37th Dublin Marathon (30/10/16 - 9:00)

37th Dublin Marathon (30/10/16 - 9:00)

01 Nov 2016 13:34 #121 per Josep58 (Associat/da)
Enhorabona maratonians per les vostres curses i els vostres registres  :great: :party:

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Nov 2016 11:51 #122 per jordicp3 (Associat/da)
Bon dia!

Us faig 5 céntims de la marató...

Prèvia

Després de Barcelona (2009, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016), Lisboa (2012), Oporto (2014) i Turí (2015), havia de buscar la deuena...

Buscava marató de tardor, però cap proposta acabava d'encaixar... vaig estar a punt d'apuntar-me a Budapest però va fallar... Tot apuntava a marató de primavera... però a finals de juliols tot encaixa... oferta de vols, hostel reservat, i inscripció realitzada abans del dia 31, data on encara et garantitzen la cursa.

Preparació amb alts-i-baixos... primeres 10 setmanes força bones, però en una tirada llarga em noto dolor a la part dorsal del peu, que m'obliga a estar quasi tres setmanes parat, fet que provoca que no pugui fer el test a la mitja del Mediterrani... per sort va minvant i faig les 2- 3 últimes setmanes prou comodament. Amb tot estava faltat de kms. Tirada més llarga de 20 km... Objectiu final sub 4h.

El dissabte al matí marxem cap a Dublin. A l'avió conec a diversos correcats que també faran la marató Danigoal, Krlos, Tiny i Socanna, encara que ells a un altre nivell... (felicitats a tots per endavant per les vostres maratons)

A la tarda anem a buscar el dorsal. La fira queda a uns 3km del centre. Els autobusos van plens i ens costa una mica arribar. diria que també hi havia un partit de rugbi pels voltants amb molts aficionats.

La fira en si força correcte. 10 minuts per aconseguir el dorsal, el núm del qual et tocava per atzar, i la bossa del corredor, on destacaria un frontal, i que en la revista de la marató apareixen el nom de tots els corredors. Estands de marques esportives i d'alguna marató...

Dia Marató

Tenia el Hostel a 500m de la línia de sortida, amb la qual cosa esmorzo tranquil.lament i cap a la sortida. Dublin actualment està en obres i alguns carrers només passem corredors. El temps sembla que serà ideal. Ennuvolat i al voltant de 14 graus. arribo a la zona de sortida. Em canvio i la bossa al guardarropia en ple carrer. Zero cua. On si hi ha una mica de cua són als lavabos...

I vaig cap a la zona de sortida. Sortiré del 2n calaix, on sortim els de temps previst entre 3h 35min i 4h 05 min. Llebres ben col.locades al llarg del calaix. Donen la sortida del primer calaix i nosaltres anem fins a la sortida, però fins als 10 min de l'inici no sortirem. Faig fotos, responc whatsapps,... i sortida del segon calaix. Ordenadament van passant les llebres de 3h 40, 3h 50, i jo tenia pensat sortir darrera llebres de sub 4h. Miro el rellotge... però si no l'he engegat :grrrrrr:. L'intento connectar i no hi ha manera... les llebres marxen i jo aturat esperant la connexió. Ja deurien portar 30 seg i no hi ha manera. Decideixo sortir i quan portava uns 10 seg corrent es connecta i engego el cronometre.

A partir d'aquí marató regular. Havia llegit del Danigoal que la segona mitja era més favorable que la primera. D'aquesta manera vaig sortir conservador la primera mitja per passar-la en 1:58:56, i la segona vaig aguantar, patint i apretant les dents els últims 8 kms, per fer-la en 1:58:13, i acabar en 3:57:09. La familia em comenta que l'aplicació web havia funcionat molt bé, i que anava a una mitjana quasi perfecte de 9:05 la milla.

A l'arribada la medalla, samarreta de finisher, bossa amb beguda i galetes. Vaig a buscar la bossa al guardarropia i al moment la tenia. Em trobo a la Socanna que ja havia arribat, i que l'havien hagut d'atendre. Espero que no fos res.

Pel que fa a la cursa ho resumiria en:

-Circuit molt agradable i amb molta animació. Bastant planer, però amb algun tram curt dur ( M'enrecordo d'un del km. 16 aprox. i un altre cap als kms finals).

- Avituallaments només líquids. Potser hi faltaria alguna cosa sòlida (També és veritat que durant la cursa el públic t'ofereixen plats amb gominoles i galetes, sobretot)

- Content d'haver conegut correcats.( No acostumo a fer moltes curses. Diria que el meu últim 10 mil és de Nassos 2014. Més aviat faig mitges i maratons, i encara poques)

En l'avió de tornada em trobo amb el Tiny. Ha estat un bon cap de setmana.

I ja pensant en la 11a, que si tot va bé ja té data i lloc. Ostres, si avui falten 5 mesos justos. Roma, 2 d'abril del 2017

Jordi

02 Nov 2016 12:32 #123 per jordicp3 (Associat/da)
Bon dia!

Ostres! Acabo de veure què n'ha tocat dorsal per la cursa dels nassos.  :party: I jo que deia que feia molt temps que no feia un 10 mil !!! :yipi:

Jordi

02 Nov 2016 16:31 #124 per curat (Associat/da)
Bona marató jordicp3 després de tenir tots els problemes físics durant la preparació  :great:
A més fent la 2a mitja més ràpida que la 1a  8)
Gràcies per explicar-nos-la  :yes:

salut!

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

03 Nov 2016 17:10 #125 per socanna (Associat/da)
Hola
Un plaer saludar i coincidir amb els correcats a l'avió :party: :party: :party:
Una marató que recordaré per les rampes :intello:, 
Aquesta era la meva 22èna marató. No sóc de les que prepara específicament res, però surto a corre sempre que puc, i des de fa molts anys... Abans d'una marató,  normalment he fet 2 o 3 mitges i intento fer al menys 1 tirada més llarga. Aquesta vegada no em va ser possible, i tampoc estava massa motivada per fer-ho.... Problemes de salut del meu marit, van fer que el meu cap no estés per sortir a fer tirades.... Si que mantenia les meves sortides de 7-10KMS i els dissabtes els 10km amb els mossenaires.
Amb això. ...estava clar que tocaria patir si la feia.
Uauuuuu quan vaig veure l'ambient a la fira i l'endemà a la sortida, ja vaig dir-me que volia fer-la i acabar-la. Vaig dir a la família que estaria entre 3'45 i 4 h. En aquells moments, no m'importava el temps, ....només pensava en gaudir al màxim.
I així va ser fins el km 30. Uallllaaaa :surprised: :surprised: quantitat de gent pels carrers cridant, aplaudint, animant, repartint xuxes. .. Una  passada :party: :party: Per uns moments vaig recordar la marató  de Nova York :yes: :yes:
Del 30 al 35 em sorprenia de lo bé que em trobava :yipi: Però va durar poc :^^: A partir del 35 primera rampa, modificant la manera de córrer, però anaven apareixent, una i una altre per tota la cama, el peu.... Buffff quin pal...,però no volia parar i seguia corrent com podia... Així van passar els darrers KMS fins l'arribada.
Quan vaig començar a caminar per agafar-ne medalla, samarreta, bossa...se'm enrampa tota la cama i em veig obligada a estirar-me al terra. Llavors l'altre cama també.  Quin mal :whip: :whip: Corredors que intenten ajudar-me fent estiraments...però veient que no em passa, criden als serveis mèdics, que s'em emporten a una carpa. Quan arribo allà, estic una mica millor, i veient la de corredors que hi ha a dins :surprised:, uns vomitant, altres amb oxigen......, els hi dic que estic millor i marxo caminant com puc.....
Al cap d'una estona, i després de la dutxa, ja pensava en la propera :yipi: :yipi: a Boston. Intentaria fer més KMS abans i gaudir-la fins al final.
Malgrat no haver-la gaudit tota, penso que és una marató molt recomanable, i ben organitzada. No la vaig trobar planera....però tampoc estava en les millors condicions :whistle: :whistle:

Felicitats a tots els correcats per la vostra marató  :party: :party: :party:

Mai més caminarem sols

03 Nov 2016 18:21 #126 per curat (Associat/da)
Enhorabona socanna  :party:
Has patit però has vençut. Maleïdes rampes. A Boston hauràs d'anar amb la feina feta així la heartbreak hill no podrà amb tú  :wink2:

10mil 36'55 Clot 2011
22 maratons

03 Nov 2016 19:19 #127 per Tiny (Associat/da)
jordicp3 i socanna Gràcies per les cròniques!  :party: :party: :party:

Un plaer compartir estones amb vosaltres..

La meva crònica s'està coent! ;)

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

03 Nov 2016 19:39 #128 per Toni VLC (Associat/da)
jordicp3 i socanna, gràcies per compartir les cròniques... mentre esperem algunes altres  :whistle: Tiny, per exemple  ;)

Jordi, el que comentes del Garmin és un dels meus pitjors malsons, amb lo maniós que sóc.

Anna, qué forta! Acabant amb tant de patiment.

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

03 Nov 2016 20:12 #129 per MIGUEL SBD (Associat/da)
jordicp3 i Socanna

Moltes felicitats de nou per les vostres maratons iper les vostres cróniques  :great: :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

03 Nov 2016 23:53 #130 per krlos (Associat/da)
Bona nit

32ena marató (18ena d'asfalt). Dublín l'havia de fer tard o d'hora. 14 anys sense tornar a Irlanda eren massa!
La veritat es que com que feia molt de temps que no feia curses curtes :rofl: no tenia gaire referències de quin ritme agafar de sortida. Al final vaig decidir sortir a 3h20' basant-me en el temps de pas de la primera marató de les 12h de feia dues setmanes -16 minuts :rofl: (si, la planificació dels meus entrenaments segueix la mateixa lògica aplastant  :he:)

Dit i fet, sortim i segueixo a la distancia a les llebres de 3h20'. Com que el ritme ja sabia que seria bastant còmode, vaig fent fotos i gaudint del recorregut (a veure si en breu poso l'enllaç de l'àlbum). Però al pas del km 10 (es on gairebé acaba la pujada inicial) ja he agafat les llebres i m'atabala tanta gent al voltant. Aprofitant que en res vindrà la baixada les passo i poc a poc em vaig trobant còmode deixant-me caure a la baixada. I poca historia més. El pas per la mitja en 1h36'40" es la primera referéncia de temps que miro en cursa i em diu que puc baixar de 3h15', la qual cosa m'anima (serà la primera vegada que faci una segona mitja més ràpida que la primera) i decideixo forçar una mica la màquina (però encara continuo fent fotos fins el 30)

Ja ens havien advertit que al 35 hi ha una pujadeta simpàtica (que comentava el Danigoal) però també en tenim una altra abans al 30-32. La part final del recorregut no puja tant com l'inicial però es trencacames tot i que les baixades son suaus i permeten córrer molt be. Des del 30 fins a meta només miro de mantenir les pulsacions a ratlla i en cap moment en tota la marató vaig mirar ritmes ni temps de pas (com que estava en milles a veure qui es el graciós que sap a quin ritme va si fa 7'18" la milla, per dir alguna cosa), només mirava cardio.

Quan falten 3 milles i poc dedueixo que estaré per sota de 3h15' clarament però com dic no mirava temps en cap moment. Des de fa desenes de km's que no faig més que avançar gent i en aquests km's finals la cosa era seria de zombis que passava (vaig veure 4 defallits a terra sent atesos; mai havia vist tants i no era per la temperatura!). Finalment i sense avis previ veig al Danigoal cap al km41. Ell em "veu" abans de girar-se perquè vinc en Mode Locomotora On (els que m'hagin sentit cridar als km's finals d'una cursa sabran de que parlo). No em queda gaire esma per dir-li més que "vinga" i apreto les dents intentant caçar a un tio que feia 20 km's que anàvem molt a prop (finalment no ho aconseguiria) i entro en meta donant-ho tot en 3h12'36" (segona mitja 1h35'56") sent la meva segona millor marca.

