Hola, vull tornar-hi...

Hola, vull tornar-hi...

27 Set 2012 15:13 #1 per Victor CL (Visitant)
Hola a tots!

El titol del missatge és perquè fa uns 5 anys vaig deixar de correr degut a una hernia discal. Em van operar i em van passar el simptomes, però tal com ja em van avisar, segueixo tenint algunes molèsties a l'esquena. Es a dir, se suposa que ja no estic "herniat" però tampoc tinc l'esquena (L4-L5, L5-S1) en bones condicions.

Des de llavors no he tornat a correr, l'únic que he fet és anar en btt els caps de setmana en plan tranquil...però no deixo de pensar en tornar-hi  :arf:

Estic casi decidit a tornar a intentar-ho, començant amb molta cura es clar. La meva idea és, si no noto molèsties, sortir un parell de dies per la carretera de les aigues i el cap de setmana per el cabrerés, sempre per pistes de terra en bon estat.

Estic molt ilusionat amb tornar-hi, ho trobo molt a faltar, però fins ara no m'he atrevit. Val a dir que tinc 51 anys i que fins la meva etapa anterior de "corredor" casi no havia corregut, si mes no, mai amb continuitat. En aquesta etapa, fa cinc anys, sortía un parrell de dies a la setmana per la cda durant uns 50 minuts (al les 7 del matí  :eyes:).

M'agradaria si pot ser, que m'aconsellesiu una mica sobre com ho hauria de fer per tornar a correr sense risc a perjudicar-me l'esquena. Se que he de començar amb sessions curtes, caminant a estones, però no se, com ho veieu?

Gràcies per llegir-me, espero quedar-me per aquí.

Víctor

P.D.: en aquest foro és respira un bon rollo fantàstic!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Set 2012 15:28 #2 per krlos (Associat/da)
Bentornat Victor CL

No soc el més indicat per aconsellar coses amb seny, així que deixarem que un altre t'indiqui  :wink2:

45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

27 Set 2012 16:03 #3 per crica (Visitant)
Jo tampoc et puc recomanar gaires pautes. El que sí que crec que és molt important és que usis un bon calçat, que sigui nou i sobre tot que estigui adaptat al teu tipus de petjada. Ves a una botiga del ram i no a uns grans magatzems!

Per altra banda, ànims!!

27 Set 2012 16:21 #4 per Pere bdn (Visitant)
Victor , quand menos asfalt toquis millo per el impacta a l´esquena a la vorera del riu bessos del tram de Sant adria de bessos  a Santa Coloma  de Gramanet  tens un zona de molts kilometres de gespa que t´anira força be amortiguan  molt el impacta.Ademas ben comunicat per arriba i he trobaras bastante gent entrenant per las tardes.

Salñut i kms Prusi.

lliga championchip any 2013  3ª clasificat M-50
lliga championchip any 2014   2º clasificat M-50

38min:31sg        10k pineda 2009
1h:22min:02sg   1/2 Marathon Gava 2008
3h:13min:41sg    Marathon Barcelona 1992
19min:07sg         5k Sant andreu 2013

27 Set 2012 16:30 #5 per Roger78 (Visitant)
En la meva opinió, 2/3/4 dies sempre alterns (depenent com et trobis, però, pel que dius de que surts en btt, estàs raonablement be de forma) mitja horeta llarga (30'-35' per exemple) combinant caminant ràpid i còrrer suau. Per exemple, el primer dia 10' caminant, 5' corrent molt suau, 10' caminant i 5' corrent molt suau. A partir d'aquí ets tu i les teves sensacions com vas "estirant" els dies/la velocitat/la estona que surts.

27 Set 2012 20:01 #6 per Altair (Visitant)
Benvingut Victor. Hom tambe tinc l'esquena una mica tocada pero no fins el punt del quirofano. El neuro.cirurgar hem va aconsellar que continues fen sport, per evitar engreixarme, i com sempre he anat em bici, (treballar i afeccio) dons oli en un llum.

Quant hem vaig decidir tornar a correr maratons, -fa uns 5 anys- hem va costar sobre tot els genolls, pero de mica en mica vaig tirar endavant. Tal com en dit els companys poc a poc, la meta es conservar i millorar dintre el parametre de l'edat .

millorar marca, dons crec que no es prioritari, ara be si un dia la cosa pinta be , i ho fas , dons millor, ¿no?.

Ara be el seguent. Una de les parts que sovint oblidem es ; reforçar els peus,,fen ejercicis de força em gomes elasticas, saltan sobre les puntes dels dits, caminan em els talons , i fen elevacions , movilitata de les articulacions dels tormells,,,a mi em va nar be, al començament i les molesties als genolls van minvar.

Diuen els expertos, i un servidor si fitxa, que els que tenim la esquena fotuda,,correm sentats,,es una forma de expresar la postura.

I ara que sa posat de moda correr al estil dels indis mexicans tarahumaras, ultrafondistas, em espardenyas, ,,,vaja pero si jo ja quasi sempre he corregut aixi,,em gambada curta i lleugera,, i no carregas l'esquena i els genolls . i hem va be , t'ho aseguro.

Dic aixo no de manera gratuita, perque ja de neixença tenia els galindons-juanetes supergrans,,i sempre he corregut segons m'ho demanaban els peus, que es busquen la vida ells sols... al capdevall em vaig tenir que operar.

Bueno perdona per el rollazo, i espero que tinguis sort i tot et vagi be amic correcat

salut

27 Set 2012 23:01 #7 per Biel54 (Associat/da)
Benvingut Victor, jo no et puc ajudar, doncs encara que tinc problemes a l'esquena, zona lumbar, no son per hernia.

Però ratifico el que diuen els companys, comença caminant - corrent, deixant sempre un dia de descans i el calçat que sigui el apropiat per la teva petjada.

Segur que hi aura companys que et podràn assessorar millor, doncs segur que mes d'un estarà operat com tu.

Molts ànims, segur que ho aconseguiràs.

Milla: Milla Urbana de Ripollet 2011 (7' 45")
5 Km: 24 h d'Atletisme Corredors.cat 2012 (25' 39")
10 Km : Jean Bouin 2009 (52' 31")
Mitja:   Mediterrani 2009 (1h 58' 15")
Marató: Barcelona 2012 (4h 43' 33")

30 Set 2012 22:48 #8 per Victor CL (Visitant)
Moltes gràcies a tots per la rebuda i els vostres comentaris. Avui avui he estat corrent una mitja hora, caminant a estones. M'he trobat una mica encarquerat, però la sensació no ha estat dolenta. Tinc intenció de tornar a sortir un parell de dies aquesta setmana, a veure que passa...

01 Oct 2012 00:12 - 01 Oct 2012 00:14 #9 per XaviPapell (Associat/da)
Et diré quina es la meva experiència.
Al Novembre després de fer una marató em van començar a fer molt mal la part dels lumbars. No em quedava clavat però no més destjava acabar la feina per estirar-me al llit. Traumatòleg, RM i efectivament, dues hernies com un piano.
Em van recomanar fer pilates, vaig fer 10 sessions, em vaig aprendre els exercicis i des de fa  3 anys i mig que no he tingut mai més cap problema
Tens que reforçar la zona i no cal fer abdominals ni lumbars de la manera que tos sabem, hi han altres formes de fer-ho

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats