La marató en genèric

La marató en genèric

22 Mar 2008 20:44 #141 per llança (Associat/da)

Jo crec que nosaltres no ho veurem...


I qui diu que no, si diuen que vivirem més de 100 anys.  :wink2:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2008 23:29 - 23 Mar 2008 17:17 #142 per Pucurull (Visitant)
Sobre l'assumpte aquest de les dues hores...
:smile:
Al meu parer, un dia o altre, l’ésser humà -home o dona- arribarà a baixar de les dues hores. Per què no?

Només cal veure la progressió dels rècords del món des que es tenen dades, considerant-los en intervals de vint anys:

HOMES
Any    Temps                        
1908 2:55:18 Johnny Hayes
1928 2:29:01 Albert Michelsen
1948 2:25:39 Yun Bok Suh
1968 2:09:36 Derek Clayton
1988 2:06:50 Belayneh Dinsamo
2008 2:04:26 Haile Gebrselassie

DONES
Any    Temps                        
1908 4:30:00 Melpómene
1928 3:40:22 Violet Percy
1948 3:40:22 Violet Percy
1968 3:07:26 Anni Pede-Erdkamp
1988 2:21:06 Ingrid Kristiansen
2008 2:15:25 Paula Radcliffe


Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 17:31 #143 per Pucurull (Visitant)

A propòsit del que hem parlat més amunt sobre l’assumpte de baixar o no de les dues hores, he posat en el missatge anterior, intencionadament, què tant pot ser un home com una dona qui ho assoleixi primer.
:oh:

Hi ha metges que diuen (el doctor Van Aaken ho va predir fa anys) que la dona, especialment dotada per a la llarga distància, arribarà a guanyar a l’home en la marató.
:oh:

Jo (sense cap coneixement mèdic), també ho dic. El gaps del gràfic dels rècords del món és molt expressiu al respecte.



Pucu


Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 17:50 #144 per krlos (Associat/da)
Molt interesant aquesta grafica. Curiosament es veu que quan les dones van començar a poder competir en campionats del mon de marato* els records van caure sequencialment a una velocitat que no ho feien els dels homes. El primer record Femeni d'aquesta grafica que ve a ser de l'any 70 mes o menys es similar al que ostentaben els homes al 1910. Podriem dir llavors que els homes i les dones tenien 60 anys de diferencia entre les seves marques, pero a l'ultim record femeni ja la cosa s'ha reduit a la meitat de temps i parlem de poc mes de 30 anys de diferencia entre el record actual femeni i el mateix temps masculi

Tot i aixi, l'estadistica permet moltes juguesques amb els resultats i s'han de tenir en consideracio molts mes items per poder fer aquesta aseveracio com la que fa aquest doctor Van Aaken. Si ens mirem l'estadistica de gent hospitalitzada per accidents de motos dels ultims 30 anys, podrem asegurar sense refutacio possible que portar casc quan es conduexi una moto incrementa el risc d'hospitalitzacions dels motoristes per accidents. Algu em pot dir per que? :wink2:

* Va haver-hi un moment en el que veure a dones competint als 400 m llisos era mes un espectacle de circ que una competicio, tal era la mentalitat de l'epoca...i desgraciadament el resultat final, ja que al no entrenar el mes minim moltes queien desplomades fins i tot abans de creuar la linia d'arribada. Aixo crec recordar que era a la decada dels anys 30. No es d'extranyar que s'hagi trigat tant a "permetre" que les dones competeixin a marato (o mes properament a salt de perxa)


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 19:43 - 23 Mar 2008 19:45 #145 per Pucurull (Visitant)

Sí, si. Tens molta raó amb el què dius, krlos.

Deixa’m aportar més dades a la nostra reflexió:
:smile:

A partir dels anys 80, les Grete Waitz, Benoit, Kristiansen...feien millors tems que el que havien fet grans mites de la marató com l'Emil Zatopek uns anys abans.

I què no dir de la Paula Radcliffe, que quan va fer 2h15’25” el 2003, no hi havia cap atleta masculí a Gran Bretanya que la guanyés. Aquell any va encapçalar el rànquing absolut del seu país. La raó: l’atleta Mark Steine, lider del d’homes, va fer 2h15’41”. 
  :oh:

És una qüestió de temps?

