Aquest Diumenge tocava fer una mitja per acabar el millor any atlètic des de que soc corredor i l'hem superat amb nota
Arribem amb temps i amb tot apunt. Idea clara de fer MMP (tot i que els entrenaments de la setmana i la activació a les 24h podien passar factura
), però el que estar clar es que vull tancar l'any de les mitges d'asfalt de Catalunya amb una més y això sembla aparentment fàcil
Sortint del vestuari amb tot apunt per deixar la bossa ja veig en
jordi mas que ja escalfa amb la dona, salutació ràpida i jo a lo meu. Esperar que passi el temps sense cansar-me ni posar-me nerviós.
No veig a en
sandmannn ni a ningú més i ja s'apropa l'hora de la sortida, última visita al WC una volta a la pista d'atletisme i caminant mirant l'ambient allà el trobo amb la seva música
Comentem breument la jugada i anem caminant a la sortida.
Ens creuem amb uns quants
CoRReCaTS més, però van escalfant i no es percaten de les salutacions, continuem xerrant i decidim anar a escalfar uns metres tot xerrant
Arribem a la sortida ja a petar de gent i ens desitgem sort i ens separem. Ens col·loquem al calaix ("únic") junt amb els del quart i mirant les llebres em posiciono més a prop de la de 1h30 que de la de 1h40; malauradament no tinc referència de 1h35 i m'hauré d'espavilar
(sembla que en
Raúl Martínez també està per allà seguint la mateixa tàctica de posar-nos al lateral per entrar quan es comenci a obrir camí, breu salutació i quatre impressions i a còrrer).
Fa un dia esplèndid per còrrer, sol i no gaire calor; al arribar feia fred i tot, només pot quedar marcat pel vent.
Sortim en baixada i tot i la multitud es va molt ràpid, les retallades als primers girs son d'escàndol
Anem fent i el primer kilòmetre oficial es realment curt
hauré retallat sense voler? miro el parcial automàtic del GPS i ritme perfecte 4:21 (havíem dit entre 4:20-4:25)
El kilòmetre dos oficial sembla que si que es correcte, però quan es compensarà el primer curt?, començo a patir i a no fiar-me gens dels kilòmetres oficials
hem passat la petita pujada de la sortida i el GPS automàtic em marca un ritme de 4:35; veig que no serà tan plana i no podré imposar ritme creuer
busco aliats.
Veig un noi que va molt àgil i que mantenim ritmes i posicions així que parlo amb ell i efectivament vol fer 1h35, però no ho té clar (no ha entrenat,...) jo m'enganxo i els parcials surten molt ràpids
4:16, 4:12; 4:10 decideixo no hipotecar la mitja i deixar-lo marxar
Els kilòmetres van passant i els ritmes es mantenen en marges tolerables tenint en compte les "baixades" i "pujades" així que vaig content i veient-me fort. Al meu voltant només tinc controlat un altre company que va al meu ritme, Juanjo sembla que posa a la samarreta, i que moltes vegades ens anem rellevant i ens serveix per anar "caçant" d'altres corredors.
En moments puntuals noto una mica d'aire i aprofito els corredors "caçats" per fer la meva tàctica de cursa. En dos d'ells em sembla abusiu i demano perdó tot dient que no els i sàpiga greu, la resposta es bona i quan ja "m'han fet el servei" i no noto l'aire torno a avançar a per un altre
Tot sembla perfecte, però en el kilòmetre 16 veure un parcial de 4:41 em mata
calculo mentalment i crec que no baixo ni de 1h35 així que MMP sembla impossible
Decideixo anar fent, no em vull deixar anar i vull fer la millor cursa possible així que continuo intentant mantenir el ritme alt; 4:37
sembla que costa massa, però veig una samarreta rosa amb una cua de diable d'un noi que fa temps que tinc a la vista i decideixo enganxar-me i demanar "permís"; 4:18 i 4:20 torno a la lluita
, però en Juanjo sembla que pateix i cau darrera meu, l'animo a enganxar-se i ho aconsegueix, però els dos em de deixar marxar al noi amb samarreta rosa i cua de diable 4:24; apareixen corredors "caçats" que ara em cacen a mi i que jo aprofito per agafar estela i tornar amb la samarreta rosa
Amb les tonteries ja no queda res i estem en el kilòmetre 20; torno a calcular i ara veig clar que faig MMP sí o sí
M'acomiado dels companys i es que ja amb el que queda no queda més que apretar dents, forçar motor i donar el màxim; arribat aquí no puc deixar passar l'oportunitat i no sé com de llarga o curta serà la cursa així que amb tot
"all-in"
Efectivament el final es duríssim, pujadeta que es fa eterna, però jo ja només penso en MMP i en arribar a pista d'atletisme per fer volta triomfant
La pujada s'acaba i la cursa també, trepitjo tartan i trec el millor velocista que hi ha en mi, estic immensament feliç i volo tot i no trobar objectius
el crono de meta es la meva llum
Pita el xip i aturo el crono; miro els números i ja ho tenim
1h33:08; he baixat un minut la meva marca de mitja i les sensacions i estratègia de cursa em deixen la moral pels núvols
Espero els "caçats" per donar gràcies i felicitar; el número de participants i ambient es més que correcte, el vent a respectat i el circuit no era tan benèvol com semblava inicialment, però content amb una més pel repte i la MMP
Sens dubte recomanable tot i el possible vent
que en aquest cas ha respectat força
Perquè la distancia en mitja és més que correcta i els punts kilòmetrics estan tan mal possats?
Crec que seria recomanable posar calaixos de sortida i potser sortida escalonada de quart i Mitja
L'avituallament final amb xocolata, bunyols, got d'isotònic i una bossa amb aigua i un plàtan és just, però suficient
Comentem la jugada amb la resta de
CoRReCaTS i dutxa amb aigua més que calenta i cap a casa pensant en el proper repte abans d'acabar l'any
Salut!
Jordi
EDITO: Per cert
brutal el parcial del 20 al 21 a 4:08 (millor de tota la cursa) i els metres finals a ritme de 3:18