Marató Ultrapirineu 2015 - 19 setembre

Marató Ultrapirineu 2015 - 19 setembre

09 Gen 2015 13:06 #1 per Bernie (Visitant)
Hola Companys,

La la web ultrapirineu.com ja ha sortit la informació actualitzada per l'edició d'aquest any.

El recorregut de la marató canvia totalment, ja que en comptes de fer un recorregut linial Bagà-Bellever de Cerdanya, aquest any serà un recorregut circular Bellver-Bellver.

Per una banda estalviarà les inconvenients logístics d'una sortida i arribada en punts diferents, però penso que no sortir de Bagà treurà ambient i quedarà molt deslligada de la Ultra.

En quant a recorregut, què us sembla el canvi?

Jo casualment el passat cap de setmana vaig fer els primers 9 km, que coincideix amb el GR del camí dels bons homes. Els 3 o 4 primers km són molt avorrits però la resta és basicament un corriol fàcil però amb força pendent.

Coneixeu la resta?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Gen 2015 14:41 #2 per jcarpa (Visitant)
Sols 4 avituallaments? per una marató de muntanya em sembla poc tirant a poquissim.

No se si el recorregut no permet posar-ne més o l'any passat ja era així.
Amb aquests avituallaments, entenc que cal portar motxila i portar mínim 1 litre d'aigua i gels o algo de menjar.

Salut,
    Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

09 Gen 2015 15:18 #3 per Bernie (Visitant)
L'any passat obligaven a portar 500 ml mínim, si no recordo malament. Jo portava motxilla que vaig omplir inicialment de beguda isotònica, i portava un recipient de mà de 250 i anava bevent a cada avituallament. La motxilla la vaig reomplir un cop, i tot i fer calor no em va faltar líquid.

Calculo que vaig acabar bevent entre una cosa i l'altre 3-4 litres.

14 Abr 2015 14:01 #4 per Koose (Associat/da)
Hola
El programa "No serà fàcil de TV3" de la setmana passada parlava d'addiccions i, en concret, d'un participant de l'Ultra Pirineu

www.ccma.cat/tv3/alacarta/no-sera-facil/...cions/video/5496771/

El vídeo està molt bé, tot i que jo no veig l'addicció per enlloc o potser es que jo estic més enganxat  :wink2:

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

18 Mai 2015 17:06 #5 per Dabit (Associat/da)
Bona tarda, companys

Pujo aquest fil perquè m'he apuntat a la reserva de l'UltraPirineu i fins que no tingui confirmació de plaça (espero que sí, crec no van arribar a omplir les 1.000 disponibles abans de tancar). En cas que no em donessin plaça aniria a Matxicots que realment em tira més però volia treure'm ja aquest any l'espina de fer la meva primera Ultra de més de 100 km. Em passaré l'estiu entrenant i fent curses de muntanya (Catllaràs, Cadí...) per arribar a punt al setembre.

Salut.

Marató BCN 2012: 2h59'17"
Mercè 2013: 38'46"
Reptes: Sub2h55' Marató, Sub38' en 10km y sub1h25' en Mitja.

blogmaldito.com/

19 Mai 2015 18:07 #6 per Koose (Associat/da)
Dabit, jo també em vaig apuntar a la llista d'espera
A veure si hi ha sort  8)

Pujo aquest fil perquè m'he apuntat a la reserva de l'UltraPirineu i fins que no tingui confirmació de plaça (espero que sí, crec no van arribar a omplir les 1.000 disponibles abans de tancar).

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

19 Mai 2015 19:45 #7 per Dabit (Associat/da)

Dabit, jo també em vaig apuntar a la llista d'espera
A veure si hi ha sort  8)

Pujo aquest fil perquè m'he apuntat a la reserva de l'UltraPirineu i fins que no tingui confirmació de plaça (espero que sí, crec no van arribar a omplir les 1.000 disponibles abans de tancar).

Doncs a veure si tenim una miqueta de sort i ens veiem al setembre a Bagà  :great:

blogmaldito.com/

10 Ago 2015 16:07 #8 per Dabit (Associat/da)
Bona tarda,

Ja l'havia descartat (pensava que al final no hi hauria tantes places disponibles per la meva posició a la la llista d'espera) i ja tenia muntat un pla B, però m'acaben de donar plaça per córrer el mes que ve l'Ultra. Tinc fins divendres per fer l'ingrés... i ara no sé qué fer...

blogmaldito.com/

12 Ago 2015 23:33 #9 per Koose (Associat/da)
Dabit,
Jo he renunciat.
Tinc molesties al pubis i als adductors, i he decidir descansar fins fer net
Si t'animes a fer-la, molta sort!
8)

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

13 Ago 2015 21:57 #10 per Dabit (Associat/da)

Dabit,
Jo he renunciat.
Tinc molesties al pubis i als adductors, i he decidir descansar fins fer net
Si t'animes a fer-la, molta sort!
8)

Doncs jo finalment he caigut.

El 19 a Bagà, a veure que m'espera...

blogmaldito.com/

10 Set 2015 20:23 #11 per RafaB (Associat/da)
Hola,

ja falten molt pocs dies per a la Marató. Crec que ja tinc tota l'equipació obligatòria, espero que el temps acompanyi una mica i no calgui portar-ho tot.

Sobre els avituallaments també penso que falta om a mínim un. De km10 al km24 no hi ha res i és el tram més delicat i de més altitud de la cursa. Allà caldrà omplir bé la motxilla de líquid tot i que encara quedarà molta pujada.

Com fan la sortida des de Bellver no crec que ens creuem amb els de la Ultra.

Ens veiem.
Rafa

400m: 59,08" (Mar Bella 2016)
1000m: 2'55,5" (Mar Bella 2016)
10 km: 36'36" (Sant Antoni 2016)
Mitja: 1h21'55'' (Santa Coloma 2016)
Marató: 2h57'39" (Barcelona 2016)
24 hores equips: 1r classificat 401.092 km (Barcelona 2016)

14 Set 2015 16:33 #12 per Dabit (Associat/da)
Bona tarda,

A cinc dies de l'Ultra i ja dels nervis. El divendres passat els models meteorològics pintaven a que ens plouria a partir de la tarda, la previsió actual és que tindrem una cap de setmana molt tranquil. A veure...

Molta sort a tothom.

blogmaldito.com/

20 Set 2015 19:21 #13 per ergofo (Visitant)

Bona tarda,

A cinc dies de l'Ultra i ja dels nervis. El divendres passat els models meteorològics pintaven a que ens plouria a partir de la tarda, la previsió actual és que tindrem una cap de setmana molt tranquil. A veure...

Molta sort a tothom.

No ens vam veure Dabit! Jo vaig tenir la sort o desgràcia, que diumenge passat a la nit em van comunicar que era el guanyador d'un dorsal per la ultrapirineu. Després d'un juliol molt tranquil i un agost completament parat, la cosa no pintava gaire bé pero sempre és una cursa que havia volgut fer i em vaig plantar a Bagà amb l'objectiu d'arribar a Bellver i plegar. L'ambient a la sortida és espectacular, amb la canço de l'últim mohicà i 1000 corredors emplenant la plaça de la porxada. Com no m'havia preparat gens, surto l'últim de la plaça i em prenc la pujada al Niu de l'Àliga amb molta calma, caminant i trotant als troços plans o baixades. Al haver pujat molt tranquil arribo molt fresc a dalt (en 3h23), els avituallaments són força complets i hi ha molt bon ambient de cursa. La baixada del Niu fins al Serrat de les Esposes, començo a patir de genolls al no estar gens acostumat a la muntanya i on realment gaudeixo és a les pujades. A Bellver arribo després de 7h45, vaig molt bé i desdel Niu de l'Àliga vaig avançant força gent així que decideixo continuar, esperant plegar a Prat d'Aguiló. El moment crític va ser de camí a Prat d'Aguiló, on els genolls se'm tornen a queixar, res greu però decideixo que arribaré fins a Gòsol i plegaré, arribant molt més lluny d'on tenia previst. A les baixades ja no corro per no fer-me més mal, pujo ja amb frontal per Gosolans i caminant fins a gòsol on acabo la meva participació després de 16h45.

