sabatilles son de pronador perquè tenen encara més estabilitat.

05 Ago 2014 08:29 #3 per Cabrix (Visitant)
Jo, sense que serveixi de precedent, estic en la linia del solteron. Segurament, les noves, per noves, et subjecten millor el peu que les antigues, i devant una irregularitat del terra, el peu no respon igual dintre de la sabatilla. També es possible que la cunya correctora, en segons quines condicions, dugui el peu "cap enfora", però això ja és més dubtos, ja que no sol haver-hi tanta diferencia de densitat entre materials. Però això, com deia la meva àvia, és un supositori, ja que sense la observació directa, tot son elucubracions...

Per altra banda, el tenir el turmell laxe no depen d'haver-se esquinçat, si no de no recuperar bé. I això si que esta cientificament demostrat. Si respectes els temps de recuperació i fas exercicis de reforçament de peroneos no hauria de quedar cap seqüela.

I, per a mi, això del drop en muntanya son collonades marquetinianes. Un drop més alt o més baix no t'assegura estabilitat, tot i que sembla raonable pensar que a menor drop, més estabilitat, tot i que la distància del peu al terra també és imporant. L'important és que la sola traccioni de pujada i freni de baixada.

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

05 Ago 2014 12:43 - 05 Ago 2014 12:45 #4 per Kurt (Associat/da)
Bon dia,

Merci per les respostes...

A veure si ho entenc... el problema pot ser que són massa noves? Si que és cert que amb les sabatilles noves vinc notant fins que no porten uns quants kilometres i les he donat una mica i m'han pillat la forma, no acaban de comportar-se be de talons. Desgasto els talons per la part central cap en fora, i fins que no s'ha arrodonit una mica aquesta part no acabo d'anar 100% còmode i estable. Les noves tenen uns tacos amb molt angle i potser això em dona problemes.

Vaig fer la prova de posar-me una nova i una vella que sugeria Solteron... i les noves son més fines dels talons i donen la sensació de ser més altes. Certament les noves subjecten molt més els talons i no donen sensació d'inestabilitat... ara bé, si pico amb el taló al terra en angle (com per exemple pot pasar en terreny irregular amb pedres), hi ha un punt on les noves 'escupeixen' el taló cap en fora ( :aww:) mentre les velles no.

Potser amb el temps si que aconseguiria 'domar-les' però els hi he agafat mania i em podria fer mal en l'intent (i un esguinç pot ser molt punyetero). Aquestes les cremaré en entrenos fàcils en pista de sorra i au, i aniré a una tenda a provar-me models fins que trobi un que em doni bones sensacions. Les que tinc ara no me les vaig mirar prou bé abans de comprar-me-les. Tampoc necessito res de l'altra món. No soc gens tècnic i més que corredor de muntanya soc un corredor de turonets.

Lo dels exercicis de reforçament sembla bona idea. Jo dic que tinc els turmells laxes perque he tingut certa tendència a tenir problemes d'estabilitat, però ara feia mínim 5 anys que no havia tingut ni un sol incident... tan malament no estaré.

Lo del drop, si, ja em semblava a mi que és un altra collonada de marketing. Crec que ho evitaré, perque pel que veig pot donar problemes d'adaptació. Igualment no trobo el model aquest en tendes, i no em penso comprar unes sabatilles de trail sense provar-me-les abans, i mirar-me-les amb lupa... especialment després d'aquesta experiència.

Salut!
   Kurt.-

Beyond repair.

05 Ago 2014 12:55 #5 per Cabrix (Visitant)
Por ilusiones...  :he:

Si els hi has agafat mania, ja està tot dit. Canvi de sabatilles i au. Per cert, que jo fico les meves sabatilles d'asfalt puroyduro per Collserola per a fer uns 600m-700m de desnivell per tot tipus de pis i les vegades que he trobar a faltar tracció o agarre es poden comptar amb els dits de la ma...

Ningú no diu que estiguis malament (això ho ha de dir la teva dona...  :rofl:) si no que un alt índex de repetició d'esquinços de turmell tenen a veure amb una inobservància dels temps a les recuperacions. Que no faci mal no vol dir que estigui recuperat.

El drop és la pijada de moda per a fer-nos els enteradillos. Com que tothom ja sat de pronadors i supinadors, s'ha d'incloure un nou palabro, i si és en anglès, millor (i si té a veure amb el triatló, ja frega el concepte de moda  :666:). De toda la vida s'han fet servir sabatilles amb més o menys diferencia entre taló i dits. Abans es deien “voladores” i ara “sabatilles amb poc drop”. Ja sé que caricaturitzo molt, però és que ens ho prenem tot a la valenta...  :he:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

05 Ago 2014 13:59 #6 per triniti (Visitant)
Hola!!!

No creo estas torceduras sean causadas por la zapatilla o por lo menos por el tema "duomax" que es lo que le ponen en Asics en las zapas de pronacion, otra cosa es que ellos por marketing tengan segun ellos dos zapas diferentes, osea pronadoras y neutras, para mi el error son las neutras. Todas las zapatillas del mercado en trail llevan estabilizadores algunas como asics en el lateral, otras como Saucony, NB, Salomon ( estas por exceso de dureza) etc lo llevan en la zona de la suela a la altura del arco plantar. Asi que las trabuco con doumax las puedes llevar siendo neutro, otra cosa que al ser nuevas sean menos flexibles de salida y haigas tenido algun problema, otra cosa es que dicha zapatilla ya no sea lo que era y se ha convertido en zapas de camino, esa es otra discusion.

