36a Marató de València Trinidad Alfonso (20 novembre 2016)

36a Marató de València Trinidad Alfonso (20 novembre 2016)

25 Nov 2016 07:50 #701 per NACHOSBOYS (Associat/da)

Sí, normalmente hago colchón en la primera media pero era tan fuerte el ritmo al que tenía que ir que no podía permitírmelo. Lo que me sorprende es que mantuve el ritmo casi hasta el final. Si le resto el 1'15" que estuve parado estirando los gemelos me sale la segunda mediaa sólo 45 segundos más lenta que la primera (1:37:46 - 1:39:35)  :wink2:

Carol no consiguió el sub3:40 por 3 minutos. Llegaba muy tocada físicamente de un pie y a partir del km 25 empezó a dolerle mucho pero es más dura que las piedras. Le he prometido que el próximo maratón lo hacemos juntos y me encargo personalmente de que lo consiga.


Jo per desgracia et vaig veure patir a Castelló, i ara estic molt content de veure que a Valencia t'has cobrat lo teu.

Enhorabona

Xavi

5km: 0:20:12 (Pallejà 2018)
10 km: 0:41:56 (Can Mercader 2016)
   Mitja: 1:34:36 (Sitges 2020)
Marató: 3.46:16 (Castelló 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 12:50 - 25 Nov 2016 12:52 #702 per Jordi (Associat/da)
Perdoneu el retard :oops:, però no trobava el camí del cel a la terra :yipi: :yipi:
L’he fet una mica llarga per compensar l’espera, però podeu llegir la resumida :winktongue:

Crònica de marató resumida:
L’entrenament havia estat exemplar i molt més exigent en quant a volum de dies pel meu objectiu, però volia assegurar i no patir massa amb la recuperació per poder fer turisme amb als meus pares als quals havia “enganyat” a venir a València a veure la Ciutat de les Arts i retrobar una ciutat que havien conegut potser farà uns 35-40 anys.
Des de que vaig començar a fer maratons tenia una fixació insana en trencar la barrera de les 3h30 i a la cinquena (primera amb equipació CoRReCaT en una marató) ho he aconseguit :party: :party:
El turisme post marató perfecte i ara sóc plenament conscient que el marge de millora encara pot ser major, però que s’haurà d’entrenar correctament  :rules: i  :whip:

Crònica de marató sencera:
L’entrenament específic de 15 setmanes + 1 de mentalització deixava uns números, a falta del dia D, que feien patxoca:
Total S15 = 19,99 Kms
Total Acumulat (15/15) = 1002,10 Kms
Mitja per Setmana (15/15) = 66,81 Kms
Però lo millor eren les sensacions tot i la carga de setmanes amb dies de 6-5 dies d’entrenament no tenim setmanes negres de sensacions i tot i que tothom veia clar que la MMP estava assegurada i el sub3h30 també jo no m’ho vaig creure fins la setmana 14 en que dos entrenaments en van convertir en un superhome :happy:
Amb la meva edat; 35 i creient-me un superhome això tenia molt de perill per una marató i l’última setmana va tenir només dos dies d’entrenament, la clau era arribar descansat a la marató i amb la idea clara de ritme; 4:55 durant tota la marató era el més assenyat ;)
En els últims entrenaments vaig provar de córrer amb dos rellotges amb la configuració que portaria a la marató: un amb volta automàtica cada 1,01 Kms i l’altre amb volta automàtica cada 5,05 Kms; vaig trigar una mica en acostumar-me al rellotge del canell dret i vaig haver de canviar la posició de l’habitual a l’esquerra per portar-ho a la dreta, ja que era més còmode i jo sense tecnologia no sóc ningú i així havia de ser :winktongue:
Si hi hagués hagut una barqueta maca de 3h25’ m’hagués arriscat, però no tindria la satisfacció que tinc ara de fer la meva marató sense seguir el cul de ningú i segurament agonitzar massa i potser no aconseguir els diversos objectius plantejats.
El llistat de plans era molt fàcil i clar i l’objectiu real era sumar diversos d’aquests plans tot seguint l’orde escrit (les altres maratons els plans sempre eren si no puc A, faig B,... plans substitutius i no acumulatius, aquí era A+B+C+... :^^:):
- Pla A: Aconseguir MMP (un superhome ho tenia segur)
- Pla B: Aconseguir el somiat sub3h30
- Pla C: Ritme òptim de 4:55 durant tota la marató
- Pla D: Km 37 valorar l’acceleració i el conseqüent patiment per tal d’esgarrapar més segons/minuts al crono; com a molt vaig arribar a calcular per fer sub3h25

Doncs bé Dissabte al matí sortim en cotxe camí de València fent aturada per dinar a mig camí i recollint el dorsal a la fira a la tarda. Tot perfecte sense imprevistos, però la recollida del dorsal i fira hem van deixar una sensació de remat entre tanques que no hem va agradar gaire, també tenia als pares esperant al cotxe i no hem volia prendre massa temps :^^: (si sortia a un lavabo ja no podia tornar a entrar  :grrrrrr:)
Amb el dorsal anem a l’hotel ho deixem tot i anem a sopar a un italià on la pizza era molt bona, però els espaguetis carbonarà no hem van agradar gaire i en tornar a l’hotel havent sopat vaig fer el ressopó del “tuper” de macarrons i la última hidratació amb isotònic que portava per completar la carga d’hidrats i la moral :mdr: Deixo tot llest per demà i a dormir ;)

Diumenge al matí a les 5h comencem el ritual de l’esmorzar, hem dormit molt bé i no tinc els nervis que impedeixen menjar amb tranquil·litat. L’esmorza consisteix en galetes amb melmelada, plàtan, dàtils, orellanes i xocolata tot d’importació des de Barcelona per no tenir sorpreses ;)
Ens tornem a aixecar a les 7h15 i passats els rituals de lavabo sortim del l’hotel a les 7h50 camí a la sortida de la marató. Anem caminant ja que l’hotel està a 1,5 Kms de la sortida i vaig caminat amb calma veient un bon clima per córrer :happy:
Arribem a les 8h05 als jardins del Turia i fem un riu per treure nervis i cap al calaix pel pont de Montalivet. El pont està bastant atascat i no avancem son les 8h15 i alguns ja diuen que no arribem, hem poso una mica tens i a la que veig que alguns salten dins el pont per on estava escalfant la elit faig el mateix i puc passar el tap per enfilar el camí dels calaixos sense masses problemes. Quan arribo al meu calaix Violeta ja són les 8h30 i la gent comença a avançar :surprised: jo m’agafen més nervis perquè sé que no podré sortir al ritme de 4:55 que volia així que torno a fer una altre riu dins l’ampolla que portava; quanta pixera que tinc i no m’he hidratat tant com per estar pixant tant, serà pel fred i pels nervis, que hi farem avui es el dia sí o sí :happy:

Passem catifa de xip i a córrer incòmode i estret intentant avançar pel lateral, però sense tornar-me boig 5:08 el primer kilòmetre (parcials auto cada 1,01 Kms); ja vaig malament respecte els 4:55 merda apreta que sembla que ja aclareix, 4:43 segon kilòmetre collons ja casi ho he recuperat frena que queda molt i la clau es ritme constant de 4:55, tercer kilòmetre 4:52 ara si que estic en el ritme creuer :happy: ara a mantenir-ho fins al final :^^:, quart kilòmetre 4:53, perfecte així m’agrada, cinquè kilòmetre 4:52; l’altre rellotge marca el parcial del 5Kms en 24:47, una mica lent, però perfecte després del patiment inicial; avui la faràs grossa :party: :party:
Seguim amb el sisè kilòmetre en 4:54, això va perfecte quin públic, quina marató i que bé que estàs :mdr: Setè kilòmetre en 4:43, t’estàs passant que això es molt llarg; vuitè kilòmetre 4:49 això ja està millor; novè kilòmetre 4:48 perfecte si surten a 4:50 agafarem aquests 5s per anar amb més calma a les pujades passada la mitja fins el Km 35; desè kilòmetre 4:52 i marquem el parcial dels 5-10Kms en 24:22 això te una pinta immillorable, però no ens passem.
En algun moment abans del Km 10 crec que avanço en Toni VLC i l’hi desitjo lo millor veient-lo molt bé i l’acomiado una mica trist per no poder fer la marató amb ell com a guia que segur ens haguéssim ajudat, però penso que el poder fer-la completament junts es massa complicat i que millor així cadascú amb la seva marató.

Des de fa una estona tinc ganes de pixar :oops: i penso que tot i que segurament marxi si no l’hi faig cas serà millor aturar-se ara que forçat més endavant i anar més tranquil (lliçons del mestre guissona ;)). Onzè kilòmetre en 4:58, els avituallaments els estic gestionant sense perdre massa temps la idea es alternar aigua e isotònic i no deixar cap fent coincidir aigua amb els que prendré gel en principi seran sobre el Km 15, 25, 35 i 40; els tres primers de cafeïna i tipus gelatina i l’últim tipus gel de recuperació i desintoxicació. Anem per una avinguda amb palmeres i pixaré aquí abans de que s’acabi; dotzè kilòmetre en 4:41 i aturada a la casi última palmera que estava una mica seca; hem accelerat amb la pixera :^^: Tretzè kilòmetre en 5:02, no he perdut massa temps amb la pixada i ara vaig tranquil; catorzè kilòmetre en 4:43, frena que queda molt i tens marge de sobre, pràcticament estàs recuperant les pèrdues al kilòmetre següent i això t’ha de passar factura a la llarga; quinzè kilòmetre en 4:49 i marquem el parcial dels 10-15Kms en 24:19 això pinta massa bé has parat a pixar i el parcial es millor que el d’abans a veure en arribar a la mitja de quin temps final de marató estem parlant si doblo (es un concepte que m’agrada, però que crec que no està fet per mi; el fer la segona mitja més ràpida ni parlar-ne ja que significa que el ritme inicial no ha estat l’encertat :^^:), però continuem que queden uns quants kilòmetres tot i que passen molt ràpid :happy:
Kilòmetre setze en 4:50, estic sorprès del ritme creuer de 4:50 i no de 4:55 i que el temps als avituallaments no s’escapa avui es el dia sí o sí, hem prenc el primer gel; kilòmetre disset en 4:49 seguim kilòmetre divuit en 4:42 no t’acceleris que vas sobrat espera en veure el pas de mitja per calcular que veuràs que els números són de kamikaze; kilòmetre dinou en 4:48 i vint en 4:51 i parcial del Km 15-20 en 24:09; accelerant cada cop més :surprised:, això em passarà factura en veure el temps de mitja frena i guarda.

Kilòmetre vint-i-un en 4:49 i pas de mitja en 1h40’30; això es sub 3h25’ :surprised: no tens més plans per sota d’aquest temps frena o t’estavellaràs als kilòmetres en “pujada”, sembla que aquesta parrella de Gènova van al teu ritme posat a roda; kilòmetre vint-i-dos en 4:54 m’està perfecte aquí fins al Km 35, kilòmetre vint-i-tres en 4:52, seguim perfecte; kilòmetre vint-i-quatre en 4:50 i kilòmetre vint-i-cinc en 4:55 parcial del Km 20-25 en 24:44; les sensacions són boníssimes i això pinta molt bé :happy:

Crec que en algun moment abans del Km 25 avanço en Santi Pérez i l’hi desitjo lo millor veient-lo bé i pensant que segurament estarà intentant un sub3h30 com jo, però no vull establir conversa llarga i molestar i passo ràpid; cadascú amb la seva marató.

Kilòmetre vint-i-sis en 4:52, hem prenc el segon gel; perfecte kilòmetre vint-i-set en 4:58 sembla que la dona Gènoves es queda; m’acomiado que hem trobo bé i he de fer la meva; kilòmetre vint-i-vuit en 4:46; kilòmetre vint-i-nou en 4:49; kilòmetre trenta en 4:51 parcial del Km 25-30 en 24:48; ara comença la marató i segueixes igual de bé :happy:

Kilòmetre trenta-i-un en 5:17, mal gestionat l’avituallament, però anem bé; kilòmetre trenta-i-dos en 4:52; kilòmetre trenta-i-tres en 5:04, ara que ha començat la marató ja veig parcials de 5:00, però no hem preocupa mentre no vagin a molt més; kilòmetre trenta-i-quatre en 4:59 i kilòmetre trenta-i-cinc en 5:09 parcial del Km 30-35 en 25:33; ara tot es baixada i ja ho tens, aquests kilòmetres semblaven més llargs, però el ritme l’has aguantat prou bé accelerarem a partir del Km 37-38 no abans veiem com passen aquests kilòmetres, ara tocaria prendre un gel però no hem bé gens de gust tot i no tenir unes ganes extremes de vomitar o cagar tinc una sensació estranya a l’estomac, però avui es el dia i no tinc temps per fantasmes, però si no hem prenc un gel m’agafarà pàjara i petaré al final sense benzina :beurk:

Kilòmetre trenta-i-sis en 5:08 i decideixo avançar el tercer i últim gel per variar i no saturar-me de cafeïna :beurk:; kilòmetre trenta-i-set en 5:00; kilòmetre trenta-i-vuit en 5:05 això va bé, però els kilòmetres cada cop passen més lents i el ritme no es tan dolent però així fins al final ja estarà bé, res d’accelerar que prendràs mal :oops:; instants abans del següent parcial en passa en Santi Pérez i hem pregunta si tot bé l’hi dic que si i l’empenyo cap endavant; kilòmetre trenta-i-nou en 5:28, que coi passa la pàjara accelera collons el relax post meta :grrrrrr:; kilòmetre quaranta en 5:07 això ja està millor ara si que ho has de donar tot; parcial del Km 35-40 en 25:34

kilòmetre quaranta-i-un en 4:52, tornem als números inicials i passem en Santi Pérez cridant-lo: “vaig amb tot som-hi pel sub3h30 canya” kilòmetre quaranta-i-dos en 4:54 catifa blava i entrada espectacular acabant a ritme de 4:32 desplegant les ales per enlairar-me fins als núvols i el cel d’endorfines màxim; crits d’eufòria durant l’enlairament i aturem crono en  3:28:23 i comencem a flotar :party: :party:; quin bon globus tinc això pot ser encara millor, doncs sí, hem giro i veig en Manu 1.1 crit i abraçada festa completa segur, ho hem aconseguit els dos i tot xarrant anem avançant :party: :party:, recordo en Santi Pérez que hem va servir de revulsiu per veure aquell parcial de 5:30 i el vaig a trobar per saber que també a aconseguit el sub3h30, però tot i que ell val menys el fet de tornar d’una lesió el fa content :happy:
Un altre cop busco en Manu 1.1 que s’escapa i ens tornem a abraçar i cridar/botar, no se si estic més content per mi o per ell; i a dalt d’en pont l’aurelian; puny en alt i crits  :party: :party:

Resum de números: 3:28:23; bonic capicua :mdr:  primera meitat: 1:42:30 i segona meitat: 1:45:53
www.strava.com/activities/783797872

A la crònica falten els crits d’ànim de la família cap al kilòmetre 40, els del pare no els vaig escoltar i no el vaig veure, però el de la mare el vaig escoltar ja passat i vaig poder veure-la girant-me; van donar una bona injecció per acabar, que no estava previst. També durant el recorregut la quantitat de grups fallers amb les seves performances eren de molta ajuda, però  la millor de totes les performances es la família CoRReCaT que em van cridar en dos punts vitals aurelian, que tot i que a tots ens diu el mateix “vas clavado”, funciona o si més no tranquil·litza ;) i després els bandarres d’en pinelli31, xavher i carsobe  :love:

Per acabar ens trobem amb el esquimal que també a triomfat :party: :party:

Després de petar la xerrada una estona amb en Manu 1.1 i l’aurelian m’acomiado tot just quan veiem arribar en FRANCESC57 complint el seu sub4h :party: :party: i començo la meva segona marató :grrrrrr: més d’un hora donant voltes i preguntant per on gravar la medalla, aprofito els massatges que els trobo abans i finalment amb un altre corredor indignat com jo que ens estan enviant aquí i allà sense sentit i podem gravar la medalla. Tornada a l’hotel on també m’equivoco de direcció i estic a l’altre banda del riu, merda d’orientació :grrrrrr: Finalment arribo a l’hotel on els pares ja patien, però els tranquil·litzo que amb les petejades que porto el turisme post marató serà perfecte, que no tindré problemes per caminar tant com vulguin ;)
Es l’hora del dinar amb la família CoRReCaT i faig tard, truco en ManoloM i després de saber que han triomfat amb la barqueta del capi, li dic que no m’esperin que apartin menjar en un plat i que ja arribaré, que em sap greu. Dutxa/banyera exprés i cap al dinar on mengem una Paella boníssima tot gaudint d’una companyia i unes converses immillorables :love:

Els turisme post marató també ha estat tal com esperàvem i els pares són els que demanaven de no caminar més, per tant recuperació i post marató de traca i mocador; no vaig poder anar a córrer pel camí del Turia especial de corredors perquè va estar plovent casi tots els dies de Dilluns a Dimecres i tampoc volia matinar per fer-ho, però tot no pot ser i ja tenim excusa per tornar-hi ;)


El meu “pitoniso” curat amb el meu dorsal va pronosticar 3h21’ i en Buff! 3h13’, jo vaig aturar un dels cronos en 3h18’21, per no donar la raó a cap dels dos :winktongue:, però realment va ser per error de programació en l’entrenament programat el crono que val es l’altre que no ha fallat :mdr:

La millora de marca ha estat de 10min i 58s respecte els 3:39:25 de BCN 16, una bona mossegada que crec que podria ser major, però l’excusa es que així ho tenim més fàcil per continuar millorant :winktongue:

Ara hem d’aprofitar el moment gloriós i la meravellosa supercompensació per intentar rebentar més MMP i anar donant de menjar a la meva marquitis fins que ja no gaudeixi o no pugui més, però tinc bons referents per allargar-ho un bon grapat d’anys, sigui com a superhome o no :love:
Continuarem gaudint de nous objectius, però hem prenc un descans de maratons i hem centraré en coses més curtes i més ràpides :whistle:


Salut!
Jordi

PD: Pendent de posar-me al dia i tornar a la rutina habitual del fòrum deixeu-me el cap de setmana de marge ;)

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 13:39 #703 per MIGUEL SBD (Associat/da)
JRDi69
Moltes felicitats per la teva MMP crak la crónica una mica curta pero molt bona el talismán de la teva marató córrer amb l'equipacio de Corredors.Cat  :great: :party:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 17:55 #704 per jaume86 (Associat/da)
Setmana maratoniana!

Abans de començar m'agradaria felicitar a tots/es els que van tenir el valor de posar-se a la línia de sortida, ja sigui per ser finishers o perquè alguna lesió ho impedís. Molts ànims als tocats i moltes gràcies a tots/es els que ens vàreu seguir durant les 4 hores de competició correcat  :yes: :yes:

KMS SETMANA: 12,6kms + marató
KMS ACUMULATS: 797,2+ 225 caminant
MITJANA X SETMANA: 46,9 + 13,25km caminant

La setmana no començava de la millor manera. Les molesties al genoll dret continuaven persistint tot i que a la Behobia vaig poder comprovar que als kms inicials desapareixien. Faig dos dies de tappering en comptes de 3, cuidant el genoll. Tot està a lloc, més o menys, no tindré excusa per acompanyar al Jorfer en la seva marató L (50 maratons, deu ni do, es diuen aviat però tela!). El dissabte a la nit tenia la festa de celebració de 30 anys del meu millor amic i em sembra els dubtes d'assistir-hi i baixar a València de matinada. Finalment s'imposa el seny i no hi assisteixo, però hem queda mal cos.

Dissabte al migdia quedem a Castelldefels amb la tropa que passarem el finde junts: Jorfer, Dennis Teuling, ManoloM i Fmorilla. Quin gran cap de setmana hem passat!! Ha estat excel·lent tot i que amb algún detall passat per alt per arribar a la matrícula d'honor. Una colla de catxondos, un pél cabrons però molt bona gent. Com m'agrada, hem trobo a gust encara que sé que hem faran dormir en un plegatin per a nens  :grrrrrr: :grrrrrr:

Arribem a València sobre les 19h, aparquem a prop de la Ciutat de les Arts i anem a recollir el dorsal. Hi ha molta gent però l'organització és brutal. Seguretat que va deixant entrar als maratonians i acompanyants gradualment, cues dirigides per no crear embussos... València s'està fent gran a passos de gegant! Serà la meva quarta edició consecutiva i m'ho estic passant teta!

Un cop a l'hotel, anem a sopar. El Manolito ho ha gestionat de pm i tenim un menú excel·lent. Pasta de primer i un segon a escollir, doncs hamburguesa  :oops: i a dormir aviat. Bé, a dormir quan els roncs d'en Jorfer ens deixin...

La nit es fa curta i aviat sóna el despertador a les 6, anem amb el ManoloM ha esmorzar i ens trobem al mister PabloVillalobos!!. Quina sorpresa!! El Manolo el saluda i jo no sé que fer, al ser un mindundi tinc clar que no s'enrecordarà de mi però és molt correcte i no tan sols em saluda sinó que ens assentem junts! Quin privilegi tu!! Em fixo amb l'esmorzar d'un professional que farà la marató acompanyant a la 1a valenciana, l'han avisat la mateixa setmana i es disposa a fer 2h35' com aquell que va al mercat el cap de setmana.. el puto amo! Més tard arriba la resta de la colla i ens fem unes fotos amb ell, quina il·lusió!!

Comment bé el dia però al sortir de l'hotel ens sembla que fa força vent, no ens espanta però sí que ho comentem com a factor en contra. Per sort la marató és molt d'anar i tornar, així que serà qüestió de regular esforços. Tots han pogut passar per l'wc i jo no, però aquesta marató la gaudiré acompanyant al Jorfer i sé que, en cas d'haver-me d'aturar, sempre hi haurà el ManoloM, la llebre per excel·lència, que mai falla.

Ens plantem al calaix, jo he sortit de l'hotel amb màniga curta i noto fresca. Ens trobem amb els germans camiseta? i la sensació de fred passa veient-los sense samarreta. Tot va molt ràpid, no trobem a la resta de components de la barqueta, el Dennis marxa endavant i el Fmorilla endarrera. Els dos tenen objectius ambiciosos i es mereixen aconseguir-los.

Pam, tret a l'aire i comença la marató, passem pel pont i es fa difícil còrrer però és una imatge collonuda, tota plena de corredors. València és una festa i just acaba de començar. Anem regulant amb el ManoloM i en Jorfer, no ens molesta fer el 1r km més lent, en queden molts i avui s'olora un dia gran. Anem fent kms, més ràpids quan el vent ajuda i més lents quan el vent és en contra. Portem bon ritme i anem passant els parcials bé. Els 3 ens intentem distreure, amb els nostres càlculs, la gent que passa al voltant, qualsevol cosa per no pensar encara en el munt de kms que tenim per davant.

Just quan passem pel km19 començo a tenir una urgència fisiològica. Una altra vegada no... Però per sort no em fa mal la panxa ni se m'infla, simplement està allà preparat per sortir... Just al pas del km20 en Jorfer em comenta a la dreta hi ha lavaaaaabos i ja han passat. Llàstima, de veure'ls abans m'hi hagués quedat, la cosa hagués estat ràpida, però continuo sense dolors estomacals i els gels també van caient sense problemes.

Passem la mitja al ritme previst, que no sé quin és, si el que diu el Manolo o el que diu el Jorfer. Però de totes formes anem bé, per sota dels ritmes calculats i sense complicacions. Lamentablement, poc després el Manolo comença a patir però tots sabem de la gran capacitat de sacrifici i patiment que té. El noto darrera, noto el seu respirar profund al meu clatell i sé que està allà, deixant-s'ho tot, però sense abaixar el ritme continua allà. El Jorfer es creix i comença a tirar. Què fa? Si just hauria de fer el contrari, posar-se a cua i anar-hi anant. Li dic, li comento, li exigeixo que es guardi, queden més de 15 kms i encara no hem començat la marató de veritat.

Ens trobem el Dennis, una llàstima, però ja se sap, cada marató és un món. No li ha anat bé però segueix com un bon maratonià! També trobem en Per que s'uneix a la barqueta. Se'l veu bé, còmode al ritme que anem i això que ja portem més de 30kms. Passem pels kms 32 i 34, si no recordo malament, els punts més alts de la marató després dels petits canvis de recorregut. Animo al Manolo que s'ho està deixant tot a l'asfalt. Impresionant una vegada més! En un moment ens passa l'esquimal, també se'l veu bé i va en progresssió! Li sortirà una gran marató i va molt content!

Cap al km35 Jorfer comença a patir, ens posem en fila els tres amb el ManoloM d'enganche, que dirien els argentins en termes futbolístics. Intento animar la gent que animi i responen de meravella, és una passada, València és una festa celebrant el seu debut com a Gold Label. Per això la línia no és la típica blava sinó és daurada. La intento seguir per fer els mínims metres possibles. Anem animant al Capi que ho està passant malament, però gestat en mil batalles, aguanta a ritme aproximat de 5'/km.

Cert que hem baixat una mica el ritme però això ja ho tenim, no aconseguirem baixar d eles 3h18' que volia el ManoloM però sí que lluitarem el sub3h20. Tenim marge i els 2 darrers kms són de baixada. Ho comentem molts cops, que queda poc, que queda menys,  que ja comencem a baixar. I arribem a l'antiga llera del Túria. Pell de gallina. Es forma un corriol estret i la geent anima molt!

Queden 2 kms i tenim uns lleugers 10 minuts per aconseguir el sub3h20. Ho farem! Mirades de complicitat amb el Jorfer i Manolo, el Per fa estona que ha tirat endavant i l'esquimal ha hagut de parar amb problemes musculars però ens passa com un avió! Ole per ells! A nosaltres encara ens tocarà patir fins el final.

No veig el km41 però de seguit baixem cap a la plataforma sobre les aigües. Anem cap al km42, ja ho tenim, i trec la meva estelada! Gaudeixo uns metres sense preocupar-me de res. Veig uns quants Policías Nacionales just a l'entrar a la plataforma i els hi refrego una mica l'estelada amb mirada cabrona. Que es fotin, que jo estic de festa!! Fem l'avió amb el manolo a la recta final i anem a buscar el mestre Jorfer que es gradua en la seva cinquantena marató! Ens agafem i junts creuem la meta aconseguint rebaixar el 3h20 que volia el Capi.

I és just parar-nos que amb el ManoloM ens comencen a agafar tots els mals!! Però ens abraçem i gaudim de la gran marató que hem fet  :party: :party: S'acosten en Per i l'esquimal que estan també pletòrics i en breu arriba el Dennis, qua avui li ha tocat ballar amb la més lletja, la Senyora marató.

Ens fotografiem, és una festa! Des del pont ens crida l'Aurelian que filma i comparteix la nostra alegria! Un altre crack! Però jo haig de marxar, tinc quelcom que vol sortir i ha decidit acabar la marató però res més! Amb en Dennis anem tirant cap a l'hotel i el Jorfer es queda amb el ManoloM que coixeja! Jo no arribo al nostre hotel, em paro al primer que vaig i com qualsevol client de l'hotel, me'n vaig al wc corrent! Ara ja si que la festa és grossa!!jeje

Fotos i més fotos, i arriba el Fran, Fmorilla, un crack, que no ha pogut baixar de les 4h però ha doblat les dues mitges en 2h2' i ha acabat com un campió. Ens fa reflexionar, amb tota la raó del món, que li hagués agradat trobar algú al finalitzar la marató i compratir aquells instants màgics de quan finalitzes la teva primera, quan ets finisher, quan tot el món recau sobre teu i els ulls ploren de felicitat. Em fa recordar la meva primera marató, BCN'13, i té tota la raó del món. Però l'abracem, avui també l'ha feta gran ell!

I ja pensant en Barcelona, on si continuo baixant el pes, m'agradaria lluitar pel sub3h i consolidar-lo 2 anys després. I a l'abril tocarà Manchester, que enguany sí que l'haig de còrrer, I en un any tornarem a València, sol o acompanyat d'algun grupet correcat, m'és igual, allà hi tenim la Carmen i el ToniVLC que són com de la família i ens esperen a dinar amb un gran detall per la L del Jorfer!

Ha estat genial!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 18:22 - 25 Nov 2016 18:41 #705 per Toni VLC (Associat/da)
Enguany he pogut disfrutar d'un cap de setmana maratonià com a mí m'agrada, amb els nervis previs de la última setmana, els wasaps i ànims al fòrum, temps per dedicar-li a la Fira del Corredor i, naturalment, la marató, adobada amb la vespra a l'hotel on s'allotgen Jorfer, Jaume86, ManoloM, Dennis i Rafa (no recorde el nick), que s'estrenava. Els he dut unes senyeres en pla recorta, pega i colorea per incorporar al dorsal, jo ja m'havia tunejat el meu a casa  :yes: i ens hem fet una clara (a excepció de ManoloM que, naturalment, es fa una cervessa com Déu mana).

I tot això ha estat possible gràcies a la meua Carmen, la paciència en persona  :love:

Al dia següent hem quedat a la sortida per la foto, duc jo la pancarta de Correcats, i ens fem la foto. Allí he pogut saludar a molts amics que ja havíem coincidit i altres de nous. Aurelian, Carsobe, Carles22, Pinelli, Francesc57, xahvier, Esquimal, Obadia, G3mma (molts ánims i amunt campiona)... perdoneu els oblits, però sóc fatal, disculpeu, de veritat. Rosae em saludarà en carrera i Liz es presentarà just en la recta del final, a l'igual que robertgr68 . Què grans!

Anem al guardarroba i al calaix amb temps, he fet bé duent una samarreta per tirar, estem a punt d'iniciar una nova marató. Una marató difícil per què no estava en el meu millor momento, però tampoc la volia fer fent turisme. Baixar de 3h45 seria una bona marca, de fet, és la meua millor marca a València. Finalment, 3h42m59s.

Content pels entrenes fets i la gestió de la marató anem a dinar una paella de les bones, a celebrar les 50 maratons de Jorfer (impagable el fil on va relatant-les amb records i curiositats), allí ens posarem al dia amb grans amics i em contaran com els va a altres que no han vingut en esta ocasió. Correcats, eixa gran família.

Una família a qui espere seguir coneguent en cada expedició que feu a València, ja sabeu que ací som d'Or  ;)

Sincerament, sou molt amables,tots els que baixàreu m'ho demostrat la vostra estima, espere poder correspondre i sabeu que podeu posar-se en contacte per qualsevol tema que tingueu per València.

Curat, moltes gràcies per les teues paraules, fores un dels primers correcats que vaig conèixer en persona i una referència. A Tarragona a volar.

Guissona, el maratonià, que sap cascar bascolls i enviar abraçades en el moment que toca.

Amunt!

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 19:07 - 26 Nov 2016 13:21 #706 per Jorfer (Associat/da)
Jrei69 molt gran
La teva marca era cantada doncs has treballat molt bé i ho sabies :yipi: tenies confiança en tu mateix i tot sota control
Un supermaratonià metòdic, constant i sense por
Moltes felicitats crack
:yipi:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 19:59 #707 per guissona (Associat/da)
JRDi69, gran marató. Explicada amb pèls i senyals, sense perdre cap detall. Una lluita molt ben gestionada. I en el tema de la pixera celebro que paressis. Ja ho veus, no vas perdre res i et vas alliberar. Jo he hagut de parar a unes quantes :whip: :whip: :whip: però el récord de tard és al km14. i si has de parar sí o sí, quan més aviat millor. Estàs fresc i parar mig minut no et suposa res, de seguida tornes a agafar el ritme de creuer i l'alliberament és total. Si pares a pixar al km30, imagina el que deu suposar tornar a engegar...
Me n'alegro per tu.

Jaume86, comences a ser un veterà, nano. La vostra expedició m'ha recordat molt a la nostra a València l'any passat. En koldo, en rafiki, en Roland, l'R_3 i servidora. Us ho heu muntat de puta mare.
Una marató brillant, de control total. Ara a posar el puny sobre la taula i la cirereta a BCN.

Toni VLC, no tinc pressa, espero la crònica. Per cert, tot i que no m'agrada repetir massa, vull tornar a la teva terra. Però vull arrossos i tractes especials de la teva Carme i teus.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 21:53 #708 per NACHOSBOYS (Associat/da)
Gran marató, gran temps i gran crònica. No espera menys de tu, company!!