Tinc clar que és una cursa que requereix una preparació prèvia important, així que haver arribat fins aquí ja estic més que content. L'ambient pre-cursa, durant la cursa (de dia) i pel que he vist en vídeos al final, és espectacular, però de nit com en qualsevol cursa de resistència és quan més es pateix i més als Pirineus (als gosolans estic segur que estavem a temperatures sota 0). Anar parlant amb tants corredors, gaudir d'uns paratges i unes vistes espectaculars ho fan molt recomanable. Pensant-ho ara potser podria haver seguit una mica més, però avui estic força bé de cames i estic segur que si haguès seguit hagués acabat amb lesió.

Pel que fa als avituallaments jo els vaig trobar molt correctes, si bé es cert que en els dos entre Cortals i Prat d'Aguiló i d'aquest a Gòsol hi ha més de 10km però per mi ja va ser suficient (arribava just d'aigua i isotònic això si).

Una cursa per fer i acabar en el futur, havent-la preparat bé!!

Als de la marató com us va anar?

Cursa RAC1 (5 km) 2015 - 19:24
Cursa Nou Barris(10 km) 2015 - 40:34
Mitja de Barcelona 2015- 1:27:52
Marató Sevilla 2016 - 3:10:46

20 Set 2015 21:51 #14 per pinelli (Associat/da)
felicitats ergofo .. la teva participacio te molt merit .. ja saps, l'any que ve la fas sencera ..  :great:

21 Set 2015 11:47 - 21 Set 2015 11:52 #15 per Koose (Associat/da)
Enhorabona Ergofo, sembla que vas disfrutar força  :smile:

Per cert, 564 finalitzats de 1072 inscrits. Deu ni do, quina escabetxina!

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

23 Set 2015 23:25 #16 per RafaB (Associat/da)
Hola,

doncs jo vaig estar atent a veure si em tocava el dorsal de l'ultra, però ara ja se a qui li va tocar.

Jo vaig fer la marató. Em feia molta il·lusió. Vaig començar tranquil, sabent que la cursa era llarga i que sempre s'ha de reservar. Arribo al refugi de Cprtals molt bé, bon avituallament. Comença a menjar platans (crec que no havia menjat mai tant platans en una cursa).

Mica en mica anem pujant. Quan faltava poc per arribar adalt veient davant nostre per un corriol un personatge que portava una bici de muntanya a l'esquena. Ens deixa passar a tots, que ens el mirem així:  :surprised: Suposo que quan arribes adalt es deixaria caure per corriols i gaudiria al màxim.

El millor moment va ser correr per la part més alta, amb el pedraforca a la mateixa alçada i unes vistes impressionats.

Començo a baixar, el pas del gosolans castiga molt, però aviat arribem al refugi de prats d'aguiló. A partir d'allà tot baixada. I arribem a Martinet. Molt bon ambient.

A partir d'allà 10 km, semblava que la carrera ja estava feta, però va ser el més dur. Creuar el riu diverses vegades, corriol complicat i una pujadeta petita que no trobes forces per afrontar-la.

Corro una estona amb la tercera noia. De León. Però encara té forces i se'n va cap a meta. La gent l'animava, tenia el podium a tocar.

A final 5:37h. Content per acabar.

El menjar del final perfecte i el massatge que em va fer una noia al arribar de pel·lícula, vaig veure les estrelles de tots els colors.

Em quedo una estona a animar als de la Ultra i per la tarda a veure arribar la "bèstia" Kilian Jornet. No corre, vola.

L'any vinent repeteixo.
Salutacions.
Rafa

400m: 59,08" (Mar Bella 2016)
1000m: 2'55,5" (Mar Bella 2016)
10 km: 36'36" (Sant Antoni 2016)
Mitja: 1h21'55'' (Santa Coloma 2016)
Marató: 2h57'39" (Barcelona 2016)
24 hores equips: 1r classificat 401.092 km (Barcelona 2016)

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats