MindTwist

MindTwist

18 febrer 2012 21:05 #1 per MindTwist (Visitant)
Un nou novato a bordo! Lo de posar el nick propi a l'assumpte queda una mica egocèntric, pero vaja, sembla que ho fa la majoria...

Fa uns 8 messos que corro, vaig començar el juny passat per perdre pes i posar-me una mica en forma després d'una pila d'anys de sedentarisme. I si bé pensava que em durarien les ganes de correr quatre dies, m'hi he enganxat i per ara aquí segueixo.

Al principi feia 500m i estava que ni m'aguantava, mica en mica he anat progressant. Al septembre em vaig apuntar a la primera 10k, i desde aleshores vaig fent totes les que puc, i d'aqui una setmana em toca ja la meva primera mitja marató. A les curses que he fet he vist sovint gent de Corredors.cat, i m'interesava estar a algun foro especific de running, així que aquí estic per mirar d'aprendre una mica dels que sou més veterans.

Habitualment corro al Parc del Besòs (crec que es diu així, el lateral del riu que va del mar fins Santa Coloma).

pd. No estic gaire acostumat a escriure en català, i tinc la lletja costum de no posar accents mai... Espero que em perdoneu si a partir d'ara me'ls menjo :)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 febrer 2012 22:23 #2 per Ori (Visitant)
Benvingut MindTwist! jo també corro desde l'estiu passat i estic "enganxat" al running i al forum de corredors.cat.

A veure si coincidim en alguna cursa i ens coneixem en persona!!!  :mdr: :mdr: :mdr:

Oriol

5km   : 0:24:02 (Masnou 2011 - Curta?)
10km : 0:48:35 (Vilassar 2013)
21km : 1:47:55 (Mataró 2012)
42km : 4:24:51 (Barcelona 2013)

18 febrer 2012 22:33 #3 per Alfons 99 (Visitant)
Benvingut MindTwist

Aquí, cadascú escriu una mica a la "seva bola" o sigui que tranquil.

Benvingut al món dels bojos per córrer  :great: Si debutes a la Mitja de Barcelona, busca'ns; segur que veus un munt de corredors vestits de pastanaga. Saluda'ns, seràs ben rebut  :yes:

Molta sort, company i molta salut

M'agrada perdre la dimensió temporal quan corro
1000 m: Mar Bella/15       4'02"05
Milla: StaEulàlia/12       7'13"
5k: Poble-sec/14       24:12
10k: La Sagrera/15   49:49
1/2 Marató BCN/11       1:53:33
Marató BCN/12             4:38:42
B/SS 13     ...

18 febrer 2012 22:50 #4 per Biel54 (Associat/da)
Benvingut MindTwist, aqui faràs molts àmics.

Tal com diu l'Alfons, en el fòrum no tothom escriu el català de forma correcte.
Som molts, jo un d'ells, que varem viure l'epoca de la escola en "castellano".  :whistle:
Si en 8 mesos, ja corres la primera mitja, jo diria que d'aqui a un any estaràs preparant la Marató de Barcelona.  :he:

Milla: Milla Urbana de Ripollet 2011 (7' 45")
5 Km: 24 h d'Atletisme Corredors.cat 2012 (25' 39")
10 Km : Jean Bouin 2009 (52' 31")
Mitja:   Mediterrani 2009 (1h 58' 15")
Marató: Barcelona 2012 (4h 43' 33")

19 febrer 2012 12:06 #5 per MindTwist (Visitant)
Una marató encara la veig moooolt lluny, per ara dubto inclus si seré capaç d'acabar la mitja sense parar-me, ja que fins ara el màxim que he fet d'una tirada son 15km. Però vaja, el meu objectiu es simplement acabar-la i a poder ser per sota de les 2h, si em toca passejar-me algun tros per recuperar forces, es lo que hay...

Per casualitat hi ha alguna guia de novatos de mitja i marató? Sona a tonteria pels que ja l'heu correguda, però sempre hi ha detalls que d'entrada no es coneixen. Per exemple un amic que ha fet maratons m'explicava que ell es posa vaselina als mugrons i a l'entrecuix. No li vaig donar importància fins que vaig sortir a fer 10km dos dies seguits, i sense entrar en detalls diré que ara tinc per aqui un pot de vaselina  :mdr:

Em preocupa per exemple el tema menjar/beguda, en 10km ni hi penso, amb aigua als 5km ja faig, per una mitja porteu alguna barreta, bosseta de gel raro, algun invent? Se que hi ha liquid als 5 i 15km, i sòlid als 10km, que hi solen donar?

