Bon dia,
Amb una mica de retard explicaré en 4 cèntims la marató de Pisa que vaig realitzar el passat 17/12/2017.
Per realitzar la marató de tardor, la idea era realitzar la marató de les vies verdes de Tarragona, però just quan m'anava a inscriure l'anul·len. Canvi de plans. I entre les opcions que queden hi ha Pisa, amb avantatges de logística i econòmiques:
-Aeroport a 5km del centre de la ciutat, amb un tramvia elèctric que en 10 minuts t'hi porta.
- Ciutat petita (de l'estació central fins a la plaça de la Torre uns 2km, passant pel Riu Arno, per la Plaça Garibaldi i la Plaça del Cavalieri). Tots els monuments principals en un plis-plas.
- Vols des de Girona dissabte al migdia per tornar diumenge a la tarda a preu molt econòmic.
Si que cal dir, però, que les dates potser no són les millors, just una setmana abans de nadal...
Inscripció i cap a Pisa. La Inscripció pels estrangers ja inclou la runcard obligatòria a Itàlia. També cal revisió mèdica en vigor.
La fira està una mica a les afores (uns 20-25 min. caminant) i és petitona. Jo hi vaig anar el dissabte al vespre i van ser 5 min.
La sortida és a les 9h, juntament amb la mitja, la qual coincidim en els primers 13 km. Després es realitzen curses més curtes. Sortim a 300 m de la Torre. I sorpresa... Em trobo al Grampy q també la corre. Ens desitgem sort. Fa fred, diria que estàvem a zero graus. Guants, gorros, mànigues llargues,... jo porto roba que després vaig llençant.
Sortida ràpida i sense embussos. Es dona una volta al riu Arno i després recorregut cap a les afores, passant per camps i boscos fins arribar al mar i tornar. Avituallament cada 5 km. amb aigua, te calent i "sals" de beguda ( tot en gots), i plàtans, poma, llimona i galetes de menjar. Arribada al costat mateix de la Torre, la qual cosa és un reclam per la foto final amb la medalla.
Particularment tenia l'objectiu de sub 4 hores, i vaig apurar fent 3h 58min 28 seg, patint els últims kms. que em van semblar que no pujaven en excés però eren cap amunt. Totes les llebres van sortir juntes, i fins i tot jo, que vaig entrar abans de les 4 hores de rellotge, no vaig atrapar a les de sub 4.
Si algú vol més informació concreta, cap problema a respondre.
Cordialment,
Jordi