SAN FERMIN MARATHON 27-06-15

SAN FERMIN MARATHON 27-06-15

02 Jul 2015 13:58 #61 per Polgi (Associat/da)
Hola   :party:

Felicitats per les vostres curses i gràcies Jospon per la crónica  ;) 8)

Continuem

Córrer es viure i visc per córrer entre d'altres.
El tema ha estat tancat.
02 Jul 2015 14:31 #62 per jospon (Associat/da)

Jospon

Moltes felicitats per la teva marató  :great: :great: :great: va viure el mateix ambient que jo quant la vaig fer i a la nit el taskeo també  ;)

L´ambient post marató sensacional Miquel.

Mira que et dic que repetiria aquesta marató per l´ambient que vaig viure a partir de les dotze de la nit. Genial!!!
El tema ha estat tancat.
02 Jul 2015 14:58 #63 per MIGUEL SBD (Associat/da)

Jospon

Moltes felicitats per la teva marató  :great: :great: :great: va viure el mateix ambient que jo quant la vaig fer i a la nit el taskeo també  ;)

L´ambient post marató sensacional Miquel.

Mira que et dic que repetiria aquesta marató per l´ambient que vaig viure a partir de les dotze de la nit. Genial!!!

:he: :yes: :great: :party:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
05 Jul 2015 14:45 #64 per cargol (Associat/da)
Dissabte 26 de juny: Surto amb la Su des de Lleida en tren i en 2 hores i mitja ens plantem a la capital navarresa.
Anem caminant fins al centre on tenim l'hotel i pel cami passem per un parc al costat del riu Arga per on anirà la cursa aquesta tarda, ja que està encintat amb l'anagrama de la marató, també hi han fletxes taronges (en comptes de blue line).

A les 12 arribem a l'hotel Maissonave, un dels oficials de la marató, a la Calle Nueva, en ple casc antic de Pamplona i per on passarà la cursa, allí em donen la bossa amb el dorsal personalitzat amb xip incorporat  (podíes ficar texte lliure: nom, cognom, nick o el que volguesis).
El dorsal de la marató es vermell i comença per 42000, els dela mitja son blaus i començen per 21000 i els del 10 kms. son verds i començen per 1000), també tenim una samarreta técnica de color fúscia, i una polsera reflectant per si la volem fer servir a la nit, que deixem a l'habitació.

Fa molta calor, però surtim a recorrer la ciutat, si be ja la coneixem. A 200 m tenim la plaça de l'Ajuntament (des d'on es llança el chupinazo el primer día de les Festes dels Sanfermines i es canta el “Pobre de mi” el darrer). Aquest edifici està rematat a dalt de tot per 2 figures que son la personificació en pedra del temut “home del mall”, o com diuen per aquí “hombre del mazo”, una mica premonitori del que pot passar dintre d'unes hores.
Aquí ens trovem amb una manifestació pro “independentzia”, sembla que hi ha algún sector d'aquesta gent que també vol la sobiranía.
Hem quedat amb el Sergi, la seva dona Núria i la seva filla de mesos Gal.la. Anem tots plegats per la calle Estafeta fins a la plaça de bous per veure el lloc on es fa l'entrega de dorsals i el muntatge de l'arribada.
Dinem aviat i anem a fer la migdiada.

Cap a les 6 de la tarda començo el ritual de vestir-me, ficar-me vaselina, tirites,  gorra, ulleres, crono, vials de glucosa, etc.
Anem cap a sortida que es a la Plaza El Castillo. Els del 10.000 surten a les 19,30, son qüasi 1,600 persones, per allí trovo a Jospon i Dion. Fem les darreres fotos i 10' més tard ens col.loquem a la sortida juntament amb els atletes de la mitja.

Com a tots els aconteiximents importants que es fan per Euskal Herría, abans de la sortida una parella de dantzaris ens ballen el “Aurresku”.
Tenim 28º de temperatura i un sol de justicia.
A les 19,40 en punt es dona la sortida, farem 2 tombs a un recorregut molt variat.
Els primers kms anem esquivant gent (no entendré mai perque ajunten corredors de la mitja i del marató, ens fem noça uns als altres, ens accelerem, ens despistem de circuit, etc., tot son peros, total perque a la foto es vegin 1.700 persones a la sortida,1.350 de la mitja i 350 de la marató).
Primers kilometres per ple casc antic, amb ambient de festes i xarangues, fent un tomb de 2 kms i tornem a passar per la sortida, per dirigir-nos després cap a la Ciudadela i el parque de la Taconera i d'allí a l'extrarradi.
Al km. 8 entrem al polig. Industrial de Landaben. No cal que us expliqui com es correr per un lloc així, llargues rectes amb nomb de carrers que son lletres i sense cap animació. 
He surtit massa ràpid i he vingut sense entrenar-me (40 kms. setmanals), presenteixo  que patiré.
No hem vist punts quilometrics i fins ara no ens adonem que estàn pintats a terra (qué costa ficar uns cartells que es vegin des de lluny!).
A partir del km. 10 anem paral.lels al riu, passem pel Cemetiri i els parcs de Biurdana, Trinitarios i Paseo del Arga, molt agradable, ja que amb la posta de sol, l'ombra i l'aigua al costat van passant les milles.
Atravessem varis ponts, de fusta, de ferro i un romànic de pedra.