Estaré atent la setmana que ve aviam si veig gent amb samarreta de Corredors.cat, hi porteu nom potser a l'esquena? Em sona que si.

Aitor

19 febrer 2012 14:36 #6 per Biel54 (Associat/da)
Quan acabis la mitja, la marató no la veuràs tan lluny.  :whistle:

Si has fet tirada de 15 km, pots fer la mitja. Surt a un ritme comode, que et permeti anar xerrant sense anar agobiat i quan arribis al km 15, pensa que tan sols et queda un entrenament curt de 6 km.  :he:

A tots els avituallaments beu aigua, encara que no tinguis sed, jo acostumo anar fent petits glops i quan he begut al menys la mitat de l'ampolla la tiro.

Si no has pres mai gels, no ho facis a la cursa, i si els has probat jo prenc un al km 10 i un altre al 16-18.
Jo de solid, sempre menjo platan, a tots els avituallaments on en donen.

Vagi molt be la mitja i escriu crónica.  :party:  :yipi:

19 febrer 2012 16:11 #7 per Alfons 99 (Visitant)
Respecte als avituallaments, opino igual que en Biel, sempre que et donguin líquid (aigua o isotònic) agafa-la i beu ni que sigui una mica; els gels, tothom diu que no facis invents perquè no a tothom senten igual i s'han d'haver tastat abans per veure com et senten a tu. Si t'ofereixen alguna cosa sòlida (plàtans, taronja, fruits secs) no està de més fer un mos, tot i que menjar i córrer al mateix temps es fa xungo, t'ennuegues  :beurk: i es fa difícil empassar. Per això els gels són més fàcils perquè són densos però no costen d'empassar. T'has de fer la teva mida i a les teves distàncies i això vol temps...

Comparteixo sol.licitud, escriu crònica, sempre es bo de saber com es viuen aquests debuts...

Jo faré la mitja a ritme suau perquè faig tiradeta prèvia de 10 km abans tot preparant la marató. És cert que portem el nom a la samarreta, o sigui que si em veus, saluda i digues qui ets  :intello: perquè podem reconèixer-te.

Molta sort

B/SS 13     ...

19 febrer 2012 16:47 #8 per Ori (Visitant)
Hola,
Jo també soc novatillo, encara que ja m'he estrenat a una mitja. Tenia els mateixos dubtes que tu i vaig estar buscant per internet un munt de consells.
El meu consell es que facis alguna tirada llarga com la que ja has fet i que en una d'aquestes probis de prendre un gel a veure com et senta. Jo ho vaig fer així i com em van sentar bé també me'n vaig pendre un parell a la mitja de Granollers (km. 7 i 15). En el teu debut surt a disfrutar, sense mirar massa el rellotge ni calcular ritmes. Jo també tenia intenció de sub 2h en el debut, quan vaig arribar al km 10 a ritme molt tranquil em vaig notar molt bé de forçes i llavors vaig apretar una mica més, al final 1h56m. Sobretot disfruta, ja tindrem temps de fer moltes mitjes per buscar MMP.
A veure si ens veiem a Montornés!!!
Oriol

5km   : 0:24:02 (Masnou 2011 - Curta?)
10km : 0:48:35 (Vilassar 2013)
21km : 1:47:55 (Mataró 2012)
42km : 4:24:51 (Barcelona 2013)

19 febrer 2012 20:26 #9 per MindTwist (Visitant)
Biel54, crònica? Ni m'ho plantejava, però qui sap si m'animo, que hi ha algun subforo on la gent pengi cròniques de curses? Dubto que pugui tenir gaire interès a no ser que sigui per altres que s'estrenin en mitja...

Alfons, He pres gel dos cops però abans de la cursa, a la marató del mediterrani en donàven, però jo com que anava a 10km em van dir que millor me'l prenguès abans. Sempre miro d'agafar ampolla i beure'n alguns glops un cop surto de la zona mullada, però a 10km puc tirar perfectament sense beure res. Aquesta setmana miraré de sortir un o dos dies i portar un gel d'aquests amb mi.

Em tocarà descobrir que tal se'm dona lo de pelar un plàtan mentre corro...  :oh: Ja se'm fa dificil lo de beure, menjar pot ser un repte.

Juri, amb tal d'acabar una mitja per ara ja tinc prou. Sent la primera, serà MMP fagi el temps que sigui  :^^:

A Montornès també hi seré, els propers diumenges em toca mitja Barcelona, Maratest Badalona (faig 15km) i mitja Montornès!

19 febrer 2012 20:37 #10 per Biel54 (Associat/da)
En el fòrum, en el apartat de competicions, pot entrar als fils de les diferents curses que es fan, alli podràs lleguir, parlar, intercambiar experiencies dels entrenaments i fer la cronica, agafar fotos dels fotografs, ...  :he:

19 febrer 2012 20:46 #11 per MindTwist (Visitant)
Entenc, vaja, que el foro adecuat per penjar una crónica de la mitja de Barcelona es justament el que parla d'aquesta proba, Mitja marató de Barcelona 22ªEdició 26-02-2012. Ja veig que es pot buscar info de les edicions anteriors i que hi ha curses fins el 2008!  :great:

19 febrer 2012 22:35 #12 per Alfons 99 (Visitant)

Entenc, vaja, que el foro adecuat per penjar una crónica de la mitja de Barcelona es justament el que parla d'aquesta proba, Mitja marató de Barcelona 22ªEdició 26-02-2012. Ja veig que es pot buscar info de les edicions anteriors i que hi ha curses fins el 2008!  :great:

Entens bé, company  :great:

B/SS 13     ...

20 febrer 2012 13:50 #13 per Juan Carlos (Visitant)
t'envio una salutació desde Mataró d'un "novatillo" que de moment vaig fent de tant en tant 10 km.

elrincondelrunning.blogspot.com/

5000 :    24'26"     Sansilvestre Masnou 2011
10000:   53'10"     Cursa Bombers Barcelona 2012

21 febrer 2012 10:33 #14 per MindTwist (Visitant)
Hola Juan Carlos,

Li he fet una ullada al teu blog, veig que de novatos en som una pila!

Encara recordo fa una pila d'anys algun cop haver-me trobat carrers tallats a BCN per alguna cursa i pensar "joder, ja son ganes, sortir a correr a aquestes hores..." i avui en dia soc el primer en apuntar-me, i en matinar un diumenge per anar a qualsevol cursa. Quien me ha visto y quien me ve...

21 febrer 2012 19:38 #15 per Alfons 99 (Visitant)

Hola Juan Carlos,

Li he fet una ullada al teu blog, veig que de novatos en som una pila!

Encara recordo fa una pila d'anys algun cop haver-me trobat carrers tallats a BCN per alguna cursa i pensar "joder, ja son ganes, sortir a correr a aquestes hores..." i avui en dia soc el primer en apuntar-me, i en matinar un diumenge per anar a qualsevol cursa. Quien me ha visto y quien me ve...

Company, els que venim del sedentarisme ens costa de reconèixer-nos al costat "menys obscur", però evidentment si el meu anterior jo es topés amb el nou...no sé què li diria. "Quines ganes de patir i passar fred" o alguna cosa semblant  :wink2:

B/SS 13     ...

21 febrer 2012 22:02 #16 per MindTwist (Visitant)

Company, els que venim del sedentarisme ens costa de reconèixer-nos al costat "menys obscur", però evidentment si el meu anterior jo es topés amb el nou...no sé què li diria. "Quines ganes de patir i passar fred" o alguna cosa semblant  :wink2:

Hehe si, penso igual... El primer cop que vaig sortir a còrrer vaig fer 4.5km en 35 minuts, casi na, deuria fer més tros caminant que no corrent. I ara 8 messos després em trobo mirant de sortir 3 dies a la setmana, a 5 dies de fer la meva primera mitja marató, o despertant-me un diumenge a les 7 i mitja per pujar en moto a Vilafranca a 0ºC amb tanta roba que semblava el muñeco Michelin per anar a una cursa.

M'ho arriba a dir algu fa un any, i m'hauria entrat un atac de risa...  :rofl:

22 febrer 2012 14:38 #17 per Enric59 (Visitant)
Benvingut MindTwist8)

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]

22 febrer 2012 15:48 #18 per MindTwist (Visitant)

Benvingut MindTwist8)

Gràcies!  :great:

22 febrer 2012 19:17 #19 per Sancho (Associat/da)
Benvingut MindTwist!      8)

23 febrer 2012 13:55 #20 per (Visitant)
Benvingut! algun dia ens trobarem per on corres, o segur que ens hem trobat i no ens coneixem. I si corres per Badalona, tant del mateix!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats