Tour de França 2015

Tour de França 2015

07 Jul 2015 19:00 #21 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Avui ha guanyat Tony  Martin i és posa de de lider del Tour


Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
07 Jul 2015 19:02 #22 per MIGUEL SBD (Associat/da)
etapa de demà


Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
07 Jul 2015 19:03 #23 per MIGUEL SBD (Associat/da)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
07 Jul 2015 19:46 #24 per Jorfer (Associat/da)
Espectacular etapa sobre el pavé.
Purito, Contador, Valverde i la resta de favorits sense problemes  :great: :great:
El tema ha estat tancat.
07 Jul 2015 20:01 #25 per xavher (Visitant)
molt bona etapa en tensió en molts moments al veure al gran grup a fila d´un
jo ja crec que fins diumenge que es la contrarellotge per equips ja no hi haura canvi de lider
i penso que tornara agafar el liderat el froome amb l´SKY
El tema ha estat tancat.
14 Jul 2015 18:25 #26 per Jorfer (Associat/da)
Quina bogeria avui amb el primer contacte de la muntanya.
Sembla que Froome vol marcar distàncies des del primer port.
Ja veurem si aguanta fins a Paris, doncs avui només ha sigut un aperitiu. Espero que li donin canya si no ens espera un Tour avorrit.  :erf: :erf:

Per cert, algú em pot explicar que és aquesta espècie de cueta que porten a la part del darrera dels seients i que sembla que s'ha possat de moda?  :whistle: :whistle: :oops: :oops:
El tema ha estat tancat.
14 Jul 2015 19:13 #27 per ergofo (Visitant)

Quina bogeria avui amb el primer contacte de la muntanya.
Sembla que Froome vol marcar distàncies des del primer port.
Ja veurem si aguanta fins a Paris, doncs avui només ha sigut un aperitiu. Espero que li donin canya si no ens espera un Tour avorrit.   :erf: :erf:

Per cert, algú em pot explicar que és aquesta espècie de cueta que porten a la part del darrera dels seients i que sembla que s'ha possat de moda?  :whistle: :whistle: :oops: :oops:


Jordi la cueta que dius, és un dispositiu gps que permetrá analitzar les dades en temps real dels ciclistes (com, per exemple l'armilla que porten els futbolistes durant els entrenaments).

Aquí hi ha dos links: www.arueda.com/los-gps-revolucionaran-el-proximo-tour/
www.ciclo21.com/tour-francia-los-198-cor...n-vivo-por-internet/

Salutacions

Cursa RAC1 (5 km) 2015 - 19:24
Cursa Nou Barris(10 km) 2015 - 40:34
Mitja de Barcelona 2015- 1:27:52
Marató Sevilla 2016 - 3:10:46
El tema ha estat tancat.
14 Jul 2015 19:16 #28 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies ergofo. Ho desconeixia totalment i pensava que estava relacionat amb la potència i els watts.  :great: :great:
El tema ha estat tancat.
14 Jul 2015 20:10 #29 per MIGUEL SBD (Associat/da)
cop de puny en la primera etapa dels Pirineus  :great:


Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 09:25 #30 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Etapa d'avui  :great:


Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 09:31 #31 per ruben6 (Associat/da)
Lo de ayer fue lamentable y recuerda los peores momentos del US Postal, cuando iban todos dopados!! Reconocido por el propio Hamilton o Amstrong.

Pero bueno hoy le atacaran subiendo el tourmalet, para hacerle daño bajando y algo recortaran.

MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 10:14 #32 per pluvinet (Associat/da)
Desde fuera y como aficionado es imposible asegurar el dopaje de un ganador de etapa por una exhibición. Lo hacía Indurain y no se dopaba. Por lo tanto mejor dejo fuera este debate y prefiero  disfrutar de una etapa memorable la de ayer, con el líder atacando. Hoy el Tourmatel nos puede traer alguna novedad y tan sólo por la leyenda ciclista vale la pena verla. Contador va justo de fuerzas tras el Giro y Purito parece abandonar el TOP5 definitivamente. El sky por mi parte me parece un equipo de otra generación a años luz del resto. El movistar siempre ha pecado excesiva prudencia, espero que ahora dejen que Nairo se lance a por el líder de loscontrario el Tour estará sentenciado antes de los Alpes.
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 10:43 #33 per ruben6 (Associat/da)
No fue la exhibición de uno, fue la de todo un equipo, llegando 3 de los 6 primeros. Como paso Nicola Roche a Quintana después de hacer de gregario.


MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 12:13 #34 per squash (Associat/da)
Hola

si relaxéssim els nostres prejudicis contra el dopatge, segurament gaudiríem més de les etapes.

Li donem massa importància al concepte moral, que només malbarata l'espectacle. Hem d'aprendre dels romans iel concepte de circ.



Fins ara.

Jordi



El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 12:42 #35 per pluvinet (Associat/da)
Aun recuerdo cuando Indurain hacía de gregario de Perico, en el tramo llano antes del puerto Miguelón se cepillaba el solito a medio pelotón, luego Perico alcanzaba la gloria, hasta que un día le dijo ahora ha llegado tu hora y ganó 5 Tours de verdad.
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 13:28 - 15 Jul 2015 14:01 #36 per Del@ (Associat/da)
Us donaré la pallissa una miqueta, o millor dit molt  :mdr:, però és la meva opinió al respecte.

Per mi  en l’actualitat el ciclisme està molt més net que en d’altres temps i no només em refereixo a l’època de finals dels anys 90 o la dècada passada, sinó a altres temps més antics on el dopatge no era tan evolucionat científicament com en aquests anys, però estic  segur que existia i molt. Només caldria comparar els temps en que abans es pujaven alguns ports i els temps en que es pugen ara i això que abans portaven un material més dolent i amb etapes molt més llargues. Per edat segueixo el ciclisme des de l’època del Perico, així que d’abans no puc opinar.

Em sap greu dir-ho, ja que jo m’he passat moltes tardes enganxat a la tele veient les seves actuacions, però jo no diria tan categòricament que l’Indurain i el Perico anaven nets. Només cal pensar que gent com Riis i Ullrich (i molts d’altres) no van donar positiu en els Tours que van guanyar i després han reconegut que es van dopar de forma reiterada durant els anys 90. L’Amstrong tampoc va donar positiu en els Tours que va guanyar i també ho ha acabat reconeixent. De fet sóc dels que pensa que si de la dècada dels 90 i 2000 mirem qui ha fet podi en el Tour pocs serien els que no serien sospitosos d’estar dintre del món del dopatge o ho han reconegut després d’un temps. Mireu la pinta dels ciclistes d'aquells temps i les etapes que feien, molt més dures i llargues que ara i en canvi tots arribaven fort als ports i no atacaven al final, sinó que ho feien a 2 o 3 ports de meta en alguns casos. I ara, tots sembla que estiguin malalts, no estan fins, sinó finíssims.

Tot i això, dir que sóc dels que penso que aquest esport està especialment vigilat i per mi si es fa amb un esport s’hauria de fer el mateix amb tots els altres (futbol, basquet, natació, gimnàstica ...). Un ciclista professional no es pot prendre gairebé res i estan altament vigilats durant tot l’any, en canvi en d’altres esports és molt habitual parlar d’infiltracions per poder jugar com si res i ja no parlem de l’evolució en el físic dels esportistes en algunes disciplines o lligues (jugadors de la NBA, MLB, futbolistes Calcio ...).

Dit això, actualment no posaria la mà al foc per cap professional, ja que precisament la imatge del ciclisme s’ha vist molt castigada per la caiguda de grans mites d’aquest esport, però el que si que estic segur és que ara el ciclisme està molt més net que abans i l’etapa d’ahir ho corrobora plenament.

