XIX Marató d'Empúries 28/04/2024

XIX Marató d'Empúries 28/04/2024

28 Abr 2024 22:13 #41 per Jorfer (Associat/da)
Avui Empúries ha sigut més èpica amb una mica de pluja i vent on les nostres llebres han fet una feina magnífica.

Emhorabona a tothom i aneu explicant la vostra aventura d'avui.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2024 00:06 - 29 Abr 2024 00:07 #42 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies Mona i Jorfer,

Doncs.. només veure la foto ja us adoneu que de les 18 corredors de la foto.. 14 eren llebres!
Moltes gràcies a ell@s, que van fer una feina extraordinària.

A la marató crec que només el Sandmannn, Jordi, Vicenç i jo vam "competir", i com sempre una marató èpica aquí a Empúries.
Si no hi ha vent, plou, i després de separar-nos la mitja de la marató (al km 14,8 giran els de la mitja, i la marató segueix per fer un bucle de aprox. 2,4 kms) ens quedàvem més sols que un mussol.

A l'aparcar el cotxe a les 07:40 gairebé no queia la pluja i no feia massa vent. A més a més, no feia fred.. temperatura molt bona per córrer.
A les 08:30 els de la mitja i la marató seguim als 3 o 4 romans, i a les 08:35 (quan encara no m'havia ni col·locat, ni posat el GPS) sonava el tret de sortida. La meva idea era fer sobre 3h24, és a dir, 14:30 cada 3 kms (tinc la mania de fer parcials manuals cada 3 kms a totes les maratons!)

No em trobo massa bé els primers 2kms, però tinc a Sergi Cusidó (llebre 1h40) a només 50 metres. Vaig mantenint la distància, però en el km 5 em vaig apropant i per fi arribo al grup. Però només arribar (potser Sergi va veure que anava un pel lent, no ho sé), perdo el grup de nou... catxis! Des d'aquell moment vaig perdent el grup i poc a poc em treuen cada cop més metres.
Al km 7 fem el gir i Barceruel em diu que em té controlat, que no vol passar-me.
Vaig fent, ara amb el vent de cara (a la anada pensava que no feia vent :whistle: ), i van passant els kms prou ràpids.
Passo el km 10 en 47:55, ritme correcte, i sobre el km 11 passem al costat de l'arribada.
Ja porto 5 maratons d'Empúries, però tot i així ja no recordava que hi havien trams tan incòmodes, pujades dures que em van deixar les cames ben castigades.
A més, al km 12 noto que no puc fer passos llargs (com a mi m'agraden), perquè tinc les cames molt engarrotades. Segurament per la pluja i el fred. A més, trepitjant els bassals tampoc ajuda per entrar en calor.
Tinc la sensació d'anar a 5'20/km, però el rellotge em confirma que vaig a 4'45". Així que.. endavant!

Al km 14,8 ens separem, i em quedo totalment sol.. ja ni veig a ningú davant, ni tampoc darrera.
Agafo la primera barreta energètica... quina creu! Volia comprar gels a la Fira el dissabte recollint el dorsal... però resulta que el de la Fira està a punt de ser pare i no hi havia Fira :? :dry: Total, que vaig comprar 3 barretes B3tter al Caprabo.. i no ho recomano a ningú!! Vaig trigar literalment 2 kms, 10 minuts, per empassar-me la barreta. Mai havia menjat una cosa tan dura i seca... terrible :whip:
De totes maneres, així em vaig entretenir una estona, i al km 17 ja vaig creuar-me amb el grup Sub 4 i així podia saludar a les llebres Xavis, i al Sandmannn i Jordi de remolc. Per sort ens vam juntar amb els de la mitja (que havien fet 2,4 kms menys), i per tant durant 3 kms torníem a córrer acompanyat... amb l'avantatge de poder passar a desenes de corredors al portar un ritme més alt.
Un km 19 durissim de pujada pels carrers de l'Escala i ja tornem cap a la zona d'Empúries.
Saludo a jramon que ha sigut llebre de 1h55, i al girar la mitja cap a la dreta per fer l'últim km, nosaltres seguim, novament totalment sols per fer els ultims 22 kms de carrera.

Poc a poc vaig atrapant a uns corredors (crec que van ser 6 en total), però la tònica general és la solitud.

No ens podem queixar de l'aigua, que a més de la que va caure del cel, cada 3÷4 kms hi havia un lloc d'aigua, però res de gels ni altres coses. Aigua, aigua i més aigua (i esporàdicament una mica de isotònica).

Bé, passo la mitja marató en 1h41:31, i segueixo fent parcials de 14:25-14:50 fins al km 30. Tot just aquest km 30 està a 100 metres de l'arribada i la temptació és realment gran.. més ara que la pluja comença a ser realment molesta.
Però clar, hem vingut a jugar, i per sort la gran majoria ha seguit recte.

Fins al km 33 aguanto al ritme sub 5'00"/km i sé que tinc gairebé 4 minuts respecte a l'esquema de les 3h30. Fa ja 6 anys que no baixo de les 3h30 i sé que avui és la gran oportunitat. No puc fallar avui.
Ara sí comença el patiment, i cada cop vaig més lent, i tinc la sensació d'anar a 6'/km, però mantinc el ritme de 5'10".
Km 38, per segon cop passem per carrer tan empinat, però ara ja sabem que res pot fallar. Una baixada molt bona i 4 kms per terminar la marató. Accelero una mica per tornar a fer un parcial de 3 kms a 5'00" i super feliç passo per meta en 3h27:39!!

Res de l'altre món, però molt content d'haver pogut baixar de nou. I a més la posició 32 de 138 finishers.

Números curiosos:
138 Finishers - només 13 dones....

* Marc Gispert 3h - 8è de la general, 3er de la categoria
* Marc Orantes 3h15 - pos. 22
* Barceruel 3h30 - pos. 38
* Camilo 3h45 - pos. 56
* Xavi Corral 4h - pos. 78

Meitat sub 3h55 - Meitat més de 3h55

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2024 10:22 #43 per jramon (Associat/da)
Bona crónica Dennis!!!

1.000 m: 3:24,9 (Gava 2011)
Milla (1.609 m): 00:05:58 (Milla Canal Olímpic 2010)
10Km:  00:41:12 (San Silvestre Vallecana 2011) ; 00:44:29,3 (Vilafranca 2022)
Mitja Marató:  01:29:34 (Mediterrani 2011); 01:38:25 (Sant Cugat 2019)
Marató:  03:22:09 (Empuries 2010); 03:32:03 (Barcelona 2019)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2024 11:00 #44 per Ramon_B (Associat/da)
Doncs per la meva part feina feta també. Dissabte prova dels 5 Km amb un temps de 30'36 sense pluja i ahir prova dels 10 Km amb un temps de 59'56" i com tots ben remullat !!
Un plaer saludar als valents que vau fer ahir la marató i mitja marató, molts d'ells a més de llebres !! Sou molt grans :heart:

694 Curses , 283 deumils / 42 Mitges / 3 Maratons
rbeltra.blogspot.com

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2024 12:48 #45 per Camilo Plaza (Associat/da)
Bon dia,

Encara patint el desgast de la marató d'ahir però molt content de ser llebre oficial per primera vegada i a més a un lloc com la marató d'Empúries. (que ja sabem que aquesta carrera se les gasta).

Així que intentaré anar als punts claus:

1) Moltes gràcies als companys de llebres, super chulo veure en primera plana com és el funcionament intern i sobretot les grans persones que hi ha i els consells pels novatos.

2) Crònica: Una mica nerviós al principi, ja que desde Sevilla ( 18/02/24 ) havia deixat de fer llarga distància i encara que eren 30min de marge, no tenia del tot clar que fos un passeig. Mica en mica n'hem fet els kms al ritme desitjat amb el company Curat, que porta la motxilla desde l'inici. Passem la mitja amb uns 30seg de marge i uns 6-8 corredors. Abans de passar per davant de meta al 30km fem el canvi i agafo la motxila amb la motivació i responsabilitat extra que comporta. Arribo al 36km i sembla que la carrera ja posa tothom al seu lloc. Uns quants corredors cap endavant i altres cap enrere. Vaig baixant una mica el ritme, no només per compensar el marge guanyat sino perque realment la pujada de l'Escala final m'ha matat. Els últims 3km anava sol controlant el crono cada poc per si algú arribava per darrera. Veient el rellotge de la meta, veig que arribem bé i pocs metres abans l'organització, ja em felicita per clavar el crono. Oficial 3:45:01 / Real: 3:44:43. Només entrar a meta, els 3 corredors que van anar cap endavant, agraïxen la feina feta. Així que encara que molt petat (només vaig prendre unes salts i una gominola. Error total però tenia el cap a una altre cosa), tb molt content d'ajudar a altres corredors.