Al dia següent, a les 7h30 del matí, estava corrent 40' per relaxar cames  :intello:

En 2 setmanes, 50km's de la Berga - Santpedor a veure si puc mantenir el nivell de patiment d'aquí  :yes:

45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

04 Nov 2016 06:09 #131 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Krlos

Per fer fotos has fet una molt bona marató crak moltes felicitats  :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

04 Nov 2016 06:32 #132 per sandmannn (Associat/da)
krlos: 2na mitja més ràpida que la 1ª, 2ª MMP i fent fotos!  :great:

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

04 Nov 2016 08:36 #133 per curat (Associat/da)
krlos,

el que ja t'han dit. 2a MMP i fent fotos. Estic buscant l'emoticono de reverències però no el trobo  :surprised:
Que t'ha semblat tornar a distàncies "curtes"?  :666:

10mil 36'55 Clot 2011
22 maratons

04 Nov 2016 08:57 #134 per jordicp3 (Associat/da)
Krlos, increible  8)

Socanna Moltes felicitats i gràcies per la crònica

Encara en falten  :whistle: :whistle:

Gràcies als que les llegiu ... :yipi

:

Jordi, el que comentes del Garmin és un dels meus pitjors malsons, amb lo maniós que sóc.

Toni VLC, la veritat és que va ser culpa meva. Jo anava fent fotos, responent whatsapp... però aquell moment vaig quedar en blanc. A mi m'agrada més que res saber el temps que porto i no es connectava... amb la qual cosa vaig sortir amb la sort que al cap de 100 ja es va connectar :yipi: El recorregut estava marcat cada milla i cada 5 km.

Jordi

04 Nov 2016 11:29 #135 per Danigoal (Associat/da)
Doncs aquí va la meva

Com havia explicat, fa 4 anys que havia estat vivint uns mesos a Dublin i tenia clar que volia fer aquesta marató desde fa uns anys. Però aquest, resultava perfecte al caure al pont i tenir uns dies de tranquilitat despres de la marató.
Sabia que era una marató que si anava bé la preparació, podia fer bona marca i si no, aniria a disfrutarla ja que hi havia molts llocs per on volia tornar a pasar.
Així doncs vaig començar una preparació amb un objectiu un pel exigent pero abastable. L’unica pega era començar la preparació especifica a finals de juliol.

Als mesos previs, cap a l’abril entro en un periode que em costa molt motivar-me a fer entrenaments planificats i exigents i començo a fer el que em ve de gust. Faig encara alguna cursa que em ve de gust a tope (L’H, Sant quirze i la DiR ja que em cedeixen un dorsal) i un parell mes per fer un doblet final suau fent de llebre a Can Mercader i de Guia a la Maquinista.
A partir d’aquí paro totalment un parell de setmanes (realment ho necesitava) i despres començo de nou a rodar alguns dies i a fer alguna cosa de bici.
Les setmanes pasen ràpid, vaig agafant les ganes de tornar a sortir a entrenar i em planto a l’inici del pla amb una bona base de nou. I així mateix aquest transcorre més fácil del que pensava per ser de 5 dies setmanals. Encara que les temperatures de l’estiu fan que surti algun entrenament que et deixa amb males sensacions, no son els habituals i vaig agafant molt confiança en el ritme a portar, especialmente a les setmanes finals on encadeno uns molt bons entrenaments i faig MMP de mitja.  :yipi:

Amb el plaA sota el braç, marxem a Dublin on es un plaer coincidir amb tothom que s’ha animat a compartir aquesta marató.
I surto al costat de la llebre de 3h10’, amb una primera milla tranquila on marxa una mica (massa relaxat jo) però que m’anirà genial per no agobiar-me dins del grup i anar control·lant desde darrera molt més còmode. Als primers kms haig de fer esforços per no embalar-me amb l’animació que hi ha i la felicitat que porto a sobre. Paso el km10 en 45’02, clavat però segurament u pel ràpid per ser en pujadeta, així que opto a la baixada per relaxar tot el posible. No us podeu imaginar el que disfruto a la part del Phoenix Park. M’hi podría quedar allí fent kms. Pero he de seguir el recorregut. Kms després, paso la mitja en 1h34’48”, realment bé. Tot i que les llebres ja han perdut els tres globus, sé que el grupet mes nombros està davant a pocs metres. Comença la part més planera i on es poden fer kms a ritme i on será la referencia bona per saber com estic. I el resultat no pot ser millor: km25 en 1h52'30 i arribo al km30 en 2h14’48”, encara amb els 12” de coixí i sabent que tinc una marxa més, però m’espero. Si tot va bé, tenim un parell de kms lleurement favorables per deprés fer l’ultima pujada i tornar a baixar al final. Fins al km33 Sensació increíble al veure que en quan la carretera és una mica favorable el ritme es posa a 4’20 fàcilment. Segurament encara hauré agafat alguns segons més de marge.  I encaro la pujada... en ment fer els 2’5km a 4’45 i arribar lo suficienment “fresc” com per mirar d’apretar al final… i al km34’5 ja veig que em costa una mica més del que voldria. Però cap drama, aguanto bé a 4’50 - 4’55 (Pasaria en km35 en 2h37'50", només 20" perduts i clarament recuperables). Un cop pasada l’ultima pujada dura toca recuperar alguns segons. Hi ha algun pla més del que m’esperava i no aconsegueixo baixar de 4’30, tot i que estic molt aprop. Tocarà apretar les dents i potser encara s’escaparà l’objectiu. No m’importa massa. Sé que l’estic disputant molt bé. :yes:
I és en aquest moment, quan ens apropem a la milla 24 (km39 aprox) hi ha l’ultim avituallament i penso en agafar-lo per asegurar no defallir per hidratació als kms finals.
Quan estic estirant el braç per agafar l’ampolla d’isotonic… em dona una punxada de flato tremenda que em deixa aturat en sec  :beurk: :'(. No pot ser, penso. Camino una mica mentres intento desfer-me d’ell. No puc. Miro de trotar i inicialment no és posible. No sé quan temps pasa, però aconsegueixo agafar un ritmet (costa arrencar despres de parar a aquelles alçades de cursa). Despres veuria que vaig fer un km en 6’ i del km37 al km40 surt una mitjana de 5’05) i a partir del km40 (3:02’22”) vaig fent prou bé amb la mà encara apretant el flato i mirant de que no em doni fort de nou. Només queda arribar a meta. Al km41 sento una locomotora i efectivament és el Krlos que està fent una marató genial i em fot l’atxassu sense pietat. Tampoc vaig molt lent però no puc seguir-lo.
Acabo encara lluitant i fent els ultims 2km per sota de 5’/km i acabant en 3h13’16” (1h38’30” la segona meitat)  :party: :party:

Sembla clar que l'incident del flato en total m'haurà fet perdre uns 2' aprox però què hi farem

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

04 Nov 2016 11:43 #136 per Danigoal (Associat/da)
i aprofito per posar algunes dades.

Marató amb uns 16800 participants a meta (suposadament 19500 inscripcions). Els últims en gairebé 8h
Dels quals, 5700 dones (55 per devant de mi), un 34%  :great:, i 11100 homes.

Els avituallaments, molt molt correctes, a dues bandes, llargs i tant l'aigua com l'isotonic en ampolles (i l'aigua amb el mateix sistema per beure que l'isotonic així que no es perdia ni una gota  :great:)

Al acabar, medalla, samarreta de finisher i beguda calenta (te o café), a més d'una bona bossa amb alguna cosa per menjar aigua i isotonica

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

04 Nov 2016 12:12 #137 per curat (Associat/da)
Molt bona marató Danigoal i també la crònica  8)
Llàstima del flato doncs hauries estat rondant les 3h10', però has fet una marcassa amb MMP  :party:  i lo millor de tot amb moltes possibilitats de millorar-la  :yes:

salut!

10mil 36'55 Clot 2011
22 maratons

04 Nov 2016 16:30 #138 per krlos (Associat/da)

krlos,

el que ja t'han dit. 2a MMP i fent fotos. Estic buscant l'emoticono de reverències però no el trobo  :surprised:
Que t'ha semblat tornar a distàncies "curtes"?  :666:

Divertit però massa patiment  :rofl:

Aquí l'àlbum de fotos

Ah, no ho havia dit. Abans de començar em vaig trobar al David Vall, que fa temps que no escriu al fórum, però es un dels antics dels grups de tri de per aquí (David, aquí van les fotos!  8))

45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

04 Nov 2016 16:56 #139 per Toni VLC (Associat/da)
krlos, impressionant! I el fet que en la meua ment siga impossible associar el teu nom i la paraula "patiment"... encara, que si ho dius així deu ser.

Danigoal, enohorabona per la marca, tot i el flato. Ja tens objectiu a l'abast, per tant. Evidentment, ens ha quedat clar que Dublin t'agrada molt.

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

04 Nov 2016 19:04 - 04 Nov 2016 19:07 #140 per Tiny (Associat/da)
Danigoal i krlos, molt bones cròniques!

Aquí va la meva...

La meva idea inicial de marató de tardor era fer la marató de Bristol to Bath i aprofitar per fer una visita al meu fill (Lluís95) que està estudiant a Anglaterra. Em vaig preinscriure i me’n vaig oblidar.. Finalment, vaig rebre un mail de l’organització comunicant que la marató es suspenia aquest any per problemes de trànsit. Aprofitant que Danigoal havia obert  el fil de Dublín vaig passar al pla B i em vaig inscriure. A més a més, es donava la casualitat de que es corria el dia del meu aniversari… ;)

A nivell físic arribava molt justet, ja que entre una lesió als isquios i l’estiu havia perdut la forma que tenia l’any passat.  Vaig fer la mitja del Mediterrani com a test i el resultat va ser decebedor. Vaig fer 1h43’58 amb males sensacions. El test del Gavela no va sortir millor. :no:
Per acabar de complicar estic passant una mala època amb força estres i vaig decidir rebaixar les meves pretensions i anar a buscar el sub 3h40’

El dissabte ens vam trobar l’ aeroport. Primer amb en Guiri que anava en un vol posterior, i després ja dins de l’avió amb en Danigoal, Krlos, socanna i jordicp3. Va ser divertit compartir xerrada amb ells i conèixer al jordicp3. Em va quedar clar que només dos de nosaltres anaven buscant marca: Guiri i Danigoal.
A l’arribada a l’aeroport de Dublín, la Peti i jo vam abraçar al Lluis95 que havia arribat en un vol des d’Exeter. 

Havíem escollit un hotel a mig camí entre la sortida i la fira, així que després de passar pel l’hotel vam anar caminant fins a l’expo. No era molt gran però hi havia un molt bon ambient.  Al recollir la bossa em van donar una felicitació especial pel meu aniversari!  Com a contingut especial hi havia una armilla fluorescent, un magnet per omplir amb el temps final, un frontal, i una revista amb informació de la marató (salutació de l’alcalde inclosa) i amb un llistat dels corredors inscrits. També es podria comprar (per la voluntat) unes mans per animar que feien un soroll considerable. Després de passar a saludar pel stand de la marató de BCN vam marxar i vam dedicar la resta de la tarda a  turisme. A la nit, sopar lleuger al pub de l’hotel  amb una sola cervesa.... :ouch:

Tenint en compte el canvi horari més l’hora de diferència no vam tenir problemes per esmorzar cap a les 5.45 a.m. L’esmorzar a l’hotel començava a les 5.30 com a detall pels corredors.  Tenint en compte que la línia de sortida estava a poc més d’un km. del hotel vam sortir passejant cap a les 8 amb una hora de marge. La sorpresa va ser quan hi havia molts carrers tallats i ens van fer donar una volta de més de 3 km. El dia era poc fresc (“unusually warm whether  conditions”, deia un diari). Finalment arribo al calaix amb unes mides de seguretat importants i veig un corredor expulsat per intentar colar-se..  :oops:
El calaix era immens, com d’uns 300 metres de llarg i podies escalfar perfectament. Per evitar aglomeracions vaig avançar les llebres de 3h30’. No veig cap correcat; ens desitgem sort amb una colla de francesos i comença la cursa.

Km.  0-5
Sortida neta, es pot córrer lliurament, passo pel Stephen’s Park i saludo a la família. De seguida trobo a faltar els punts quilomètrics i només hi son cada 5 km. Faig números convertint les milles.. El terreny pica una mica amunt. Parcial: 25’42,  ritme previst.

Km.  5-10
L’animació es gran i veig un cartell que posa “Beer and cake soon”. Avanço un corredor francès que porta al damunt  una torre Effiel de cartó d’uns 3 metres d’alçada (després vaig llegir que el corredor tenia 70 anys!). La cursa entra en el Phoenix Park, un parc enorme i preciós amb els colors de tardor. En el parc farem més de 10 km. Vaig per sensacions i accelero una mica. Parcial: 24’ 30.