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 20:02 #146 per Raimon (Associat/da)
  Ja s'ha comentat abans; en Marató hi han estudis que prediuen que les marques d'homes i dones s'igualaran. Però aixó ja ho sabiem, no? Ja sabiem que en quan a resistencia sempre n'han tingut més les dones!  :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 20:26 - 23 Mar 2008 20:28 #147 per Pucurull (Visitant)

Justa la fusta, Raimon.

Abundant amb la teoria de l'especial capacitat de la dona per la marató, no cal anar gaire lluny per veure'n exemples: el darrer l'altre dia a la de Barcelona.

Una noia, Noelia Román, periodista de professió: es presenta a la sortida per fer un reportatge pel diari Público , d'on és redactora, i explicar les vivències de córrer una marató. Ha fet una mitjana de 70 quilòmetres d'entrenament a la setmana durant un parell de mesos. No ha corregut mai cap marató; només una mitja, em sembla. Resultat: 2h58, la primera corredora espanyola en la prova.
:oh:

Veure el reportatge que va escriure el mateix dia 2 de març, per la tarda.

http://www.publico.es/deportes/055176/correr/contarlo/terminar/primera

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 20:32 #148 per Raimon (Associat/da)
   Si es cert aixó de la periodista, i encara se'n ha parlat poc del tema. Però és per parlarhi. La noia anava a correr per fer un reportatge de com es viu desde dintre una marató i acava quedant la primera espanyola...  :whistle:  En corren poques de dones, però quan si posen, deixemles anar....  :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 20:45 - 23 Mar 2008 20:58 #149 per (Visitant)
Sobre aquest tema, en penso una teoria no medicinal pero si de logica que segons l'evolució dels registres dels homes durant aquests 100 anys, mitjançant l'estadistica marques-temps del mestre Pucu
que es possible, i durant un temps no llunya el primer atleta masculi pogués rebaixar de les 2h la marató. Caldria però força preparació i molts avenços científics per que aixo ho demostri. A mes, una contraversió clara és pel que fa el clima i els habits alimenticis, si no son els adequats. Durant aquestes progressions, i donat el bon funcionament dels estudis científics a nivell de l'esport i en la marató en sí, puc estar molt segur que algun dia rebaixar les dues hores sería tema molt comú entre els maratonians i entre la societat.

Com dic, hauría de ser progressos pacients i amb clara contundència per que es poguin fer realitat.

Salut

PD: Per cert, sobre si la dona guanya a l'home a la marató, també ho asseguro. Crec que la dona té dues coses que ho determinen: la alta flexibilitat i l'esperança de vida longevita que ténen.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2008 20:49 #150 per (Visitant)
Baixar de les 2h no implica 1h30min o menys. Crec que com es diu aquí, el cos te uns limits pero es ben cert que potser 1h 57min o 1h 58min si podia ser.

D'aixó em refereixo

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2008 13:35 #151 per Juan Ma (Visitant)


Sí, si. Tens molta raó amb el què dius, krlos.

Deixa’m aportar més dades a la nostra reflexió:
:smile:

A partir dels anys 80, les Grete Waitz, Benoit, Kristiansen...feien millors tems que el que havien fet grans mites de la marató com l'Emil Zatopek uns anys abans.

I què no dir de la Paula Radcliffe, que quan va fer 2h15’25” el 2003, no hi havia cap atleta masculí a Gran Bretanya que la guanyés. Aquell any va encapçalar el rànquing absolut del seu país. La raó: l’atleta Mark Steine, lider del d’homes, va fer 2h15’41”. 
  :oh:

És una qüestió de temps?

Pucu




Personalment, crec que no, que no és una qüestió de temps.

Per mí, es una qüestió de mentalitat.

Ara potser, com dieu, l'evolució de la dona es mes rapida, pero aixó no vol dir, que arribará un moment que el temps, cronos... de les dones siguin millors als dels homes.

Mentalitat,esforç de superació, voluntad... tot aixó a fet que una dona com la Paula, s'acost-hi molt al temps dels homes en marató i fins i tot com també dieu a alguns ens deixa enrera!!!

Pero, de 2h 15' a 2h 04' hi há un món!!!!!!!!!! i un altre reflexió:

Tant que s'ha parlat, escriure... sobre corredors de Kenia... les seves cualitats, entrenaments... i aquesta dona es europea i mare!!!

Tinc que pensar, que aquesta cualitat, entrenaments, genética... no val per les atletas femenines  de Kenia...

Homes i dones, amb entrenament, dedicació,voluntat, podem estar molt aprop, pero per mí, crec que sempre hi haurá una millor resposta deportiva masculina que femenina, pero a lo millor estic equivocat.

Crec que algún dia, també caurá el récord de 2h en marató.

Pucu,de nou, has conseguit atreura el meu interés :great:






Eres lo que corres, ups!! o era lo que comes?? continuaré haciendo las 2 cosas y alguna que otra más!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2008 22:06 #152 per danili (Associat/da)
Quote Pucurull 21 Mar 2008, 20:55:46
Sí en aquest fil hi cap tot el què té a veure amb la marató, ara que s’acosten les olimpíades, pot ser un moment escaient per recordar algunes coses relacionades amb la marató olímpica.
Una d’elles pot ser la de fa exactament 100 anys, en els Jocs de Londres del 1908, quan un corredor italià, de nom Dorando Pietri, és va quedar clavat a 325 metres de la línia d’arribada.


Jo també tenia el post en ment però el volia penjar el 24 de juliol dia exacte que farà cent anys!
Aquell dia podrem recordar també un altre centenari que ens ha marcat a molts dels correcats. A la marató de Londres de 1908 es va córrer per primer cop la distància exacte de 42.195 metres (o el mateix les anglosaxones 26 milles i 385 iardes) que es va establir anys després com la distància oficial. Penseu que fins aleshores i fins i tot en un parell de JJOO posteriors, la distància olímpica era variable encara que la prova sempre es desenvolupava al voltant dels 40 quilòmetres.
El 24 de juliol la distància de la marató fa 100 anys!


21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2008 22:48 #153 per Pucurull (Visitant)

Quote Pucurull 21 Mar 2008, 20:55:46

Una d’elles pot ser la de fa exactament 100 anys, en els Jocs de Londres del 1908, quan un corredor italià, de nom Dorando Pietri, és va quedar clavat a 325 metres de la línia d’arribada.


Jo també tenia el post en ment però el volia penjar el 24 de juliol dia exacte que farà cent anys!


Gràcies, danili, per la precisió.

A banda, sent-ho haver-me avançat.
:smile:

A propòsit, i per seguir parlant dels cent anys (quasi :smile:) de la gesta d'en Dorando Pietri, potser a algú l'interessarà  saber que a l'octubre se celebrarà en la ciutat on va néixer la MARATONA DEL CENTENARIO DI DORANDO PIETRI 2008

http://www.maratonaditalia.it/eventi2002_es.asp

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mar 2008 22:27 #154 per jaume (Visitant)

Hi ha metges que diuen (el doctor Van Aaken ho va predir fa anys) que la dona, especialment dotada per a la llarga distància, arribarà a guanyar a l’home en la marató.
:oh:
Jo (sense cap coneixement mèdic), també ho dic. El gaps del gràfic dels rècords del món és molt expressiu al respecte.
Pucu


Doncs jo no ho crec. No crec que mai la millor dona del món corri més ràpid que el millor home del món, perquè la dona té físicament unes condicions inferiors al de l'home ( tant a nivell muscular com a nivell cardiorespiratori ).
D'altra banda quan comparem marques , hem de comparar marques amb les mateixes condicions. Vull dir que no podem comparar els mètodes d'entrenament de quan corria el Zatopek ni els mitjans tècnics i mèdics que ell disposava dels que disposa ara Paula Radcliffe. Estic segur que avui Zatopek correria molt més que la Paula.

És veritat que Paula Radcliffe guanya a molts homes, però també és veritat que entrena molt i que disposa d'un equip mèdic i d'un seguiment personalitzat d'altíssim nivell. Estic segur que si jo, per posar un exemple, hagués disposat del mateix temps per entrenar que ella i dels mateixos metges , fisioterapeutes i entrenadors que la porten, tot i tenir unes aptituds atlètiques comparativament molt més limitades que ella, no hagués estat gaire lluny de les seves marques ( pel sol fet de ser un home ).

D'altra banda, si aquesta teoria de la millor resistència de la dona fos certa, en proves més llargues que la marató, les dones haurien d'estar encara més aprop dels homes i crec que no és així.


El dia que no gaudeixis corrent, millor deixa-ho córrer

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2008 10:32 #155 per Pucurull (Visitant)

Sovint, la web de la revista runner’s publica articles que a mi em semblen força interessants.

Ara n’hi ha un que conté molts consells sobre la marató (suposo que perquè la de Madrid està al caure i la web s’edita allí), i una taula de previsió de temps que em sembla molt encertada, especialment perquè l’article està pensat per als principiants.

La taula, sobre la qual podem fer comentaris, si ens ve de gust, és aquesta:
10 KM
1/2 MARATÓ
MARATÓ
38' 00”
1h 21'
2h 54'
39' 00”
1h 23'
3h 00'
39' 40”
1h 26' 30”
3h 10'
40' 20”
1h 30'
3h 20'
41' 00”
1h 33' 30”
3h 30'
41' 50”
1h 38'
3h 40'
43' 00”
1h 43'
3h 50'
45' 00”
1h 48'
4h 00'
50' 00”
1h 53'
4h 20'
53' 00”
2h 02'
4h 40'
56' 00”
2h 12
5h 00'

I la web, aquesta:
runners.es/Planes/plan-entrenamiento-con...culo.jsp%3Fid%3D3182

Pucu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2008 10:45 #156 per llança (Associat/da)
A mi personalment, no em quadren molt els números ja que la marató que vaig fer a Barcelona al 2007 va ser:

10 km - 1h 10'
1/2 marató - 2h 20'
marató - 4h 38'

Això em vol dir que anava molt lent al principi i vaig volar al final, cosa que per mi no va passar.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2008 12:19 #157 per arcadi42 (Associat/da)
Llança, em sembla que et confons. No són els temps de pas de la marató, sinó la marca que tens en les altres distàncies.

D'aquest tipus de taules n'hi ha moltes, però és difícil trobar les equivalències exactes. En el meu cas,aquesta s'ajusta força bé als meus millors temps: 37:19; 1:20:50 i 2:53:06. Gairebé ho clava...

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2008 12:38 #158 per danigir (Visitant)
Estic bastant d'acord amb aquesta taula, sobretot la relació entre mitja marató i marató, jo tinc 1h38m i 3h46m, bastant encertat. De fet em vaig guiar amb aquesta taula per fer 3h40m a Barcelona però no havia fet gaires tirades llargues i al final vaig perdre 6 minuts. Està clar que aquesta taula parla de la resistència aeròbica i es dóna per fet que la resistència músculo-esquelètica ja la tens entrenada per afrontar les diferents distàncies.

El que no veig tan clar és el 10.000, jo fa molts mesos que no faig cap cursa d'aquesta distància però dubto que pugui baixar de 42m (el que diu la taula), ho trobo inhumà :surprised: ja que en els entrenos a tope amb prou feines faig 44:00. De totes maneres ho probaré, en les curses sempre dónes més per alló dels nervis i l'adrenalina suposo, fliparia si pogués baixar de 42:00!!!

daniovide.blogspot.com

Millor Marató: 03:46:33 Barcelona'08
Millor Mitja: 01:38:53 Barcelona'08
Millors 10 km: 44:30 Girona-Carrer Nou'08
Millors 5 km: 20:30 Lloret'07

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2008 13:08 #159 per txetxu (Visitant)
Jo no sé molt de tot aixó pero un día hem van dir que el temps de marató es podría seguir aquesta formula:
  :whistle:
millor temps en mitja (de la temporada) x 2 + 15'


La veritat es que les 2 últimes maratons a BCN ho he clavat

2006 tenía en mitja 1h30 i la marató va ser 3h 16'
2008 mitja 1h33' i la marató va sortir 3h23'

Pero com dic jo aixó va com va no?  :intello:


Salut i Qms

"No camines delante de mi, no se si podré seguirte.
No camines detrás de mi, no creo que pueda guiarte
camina a mi lado, sé mi amigo."

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2008 13:55 #160 per krlos (Associat/da)
Doncs a mi podem dir que me'l encerta bastant be.

Jo vaig fer a la mitja de BCN 1h28'18" i a la Marato 3h19'12". La marca de 10000 no s'assembla perque no vaig fer cap 10000 al moment en que em trobava molt be de forma, pero havent fet marca de 10000 al pas per aquesta distancia a la mitja de BCN, aixo suposa que si que estaria molt a prop de 40 al seu moment.

Ara estic per l'arrastre :he:


45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.