Referente a los drops bajo, la tendencia es ir hacia ahi, pero lo que ocurre es que no todos podemos llevarlas, temas de flexibilidad en arco plantar, otra cosa es no bajar a drops "0" pero un intermedio no es dificil adaptarse, pero repito no todos pueden llevarlas..

Saludos

05 Ago 2014 14:15 #7 per futinguero (Visitant)
Ben dit, Cabrix i triniti, això que dieu del drop.

De tota la vida que s'han fet servir voladores i a molta gent li han carregat bessons.

05 Ago 2014 14:23 #8 per Cabrix (Visitant)
triniti, amen sobre la "domesticació" dels models de trail d'asics.  :great:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

05 Ago 2014 18:56 #9 per Kurt (Associat/da)
Bona tarda,

Vale... interessants els arguments...  en una segona pensada els hi donaré una segona oportunitat a les sabatilles i intentaré domesticar-les fent kilòmetres molt facilets fins que es donin una mica a veure.... Excepte el problemilla aquest d'estabilitat la veritat és que m'estaven agradant... s'agafaven be (més que les que tenia)... l'amortiguació em feia anar molt còmode... i si així puc aprofitar-les millor que millor... que costen uns calerons.

He de dir que estic fins als  :grrrrrr: del markèting... crea molta confussió...  sabatilles voladores jo? Ni que portessin ales em farien volar... jo necessito tancs als peus  :rofl:.

Salut!
  Kurt.-

Beyond repair.

05 Ago 2014 21:58 #10 per Cabrix (Visitant)
Kurt, voladores és com es deien a les sabatilles de "competi" en l'era pre postureo-running...  :mdr:

El tema venia per que entrenavem amb uns totxarrus de 450-460gr als peus, i a la que t'hi posaves unes de menys de 300gr, el peu anava sol...  :he:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

07 Ago 2014 17:46 - 07 Ago 2014 17:53 #11 per krilinmvp (Visitant)
Doncs jo per problemes estructurals de les meves cames estil John Wayne, he probat de 0 a 12mm de drop, i el que millor em va és entre 0 i 4 mm. Els dolors han desaparegut i només tinc una mica de sobrecàrrega als solis si porto 0 mm.

Si vols unes sabatilles de trail, amples, còmodes, estables, etc., les Brooks Cascadia estan força bé, tenen un drop de 8 mm. (ni pa ti ni pa mi) i com que ara fa poc que han sortit les 9, segur que trobes les 8 molt bé de preu.

Hi han webs que envien gratix i les pots tornar també gratix com Zalando o Deporr

Finalment, d'aquí podràs treure una bona info:  www.trailrunningreview.com/

Salutacions

08 Ago 2014 11:04 #12 per Kurt (Associat/da)
Bon dia,

Paradoxes de la vida, quan em vaig comprar les sabatilles vaig probar-me també les Cascadia, però vaig escollir les Trabuco perque em sortien més barates...  :erf:

Amb això de les sabatilles (i en general en l'esport aquest de còrrer) lo que veig és que lo que va be a un, no li va be a l'atra, i al revés, i que cadascú està fet d'una manera, i al final no queda un altra que provar les coses personalment a veure que funciona i que no. La putada es que aquesta estrategia aplicada a les sabatilles acaba costant una fortuna... a mi el drop normal em va be, així que amb un drop més baix, dubto que vagi a millor... solis i bessons carregats no em són desconeguts així que em temo que un drop baix em donaria més disgustos que un altre cosa. Qui sap... potser un dia ho provo i descobreixo que em va a les 1000 maravelles... però crec que no ha arribat el moment...

Salut!
  Kurt.-

Beyond repair.

11 Ago 2014 17:40 #13 per Xeix (Associat/da)
Kurt,

Amb les sabatilles com en tot, quan en trobes unes que et van molt bé, les deixen de fer o no les trobes. Jo en trinxo forces (de muntanya uns 3 parells any) i el secret és acostumar-te a les que tens. Vull dir que dintre de que en vagin bé, el suc el trauràs acostumant-te a elles amb mancances i beneficis. En funció de la distància que vulguis fer tens prou ventall per escollir. He fet servir Trabuco, inov8, Salomon, Saucony, La Sportiva, Hoka One One, però jo peso força i faig distàncies llargues. Les últime Hoka en 8 sortides passo dels 600km  :oops:

12 Ago 2014 19:24 #14 per Kurt (Associat/da)
Bona tarda Xeix,

Si, estic intentant fer-me amb les noves sabatilles... l'altre dia vaig els hi vaig fer uns quants kilòmetres més i cap problema, lo que era una sortida molt senzilleta, casi tot pista... però sembla que ens les sabatilles s'estan adaptant a mi i jo a elles.

Les últime Hoka en 8 sortides passo dels 600km  :oops:

Jo de gran vull ser com tu...  8)... però encara estic lluny... haha.

Salut!
  Kurt.-

Beyond repair.

17 Set 2014 22:42 #15 per xevifisio (Associat/da)
Bona nit malparits!
Si el poc "drop" et causa problemes, pots augmentar-lo lleugerament amb una petita talonera interna