Al km. 19 estem a 400 m sobre el nivell del mar i comença una pujada de 62 metres pel portal de Francia (entrada a la ciutat dels pelegrins que fan el cami de Sant Jaume) a fi de pujar de nou al casc antic. Aqui no puc més i camino tota la pujada, després amb l'animació tot es més fluit fins passar per la plaza El Castillo. Faig la mitja amb 1h 47', allí es desvíen els de 21 kms que van cap a la plaça de braus.
Vec a la Su varies vegades i li deixo les ulleres de sol que ja no em faràn falta i em canvio la gorra per un altra reflectant, ja que aviat es farà fosc.

La segona volta ja sabem de que va i començo a dossificar-me. Durant el tram urbà aguanto la compostura, però a l'arribar a les afores vaig fent parades i camino 100 m i torno a trotar.
Es fa de nit sobre le 10, quan portem 2h 20' de cursa. Quan arribem a la zona del riu, han habilitat un munt de focos situats cada 50 metres i alimentats amb generadors, si be hi ha algún tram ben fosc.
Camino una mica i torno a trotar. Als avituallaments paro per hidratar-me be. Visualment ja sabem amb antel.lació per on passarem i aixó et dona confiança per afrontar el que vindrà.
Som pocs corredors i ens anem passant mentres uns caminen altres troten o están parats. Coincideixo amb el Mattu i anem fent la “goma”. Jo arribo a la seva alçada i em paro i ell comença a correr, després ell es para i jo l'atrapo …
Al arribar de nou al Portal de Francia, toca caminar amb les mans als genolls com si es tractés d'un trail, vull afrontar dignament els darrers 2 kms fins l'arribada. A partir d'aquí tot i que no
tenía forçes fa uns moments, començo a volar pel casc antic, la gent fent passadis pels carrers, fan
potes als bars, semblem els bous de l'encierro, quina animació, crits de AUPA!, OSO ONDO! (muy bien), TXAPELDUN! (campeón). Pas per la plaza El Castillo i cap a la plaça de braus, baixada i entrada apoteósica con si fos la d'un estadi olimpic, acabo en 4 h 03' 54''.

Entrega de medalla de finisher i bossa amb cremes, tirites, bàssam i com no, productes de la terra (esparrecs, pimientos del piquillo, atún, pacharán i galetes.

Havía fisios fent massatges, però amb molta cua, agafo el sopar (amanida de pasta, entrepà de  formatge, platan i beguda, després em retrobo amb la Su i anem a peu cap el hotel, parant abans a fer uns pintxos i una birra.
La gent pel carrer felicitant-nos, com si fosim a New York, mentres feien gin tònics.

El diumenge després d'esmorçar comprem EL DIARIO DE NAVARRA copatrocinador de la marató on hi ha un extens reportatge de les curses amb fotos i llistat complert de les classificacions.
Dinem a la cafetería IRUÑA d'estil modernista i tornem a l'hotel per recollir la bossa. Anem cap a l'estació i de tornada en tren cap a Lleida.

DADES:
Guanyador mascul-lí: Iñaki Rey  amb 2h 41' 56'' (navarrés) que també va guanyar al 2014.
Guanyadora femenina: Miriam Gazpio amb 3h 19' 24''
Sub 3h: 7 atletes
292 arribats a la marató, 271 homes i 21 dones
1.420 arribats als 10 kms
1.020 arribats a la mitja
2 ingressats a la UCI per cop de calor (de la mitja).

Marató aconsellable, si la temperatura està sobre els 20º, el millor els trams del centre de Pamplona i la arribada. Un altra al sac i com diu Jospon, que es dels que també col.lecciona maratons, la propera Atenas (si s'hi pot anar).

Us deixo unes fotos i un link amb el video oficial de la cursa (3 minuts):

picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=116...=CMzVgIwN&feat=email

sanferminmarathon.com/#video

Salut i milles per Nafarroa.
Abel
El tema ha estat tancat.
05 Jul 2015 21:24 #65 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Moltes felicitats Cargol per la teva crónica i per la gran marató que has fet  :yes: :great:

Oso Ondo ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats