Cesc L. (Debutant)

Cesc L. (Debutant)

17 Ago 2010 18:20 - 26 Ago 2010 15:48 #1 per Cesc L. (Visitant)
Hola a tots!!

Fa pocs dies que vaig descobrir corredors.cat i estic contentíssim!!

Em presentaré: Em dic Cesc i he arribat a corredors.cat perquè volia saber si m'aniria bé inscriure-m a la cursa de la Mercè per fer la meva primera cursa. De seguida molts em vau animar molt per a participar-hi. Total, que ja hi estic inscrit.

Ara fa un any vaig deixar de jugar a futbol i de tant en tant sortia a còrrer i en bibi. Però tenia la necessitat de fer algu més. Els gimnasos i jo no som compatibles i per horaris és molt difícil fer esports amb grup. Al final em vaig decidir per sortir regularment a còrrer i ara ja porto uns 2 mesos que surto 3 cops per setmana uns 45 minuts sense comptar km.

He pensat que inscriure'm a una cursa m'ajudaria a estar motivat i la veritat és que ho estic molt.

Avui mateix he fet la transferència per estar associat. Trobo que és un preu molt just tenint en compte la informació, consells i ànims que em dona llegir tots els vostres missatges .

Espero poder dir-vos que he creuat la línia d'arribada a la Mercè. Si ho aconsegueixo, em regalaré la samarreta de corredors.cat.

M'agradaria molt rebre els vostres consells ja que serà el primer cop que em poso un dorsal.

Ja us explicaré què tal!!!!  :oops:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Ago 2010 18:33 #2 per RunnerSantBoi (Visitant)
Benvigut Cesc L i molta sort en la Mercè  :great:
endavant

334 curses 1994-2016
www.facebook.com/runnersantboi       www.runnersantboi.com  
www.fisonomies.blogspot.com/   

104 deumils - 49 mitges - 9 maratons

17 Ago 2010 18:35 #3 per Enric59 (Visitant)
Hola, Cesc, benvingut  8)

En veure el títol del teu post he fet un salt a la cadira. Per un moment he pensat que el Cesc havia fitxat pel Barça!  :he:

Deixa'm que et digui, a part de donar-te la benvinguda, que fas molt ben fet tal i com t'has plantejat això de córrer (sóc monitor d'atletisme). No tinguis pressa. Aquests 3 dies que fas a la setmana, amb 45' per sessió, són els que necessites. Acostumat a córrer, sense més. Deixa que el teu cos es vagi adaptant. Si pots córrer amb pujadetes i baixades suaus, millor. Si és a la muntanya, encara millor: això et posarà fort i t'acostumarà als canvis de ritme. Fes estiraments quan acabis. I si un dels dies el vas augmentant de quilometratge, 5' cada setmana, guanyaràs fons de forma natural. Les dues darreres setmanes abans de la Mercè baixa el quilometratge. I a la cursa et sortirà el que tu pots fer de manera natural. I segur que et vestiràs de taronja.

Ja sé que no has demanat res, però no m'he pogut estar.

Ens veurem a la Mercè!  :yes:

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]

17 Ago 2010 18:39 #4 per mcbeath (Visitant)
Bones Cesc Això d'inscriure's a una cursa és el que et fa donar el salt definitiu, jo ho vaig fer al inscriure'm als bombers 2010, però a una setmana de la cursa em vaig lisiar.

Per sort em vaig entrenar a la de 10K d'Empúries.

Doncs lo dit benvingut  :party:

17 Ago 2010 18:44 #5 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Benvigut Cesc :great:

No pateixís només has de sortir lent el dia de la cursa i anar fent i ja veures com arrivares bé , has d'anar de menys a més i d'aqui a la cursa entrenar 4 o  5 dies a la setmana amb 1h d'entrenament t'ens prou  ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

17 Ago 2010 18:49 #6 per Juan (Associat/da)
Hola Cesc, a la cursa del teu debut, hauries sortir conservador, gaudir de l'ambient sobretot els primers 5 km, després si veus amb ganes puja el ritme, és millor acabar amb la sensació que podies haver fet millor temps (quan acabis estaràs mirant la pròxima cursa per millorar), si en canvi sals molt de pressa que és el que ens sol passar a tots, arribes mort i amb males sensacions i pot ser que et desmotivi una mica (es passa aviat)
No surtis molt endavant, la marea humana et farà que surtis molt ràpid, has de controlar no deixar-te anar, ha mi m'ha passat alguna vegada i arribes al km2 demanant l'hora.
Sort ia gaudir.

Hazlo o no lo hagas
Pero no lo intentes

17 Ago 2010 20:09 #7 per Alfons 99 (Visitant)
Hola, company.

Benvingut al món del corredor popular. Si debutes a la Mercè, fantàstic  :party: Un més al sarró...

Només suggeriria que la setmana o 10 dies previs no et matxaquis massa, redueix quilometratge. A la Cursa, surt a gaudir, segons les teves sensacions. Si el cos et demana canya, canya. Si has d'afluixar, afluixa. 10 km és una distància assequible. Tranquil que segur que l'acabes. I -després de l'èxit- esperem veure't vestit de pastanaga.

Si veus un grup de gent, tots de taronja, som nosaltres. Saluda. Solem fer una foto 45' abans de la cursa

Molta sort. Tant de bó ens veiem a la sortida o a la cursa

Salut

M'agrada perdre la dimensió temporal quan corro
1000 m: Mar Bella/15       4'02"05
Milla: StaEulàlia/12       7'13"
5k: Poble-sec/14       24:12
10k: La Sagrera/15   49:49
1/2 Marató BCN/11       1:53:33
Marató BCN/12             4:38:42
B/SS 13     ...

17 Ago 2010 20:18 #8 per cat (Visitant)
Benvingut Cesc,

has vingut a un bon lloc, aqui t'en ensenyarant molt de tot

deixat aconsellar per la granota verda, en sap un munt  :yes:

18 Ago 2010 14:43 #9 per cristina (Associat/da)
Hola  :-*
Bienvenido al foro Cesc  :winktongue:
Esta muy bien el entreno que haces
Poco a poco puedes ir aumentando los minutos en los rodajes y asi ganaras fondo.
En la Mercé yo te diria que fueras a tu ritmo, es decir, no ir a tope fuerte pero sin forzar; lo importante en la primera cursa es acabarla con buenas sensaciones para tener ganas para seguir compìtiendo.
Bueno nos vemos en alguna cursa o ST.
Chao chao  ;)

Cris

19´40"  5 kms. Cursa de la dona 2007
43´01"  10 kms. Cursa de la Merce 2008
1h35´56"  media de gava 2005
4h00´41" maratón de Barcelona 2008

18 Ago 2010 15:53 #10 per Dani (Associat/da)
Benvingut Cesc !!

Penso que tres dies a la setmana són suficients, no vulguis cremar etapes i segueix els consells de l'Enric59 que són molt encertats. I sobretot a l'apuntar-te a la cursa posa a la pestanyeta del temps (més de 55 minuts) Sortiràs bastant enrera però disfrutaras molt de l'ambient i més éssent la teva primera cursa que el teu objectiu és passar-ho bé. El tema de marques ja t'ho plantejaras el dia següent de la cursa  ;)

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

18 Ago 2010 18:17 - 18 Ago 2010 18:18 #11 per Cesc L. (Visitant)
Moltes gràcies pels vostres consells!!! 8)

Estic content que m'hagiu dit que sortint 3 cops per setmana fent 45' és suficient. La veritat és que no faig més perquè tinc les pulsacions molt altes. Penseu que als 5' estic a 150 pulsac. i als 20' ja estic als 170 pulsac. Després vaig més a poc a poc per mantenir una mitjana de 165' que he llegit al fòrum que per tenir 31 anys ja són masses pulsacions. Espero que amb el pas de les setmanes em baixin les pulsacions una mica.

Tots em dieu que el dia de la cursa sigui prudent els primers km. Us faré cas. La veritat és que només tinc la ilusió de poder acabar-la. :yipi:

Enric 59, Cristina, m'ha agradat molt que m'hagiu dit que anava bé !! Aniré canviant de ruta perquè fins ara faig asfalt i terreny planer. Merci.

Juan, sortiré conservador, tranquil que per trobar-me haureu de mirar enrera!!  :sarcastic:

Alfons, intentaré trovar-vos a veure si us veig fent-vos una foto.

Roberto, que bé que em diguis que estàs més o menys com jo. Pensava que a corredors.cat tots sou experts !!

Repeteixo, moltes gràcies!!!

Espero no fer-me pesat preguntant mil coses aquestes properes setmanes,

Una abraçada  :-*

18 Ago 2010 19:00 #12 per Alfons 99 (Visitant)
Tu tranquil Cesc L, que aquí hi ha de tot. Hi ha experts amb molta experiència que et poden donar molts bons consells i altres companys que fem el que podem i que només t'avantatgem en que portem alguns mesos o anys corrent. L'experiència és un grau, però -bàsicament- molts fem el que podem segons edat, temps disponible, ganes i possibilitats.
Sempre és bo, però, sentir-se part d'un grup on hi ha gent que té aficions com les teves.

Salut

M'agrada perdre la dimensió temporal quan corro
1000 m: Mar Bella/15       4'02"05
Milla: StaEulàlia/12       7'13"
5k: Poble-sec/14       24:12
10k: La Sagrera/15   49:49
1/2 Marató BCN/11       1:53:33
Marató BCN/12             4:38:42
B/SS 13     ...

18 Ago 2010 21:09 #13 per Biel54 (Associat/da)
Benvingut Cesc, els companys ja t'ho han dit tot, surt tranquil, al final del pilot, a un ritme que puguis anar parlant amb els companys de cursa i si es un/a "pastanaga" millor, jo t'he aseguro que acabarás la cursa i a mes a mes disfrutarás.
A la cursa donat a coneixer als que portint la semarreta de corredors.cat i farás molts amics.

Milla: Milla Urbana de Ripollet 2011 (7' 45")
5 Km: 24 h d'Atletisme Corredors.cat 2012 (25' 39")
10 Km : Jean Bouin 2009 (52' 31")
Mitja:   Mediterrani 2009 (1h 58' 15")
Marató: Barcelona 2012 (4h 43' 33")

23 Ago 2010 13:55 #14 per Danigoal (Associat/da)
Bienvenido Cesc L  :great:

Estic content que m'hagiu dit que sortint 3 cops per setmana fent 45' és suficient. La veritat és que no faig més perquè tinc les pulsacions molt altes. Penseu que als 5' estic a 150 pulsac. i als 20' ja estic als 170 pulsac. Després vaig més a poc a poc per mantenir una mitjana de 165' que he llegit al fòrum que per tenir 31 anys ja són masses pulsacions. Espero que amb el pas de les setmanes em baixin les pulsacions una mica.

Si me lo permites, te diria que no te obsesiones mucho con lo de las pulsaciones. Y menos en carrera.
Yo soy de los que dejó de usar el pulsómetro, porque no me servia de mucho. Intenté hacer entrenamientos por pulsaciones y a los 5' y yendo muy cómodo ya estaba muy por encima de lo que me supuestament debería. Yo tengo 29 años y en seguida me pongo en casi 180 pulsaciones, sobretodo en los primeros entrenamientos de la temporada.
Antes entrenaba con pulsometro y en las carreras sin él. Ahora entreno y corro sin el. Por sensaciones  :yes:

Pero bueno, sólo es mi opinión.

Sobretodo: Disfruta de tu debut  :great:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

23 Ago 2010 17:15 - 23 Ago 2010 17:19 #15 per Cesc L. (Visitant)
Gracies pel consell Danigoal!  El pulsómetre m'està ajudant perquè encara no ser mantenir un ritme constant. Si em noto amb bones sensacions sense adonar-me incremento el ritme i després em falta l'aire. Amb el pulsómetre, quan veig que paso de 170 puls. baixo una mica el ritme per no fatigar-me i així puc fer els meus 45' d'entrenament.  Em costa molt mantenir el ritme si noto que puc anar més ràpid.  :no:

Teniu algun truc per mantenir el ritme??  He pensat que potser el problema que tinc és que no respiro bé. Inspiro pel nas en dos temps i expiro per la boca en tres temps. Ho faig per aconseguir mantenir un ritme. Tot i així em costa molt de mantenir.  :beurk:

Ja em direu què en penseu!!  :oops:

Gràcies!!

23 Ago 2010 18:09 #16 per Sancho (Associat/da)
Cesc, primer de tot, benvingut. 
No et preocupis ni et capfiquis en excés per la primera cursa.
Segueix entrenant com fins ara, deixa't portar per les sensacions.
A la cursa, com ja t'han dit, surt enrere, dels de més de 55.
Així aniràs acompanyat de gent a un ritme "tranquil". Si després tens forces,
ja correràs més.
Fes cas a la Granota i Dani que, aquests si que saben.

23 Ago 2010 22:51 #17 per carsobe (Visitant)
Benvingut Cesc.
Només un apunt envers a lo de regalar-te la "pastanaga" si acabes la cursa. Si et pases pel fil de la comanda de l'equipació 6.0 veurás que hi ha un límit de data (mitjans de setembre), i molt probablement t'haurás d'esperar uns quants mesos.
Així que ja saps, confía en tú mateix i en que acabarás la cursa. I fes abans la comanda.
Ens veiem a la Mercé. 8)

"Les medalles es guanyen durant l'entrenament, el dia de la competició només anem a recollir-les"

23 Ago 2010 23:00 #18 per Enric59 (Visitant)
Cesc, quan cal anar ràpid es va ràpid, i quan no cal, no cal. Has de jugar amb el dos conceptes.

Quan surtis a rodar tens dues possibilitats bàsiques. Una, fer la teva tiradeta llarga controlat les pulsacions i el ritme per anar sempre còmode. No facis 2 inspiracions i 3 expiracions; fes 3 i 3 i acompassa-ho amb les gambades. I no apretis encara que et sembli que pots córrer més. L'altra, fes menys minuts, més ràpids i en progressió, i guarda't 10' finals per recuperar-te.

Si com et vaig dir dies enrere, una de les sortides la fas per la muntanya, en terreny variable (pujades i baixades suaus), les teves cames, el teu cor i la teva respiració s'acabaran acostumant als canvis de ritme i cada cop treballaràs amb pulsacions més baixes.

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]

24 Ago 2010 16:53 - 24 Ago 2010 17:31 #19 per Cesc L. (Visitant)
Gràcies per avisar-me carsobe. Faré la comanda de la samarreta i en tot cas no l'estrenaré fins que hagi acabat la meva primera cursa de 10km. Espero poder estrenar-la després de la Mercè. Ara estic esperant a veure si em confirmen la recepció de la quota d'associat per poder-la demanar. Veig que de moment sòc New Member.

24 Ago 2010 17:27 #20 per Cesc L. (Visitant)
OK Enric59 !!  Faré les respiracions 3 i 3 com em dius.  :yes:

Encara no he fet cap sortida per muntanya. En tinc moltes ganes, però estic esperant a fer-ho després de la Mercè perquè tinc por de lesionar-me. A més, tampoc tinc calçat per anar-hi. Faré un post al fòrum per demanar consell per comprar bambes per muntanya.

Una vegada més, moltes gràcies Enric !!! 8)

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats