Com que sempre estic bevent de la vostra info en aquest fòrum us en faig una petita crònica de la mitja de Lleida per si algú la vol posar al calendari de l'any vinent.
Prova amb bona participació, en números rodons 1000 a la mitja (924 finishers) i 600 a la 5K (sortida conjunta i circuits separats al km 3 i escaig). Forma part del circuit de mitges de ponent
mitgesdeponent.cat/
(amb Tàrrega, Balaguer i Mollerussa). La web és mitjalleida.com, per més que busco a la web no hi consta que el circuit estigui homologat per la Federació.
Punts més positius:
- Preu d'inscripció comença en 15 Euros els primers dies i acaba en un màxim de 21 pels més despistats.
- Recollida de dorsals dissabte i diumenge, ràpida i sense cues.
- Bossa del corredor de les més interessants dels últims temps, quan totes es van reduint a samarreta, caldo aneto i publicitat

. Constava de samarreta, manguitos i cinta de cap tèrmiques, molt adients per córrer a l'hivern de Ponent. Una ampolla de 250 d'oli de qualitat, un potet de mel i un cartró amb descomptes variats (rentat de cotxe, torrons, fisioteràpia, matrícula de gimnàs,...)
- Circuit: Tot i que Lleida no és molt gran han aconseguit un circuit de volta única, evitant els polígons industrials d'edicions anteriors i sense haver de patir els turons de la Seu i de Gardeny. En definitiva bon treball amb el plànol que aconsegueix un circuit ràpid amb només un parell de kilòmetres més exigents (2 i 19/20) i tocant gairebé tots els barris de la ciutat (també per zones molt poc habitades). Com que la meva darrera era Sant Cugat i els seus turons, aquesta em va semblar molt amable, de fet la meva millor marca des de Barcelona'13, 1:42:14.
- Avituallament final, dels que podem considerar complerts, fins i tot per maratons: Aigua, coca-cola i isotònica, pastes dolces, fruita (plàtan, poma, pera, taronja) i sortint del recinte tancat cacaolat amb coca i pa amb botifarra i una cerveseta.
- Això ja no depèn de l'organització, però per ser novembre a Lleida una temperatura ideal per córrer sense roba extra. Quan vam sortir (a les 10) feien uns 10 graus i poc més va pujar, sense pluja i sense sol. Per mi perfecte...tot i que hi havia gent abrigada com si fóssim a Lapònia.
punts més negatius
- Descontrol als calaixos de sortida això convertia el primer kilòmetre en un eslàlom. Per sort aquest primer kilòmetre era de baixada per una avinguda amplíssima i qui més qui menys es va posar a lloc.
- Avituallaments inter mitjos cada cinc kilòmetres, només amb aigua!. Per mi això és preocupant, com algun any els agafi un dia de novembre d'aquells més calorosos poden tenir algun problema de salut greu.
- Poc públic, costa recordar algun tram, més enllà de la sortida/arribada on hi hagués una quantitat significativa de gent a les voreres. Tampoc hi ajudava que només hi hagués 4 (que recordi) punts d'animació en tot el recorregut.
Valoració global
Recomanable per tastar una mitja no molt lluny fora del circuit habitual de l'àrea metropolitana i raonablement ben organitzada. Per mi meravellós córrer a la meva ciutat i fer sortir al carrer a la família a gaudir de la prova. Crec que li falta una mica més de recorregut en el temps per enganxar a la gent de la ciutat i fer-la baixar a les voreres.
Molt agradable participar colze amb colze amb tots els clubs de ponent (Ponts, Tàrrega, Mollerussa, Cervera, ...) que sempre veiem desplaçant-se en bona quantitat a Terrassa, Granollers, Sant Cugat, Barcelona, Gavà, Mataró... i que aquesta vegada jugaven a casa