3) Curat: Ha sigut un plaer coincidir amb tu i aprendre aquesta nova funció. Ets un crack!!!

4) Organització: Voluntaris de 10!!! Alguns kms curts i d'altres llargs encara que a meta quasi perfecte. Una possible millora seria més isotònic i algun gel passada la mitja.

Ens veiem a Màlaga 2024 si tot va bé, ara toca fer una mica de velocitat.

5  km - 21:18 Jean Bouin 25/11/2018 // 10 km - 42:27 La Cocollona (Girona) 31/08/2013
Mitja - 1:34:17 Mitja Sitges 14/01/2024 // Marató - 3:15:12 Marató Sevilla 18/02/2024
IM - 11:20:32 Frankfurt 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2024 19:17 #46 per Vicenç (Associat/da)
Un any mes, ahir estava a la sortida de la Marató d'Empúries, el Facebook m'havia recordat que feia onze vam tenir una edició amb molta pluja vent i fred vuit graus a la una del migdia :wonder: , per sort aquest any la meteorologia era millor, no gaire vent i pluja fina.

El meu objectiu era no estar gaire lluny de las 4h30', primers vint kilòmetres per sota de 6´/km i passo la mitja en 2h 06' podríem dir que tot bé, però no del tot, noto las cames pesades, las sensacions son de km 35 :scream:, vaig afluixant i poc després del km 30, al passar pel costat de l'arribada, miro el rellotge 3h 16', no puc evitar pensar que fa uns anys ja hauria acabat, no es cap pensament negatiu, es un record agradable, paro un moment per saludar, aviso que trigaré mes del previst, comento sensacions i continuo amb la tranquil·litat que dona saber que hauré de caminar, l'objectiu previst no l'assoliré, faré la meva pitjor marca, però que donen sis hores per acabar :whistle: .
Trotant i caminant van caient els kilòmetres, i encara em surt un petit objectiu, podré baixar de cinc hores?, els darrers tres kilòmetres miro d'anar el menys lent possible i acabo en 4h 59' 29" lloc 130 de 138, no ha estat la meva millor Marató, però he pogut acabar-la , i ja en vindran d'altres :party: .

Felicitar a tots els participants i especialment els voluntaris en un dia de pluja, moltes gàcies

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2024 20:24 #47 per Jorfer (Associat/da)
Dennis, enhorabona pel merescut sub 3h30. Ets una machine de fer kms, tant aviat fas un 800 com una ultra, ets el corredor total. Algun any la farem plegats de principi a fi.

RamonB enhorabona per aquesta doble fita de 5+10. Un veterà que continua donant guerra.

Keimy es nota que tens el fons d'un home de ferro amb els teus iromans a sobre que et donen un plus de seguretat i confiança. Vas ser el complement d'un maratonià expert com en Curat. Enhorabona a la dupla de 3h45.

Vicenç, mare meva, fa molts anys que et conec i sempre penso, d'aquí uns anys tu faràs com el Vicenç als seus ritmes, Em recordo que tots dos tenim la MMP en marató amb cinquanta i molts anys...Admiració total per la teva trajectòria com a corredor popular.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Abr 2024 18:56 #48 per fandes (Associat/da)
Fixeu-vos com Corredors.cat ajuda amb bones participacions a tirar endavant curses clàssiques com fa uns dies el Coll de Pal o ara aquesta Marató d'Empúries. Felicitats als valents que vau afrontar l'èpica empordanenca un any més!

Vicenç és un goig llegir-te i veure't a les curses. Per molts anys de records agradables!

Camilo Plaza felicitats, segur que és la primera de moltes de llebre! I tens raó, la gent que anava fent equip amb tu són una meravella :) i tu ja n'ets una peça més!

Ramon_B ets imparable. Que segueixi aquesta salut i kms!

Dennis Teuling tornar a estar en marques que no saborejaves feia temps amb aquestes condicions... És molt meritori! Felicitats, i tan de bo vagis recuperant aquesta passa llarga que t'agrada ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Abr 2024 21:45 #49 per gorka (Associat/da)
Quina patxoca que fa la foto CoRReCaT. Podeu estar ben orgullosos perquè sou part molt important d'aquesta Marató.
Llegint les vostres cròniques he recordat les meves dues experiències a la cursa empordanesa (Marató i Mitja), totes dues amb el vent i la pluja de protagoniostes.

Dennis Teuling
Sempre dona gust llegir les teves cròniques, sempre amb sorpreses i anècdotes pròpies d'un tipus excepcional com tu. :great: No li expliquis a cap debutant a la Marató això de que improvises l'alimentació durant la cursa amb el que trobes al supermercat el dia abans. :whip:

Camilo Plaza
Enhorabona per l'experiència i per haver-ho fet tan bé, segur que repetiràs, oi?

Vicenç
Tu i jo estem al mateix punt, encara que em portes alguns anys d'avantatge. Les últimes Maratons també he tingut aquesta sensació cap a les 3h30, pensar que als anys bons ja hi seriem... però l'edat és llei de vida i per sort ens deixen 6h. Fins aquests darrers dos anys jo mai havia mirat el temps de tancament de control als reglaments i ara és gairebé el primer que miro.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (89): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Mai 2024 08:47 #50 per sandmannn (Associat/da)
Aquí un altre vell rocker que mira el passat amb alegria pero alhora algo de tristesa :lol:

Al 2018 vaig fer de llebre oficial de 4h a la Marató i aquest diumenge ja deia que lluitaria per rondar les 4h. Efectivament, al final van ser 4h 8' però donades les circumstàncies climàtiques ho dono per bo.

Empúries dura com sempre, no falla. Vaig poder fer els primers kms amb el JRDi69 però conforme passaven els kms el grup de 4h es va anar desinflant. Content almenys de no acabar caminant però clar, els ritmes dels darrers kms eren els que eren....

54ª Marató al sac i ara ja a esperar uns mesos per poder fer-ne una altra

Un plaer saludar a molts correcats abans, durant i després de la cursa!!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Mai 2024 10:19 #51 per Jorfer (Associat/da)
Sandmannn l'important és continuar sumant.
Enhorabona.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Mai 2024 00:02 #52 per Dennis Teuling (Associat/da)
Enhorabona RamonB, que amb 2 curses ja vas fer gairebé la mitja!

Sandmannn, vens de lluny, i segur que d'aquí poc baixaràs novament de les 4h... i també de les 3h45.

Vicenç enhorabona! Potser vas fer una primera mitja molt ràpida, no?... 2h06!! Molts volem ser com tu, corrents maratons any darrera any.

Moltes gràcies Jramon, Jorfer, Fandes i Gorka!!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Mai 2024 17:17 #53 per Tiny (Associat/da)
Felicitats als que vau correr aquesta duríssima marató.. I també extensiu a les llebres :clap:

Vicenç Moltes felicitats!... Sempre ho pots millorar l'any vinent :whistle:

Dennis Magnífic resultat! Aquesta val per un ultra, oi?

sandmann Felicitats! Difícil trobar el ritme aquí. Jo diría que has de comptar 10 minuts més a la marca objectiu que pots fer..

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Mai 2024 12:00 #54 per Vicenç (Associat/da)
Dennis. tens tota la raó del mon, sempre m'ha costat molt fer el mateix temps a las dues parts de la Marató, aquest cop vaig ser mooooolt optimista :whip: .

A la pròxima miraré de ser mes realista :whistle: .

Gràcies a tos pels comentaris.

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Mai 2024 23:04 - 04 Mai 2024 23:05 #55 per Dennis Teuling (Associat/da)
Jaja Vicenç!!

Sempre és bo ser optimista... però pateixes més... I més amb el temps de gossos que vam tenir

Gràcies Tiny :thumbup:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Mai 2024 11:51 #56 per ironxevi226 (Associat/da)
L'enhorabona a totes i tots els que vareu participar a Empúries.. aquest any us va tocar patir una mica de pluja i vent (tots 2 fenomens han estat força habituals al llarg de totes les edicions, en un moment o altre...).
Aquest any no hi vaig poder ser, era a córrer el dissabte la Marató de Bergen, i entre Noruega i la nostra estimada Empúries... va tocar viatjar!!! Una localitat molt maca Bergen, amb una marató molt dura, per mi la més dura de les 143 fetes fins ara... Imagine la Behobia.... dons feu-li 2 voltes, això era la Marató de Bergen.

Salut i km a tothom!!!

www.ironxevi.blogspot.com/   143 Maratons 143 Mitges 146 Triatlons  1256 curses

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Mai 2024 22:33 #57 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ja era estrany no veure't a Empúries ironxevi!

Però has tingut una bona excusa, sens dubte!
Ja explicaràs!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Mai 2024 09:34 - 07 Mai 2024 09:35 #58 per Josep80 (Associat/da)
Dennis,
Enhorabona per haver assolit sobradament l'objectiu, tot i la climatologia. La meva experiència a la marató d'Empúries (2010) també va ser plujosa, i no s'hi pot fes res...:thumbup:
Vicenç,
Endavant, nano, salut i ganes. Et vaig al darrere, a uns anys de distància, però ser del què parles. Ets un exemple i un referent. Enhorabona.:clap:
Sandmanmn,
Enhorabona, una altra a la saca, i a seguir sumant. Veig que les nostres saques s'assemblen...:whistle:
RamonB,
Fantàstic, 5+10, i gaudint.., que d'això es tracta.:clap:

total maratons: 51 (en 36 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Mai 2024 14:42 #59 per XaviCht (Associat/da)
Una mica tarda, i amb presses, o sigui que seré breu.
El primer, felicitar a tots els qui vau fer cada cursa en qualsevol de les categories.
El segon, felicitar les llebres, especialment les que la vau fer sencera, pels excel·lents resultats. És un orgull poder formar part d'aquest equipàs! Menció especial als debutants, que vau començar posant el llistó dalt de tot :great:

Jo no estava per poder-la fer en 4h, però veient que podia ajudar en Xavi durant una bona estona, treure-li pressió, i fer-li companyia, vaig intentar fer fins on pogués a ritme 4h, enlloc de fer-la a un ritme més còmode. Vam tenir sort, tenint en compte que a Empúries és fàcil tenir vent. Un plugim que amb les hores sí que calava, però no anaves xop ja de bon començament, bassals que calia anar esquivant, poquíssim vent, i al final sí que va començar a ploure més i es va fer més pesat.

En el meu cas, com deia, ritme 5'40/5'41, veient que el'altre Xavi ho portava molt ben controlat, xerrant, i portant un grup molt maco durant molta molta estona.
Com tenia calculat (pensava que era difícil passar de 25km i impossible passar dels 30) , en acostar-se el km 30 vaig avisar el Xavi, i vam avisar el grup que el seguissin a ell, i vaig aprofitar que estava a 0 de forces, que plovia més, i que tenia un impermeable a la motxil·la, vaig entrar a la carpa sense passar per meta, i un cop més tapat, per evitar refredar-me ara que anava a caminar, vaig tornar al recorregut i vaig fer un km aprox caminant.
Em va costar un parell d'intents el tornar a trotar, amb avisos de rampa, però vaig poder començar a fer trams de 600 m corrent, 400 caminant.
Es va fer llarg, però vaig poder anar fent, i a falta d'un km, ja va ser trotar fins la meta, per acabar amb el meu pitjor temps en una marató (si descomptem Tossa, que vaig acabar lesionat): 4h 34.
L'objectiu, que era aguantar el màxim possible a ritme de 4h, complert (i a més, tranquil perquè estava segur que el Xavi controlava perfectament temps i kms i ho clavaria). Per tant, contentíssim en poder aconseguir la medalla, la 14a, sense importar-me ja el temps. Se m'havia escapat el 2019, quan tot anar-hi preparat, el vent va fer que s'anul·les la marató, però finalment ja la tinc.

Un plaer haver vist molts correcats per allà.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Mai 2024 15:34 #60 per Sergi42195 (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure: Gràcies Mona i Jorfer,

Doncs.. només veure la foto ja us adoneu que de les 18 corredors de la foto.. 14 eren llebres!
Moltes gràcies a ell@s, que van fer una feina extraordinària.

Números curiosos:
138 Finishers - només 13 dones....

* Marc Gispert 3h - 8è de la general, 3er de la categoria
* Marc Orantes 3h15 - pos. 22
* Barceruel 3h30 - pos. 38
* Camilo 3h45 - pos. 56
* Xavi Corral 4h - pos. 78

Meitat sub 3h55 - Meitat més de 3h55


Dennis, gran marató, i ben lluitada assolint un fantàstic sub 3:30 h. Enhorabona !!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.