Km.  10-15
Segueixen les bones sensacions.  Unes noies animem amb un cartell: ”Me: cofee, cake and toenails. You: pain, suffering and free banana”.  El  terreny es una mica en baixada i vaig amb una colla de corredors del West Wateford, que era el club amb més participants (uns 170!). Parcial: 24’06 i penso que vaig massa ràpid. :whistle:

Km.  15-20
Abandonem el parc i em fixo més en l’animació del carrer. Es brutal la cridòria i els crits continus de “Well done” i “Keep going”. Cada cop veig més famílies senceres oferint dolços o fruita. Començo a afluixar el ritme. Com tinc unes molèsties als isquios em prenc un ibuprofeno. Parcial: 25’16

Km.  20-25
Em trobo a la Peti i al Lluis 95 :love: i m’aturo uns instants. Els hi dic que vaig bé i continuo amb aquesta dosis extra de suport. Pas per la mitja: 1h 45’19”. Moment clau de la cursa! Un pensament em ve al cap: SENY!   :whip: o em trobaré el mur! Segur que no doblaré, per tant tinc que afluixar. Parcial: 25’59

Km.  25-30
Afluixo més i veig que venen les llebres de 3h30’. Em poso a una banda i deixo que em passi la marabunta (al menys uns 50 corredors...) . Llegeixo un cartell en mans d’uns nens que em fa gràcia: “Mammy: If you can manage us, you can finish the marathon!  Parcial: 25’59, exactament igual que el anterior!   :yes:

Km.  30-35
El meu rendiment continua baixant. Em dedico a interactuar amb el públic. Em poso a l’esquerre i vaig xocant mans amb els nens i agraint els ànims...això em fa més fàcil la marxa.. Un cartell: “ If you hit the wall, run thorough it! :mdr: Parcial: 27’35

Km.  35-40
També veig el cartell de “Welcome to Heartbreak Hill”. Aquí ve el tram més lleig de la cursa. Anem alguns moments per vies ràpides amb trànsit de cotxes a prop. Hi ha menys animació. En un avituallament  aprofito per caminar un moment i els avitualladors m’encoratgen a seguir. Parcial: 27’35

Km.  40-42,195
Per fi entrem en el centre de la ciutat. Prenem un carrer ample amb molta animació. Ric amb un nou cartell: “Run like you robbed something” . De cop, veig un senyal de que falten 800 metres. Canvio el ritme i em poso a esprintar...i no aguanto ni 200 metres! :'( Segueixo amb tranquil·litat  gaudint el moment. Es una recta molt llarga i al menys hi 4 o 5 fileres de gent animant. Parcial: 12’16  Temps final 3h 38’48”

Em posen la medalla, em trobo força bé i veig gent bastant cascada al voltant. Em donen la bossa amb una samarreta verda molt xula, que no pararé de veure per tot arreu.  L’espai final es una mica just i tardo a trobar la família. Em diuen que han vist arribar al Guiri amb cara de molt cansat i ha anat directament a fer-se un massatge (tenia un vol de llarga durada la mateixa tarda!). Al krlos fent salts com si fos un escalfament :rofl: i al danigoal, cansat però feliç a pesar del flato. Amb la socanna i el jordicp3 coincidim en les hores posteriors per la ciutat.

Alguns comentaris de la marató. Dilluns, els dos diaris principals porten la marató a la portada. Un d’ells amb una gran foto i l’altre amb un suplement de 24 pàgines amb tots els resultats i que em recorda els suplements del Mundo Deportivo dilluns després de la Jean Bouin quan era petit. La darrera classificada, 16.797 amb un temps de 7h 47’40”  :surprised: Recordo que el web deia: Walkers welcome!
Aquesta marató es corria per primer cop en diumenge, ja que fins ara sempre es feia el dilluns (bank holiday). Oficialment, l’organització diu que els arribats van ser 16.825 i que han passat a ser la quarta marató d’Europa.

Finalment: Pros i Contres
Pros: Recorregut pla i variat. Organització i ciutat bolcada. Públic animant molt. Avituallaments amb ampolles senceres, tant d’aigua com isotònica.
Contres: Poca animació musical. Espai a l’arribada justet. Poca "picamenta" al final. Al no haver-hi metro costa més fer el seguiment els acompanyants. 

Com a conclusió, aconsellaria aquesta marató per gaudir d’un gran cap de setmana.   :party: :party: :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats