Danigoal i
krlos, molt bones cròniques!
Aquí va la meva...
La meva idea inicial de marató de tardor era fer la marató de Bristol to Bath i aprofitar per fer una visita al meu fill (
Lluís95) que està estudiant a Anglaterra. Em vaig preinscriure i me’n vaig oblidar.. Finalment, vaig rebre un mail de l’organització comunicant que la marató es suspenia aquest any per problemes de trànsit. Aprofitant que
Danigoal havia obert el fil de Dublín vaig passar al pla B i em vaig inscriure. A més a més, es donava la casualitat de que es corria el dia del meu aniversari…
A nivell físic arribava molt justet, ja que entre una lesió als isquios i l’estiu havia perdut la forma que tenia l’any passat. Vaig fer la mitja del Mediterrani com a test i el resultat va ser decebedor. Vaig fer 1h43’58 amb males sensacions. El test del Gavela no va sortir millor. :no:
Per acabar de complicar estic passant una mala època amb força estres i vaig decidir rebaixar les meves pretensions i anar a buscar el sub 3h40’
El dissabte ens vam trobar l’ aeroport. Primer amb en
Guiri que anava en un vol posterior, i després ja dins de l’avió amb en
Danigoal,
Krlos,
socanna i
jordicp3. Va ser divertit compartir xerrada amb ells i conèixer al
jordicp3. Em va quedar clar que només dos de nosaltres anaven buscant marca: Guiri i Danigoal.
A l’arribada a l’aeroport de Dublín, la
Peti i jo vam abraçar al
Lluis95 que havia arribat en un vol des d’Exeter.
Havíem escollit un hotel a mig camí entre la sortida i la fira, així que després de passar pel l’hotel vam anar caminant fins a l’expo. No era molt gran però hi havia un molt bon ambient. Al recollir la bossa em van donar una felicitació especial pel meu aniversari! Com a contingut especial hi havia una armilla fluorescent, un magnet per omplir amb el temps final, un frontal, i una revista amb informació de la marató (salutació de l’alcalde inclosa) i amb un llistat dels corredors inscrits. També es podria comprar (per la voluntat) unes mans per animar que feien un soroll considerable. Després de passar a saludar pel stand de la marató de BCN vam marxar i vam dedicar la resta de la tarda a turisme. A la nit, sopar lleuger al pub de l’hotel amb una sola cervesa.... :ouch:
Tenint en compte el canvi horari més l’hora de diferència no vam tenir problemes per esmorzar cap a les 5.45 a.m. L’esmorzar a l’hotel començava a les 5.30 com a detall pels corredors. Tenint en compte que la línia de sortida estava a poc més d’un km. del hotel vam sortir passejant cap a les 8 amb una hora de marge. La sorpresa va ser quan hi havia molts carrers tallats i ens van fer donar una volta de més de 3 km. El dia era poc fresc (“unusually warm whether conditions”, deia un diari). Finalment arribo al calaix amb unes mides de seguretat importants i veig un corredor expulsat per intentar colar-se..

El calaix era immens, com d’uns 300 metres de llarg i podies escalfar perfectament. Per evitar aglomeracions vaig avançar les llebres de 3h30’. No veig cap correcat; ens desitgem sort amb una colla de francesos i comença la cursa.
Km. 0-5
Sortida neta, es pot córrer lliurament, passo pel Stephen’s Park i saludo a la família. De seguida trobo a faltar els punts quilomètrics i només hi son cada 5 km. Faig números convertint les milles.. El terreny pica una mica amunt. Parcial: 25’42, ritme previst.
Km. 5-10
L’animació es gran i veig un cartell que posa “Beer and cake soon”. Avanço un corredor francès que porta al damunt una torre Effiel de cartó d’uns 3 metres d’alçada (després vaig llegir que el corredor tenia 70 anys!). La cursa entra en el Phoenix Park, un parc enorme i preciós amb els colors de tardor. En el parc farem més de 10 km. Vaig per sensacions i accelero una mica. Parcial: 24’ 30.
Km. 10-15
Segueixen les bones sensacions. Unes noies animem amb un cartell: ”Me: cofee, cake and toenails. You: pain, suffering and free banana”. El terreny es una mica en baixada i vaig amb una colla de corredors del West Wateford, que era el club amb més participants (uns 170!). Parcial: 24’06 i penso que vaig massa ràpid.
Km. 15-20
Abandonem el parc i em fixo més en l’animació del carrer. Es brutal la cridòria i els crits continus de “Well done” i “Keep going”. Cada cop veig més famílies senceres oferint dolços o fruita. Començo a afluixar el ritme. Com tinc unes molèsties als isquios em prenc un ibuprofeno. Parcial: 25’16
Km. 20-25
Em trobo a la
Peti i al
Lluis 95 :love: i m’aturo uns instants. Els hi dic que vaig bé i continuo amb aquesta dosis extra de suport. Pas per la mitja: 1h 45’19”. Moment clau de la cursa! Un pensament em ve al cap: SENY!

o em trobaré el mur! Segur que no doblaré, per tant tinc que afluixar. Parcial: 25’59
Km. 25-30
Afluixo més i veig que venen les llebres de 3h30’. Em poso a una banda i deixo que em passi la marabunta (al menys uns 50 corredors...) . Llegeixo un cartell en mans d’uns nens que em fa gràcia: “Mammy: If you can manage us, you can finish the marathon! Parcial: 25’59, exactament igual que el anterior! :yes:
Km. 30-35
El meu rendiment continua baixant. Em dedico a interactuar amb el públic. Em poso a l’esquerre i vaig xocant mans amb els nens i agraint els ànims...això em fa més fàcil la marxa.. Un cartell: “ If you hit the wall, run thorough it! :mdr: Parcial: 27’35
Km. 35-40
També veig el cartell de “Welcome to Heartbreak Hill”. Aquí ve el tram més lleig de la cursa. Anem alguns moments per vies ràpides amb trànsit de cotxes a prop. Hi ha menys animació. En un avituallament aprofito per caminar un moment i els avitualladors m’encoratgen a seguir. Parcial: 27’35
Km. 40-42,195
Per fi entrem en el centre de la ciutat. Prenem un carrer ample amb molta animació. Ric amb un nou cartell: “Run like you robbed something” . De cop, veig un senyal de que falten 800 metres. Canvio el ritme i em poso a esprintar...i no aguanto ni 200 metres! :'( Segueixo amb tranquil·litat gaudint el moment. Es una recta molt llarga i al menys hi 4 o 5 fileres de gent animant. Parcial: 12’16 Temps final 3h 38’48”
Em posen la medalla, em trobo força bé i veig gent bastant cascada al voltant. Em donen la bossa amb una samarreta verda molt xula, que no pararé de veure per tot arreu. L’espai final es una mica just i tardo a trobar la família. Em diuen que han vist arribar al
Guiri amb cara de molt cansat i ha anat directament a fer-se un massatge (tenia un vol de llarga durada la mateixa tarda!). Al
krlos fent salts com si fos un escalfament :rofl: i al
danigoal, cansat però feliç a pesar del flato. Amb la
socanna i el
jordicp3 coincidim en les hores posteriors per la ciutat.
Alguns comentaris de la marató. Dilluns, els dos diaris principals porten la marató a la portada. Un d’ells amb una gran foto i l’altre amb un suplement de 24 pàgines amb tots els resultats i que em recorda els suplements del Mundo Deportivo dilluns després de la Jean Bouin quan era petit. La darrera classificada, 16.797 amb un temps de 7h 47’40” :surprised: Recordo que el web deia: Walkers welcome!
Aquesta marató es corria per primer cop en diumenge, ja que fins ara sempre es feia el dilluns (bank holiday). Oficialment, l’organització diu que els arribats van ser 16.825 i que han passat a ser la quarta marató d’Europa.
Finalment: Pros i Contres
Pros: Recorregut pla i variat. Organització i ciutat bolcada. Públic animant molt. Avituallaments amb ampolles senceres, tant d’aigua com isotònica.
Contres: Poca animació musical. Espai a l’arribada justet. Poca "picamenta" al final. Al no haver-hi metro costa més fer el seguiment els acompanyants.
Com a conclusió, aconsellaria aquesta marató per gaudir d’un gran cap de setmana.