La marató en genèric

La marató en genèric

04 Des 2007 19:25 #81 per Pucurull (Visitant)

Interessant informació de la revista corricolari sobre totes les maratons que se celebren a l'Estat

http://www.corricolari.es/news/2007/news_10/maratones_espanoles.pdf

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Des 2007 21:27 #82 per (Visitant)
No es sólo interesante ver como crece la oferta de maratones en todo el territorio nacional, si no que a la vez, se irá perdiendo la excusa de salir fuera, por que los de casa son en unas fechas determinadas que no me van bien o es que son más llanos y mejor organizados.

Yo por ejemplo, que he corrido Rotterdam, Berlín fuera y ahora prepararé París.

Ampuries, Donosti e Benidorm, ha sido en éste último, dónde apuesto que más de uno descartaría a la primera de canvio, donde un corredor que no había completado el maratón, sólo cruzar la linea de meta, fué parado por los organizadores(walky en mano)para tacharle el dorsal y sacarlo de la zona de entrega de obsequios.

Un detalle para mí impresionante que en los 4 años que llevo compititiendo popularmente, no se ha vuelto a repetir.

Sí por que te pueden descalificar por no pasar los controles, pero recoge premio y si hay suerte y se lo ha montado bien, puesto y tiempo para pegarse la vacilada, en detrimento de los que se lo han currado y otros que por plazas, no han podido ni tan siquiera participar. :grrrrrr: :grrrrrr:

Por lo tanto, en mi opinión más cursas a lo largo del territorio nacional?

Sí, pero como casi siempre, mejor calidad que cantidad :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 febrer 2008 21:11 #83 per Pucurull (Visitant)

El diari Público es fa ressò, avui, dels premis a les millors fotografies de l’any, atorgat en el prestigiós World Press Photo 2008.

El primer premi  en l’apartat esportiu se l’ha endut una en la qual destaca la imatge de l’esforç: el rostre d’un corredor, després de creuar la línia d’arribada de la Marató de Copenhague’07.



Si voleu veure tota la galeria:
http://www.publico.es/046286/world/press/photo/2007

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 febrer 2008 07:33 #84 per arcadi42 (Associat/da)
Jo em plantejava fer la marató de Copenhaghen aquest maig, però després de veure la foto...

A més, és el dia que acaba la Lliga i...qui sap si se'm girarà feina!

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 febrer 2008 20:22 #85 per Pucurull (Visitant)

En el fil de la marató de Barcelona 2008 he penjat una informació sobre el percentatge de corredors i corredores per categories d’edat que faran la prova el diumenge.

Per comparar-ho amb el passat a fi i efecte de veure quina és l’evolució en aquest aspecte de les edats, m’ha semblat interessant esbrinar quins eren els percentatges anys enrere. He agafat les dades de les maratons de Barcelona de fa 10 anys, 20 i 25, i  m’ha sortit el següent:
                                             
Edat
Any 2008
Any 1998
Any 1988
Any 1983
de 18 a 34 anys
24%
31%
45%
64%
de 35 a 54 anys
67%
62%
54%
35%
més de 55 anys
9%
7%
1%
1%
100%
100%
100%
100%
Fa temps que ho diem: cada vegada s’accentua més el fenòmen de que els populars que s’incorporen al món del córrer, i per extensió a la marató, són més grans d’edat.

No sé si és bo o dolent. Més aviat m’inclino a dir què és bo, perquè va aparellat amb un altre fenomen, com és l’increment setmana a setmana i any per any del nombre de corredors i corredores. I un altre: la decisió, cada dia més freqüent, d’atrevir-se a córrer la marató. Una cosa que abans es contemplava amb molt respecte.
8)
Com sigui, és el què és. Les dades ho confirmen. S’ha de dir que les de l’any 2008 són provisionals, en el sentit que es tracta d’inscrits, mentre els dels altres anys són de corredors arribats, però òbviament, la diferència no ha de ser gaire significativa.

Ho veurem la setmana pròxima. Mentre estant, podem, si ens ve de gust, comentar les causes d’aquesta, per a mi i suposo per a tothom, espectacular tendència.

Pucu 

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2008 00:12 - 25 febrer 2008 00:35 #86 per Pucurull (Visitant)

Pujo el fil per si algú vol fer algun comentari sobre les raons de l'acusada tendència que s'explica en el missatge anterior.

No sé a vosaltres; a mi em sembla un fenomen social de certa rellevància.
:o

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2008 09:15 #87 per gorka (Associat/da)
Veient els percentatges sense cap informació addicional es podria pensar que els que corren el 2008 som els mateixos que ho feien 20 anys enrera que s' han fet grans. Però queda clar que això no és així, doncs la quantitat absoluta de corredors s' ha multiplicat per 3 o per 4.

A banda de que, avui en dia, hi ha força gent que s' inicia en les curses de fons a la "tendra edat" de 30 i escaig anys; també influeix en les estadítiques d' edat la globalització de les Maratons: molts dels participants són estrangers que es gasten en aquest "caprici" uns diners que normalment són propis del poder adquisitiu de gent d' una certa edat.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2008 09:26 #88 per llança (Associat/da)
Aquí es on anava jo, el jove d'uns 20 anys, estar pensant en la festa, en el "ligoteo", no el veurpas aixecar-se de matí per anar a entrenar, més que res perquè a aquesta hora se'n va a dormir. Mentre que els "puretillas", ja tenim feina, parella i hipoteca estable (normalment), això implica que els anys passen i et veus més fofo. Una dia saps d'algú o ho has vist pel carrer una cursa, i tu penses... i jo perquè no??

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2008 09:46 - 25 febrer 2008 18:35 #89 per Rivendel (Visitant)
                                             
Edat
Any 2008
Any 1998
Any 1988
Any 1983
de 18 a 34 anys
24%
31%
45%
64%
de 35 a 54 anys
67%
62%
54%
35%
més de 55 anys
9%
7%
1%
1%
100%
100%
100%
100%


Miquel bona estadistica, com a mí també m'agrada remenar els nºs
me'ls he mirat i per exemple
la gent que :
a l'any 1983 tenia entre 35 i 54 anys habia nascut entre el 1929 i el 1948..anys dificils no?
els de l'any 1988 eren nescuts entre 1934 i 1952 pre i post guerra
els de l'any 1998 eren nescuts entre 1944 i 1962 millors condicions per l'esport .
Els d'enguany 2008 som nescuts entre el 1954 i el 1973 (la meva  :he:) bonança económica capa el final.

Bé crec que a partir de l'any 1988 hi ha un salt quantitatiu de gent entre 35 i 54 anys degut potser a unes condicions socials i económiques favorables en que van nèixer i es van criar i educar .

m'ha agradat fer aquesta reflexió de trovar el perqué que segurament no es gaire encertada peró m'ha distret  :great:
gràcies Pucurull!!

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.


La lente de primer orden

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2008 09:57 #90 per crica (Visitant)
MOlt encertada aquesta visió ladyRiven.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Mar 2008 16:23 #91 per ALBERT75 (Associat/da)

Aquí es on anava jo, el jove d'uns 20 anys, estar pensant en la festa, en el "ligoteo", no el veurpas aixecar-se de matí per anar a entrenar, més que res perquè a aquesta hora se'n va a dormir. Mentre que els "puretillas", ja tenim feina, parella i hipoteca estable (normalment), això implica que els anys passen i et veus més fofo. Una dia saps d'algú o ho has vist pel carrer una cursa, i tu penses... i jo perquè no??


Totalment d'acord amb tu....

més que res perque al curro quan dic a les hores que m'he de llevar els diumenges (per exemple) per fer les curses, tinc mes ek comprovat que els de infeiora a 30 tacos. només em miren i diuen a estas horas yo vuelvo.... y clar aixi poc farem, en canvi a partir dels 30 s'ho comencen a pensar....

10 km .- 46.03 Jean Bouin 2007
21 km .- 1.44.31 GRN 2008
42 km .- 4.04.55 BCN 2010
albertrun.blogspot.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Mar 2008 17:12 #92 per danigir (Visitant)

Aquí es on anava jo, el jove d'uns 20 anys, estar pensant en la festa, en el "ligoteo", no el veurpas aixecar-se de matí per anar a entrenar, més que res perquè a aquesta hora se'n va a dormir. Mentre que els "puretillas", ja tenim feina, parella i hipoteca estable (normalment), això implica que els anys passen i et veus més fofo. Una dia saps d'algú o ho has vist pel carrer una cursa, i tu penses... i jo perquè no??


Totalment d'acord amb tu....

més que res perque al curro quan dic a les hores que m'he de llevar els diumenges (per exemple) per fer les curses, tinc mes ek comprovat que els de infeiora a 30 tacos. només em miren i diuen a estas horas yo vuelvo.... y clar aixi poc farem, en canvi a partir dels 30 s'ho comencen a pensar....


També pots compaginar els dos estils de vida com faig jo, jo sempre surto els caps de setmana "a muerte" i he de reconéixer que m'agrada molt, tot i que ja tinc 32 anys i hauria de fer un pensament...Tot i així sempre trec temps per fer tirades llargues i entrenar 3/4 dies entre setmana i algun dissabte o diumenge a la tarda. En quant a les curses trio 3 o 4 importants durant l'any i són les úniques que faig. Quan explico a la gent que corro 20, 30 o 42 km pensen que sóc un freaky.

daniovide.blogspot.com

Millor Marató: 03:46:33 Barcelona'08
Millor Mitja: 01:38:53 Barcelona'08
Millors 10 km: 44:30 Girona-Carrer Nou'08
Millors 5 km: 20:30 Lloret'07

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2008 21:45 #93 per Pucurull (Visitant)

Una mica més resumit, el què segueix ho vaig penjar en el fil de la marató d’enguany. No obstant, ho poso també en aquest per si li volem treure partit comentant tendències, i -disculpeu la presumpció- per deixar constància. 

Dades de la recent marató de Barcelona per als amants (com el sotasignat :smile:) de les estadístiques:

En la marató del passat diumenge van entrar a meta aquest nombre de corredors i corredores segons l’interval de temps:
Interval de temps
arribats
% del total
menys de 2h30:
9
0,1%
entre 2h.30 i 3h.00   
308
4%
entre 3h.00 i 3h.30
1.563
21%
entre 3h.30 i 4h.00   
2.429
32%
entre 4h.00 i 4h.30
1.895
25%
entre 4h.30 i 5h.00
923
12%
entre 5h.00 i 5h.30
346
4%
entre 5h.30 i 6h.00
136
2%
7.609
100%
En sí mateix, el nombre d’arribats d’aquest intervals tenen poca importància. En la meva opinió, per poder valorar-los convé comparar-los amb el què passava fa anys i veure les tendències.

Es podrien dir moltes coses sobre com han evolucionat en el temps aquests intervals. La primera és que cada vegada hi ha menys corredors que baixin de les 3 hores, i no diguem de les 2 hores i mitja.

No ho dic, en absolut, amb nostàlgia del passat, perquè en la marató popular prefereixo la quantitat (és a dir la benvinguda tendència a que, cada vegada més els corredors s’atreveixin a fer una marató) que no pas la qualitat de les marques dels d'elit, que sempre són una petita minoria.

Però no hi ha dubte que el nombre i la qualitat dels de davant ha baixat molt. Per posar un exemple, fa vint-i-cinc anys, amb únicament 1.585 arribats, van acabar-la 30 corredors en menys de 2h30 ( i 306 en menys de  3hores). El diumenge, amb 7.609 arribats, els que van acabar-la en menys de 2h30 tant sols van ser 9  (i 317 en menys de 3 hores)

I per no anar tant lluny en el temps, la diferència en tant sols deu anys respecte d’aquestes tendències són remarcables. Fixem-nos en el gràfic: l’any 2008, amb 7.609 arribats: els que ho han fet en menys de 3 hores han estat 317 (el 4%); entre 3 i 4 hores, 3.992 (el 53%); i en més de 4 hores, 3.300 (el 43%). L’any 1998, amb 2.520 arribats: en menys de 3 hores, 506 (el 20%); entre 3 i 4 hores, 1.538 (el 61%); i en més de 4 hores, 476 (el 19%). 


 
Més coses: la opinió dels experts respecte dels percentatges d’arribats en una marató conclouen que per a que aquesta es converteixi en multitudinària, els que ho fan en més de 4 hores és determinant. Així, per exemple, a la marató de Nova York, aquesta proporció representa més del 70% del total.

En aquest sentit, estem encara lluny, però anem pel bon camí: vegeu la evolució:

1983: percentatge d’arribats a la marató de BCN en més de 4 hores: 20%
1992:          “                “                “              “          “      “    29%
2008:          “                “                “              “          “      “    43%:

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2008 22:39 #94 per Juan Ma (Visitant)
Es que no pucempasarmel-ho,

ya sé que les dades, són oficials hi es faran amb tot el rigor del món,

pero es que no m'ho crec!!

No pot ser, que en 1998, con aprox. 2500 arribats, dels 500 per sota de

les 3h :surprised: :surprised:

Això en temps actuals, es millor que Donosti!!! i aquesta tampoc m'ho crec

:surprised: :surprised: :surprised:

Si tenim em compta la de tramposos que actualment hi són, imaginat avans

amb dopats i sense gaire bé o inclòs cap control per el recorregut!!!!


L'imatge d'un corredor de fora, feta per algú (no recordo ara per quí)

de vosaltres actualment a la marathó de Barcelona, pujan al metro 

:grrrrrr::grrrrrr: :surprised:

Imaginat avans!!!!

De totes maneras, sóc un amant de les estadisticas :great:



Eres lo que corres, ups!! o era lo que comes?? continuaré haciendo las 2 cosas y alguna que otra más!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2008 23:25 - 08 Mar 2008 23:27 #95 per Pucurull (Visitant)

Es que no pucempasarmel-ho,

ya sé que les dades, són oficials hi es faran amb tot el rigor del món,

pero es que no m'ho crec!!

No pot ser, que en 1998, con aprox. 2500 arribats, dels 500 per sota de

les 3h :surprised: :surprised:

Això en temps actuals, es millor que Donosti!!! i aquesta tampoc m'ho crec


Doncs pel que fa a la de Barcelona ja t'ho pots creure, company.

Com més enrere et remuntes, el tant per cent dels que feien menys de 3 hores -i el nombre- és més alt, amb menys participants.

Marató de Barcelona any 1987
Arribats totals: 2.443.
Arribats en menys de 3 hores: 519
Percentatge sobre el total: 21%

Potser no t'ho creus, però no m'ho invento.
:smile:

Pucu



Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2008 23:36 #96 per Juan Ma (Visitant)
Et crec a tú Pucu,no als números.

Em costa molt pensar, que sigui veritat.

Eres lo que corres, ups!! o era lo que comes?? continuaré haciendo las 2 cosas y alguna que otra más!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2008 23:43 #97 per Cabrix (Visitant)
Juan Ma, el mestre manega numeros, i aquests no s'equivoquen. A més, qui conegui el marató abans del boom dels 90 sap que és així. El boom, evidentment, ha portat gent de totes les condicions i rendiments a la marató, i la seva popularització ha fet que, lógicament, entrin més participants per la banda superior als mítics 180 minuts.

Això només passa a "la nostra". Altres maratons arreu de l'estat han vist aquesta relació inversa entre nombre de participants i "nivell" de les marques...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mar 2008 23:58 #98 per Juan Ma (Visitant)
Cabrix,

Hi ha moltes raons, conclusions, pensaments, per pensar

que aixó no pot cuadrat (al meu entendre, la meva opinió)

1- per ex. et diria, que desde sempre van caient els records, menys el

salt de longitud, i no vull entrar a dir de quina manera.

2- A nivell popular ara, també hi tendria que haver mes bon atletas i mes

ben preparats que avans i en la gran mayoria de paisos , aixó en cuand

calidad i cuantitat.

Et podria donar mes arguments, pero simplement els numeros no enganyan a

ningú, son simplement números, pero no han de refleixar una realitat.

Eres lo que corres, ups!! o era lo que comes?? continuaré haciendo las 2 cosas y alguna que otra más!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Mar 2008 00:10 - 09 Mar 2008 00:13 #99 per Cabrix (Visitant)
Juan Ma.

Una cosa es la èlite, i aquesta si que va superant els records any a any, i l'altra la cursa a peu popular.

Per altra banda, en aquells temps els "populars" feien uns volums que avui serien bestials. Quans km pot fer un corredor de marató popular, a risc de posar en el sac un grup molt heterogeni? Tu pensa que en aquella època estem parlant de volums de 140-180km...

A més, cal tenir en compte l'historial esportiu. Molts provenien de l'atletisme de pista i cros, i actualment, moltissima gent té el seu primer contacte amb la cursa a peu en les curses d'asfalt. No és questió de "pedigri" (per venir de la pista), si no del volum d'entrenament previ que suposa a ritmes alts...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Mar 2008 00:15 #100 per Juan Ma (Visitant)

Cabrix,


2- A nivell popular ara, també hi tendria que haver mes bon atletas i mes

ben preparats que avans i en la gran mayoria de paisos , aixó en cuand

qualitat i cuantitat.


[/quote]

Eres lo que corres, ups!! o era lo que comes?? continuaré haciendo las 2 cosas y alguna que otra más!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.