Bona tarda,
L'altra dia vaig decidir renovar les meves venerables sabatilles de trail que sembla que han pasat una guerra, plenes de fang i sorra i perden els tacos per poder fer una mica de muntanya en condicions. Vaig anar a una tenda i vaig surti molt content amb unes Asics Fuji Trabuco 2.
Després vaig veure al internet que són per pronadors moderats, i jo, que sapiga soc neutre... però sembla que també valen per neutres, o hi ha qui diu que en muntanya és fins i tot recomanable una mica de control de pronació (la veritat, jo ni idea... a la tenda tampoc em van comentar res de la pronació :frown:).
La primera pregunta és... és correcte portar sabatilles per pronador lleuger-moderat si la petjada no és pronadora?
El cas es que ahir surto a provar-les i al principi molt be... s'agafaven be a les diferents superficies, bona tracció... anava còmode... però més endavant se'm va doblegar el turmell, primer sense consequències, i el segon cop que me'l vaig torçar si que va ser més greu i no he arribat a un esguinç de primer grau, però casi... hi ha inflamació, però sembla que al final s'ha quedat en una torçada que en uns dies no tindrà més conseqüències... a part de que ara tindré els lligaments una mica donats i més probabilitats de tornar a esguinçar-me.
La conclusió que trec es que aquestes sabatilles no em van be (ni tan sols anava en terreny gaire tècnic). Feia anys que no em torçava el turmell... massa casualitat que em pasi dos cops seguits amb sabatilles noves. Les sabatilles estan plenes de fang i ja no crec que les pugui tornar, així que suposo que me les tindré que menjar :erf:, fer-les servir en pista o asfalt per entrenar i no posar en perill els turmells i aconseguir unes altres que siguin meś estables per la meva petjada.
Després de mirar el internet he acabat amb una amanida de models i conceptes que no se per on tirar.
Hi ha qui diu que les Salomon Wings Trail són de lo més estables, però veig que també són per pronadors... i després d'aquesta primera experiència, no se si és bona idea.
També he vist que les Saucony Xodus tenen bona premsa, i m'agrada que es veuen amples (per a mi ample = estable) i amb els tacos que sobresurten (no sembla que amb això puguis 'volcar')... són per neutres, però tenen un 'drop' (cada dia és més complicat comprar sabatilles) de nomes 4mm i que això ajuda a l'estabilitat i a una petjada més 'natural' (no tant de taló i més de metatars) però que pot carregar més els bessons i el soleo si no estàs acostumat.
Segona pregunta, algú ha corregut amb sabatilles amb drop (diferencia d'alçada entre taló i dits) tan baix? Que tal l'adapatació?
I quan més miro, més confós estic, perque ningú sembla posar-se d'acord en res... suposo que lo millor és provar fins que trobis lo que va be, però a 100 euracos (euros amunt, euros avall) el parell de sabatilles, no és plan d'anar provant a la lleugera.
Algú amb experiència amb sabatilles de trail i turmells laxes?
Ho sento pel totxo, però és temps de vacances i hi ha més temps per llegir... :he:
Salut!
Kurt.-