Hivern ataràxic, hivern al màxim

Hivern ataràxic, hivern al màxim

06 febrer 2013 15:46 #61 per oriol6 (Visitant)
Fins la tarda.

La Berta no vindrà  :grrrrrr: Jo si.

Molt bé Pere...t'acostes a les teves millors marques i sense apretar...quan posis la 5ena ja veuràs ja!
El tema ha estat tancat.
06 febrer 2013 15:50 #62 per carsobe (Visitant)
Avui no crec que arribi a temps.... raons de feina.
Per altre part, aquest cap de setmana vaig provar de córrer amb una mica d'intensitat i he tornat a sentir molèsties al genoll, encara que avui estic bastant millor.
Això de la recuperació va lent, lent, com jo vaja. :sarcastic:

Que us vagi molt be l'entreno.

"Les medalles es guanyen durant l'entrenament, el dia de la competició només anem a recollir-les"
El tema ha estat tancat.
06 febrer 2013 17:12 #63 per danibdn (Visitant)
hola a tots 2, Enric i Paris
primer de tot moltes gràcies pels vostres consells!! per un que acostuma a entrenar sol va molt be sentir consells de gent que en sap.
el primer objectiu seria fer 35' i després 34'. ara estic fent cada setmana series. el meu problema (sembla una tonteria) però es saber portar el ritme. es a dir, si dic que vaig a 3':30 doncs fer-ho i no pasarme per dalt ni per sota. aiixo que hauria de ser facil no ho aconsegueixo.

l'ultim dia avig fer series al riu besos. Vaig fer 4x 1000 + 4x 400 amb 1' de recuperació.
les de 1000 em vaig descontrolar. totalment!! un desastre. la primera la vaig fer a 3':07. la segona a 3'20 (i pico) la tercera similar i la darrera estava una mica petat  :rofl:
LEs de 400 les vaig fer bé. la darrera em va sortir a ritme una mica menys de 3'.

però el problema es controlar-me i saber fer els ritmes. penso que molta gent pot anar i fer una serie de 1000 a un bon ritme pero si no sap portar el ritme que vol durant les series que toquin es un desastre.  Si la carrera son 10Km imagina...


be, moltes gracies a tots 2!!!
A enric el conec, a tu Paris no i encantat!!


Tens raó, Paris.

Els ritmes que li deia eren com a referència per saber l'estat de forma; per això li deia que si no anava fàcil a 3:35 que s'oblidés de fer-les per sota de 3:30.

M'alegro de veure't virtualment. Espero que estiguis bé. Salut!

El tema ha estat tancat.
06 febrer 2013 18:38 #64 per Enric59 (Visitant)
Dani, has d'entrenar en grup, amb gent experimentada que sàpiga controlar els ritmes.

3:07 és una barbaritat, però veient que pots anar a 3:20, pots fer els ritmes que et diu el Paris.

Però, és clar, la conveniència d'aquests ritmes està supeditada a la base que portis aquesta temporada i a la data en què pensis competir.

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]
El tema ha estat tancat.
06 febrer 2013 20:26 #65 per danibdn (Visitant)
ja m'agradaria ja entrenar amb gent experimentada que porti bé el ritme però no es facil trobar per zona, horari...
al parc anava amb vosaltres algun dia pero al final no podia gairebe mai!!
quan vull competir? doncs no se. he vist que el dia 10/3 hi ha una plana a gavà. potser podria seer una prova per veure com respon el cos i a parti d'aqui veure si puc entrenar be...que em recomanes?

gracies!!

pd: potser tot aixo va fora d'aquest foro oi? potser estic molestant al grup?

Dani, has d'entrenar en grup, amb gent experimentada que sàpiga controlar els ritmes.

3:07 és una barbaritat, però veient que pots anar a 3:20, pots fer els ritmes que et diu el Paris.

Però, és clar, la conveniència d'aquests ritmes està supeditada a la base que portis aquesta temporada i a la data en què pensis competir.

El tema ha estat tancat.
06 febrer 2013 21:18 #66 per Enric59 (Visitant)
Acabo d'arribar ara a casa, o sigui que m'he quedat sense entrenar (si es pot dir entrenar al que faig).

Dani, jo no faria sèries. És preferible que un dia a la setmana facis fartleks. Juga amb el temps o amb la distància. Fes combinacions del tipus:

1'1'2'2'3'3'4'4'5'5'3'3'2'2'1'1' Primer ràpid, segon recuperació; primer ràpid, segon recuperació; etc. Les ràpides mai per sota de 3:25/km; les recuperacions a 4'/km. Res de recuperació estàtica. T'ajudaran a estabilitzar el ritme i t'acostumaràs al patiment sense gaire estrés muscular.

Pots fer-ho per distància: 2 x (300 + 300 +500 + 500 +  800 + 800 + 1000 + 1000).

I qualsevol combinació que et permeti recuperació activa.

Escalfa 15' suaus i descalfa 10' molt suaus.

Un cop a la setmana fes una tirada llarga (60-75') molt aeròbica (4:40-4:45/km), si pot ser per terreny irregular millor.

Un altre dia fes rodatge introduïnt canvis llargs de 10-15' a ritme generós (3:35-3:40/km).

Un altre dia fes-te un circuit amb pujades de 200-300m, escales... i el vas repetint. Mira d'anar a un ritme constant aeròbic que el puguis mantenir en els trams més durs.

Si fas un cinquè dia, que sigui de rodatge natural, a la teva bola, sense mirar els ritmes, gaudint...

Combina-ho tot de manera que a un dia dur el segueixi un de més suau.

Els dies de rodatge acaba'ls fent 6-8 rectes en progressió (sense esprintar).

Els dies forts s'han de començar i acabar de manera suau.

De cada 4 setmanes, la quarta que sigui de recuperació.

Fes-te un plàning amb tot això i compleix-lo.

No ho donis tot en els entrenaments: convertiries el benefici físic en desgast.

Menja, veu força aigua, dorm, descansa (sobretot) i tingues paciència.


Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]
El tema ha estat tancat.
06 febrer 2013 22:56 #67 per danibdn (Visitant)
hola enric!!
quina rabia fa voler entrenar, tenir-ho planificat i no arribar a temps!! ho sento!!

respecte a l'entrenament, moltíssimes gràcies!!!!! em faré el planning i a por ello!! a veure que tal em va. tinc moltes ganes!!  8)
t'informaré!!
El tema ha estat tancat.
06 febrer 2013 23:31 - 06 febrer 2013 23:35 #68 per perekms (Visitant)
entrenament 4x2000 (500 rec)

Hem anat força be,comodes,oi Oriol? el vent ha molestat força.Les recuperacions les hem fetes amb calma  :whistle:

8.23 - 8.27 - 8.24 - 8.15

http://connect.garmin.com/activity/270445457
El tema ha estat tancat.
07 febrer 2013 00:40 #69 per Enric59 (Visitant)
Me n'alegro. La setmana que ve seran 5 de 2000  :he:

Pere, quants km portes fins avui i quants en faràs demà? Toca tornar a pujar quilometratge, oi?

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]
El tema ha estat tancat.
07 febrer 2013 08:03 #70 per oriol6 (Visitant)
Ostres...la setmana que ve no vinc!!!!! 5*2000 :whip:

Ha anat bé l'entrenament, l'última ha costat una mica més però amb una mica d'ànims del Pere s'ha acabat bé!

Aquest cop si, els planetes s'han alineat i per fi els resultats dels gps donen igual (menys 1 segon de diferencia la primera).

http://connect.garmin.com/activity/270533106

Quan tingui noticies dels peus de la Berta us ho farem saber, espero que no sigui res llarg. De moment va al gimnàs i a nedar per no forçar massa.

El tema ha estat tancat.
07 febrer 2013 13:53 #71 per perekms (Visitant)
aquesta setmana he fet 35 km,el dilluns nomes vaig fer 5 km per estirar cames.Avui fare uns 12-13 Qms i diumenge 25 qms aprox.
Potser dissabte hauria de fer una sortida curta? de 10 qms? intentare allargar una mica la sortida aquesta tarda a veure si arribo als 75-80 qms.
Arribat aquest punt i tan a prop de la marato,hi ha que sacrificar-se una mica i fer els deures  :whip:
El tema ha estat tancat.
07 febrer 2013 14:05 #72 per Enric59 (Visitant)
Pere, pots fer qualsevol de les dues coses: o allargar la tirada d'avui o fer la sortida de dissabte. Fes el que et permeti dur el cos el més descansat possible. De tota manera, no cal que aquesta setmana arribis als 80 km; deixa-ho per la setmana vinent. Millor fer-ho sempre en progressió.

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]
El tema ha estat tancat.
12 febrer 2013 17:29 #73 per perekms (Visitant)
Al final la setmana passada van sortir 78 qms,amb tirada llarga diumenge de 27qms.Aquesta setmana intentare sumar a ritmes de marato (5`) per no forçar les cames per la mitja de diumenge.

Berta,Oriol.que tal per Portugal?  vindreu al parc?
El tema ha estat tancat.
12 febrer 2013 17:38 #74 per Enric59 (Visitant)
Pere, acaba aquests rodatges lents amb progressius. Cal compensar sempre. I que l'acumulació de km et surtin el cap de setmana. Rodatge molt suau abans i després de la mitja.

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]
El tema ha estat tancat.
13 febrer 2013 18:10 #75 per oriol6 (Visitant)
Vindrem al parc, crec que podrem fer un entreno a mida x tots!
El tema ha estat tancat.
13 febrer 2013 18:13 #76 per perekms (Visitant)
Jo portare sponsor,que em fara de llebre a la mitja.Potser arribare un pel just,pero vindre
El tema ha estat tancat.
13 febrer 2013 19:16 #77 per Enric59 (Visitant)
Perdoneu que no us hagi escrit. He estat tot el dia fora i sense accés a internet. El Pere us haurà explicat l'entrenament.

Jo estic fet una sopa des de fa quatre dies  :frown:

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]
El tema ha estat tancat.
13 febrer 2013 21:47 - 13 febrer 2013 21:50 #78 per perekms (Visitant)
entrenament 5x200 (500 rec)

ha anat bé.Carregat muscularment.Demà rodatge molt suau i descans divendres i dissabte
A la primera he posat en marxa el crono als 500m per tant el temps es de 1500- 6.14 .El company que venia amb mi m`ha dit 8.10 el 2000

6.14 (8.10) - 8.19 - 8.16 - 8.20 - 8.16

Enric,millorat  :great:
Oriol,hauras de fer peses per treballar els braços i poder pujar rapid als arbres.Aixó o aprendre a torejar  :mdr:
El tema ha estat tancat.
13 febrer 2013 23:54 #79 per Enric59 (Visitant)
El meu nas sembla una font!  :ouch:

Molt bon entrenament! Ja ho tens tot fet, Pere.

Oriol, què passa? Que et persegueixen els gossos?

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]
El tema ha estat tancat.
14 febrer 2013 00:02 #80 per danibdn (Visitant)
Enric,

avui he fet 4x1000 + 2x400. Ja se que no potser un entrenament normal però bé...

m'he trobat molt cansat després de cada sèrie. Les cames se'm carreguen molt i fins i tot els bracos!!  :grrrrrr: :grrrrrr:

les he fet aprox a: 3'30; 3'30; 3'28 i 3'20
les de 400 al final entre 1'18 i 1'20.

les he fet sol, cosa que ho complica tot...

com ho veus?

bona nit!!
El tema ha estat tancat.