Fa un parell d'anys vaig obrir un fil com ara aquest. Després de molt de temps de no escriure, per raons d'espai a la Web va desapareixer -al mateix temps que tota una serie de fils que ja tenien una determinada antiguetat- i va ser recollit en una recopilació de archius antics de la Web.
www.corredors.cat/backup2007/index.php/topic,562.0.html
Ara em venia de gust tornar a disposar d'un fil propi, on poder escriure quan em vingui de gust qualsevol mena de pensaments, opinions, històries, links, o el que s'escaigui en qualsevol moment.
La majoria ja em coneixeu, però actualitzant alguna dada que al fil antic ha quedat desfasada:
Sóc en
Raimon, el meu nom real es Ramon, vaig néixer el 1961 a Barcelona; després de residir a diversos llocs, ara visc a
Sant Climent de Llobregat
, un poble precios, compartint la meva vida amb la Mª
Llum i amb dos fills, el Pau -en
Gamo, al foro- i la Irene.
No sabria dir des de quan corro, i tot i que fa molt de temps, abans no ho feia gens sistemàticament, era molt poc recular i molt arbitrari. Des de fa aproximadament uns 5 ó 6 anys, des que em vaig integrar al Club d'Atletisme de Sant Boi, tot i que segueixo sent absolutament arbitrari i indisciplinat en els meus entrenaments, si que tracto de seguir un ritme d'entrenament força sistemàtic en quant als dies que hi dedico, que són si fa o no fa uns tres dies per setmana, més un dia adicional, on gairebé sempre competeixo -jo dic que aquest dia són les meves series-. Aixó em permet alternar entre entrenament i entrenament un dia de descans, i a mí, personalment, aquest plantejament em resulta el més adequat a la meva persona. Em permet recuperarme molt bé, i al mateix temps em deixa l'"spit" suficient per tornarhi a la propera. Fins ara puc dir que a mí m'ha funcionat molt bé. Quan he intentat, en alguna ocasió afegir més dies d'entrenament a la setmana he estat ben aprop de caure en alguna lesió. Cada individu és un món. I aquest és "planing" que a mi em va bé.
Més que no pas dirigits als resultats, els meus entrenaments i les meves curses, van dirigides especificament a "passar-m'ho bé", aquest és el component principal, per sobre dels resultats estrictament atlètics. Aquests són per a mí un tema, no diria secundari, però si més adicional, que prioritari. Aixó no vol dir que quan surto en una cursa -salvant determinades excepcions- em transformi en un "esser" supercompetitiu, i miri d'esgarrapar aquells segons crucials que poden millorar els meus temps anteriors, quan aixó és posible, es clar.
Vaig començant, exceptuant alguna cursa aillada molt puntual, corrent la Marató, i després passantme a les Mitges, i a les curses de 10 kms. i d'altres distàncies; vaja, a l'inreves dels mortals.
Després d'una lesió al 1996 que no em va permetre acabar la Marató de Barcelona, que en aquell moment suposava el meu repte anual des de feia uns quatre anys, vaig deixar de córrer llargues distàncies durant un temps; al cap de dos o tres anys vaig descobrir la Matagalls-Montserrat, una marxa de resistència de més de 82 kms. Vaig pensar, aleshores, que no era córrer 42 kms. però en caminava gairebé el doble. Aixó va ser la primera vegada, perque deseguida vaig començar a dur a terme aquest tipus de marxes més corrent que caminant. Després vaig tornar a córrer la Marató, a partir del 2003, i fins ara en porto 13 d'acabades, gairebé 50 Mitges, més de 55 curses de 10 kms., i 75 de distàncies diverses, entre aquestes 7 edicions de la Matagalls-Montserrat i unes quantes altres Marxes de Resistència, que sempre he enfocat per ferles corrent.
A banda de l'afició de córrer, també practico sempre que puc el senderisme. M'agrada llegir, i també escoltar música, i gaudeixo força amb el teatre -molt especialment amb els musicals- i també amb el cinema, tot i que darrerament no tinc el temps que voldria per gaudir d'aquesta última afició.
I bé... penso que és posible un món més just per a tots plegats, començant per intentar mantenir un consum i una cultura més sostenible i responsable, per que el planeta no pot resistir de cap manera el ritme d'explotació al que l'estem sometent desaforadament i sense escrupuls, i amb un sistema, com l'actual, totalment injust, on uns quants disposen d'un benestar i una situació econòmica que moltes vegades ho és a costa d'altres. Tots plegats no podem mantenir el ritme de consum que gaudim aquí a Occident, i no és etic negar als demés alló que és bo per a nosaltres. Potser hauriem de mantenir un ritme d'explotació dels recursos del planeta que ens permetes gaudir a tots plegats dels regals que ens suministra el nostre planeta. En aquest sentit em puc considerar ecologista, tot i que aquest mot està massa desprestijat per abusar del mateix.
Malgrat tot el que he expresat fins ara també penso, i estic convençut, que tota revolució comença per canviarse, en primer lloc, un mateix. I que sense aquesta no és posible la primera.
Potser hi ha una mica d'utopia en algunes de les idees i pensaments que he expresat, però, que és un món i un individu sense utopia?, que potser és posible avançar sense tindre somnis?. Potser el somni és el començament de l'acció. O si més no, -si em permeteu la expresió- el gatell necesari per a poder tirar endavant.