Immersió total

Immersió total

08 Gen 2013 12:25 #1 per tonivet (Associat/da)
Fa un parell de mesos vaig començar amb aquesta tècnca de nadar de manera autodidacta i seguint els consells del llibre que em van deixar. La veritat és que si que he notat que em canso menos nedant tal com diuen els seguidors d'aquest mètode i faig menys braçades per piscina, però encara noto que vaig més lent que abans; aixó sí llisco millor.

Em dona la impresió que ja no avanço més, ja se que potser hauria de gravar-me o anar amb un curset per a que l'entrenador em corregeixi però era per a saber si algú més feia servir aquest mètode de natació i com li ha anat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2013 12:45 - 08 Gen 2013 13:02 #2 per Cabrix (Visitant)
Per a mi, la tècnica de Total Immersion o Immersió Total és un punt de partida. El que millor té és, precisament, els fonaments tècnics (el fet d’assolir una posició de lliscament, el treball de braços cercant aquesta posició...) i, sobre tot, els exercicis facilitadors. Jo els utilitzo força.

Fora d’aquí, personalment penso que és una tècnica que dona més resultat en travesses, proves llargues i “natació recreativa” que en proves curtes i “natació competitiva”. Perquè? Per què per a mi, tota l’acció de braços, sobre tot a la fase d’entrada, és massa àmplia i lenta com per a donar freqüència de braçada. No oblidem que la natació és flotació + lliscament + propulsió, i que la propulsió és longitud de braçada x freqüència. TI et dona una molt bona base de flotació + lliscament, a partir de un bon treball de percepció del cos i els seus segments en l’aigua, tant en flotació com en lliscament.

En resum, que penso que com a treball de tècnica està bé, però com a treball de rendiment és queda curt.


M’ho deixava. Si penses/notes que no pots avançar més, l’opció que dius de fer un curs de perfeccionament és la més adient. No et costarà gaire (en funció d’on vagis, és clar), i els beneficis son importants. Per la zona del Maresme, teniu alguns nuclis amb bons entrenadors i instal•lacions (Mataró, Cabrera, Calella...)

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2013 13:13 #3 per Zesar (Visitant)
Por resumir, que Cabrix por ser completo ha sido algo largo:

Nunca te arrepentirás de trabajar técnica en natación. Para alguien que viene de correr, y que no ha sido nadador nunca es mucho más importante perfeccionar la técnica que hacer metros!! Y para eso, es necesario un curso de perfeccionamiento.
Lo demás (incluso con qué estilo o técnica se nada) es bastante secundario.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Gen 2013 13:16 #4 per Cabrix (Visitant)
He sido largo? De mi dicen que soy conciso e incluso lacónico, pero creo que tu me ganas, Zesar...  :mdr:

Yo venia a dar mi opinion y sí, a recomendar que un cursillo nunca esta de más!!


Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Gen 2013 12:08 #5 per tonivet (Associat/da)
Gràcies per les respostes Cabrix i Zesar, la veritat és que ja m'havien dit uns quants que IT era més aviat un complement tècnic, no he trobat encara ningú que el faci servir 100%.
El que passa, és que al llibre et parla de les excelències d'aquest mètode, de que si pots anar més ràpid que amb l'estil"tradicional", etc que volia saber si algú havia notat molta millora

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Gen 2013 12:27 #6 per Cabrix (Visitant)
El llibre sempre parlarà de les excel·lències, que s'ha de vendre...  :mdr:

En questió d'anar ràpid, la sensació que hauràs comprobat és que llisques més i amb més facilitat, ergo, menor cansament. Però amb el crono a la mà, penso que et floriràs a la piscina...  :he:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Gen 2013 09:18 #7 per Mona (Associat/da)

Gràcies per les respostes Cabrix i Zesar, la veritat és que ja m'havien dit uns quants que IT era més aviat un complement tècnic, no he trobat encara ningú que el faci servir 100%.
El que passa, és que al llibre et parla de les excelències d'aquest mètode, de que si pots anar més ràpid que amb l'estil"tradicional", etc que volia saber si algú havia notat molta millora


Quin és aquest llibre?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Gen 2013 18:50 #8 per curat (Associat/da)

Gràcies per les respostes Cabrix i Zesar, la veritat és que ja m'havien dit uns quants que IT era més aviat un complement tècnic, no he trobat encara ningú que el faci servir 100%.
El que passa, és que al llibre et parla de les excelències d'aquest mètode, de que si pots anar més ràpid que amb l'estil"tradicional", etc que volia saber si algú havia notat molta millora


Quin és aquest llibre?


Aquí el tens:


http://books.google.es/books/about/INMERSI%C3%93N_TOTAL_Un_m%C3%A9todo_revolucionar.html?id=rDvU016JWxAC&redir_esc=y

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Gen 2013 21:53 #9 per Mona (Associat/da)

Gràcies per les respostes Cabrix i Zesar, la veritat és que ja m'havien dit uns quants que IT era més aviat un complement tècnic, no he trobat encara ningú que el faci servir 100%.
El que passa, és que al llibre et parla de les excelències d'aquest mètode, de que si pots anar més ràpid que amb l'estil"tradicional", etc que volia saber si algú havia notat molta millora


Quin és aquest llibre?


Merci!
Aquí el tens:


http://books.google.es/books/about/INMERSI%C3%93N_TOTAL_Un_m%C3%A9todo_revolucionar.html?id=rDvU016JWxAC&redir_esc=y

Please Entra or Crear compte to join the conversation.