Ho vaig seguir pel forum i per la app de la Marató. Vaig marxa de casa quan vas acabar i estava tant content com tu.

Per culpa teva i de la resta, ja estic apuntat a la Marató de Barcelona, encara que jo ja he superat la etapa marquitis  :mdr:

Ens veiem,

Xavi

Perdoneu el retard :oops:, però no trobava el camí del cel a la terra :yipi: :yipi:
L’he fet una mica llarga per compensar l’espera, però podeu llegir la resumida :winktongue:

Crònica de marató resumida:
L’entrenament havia estat exemplar i molt més exigent en quant a volum de dies pel meu objectiu, però volia assegurar i no patir massa amb la recuperació per poder fer turisme amb als meus pares als quals havia “enganyat” a venir a València a veure la Ciutat de les Arts i retrobar una ciutat que havien conegut potser farà uns 35-40 anys.
Des de que vaig començar a fer maratons tenia una fixació insana en trencar la barrera de les 3h30 i a la cinquena (primera amb equipació CoRReCaT en una marató) ho he aconseguit :party: :party:
El turisme post marató perfecte i ara sóc plenament conscient que el marge de millora encara pot ser major, però que s’haurà d’entrenar correctament  :rules: i  :whip:

Crònica de marató sencera:
L’entrenament específic de 15 setmanes + 1 de mentalització deixava uns números, a falta del dia D, que feien patxoca:
Total S15 = 19,99 Kms
Total Acumulat (15/15) = 1002,10 Kms
Mitja per Setmana (15/15) = 66,81 Kms
Però lo millor eren les sensacions tot i la carga de setmanes amb dies de 6-5 dies d’entrenament no tenim setmanes negres de sensacions i tot i que tothom veia clar que la MMP estava assegurada i el sub3h30 també jo no m’ho vaig creure fins la setmana 14 en que dos entrenaments en van convertir en un superhome :happy:
Amb la meva edat; 35 i creient-me un superhome això tenia molt de perill per una marató i l’última setmana va tenir només dos dies d’entrenament, la clau era arribar descansat a la marató i amb la idea clara de ritme; 4:55 durant tota la marató era el més assenyat ;)
En els últims entrenaments vaig provar de córrer amb dos rellotges amb la configuració que portaria a la marató: un amb volta automàtica cada 1,01 Kms i l’altre amb volta automàtica cada 5,05 Kms; vaig trigar una mica en acostumar-me al rellotge del canell dret i vaig haver de canviar la posició de l’habitual a l’esquerra per portar-ho a la dreta, ja que era més còmode i jo sense tecnologia no sóc ningú i així havia de ser :winktongue:
Si hi hagués hagut una barqueta maca de 3h25’ m’hagués arriscat, però no tindria la satisfacció que tinc ara de fer la meva marató sense seguir el cul de ningú i segurament agonitzar massa i potser no aconseguir els diversos objectius plantejats.
El llistat de plans era molt fàcil i clar i l’objectiu real era sumar diversos d’aquests plans tot seguint l’orde escrit (les altres maratons els plans sempre eren si no puc A, faig B,... plans substitutius i no acumulatius, aquí era A+B+C+... :^^:):
- Pla A: Aconseguir MMP (un superhome ho tenia segur)
- Pla B: Aconseguir el somiat sub3h30
- Pla C: Ritme òptim de 4:55 durant tota la marató
- Pla D: Km 37 valorar l’acceleració i el conseqüent patiment per tal d’esgarrapar més segons/minuts al crono; com a molt vaig arribar a calcular per fer sub3h25

Doncs bé Dissabte al matí sortim en cotxe camí de València fent aturada per dinar a mig camí i recollint el dorsal a la fira a la tarda. Tot perfecte sense imprevistos, però la recollida del dorsal i fira hem van deixar una sensació de remat entre tanques que no hem va agradar gaire, també tenia als pares esperant al cotxe i no hem volia prendre massa temps :^^: (si sortia a un lavabo ja no podia tornar a entrar  :grrrrrr:)
Amb el dorsal anem a l’hotel ho deixem tot i anem a sopar a un italià on la pizza era molt bona, però els espaguetis carbonarà no hem van agradar gaire i en tornar a l’hotel havent sopat vaig fer el ressopó del “tuper” de macarrons i la última hidratació amb isotònic que portava per completar la carga d’hidrats i la moral :mdr: Deixo tot llest per demà i a dormir ;)

Diumenge al matí a les 5h comencem el ritual de l’esmorzar, hem dormit molt bé i no tinc els nervis que impedeixen menjar amb tranquil·litat. L’esmorza consisteix en galetes amb melmelada, plàtan, dàtils, orellanes i xocolata tot d’importació des de Barcelona per no tenir sorpreses ;)
Ens tornem a aixecar a les 7h15 i passats els rituals de lavabo sortim del l’hotel a les 7h50 camí a la sortida de la marató. Anem caminant ja que l’hotel està a 1,5 Kms de la sortida i vaig caminat amb calma veient un bon clima per córrer :happy:
Arribem a les 8h05 als jardins del Turia i fem un riu per treure nervis i cap al calaix pel pont de Montalivet. El pont està bastant atascat i no avancem son les 8h15 i alguns ja diuen que no arribem, hem poso una mica tens i a la que veig que alguns salten dins el pont per on estava escalfant la elit faig el mateix i puc passar el tap per enfilar el camí dels calaixos sense masses problemes. Quan arribo al meu calaix Violeta ja són les 8h30 i la gent comença a avançar :surprised: jo m’agafen més nervis perquè sé que no podré sortir al ritme de 4:55 que volia així que torno a fer una altre riu dins l’ampolla que portava; quanta pixera que tinc i no m’he hidratat tant com per estar pixant tant, serà pel fred i pels nervis, que hi farem avui es el dia sí o sí :happy:

Passem catifa de xip i a córrer incòmode i estret intentant avançar pel lateral, però sense tornar-me boig 5:08 el primer kilòmetre (parcials auto cada 1,01 Kms); ja vaig malament respecte els 4:55 merda apreta que sembla que ja aclareix, 4:43 segon kilòmetre collons ja casi ho he recuperat frena que queda molt i la clau es ritme constant de 4:55, tercer kilòmetre 4:52 ara si que estic en el ritme creuer :happy: ara a mantenir-ho fins al final :^^:, quart kilòmetre 4:53, perfecte així m’agrada, cinquè kilòmetre 4:52; l’altre rellotge marca el parcial del 5Kms en 24:47, una mica lent, però perfecte després del patiment inicial; avui la faràs grossa :party: :party:
Seguim amb el sisè kilòmetre en 4:54, això va perfecte quin públic, quina marató i que bé que estàs :mdr: Setè kilòmetre en 4:43, t’estàs passant que això es molt llarg; vuitè kilòmetre 4:49 això ja està millor; novè kilòmetre 4:48 perfecte si surten a 4:50 agafarem aquests 5s per anar amb més calma a les pujades passada la mitja fins el Km 35; desè kilòmetre 4:52 i marquem el parcial dels 5-10Kms en 24:22 això te una pinta immillorable, però no ens passem.
En algun moment abans del Km 10 crec que avanço en Toni VLC i l’hi desitjo lo millor veient-lo molt bé i l’acomiado una mica trist per no poder fer la marató amb ell com a guia que segur ens haguéssim ajudat, però penso que el poder fer-la completament junts es massa complicat i que millor així cadascú amb la seva marató.

Des de fa una estona tinc ganes de pixar :oops: i penso que tot i que segurament marxi si no l’hi faig cas serà millor aturar-se ara que forçat més endavant i anar més tranquil (lliçons del mestre guissona ;)). Onzè kilòmetre en 4:58, els avituallaments els estic gestionant sense perdre massa temps la idea es alternar aigua e isotònic i no deixar cap fent coincidir aigua amb els que prendré gel en principi seran sobre el Km 15, 25, 35 i 40; els tres primers de cafeïna i tipus gelatina i l’últim tipus gel de recuperació i desintoxicació. Anem per una avinguda amb palmeres i pixaré aquí abans de que s’acabi; dotzè kilòmetre en 4:41 i aturada a la casi última palmera que estava una mica seca; hem accelerat amb la pixera :^^: Tretzè kilòmetre en 5:02, no he perdut massa temps amb la pixada i ara vaig tranquil; catorzè kilòmetre en 4:43, frena que queda molt i tens marge de sobre, pràcticament estàs recuperant les pèrdues al kilòmetre següent i això t’ha de passar factura a la llarga; quinzè kilòmetre en 4:49 i marquem el parcial dels 10-15Kms en 24:19 això pinta massa bé has parat a pixar i el parcial es millor que el d’abans a veure en arribar a la mitja de quin temps final de marató estem parlant si doblo (es un concepte que m’agrada, però que crec que no està fet per mi; el fer la segona mitja més ràpida ni parlar-ne ja que significa que el ritme inicial no ha estat l’encertat :^^:), però continuem que queden uns quants kilòmetres tot i que passen molt ràpid :happy:
Kilòmetre setze en 4:50, estic sorprès del ritme creuer de 4:50 i no de 4:55 i que el temps als avituallaments no s’escapa avui es el dia sí o sí, hem prenc el primer gel; kilòmetre disset en 4:49 seguim kilòmetre divuit en 4:42 no t’acceleris que vas sobrat espera en veure el pas de mitja per calcular que veuràs que els números són de kamikaze; kilòmetre dinou en 4:48 i vint en 4:51 i parcial del Km 15-20 en 24:09; accelerant cada cop més :surprised:, això em passarà factura en veure el temps de mitja frena i guarda.

Kilòmetre vint-i-un en 4:49 i pas de mitja en 1h40’30; això es sub 3h25’ :surprised: no tens més plans per sota d’aquest temps frena o t’estavellaràs als kilòmetres en “pujada”, sembla que aquesta parrella de Gènova van al teu ritme posat a roda; kilòmetre vint-i-dos en 4:54 m’està perfecte aquí fins al Km 35, kilòmetre vint-i-tres en 4:52, seguim perfecte; kilòmetre vint-i-quatre en 4:50 i kilòmetre vint-i-cinc en 4:55 parcial del Km 20-25 en 24:44; les sensacions són boníssimes i això pinta molt bé :happy:

Crec que en algun moment abans del Km 25 avanço en Santi Pérez i l’hi desitjo lo millor veient-lo bé i pensant que segurament estarà intentant un sub3h30 com jo, però no vull establir conversa llarga i molestar i passo ràpid; cadascú amb la seva marató.

Kilòmetre vint-i-sis en 4:52, hem prenc el segon gel; perfecte kilòmetre vint-i-set en 4:58 sembla que la dona Gènoves es queda; m’acomiado que hem trobo bé i he de fer la meva; kilòmetre vint-i-vuit en 4:46; kilòmetre vint-i-nou en 4:49; kilòmetre trenta en 4:51 parcial del Km 25-30 en 24:48; ara comença la marató i segueixes igual de bé :happy:

Kilòmetre trenta-i-un en 5:17, mal gestionat l’avituallament, però anem bé; kilòmetre trenta-i-dos en 4:52; kilòmetre trenta-i-tres en 5:04, ara que ha començat la marató ja veig parcials de 5:00, però no hem preocupa mentre no vagin a molt més; kilòmetre trenta-i-quatre en 4:59 i kilòmetre trenta-i-cinc en 5:09 parcial del Km 30-35 en 25:33; ara tot es baixada i ja ho tens, aquests kilòmetres semblaven més llargs, però el ritme l’has aguantat prou bé accelerarem a partir del Km 37-38 no abans veiem com passen aquests kilòmetres, ara tocaria prendre un gel però no hem bé gens de gust tot i no tenir unes ganes extremes de vomitar o cagar tinc una sensació estranya a l’estomac, però avui es el dia i no tinc temps per fantasmes, però si no hem prenc un gel m’agafarà pàjara i petaré al final sense benzina :beurk:

Kilòmetre trenta-i-sis en 5:08 i decideixo avançar el tercer i últim gel per variar i no saturar-me de cafeïna :beurk:; kilòmetre trenta-i-set en 5:00; kilòmetre trenta-i-vuit en 5:05 això va bé, però els kilòmetres cada cop passen més lents i el ritme no es tan dolent però així fins al final ja estarà bé, res d’accelerar que prendràs mal :oops:; instants abans del següent parcial en passa en Santi Pérez i hem pregunta si tot bé l’hi dic que si i l’empenyo cap endavant; kilòmetre trenta-i-nou en 5:28, que coi passa la pàjara accelera collons el relax post meta :grrrrrr:; kilòmetre quaranta en 5:07 això ja està millor ara si que ho has de donar tot; parcial del Km 35-40 en 25:34

kilòmetre quaranta-i-un en 4:52, tornem als números inicials i passem en Santi Pérez cridant-lo: “vaig amb tot som-hi pel sub3h30 canya” kilòmetre quaranta-i-dos en 4:54 catifa blava i entrada espectacular acabant a ritme de 4:32 desplegant les ales per enlairar-me fins als núvols i el cel d’endorfines màxim; crits d’eufòria durant l’enlairament i aturem crono en  3:28:23 i comencem a flotar :party: :party:; quin bon globus tinc això pot ser encara millor, doncs sí, hem giro i veig en Manu 1.1 crit i abraçada festa completa segur, ho hem aconseguit els dos i tot xarrant anem avançant :party: :party:, recordo en Santi Pérez que hem va servir de revulsiu per veure aquell parcial de 5:30 i el vaig a trobar per saber que també a aconseguit el sub3h30, però tot i que ell val menys el fet de tornar d’una lesió el fa content :happy:
Un altre cop busco en Manu 1.1 que s’escapa i ens tornem a abraçar i cridar/botar, no se si estic més content per mi o per ell; i a dalt d’en pont l’aurelian; puny en alt i crits  :party: :party:

Resum de números: 3:28:23; bonic capicua :mdr:  primera meitat: 1:42:30 i segona meitat: 1:45:53
www.strava.com/activities/783797872

A la crònica falten els crits d’ànim de la família cap al kilòmetre 40, els del pare no els vaig escoltar i no el vaig veure, però el de la mare el vaig escoltar ja passat i vaig poder veure-la girant-me; van donar una bona injecció per acabar, que no estava previst. També durant el recorregut la quantitat de grups fallers amb les seves performances eren de molta ajuda, però  la millor de totes les performances es la família CoRReCaT que em van cridar en dos punts vitals aurelian, que tot i que a tots ens diu el mateix “vas clavado”, funciona o si més no tranquil·litza ;) i després els bandarres d’en pinelli31, xavher i carsobe  :love:

Per acabar ens trobem amb el esquimal que també a triomfat :party: :party:

Després de petar la xerrada una estona amb en Manu 1.1 i l’aurelian m’acomiado tot just quan veiem arribar en FRANCESC57 complint el seu sub4h :party: :party: i començo la meva segona marató :grrrrrr: més d’un hora donant voltes i preguntant per on gravar la medalla, aprofito els massatges que els trobo abans i finalment amb un altre corredor indignat com jo que ens estan enviant aquí i allà sense sentit i podem gravar la medalla. Tornada a l’hotel on també m’equivoco de direcció i estic a l’altre banda del riu, merda d’orientació :grrrrrr: Finalment arribo a l’hotel on els pares ja patien, però els tranquil·litzo que amb les petejades que porto el turisme post marató serà perfecte, que no tindré problemes per caminar tant com vulguin ;)
Es l’hora del dinar amb la família CoRReCaT i faig tard, truco en ManoloM i després de saber que han triomfat amb la barqueta del capi, li dic que no m’esperin que apartin menjar en un plat i que ja arribaré, que em sap greu. Dutxa/banyera exprés i cap al dinar on mengem una Paella boníssima tot gaudint d’una companyia i unes converses immillorables :love:

Els turisme post marató també ha estat tal com esperàvem i els pares són els que demanaven de no caminar més, per tant recuperació i post marató de traca i mocador; no vaig poder anar a córrer pel camí del Turia especial de corredors perquè va estar plovent casi tots els dies de Dilluns a Dimecres i tampoc volia matinar per fer-ho, però tot no pot ser i ja tenim excusa per tornar-hi ;)


El meu “pitoniso” curat amb el meu dorsal va pronosticar 3h21’ i en Buff! 3h13’, jo vaig aturar un dels cronos en 3h18’21, per no donar la raó a cap dels dos :winktongue:, però realment va ser per error de programació en l’entrenament programat el crono que val es l’altre que no ha fallat :mdr:

La millora de marca ha estat de 10min i 58s respecte els 3:39:25 de BCN 16, una bona mossegada que crec que podria ser major, però l’excusa es que així ho tenim més fàcil per continuar millorant :winktongue:

Ara hem d’aprofitar el moment gloriós i la meravellosa supercompensació per intentar rebentar més MMP i anar donant de menjar a la meva marquitis fins que ja no gaudeixi o no pugui més, però tinc bons referents per allargar-ho un bon grapat d’anys, sigui com a superhome o no :love:
Continuarem gaudint de nous objectius, però hem prenc un descans de maratons i hem centraré en coses més curtes i més ràpides :whistle:


Salut!
Jordi

PD: Pendent de posar-me al dia i tornar a la rutina habitual del fòrum deixeu-me el cap de setmana de marge ;)


5km: 0:20:12 (Pallejà 2018)
10 km: 0:41:56 (Can Mercader 2016)
   Mitja: 1:34:36 (Sitges 2020)
Marató: 3.46:16 (Castelló 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2016 22:56 #709 per Dennis Teuling (Associat/da)
Grandes cròniques JRDi69 i Jaume86, déu n'hi do !!! :great: :great: :great: :great: :great: :great: :great:

Suposo que la gran crònica de Toni VLC s'està cuinant a foc lent, oi, per extreure el millor suc, veritat?  :whistle:

Un plaer haver passat un cap de setmana amb vosaltres  :love: :love:


1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 01:17 #710 per Jordi (Associat/da)
Gràcies MIGUEL SBD, Jorfer, guissona, Xavi NACHOSBOYS, Dennis Teuling  :^^:

Recopilo per posar-me al dia:

- Gracies pel seguiment  :love:

- Toni VLC amb molèsties de cama  :surprised: maquina esperem crònica de les teves  :love:

Com diu Dennis, paella recuperadora amb totes les de la llei: conill, pollastre, bajoqueta, garrofó i caragols.

:whip: :whip: vaqueta  :yes:

- Jorfer L més que merescuda i somiada, esperem crònica de llagrimeta  :^^: i a continuar omplint la motxilla maratoniana  :yes: Jo no vaig veure ni paviment ni aire per enlloc, tot i que crec que el fet d'anar capficat amb els meus cronos i va ajudar  :oops:

- Rosae felicitats, volem crònica d'aquesta cirereta que tan be has colocat  :yes:

- FRANCESC57 un altre de les alegries que he tingut a aquesta marató  :love: hauré de parlar amb aquest entrenador teu perquè et continuï apretant  :mdr:

- Dennis Teuling bon canvi de xip  :great: a Tarragona et vull al 100% i deixant ben enredera en curat  :mdr:; amb el somriure encara gravat a la cara i desanat-lo al cor d'on no es pot esborrar ;)

- obadia et vaig trobar a faltar i ja hem van dir que anaves fotut, però has acabat prou bé; BCN t'espera amb els braços oberts per donar-te el sub4h  :yes:

- robertgr68 felicitats toca actualitzar firma amb la nova MMP i a la propera el sub3h40 que el mister no perdona  ;)

- TOCIBDN ben gestionada a BCN a per totes  :yes:

- xavher sí no l'he posat massa complicat suposo que del sub3h30 ara buscarà el sub 3h28, només espero que no vegi els segons del rellotge i se l'escapi per ben poquet  :666:, haurem de començar a provar els gels màgics  :whistle:  MMP de 10K? volem detalls de l'experiència, ja has provat els gels?  :mdr:

- ManoloM sin duda un referente de amistad, sacrificio y liebre como tu no podia fallar; todo y querer buscar excusas con hamburguesas de sepia e inventos de última hora al estar metido en el ajo sufriendo como solo tu sabes  :great: "el generós" o "el llebrer" :love: Genial Villalobos; mi mister  :love:, pude ver en la tele en diferido a las 17h en Mediterráneo TV gran parte de la carrra  :party: :party:

- aurelian gracies per les fotos  :great: a continuar pel bon camí i a lluitar per la MMP en 10K  :yes:

- pinelli31 bon entreno, la MMP i el sub45 caurà  :yes: no era la meva intenció fer-vos patir  :^^:  :love:

- carsobe recuperant sensacions i ritmes :yipi:  :love: i destacant en Manu 1.1 que s'ho ha ben guanyat  :yes:

- Manu 1.1  :party: :party: bona decisió segona onada i primera fila, t'ho has de creure vals molt menys i els fantasmes els pots deixar enredera ràpidament, en Dennis ja t'ha llençat repte sub 3h15  :whistle: jo mi sumo  ;) Perdona per fer-te oblidar que fer i no deixar-te plorar :oops:,  sense dubte una de les millors abraçades que he tingut mai  :love:

- quico peinado el muro nos hace más fuertes el llegar a meta tiene que dar-te mucha moral con lo que a por la siguiente sin dudas  :yes: BCN está perfecta i tiene un reto montado en el foro que ayuda mucho a cumplir y motivar  :whistle:

- G3mma  :'( em sap molt greu, una abraçada ben forta i esperant que tornis amb més força, seny i calma pels grans objectius que segur aconseguiràs  :love: amunt i molts ànims  :yes:

- esquimal grande  :party: :party: después de ayudar a Carol a por la siguiente  :yes:

- jaume86  :great: esperant que tot vagi millorant i puguis consolidar el sub3h a BCN  :yes:

- Carles#22 volem crònica i volem un altre atac al sub3h  :love:

Falten cròniques   :rules:

Gracies familia CoRReCaT: No Surrender, Oriol_TBID, Sergi42195, Josep80, sandmannn, guissona, Polgi, aurelian, curat, rutxi, Buff!, joregar,...


Salut!
Jordi

PD: Al dia  :yes: perdoneu els no mencionats  :oops:

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 07:51 - 26 Nov 2016 10:16 #711 per Toni VLC (Associat/da)
INFERN, PURGATORI, PARADÍS

"Deixeu tota esperança, els que hi entreu".

El vers és de Dante Aligheri a la Divina Comèdia. Està escrit a la porta de l'Infern, en l'arc d'entrada on les ánimes pagaran la pena eternament a la "ciutat sofrent".

Tinc present eixe vers quan passades les huit i mitja creuem el Rubicó del vell llit del Túria, sota l'arc d'un altre infern, la marató de València. Milers d'ànimes en pena corren com llops, sí, però a difèrencia de l'infern tenim esperança, no l'hem perdut, volem tornar al mateix lloc de forma triomfal...

Però, enguany, als 42.195 metres, la meua sensació sí que ha estat una mica, almenys, de Purgatori. Un any dur, farcit d'interrupcions en això del córrer m'havien dut a un estiu incert. No obstant, la preparació s'inicia correctament, com en mi és habitual: quilòm no em dolen fer quilòmetres per la marjal i la platja de Sueca.

En tornar a València per setembre, 15 dies refredat em deixen sense poder córrer i molt debilitat, ni l'antibiòtic fa efecte. Em costa recuperar i el test de la Mitja d'octubre em deixa clar que estic decidit a córrer la marató, però a un ritme més tranquil, sense deixar que no fora exigent.

Mentre mire cap a dalt i veig passar l'arc de sortida, recorde els mil quilòmetres de la preparació específica, aprete els punys i em persigne per no perdre l'esperança, he eixit tocat del maluc, amb una molèstia que es ramifica per la cama esquerra. És molèstia, no dolor, però sé que en una marató eixe purgatori es fa molt llarg.

Als primers 10 quilòmetres seguixc el pla previst, no baixar de 5:15m/km. Vaig sol i molt concentrat, estrany en mi, acostumat a la companyia i la xarrera inesgotable. Seguim. No fa gens d'humitat i m'hidrate correctament. En esta part em passen Jordi69 i Manu1.1., primer un i després l'altre, ens donem ànims. Van molt bé.

La primera part es un bucle que et fa passar per les mateixes avingudes, en alguns llocs molesta el vent, però puc córrer de forma fàcil, reconec que sovint em pose a recer de corredors grans per protegir-me sense donar relleus.

1h49, passem la mitja marató a prop del Port. La molèstia és ja supermolèstia i en dos o tres quilòmetres es convertirà en dolor. Els últims 10 hem apretat i baixat de 5:10, seguint el pla previst. I arriba l'Albereda, l'any passat fou un infern absolut, moments durs de coco que em tragueren de la carrera. Enguany és tot el contrari, em trobe a Aurelian que crida i crida amunt Toni sense parar, i em fa una foto espectacular. Correm cap al centre de València, i allí està el meu fill Marc amb la seua nóvia. Corre uns metres amb mi i m'anima molt.

Quan ens endinsem pel carrer de La Pau encara hi ha llops famolencs que avancen, i ànimes en pena que deambulen, jo l'any passat n'era una d'elles. Hem seguit per sota de 5:10 fins el 30. Anem a tornar a passar el riu i el dolor es fa intens. Vaig bé de càrdio, de sensacions, però el dolor em fa entrar por per si trenque, per si no puc seguir, i decidixc afluixar. Crec que és una bona decisió. M'ature cada vegada que veig als voluntaris amb reflex (deguí acabar un pot tot sol).

Este tram es fa pesat, però cal aguantar. Em reconeixen Pinelli i algun altre correcat que no encerte a recordar. Més fotos i més crits, què bé em ve. Quan tornem a creuar el riu, comprove que ja no puc baixar de ritmes entre 5:20-5:35. Però, estic convençut que arribaré a la meta. La cama cou, he anat forçat la petjada i els dits també em fan mal. Més rèflex en format placebo...

Duc des de la mitja corrent per la zona dreta, com sempre, mirant a la cara dels que animen, xocant mans als xiquets, dient amunt València als que duen el xandall o la samarreta del meu equip i agraïnt als que m'animen. És una sensació fabulosa i els metres i minuts passen, s'albira el final del Purgatori tot i que hi ha gent que està a l'infern des de fa temps.

En la plaça de bous veig un resplendor i en tornar a la vora del riu en el 40 una doble filada de gent animant ajuden a escalar fins el Paradís. Ja el veig, Carmen ha pogut arribar (li ha donat temps de córrer una 10K, caminar 5k fins a casa, dutxar-se, caminar 4k més i donar-me la senyera del meu poble). Abraçada i besos, la gent del costat riu i fa festa. I el Paradis l'anuncia el meu Marc de nou, un quilòmetre més avant, més llàgrimes, més abraçades...

Baixe cap al riu, encerclant el maleït adoquinat del Palau de les Arts, quina cridòria, vaig concentrat, molt content apretant la bandera plegada a la ma, els voluntaris criden i la sensació que tinc és la mateixa que tenen els personatges d'eixes pel·lícules on veuen com la gent et crida, però no encertes a saber què diuen. Passen els metres, vaig bé, amb dolor, desplegue la bandera roja amb la creu blanca de sant Joan i la ment et diu que estaria bé que el moment durara eternament. Sí, és el Paradís i la catifa blava es convertix en un cel ple d'àngels arribant a una meta on els primers han sigut els habituals "angelitos negros".

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 08:26 - 26 Nov 2016 08:37 #712 per carsobe (Visitant)

PD: perdoneu els no mencionats  :oops:


Hummmm. no se, no se.  :666:

Moltes felicitats Jordi, gran marató. I el que et queda per millorar i viure en aquest esport. :yes:
Ets un dels referents en aquest fòrum i també a l'associació. :love:

Gràcies a TOTS per compartir les vostres cròniques, més bones fins i tot que les vostres maratons.  :great:

"Les medalles es guanyen durant l'entrenament, el dia de la competició només anem a recollir-les"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 09:33 #713 per Jordi (Associat/da)
T'has passat Carles  :oops: :love:

Gran Toni VLC, gran  :party: :party: "anglitos negros"  :rofl: :rofl:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 09:50 #714 per guissona (Associat/da)
Toni VLC, marató lluitada i ben gestionada. Crònica brillant, preciosa.

Toca abraçada en comptes de bascolls.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 13:37 #715 per Jorfer (Associat/da)
Ara he tingut una estoneta per a llegir la crònica del meu fillol arlètic en Jaume86 que, juntament amb el ManoloM, van ser les dues llebres de luxe durant els 42195 metres de la marató valenciana.
Un plaer tindre aquests amics que sacrifiquen el seu temps per acompanyar a un veterà maratonià que ja porta cinquanta amb les cames i amb ganes de moltes més

Jaume moltes gràcies  :love:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 15:34 #716 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Toni VLC

Marató molt lluitada  :yes: :yes: has sigut un gran Finisher moltes felictats crak  :great: :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 18:02 #717 per Liz (Associat/da)
Hola, companys!!

Després d'una setmana horribilis de feina, he pogut llegir les vostres cròniques i els vostres comentaris d'ànims. Que emocionant el seguiment que vau fer durant la marató. Moltes gràcies! I moltes felicitats als que l'heu acabat, als que heu fet aquesta MMP i als que esteu de 50è aniversari maratonià, eh Jorfer!

Jo vaig poder acabar la marató en el temps que estava previst que acabés, però no de la manera que ho havia previst.

Tenia dorsal per sortir del calaix 3.15-3.30, però tal com estava, ni en somnis podria acabar-la en 3.30. Per tant, decideixo col·locar-me en el següent calaix per sortir a un ritme controlat de 5.10-20 i, segons sensacions, anar augmentant ritme. Només sortir, però, de seguida veig que el cor pot més que el cap. Tinc ganes de córrer, de córrer bé, de deixar-me anar. Els carrers són amples; el terreny, pla; la temperatura, perfecta. Em sembla tot favorable. I a partir del km 1 decideixo intentar-ho: a veure si sona la flauta i rebaixo la marca de 3.32.13.

Els primers km són comodíssims. Vaig tranquil·líssima per sorta de 5 tota l'estona. Tinc molt bones sensacions. La gent anima molt pel carrer però a mi no me'n falten gaires d'ànims! Passo la mitja amb 1.44, m'adono que mai no he he fet la primera mitja de la marató a aquest ritme i preveig que això pot acabar en una gran festa.  La festa, però, s'acaba aviat. A partir del km 25, com aquell que ja sap què passara a la pel·licula, el rellotge comença a marcar uns altres ritmes. Aquells parcials tan alegres a 4.53-4.55 passen aviat a estar una mica per sobre de 5.00. Els 30 km encara els faig en 2.29.45, però a partir d'aquí un mur mental, físic i real (hi ha una lleugera pujada en el km 32) fa acte de presència i comença la veritable marató. Noto cansament, dolors als peus, ganes d'acabar. Res alarmant que em faci pensar que no pugui acabar, però en aquest punt sé que em cal tirar més de cap que de cor. Tiro de recursos per fer més lleugers els km més durs, em deixo portar per l'ambientàs, pel terreny favorable dels últims km i, finalment l'acabo en el temps que havia pronosticat: 1.38.47. No és sub 3.30, ni la meva millor marca, però un temps que em deixa molt satisfeta, per com ha anat la preparació i perquè, que coi!, sé que no em puc queixar!

A molts dels que també vau ser a València no vaig coincidir en cap moment, però va ser un plaer coincidir amb el Manu 1.1 a la sortida, amb el Robert en els primers km i amb el ToniVLC a l'acabar la marató. També vull agrair al Pinelli aquells crits d'anim, que em van arribar en un dels moments en que les forces em començaven a abandonar. Moltes gràcies!! ;)

I ara, amb la meva sisena marató al sac, amb ganes ja de començar a pensar en la següent, que no sé encara quina serà.  :yipi:

Salut i km, companys! :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 18:30 #718 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Liz

Has lluitat la teva marató crak felictats  :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2016 20:44 #719 per Jordi (Associat/da)
Bona marató Liz, l'has guanyada tot i no sonar la flauta  :^^:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Nov 2016 18:04 #720 per esquimal (Associat/da)
I unes fotos pel Capi i la que hauria d'haver estat la meva barqueta  ;)

5 Km -> 18:31 -> Cavalcada de Reis Cornellà 2017
10 Km -> 38:47 -> Nassos 2017
Mitja -> 1:23:58 -> Barcelona 2018
Marató -> 3:06:17 -> Barcelona  2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.