El port d’ahir no era res de l’altre món, per molt que per la tele el volguessin vendre com un colós dels pirineus i que el propi Tour el classifiqui com un HC, per mi no arriba ni al nivell del Turó de l’Home i a més estava recent asfaltat, els darrers 5 km tenien un desnivell mig d’un 6% (entre 1.300 a 1600m d’alçada) i la part dura de veritat estava gairebé a una alçada inferior als 1000m. Era un port de primera categoria normalet. Que un professional digui que ahir li faltava l’aire en aquest port dóna que pensar ... Només dir que era un port que en el tram final un professional l’ha de fer amb plat gran i a altes velocitats i semblava que estaven pujant per rampes descomunals. Si no et passaves a les rampes dures després podies avançar molt amb plat i jugant amb els dents i és precisament el que va fer el Porte.

Fa uns anys una etapa amb un únic port de final d’etapa la gent hagués arribat a la pujada amb energies al 100% i les diferències no haguessin estat tan grans i no em refereixo només amb els primers classificats de l’etapa i de la general. Tot i així des d’un principi es van començar a quedar caps de files de molts equips amb el treball del movistar i quan es va posar l’equip skye ja es va quedar el grupet dels elegits i tots anaven ben cuits, veient això Frome va fer un únic atac, va marxar i els altres van anar passant penúries per arribar a meta.

No em mullaré per ningú evidentment (ja que demà pot donar positiu en qualsevol control o no si han descobert una altre cosa nova que no es detecti), però per mi que el Porte atrapés al Quintana no fa més que corroborar que ara tots van igual. En un port sense vent de cara, com era el d’ahir, tots fan el mateix esforç. És a dir, si ara el company d’equip no es fon en el seu esforç i no desconnecta de la cursa després de fer la seva feina de gregari, si té cames pot seguir el seu ritme i després d’agafar aire pot incrementar-lo i anar progressant, cosa que abans no passava al anar els caps de files amb coses extra que no tots els gregaris tenien. El que no és normal era veure com companys d’equip petaven després de fer un treball físic molt dur i el que estava darrera anava fresc com una rosa i podia fer atacs com si res. Aquest ciclisme crec que ha passat a la història i ara el que toca és veure etapes com les d’ahir, on el que està en forma i no té un mal dia li passa la mà per la cara a la resta amb independència de l’equip. Serveixi com exemple el Contador al Giro passat, ell sol va poder amb tot l’equip Astana i només va patir la darrera etapa de muntanya.   
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 13:44 - 15 Jul 2015 13:57 #37 per Del@ (Associat/da)
Respecte l'etapa d'avui, la baixada del Torumalet per on la faran només és tècnica en els primers km de descens, després poca cosa es pot arriscar. Jo la vaig fer fa un parell d'anys i en aquell moment estava fatal per obres que estaven fent al riu per despreniments i per això resultava perillosa per poder punxar, però suposo que si avui passen per aquí ara tot això estarà perfecte i en un ferm en bones condicions.

Per mi si avui volen fer mal s’ha d’endurir l’etapa a la pujada al Port d’Aspin i donar continuïtat durant el Tourmalet per veure si algú segueix amb el mal moment d’ahir i que ho acabi pagant. La baixada del Tourmalet és molt llarga i un ciclista sol contra un grupet que vagi passant tens poca cosa a fer, ja que al final s’ha d’anar donant força pedals. El port de tercera que hi ha de final d’etapa és una conya i una vergonya acabar una etapa amb el Tourmalet així quan podrien haver posat un port més digne com Luz Ardiden que està just per la zona. de fet passen per Luz Saint Sauveur que crec recordar és just des d'on vaig agafar la carretera per pujar-lo jo. Aleshores si que hagués estat un bon espectacle.
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 17:51 #38 per Jorfer (Associat/da)
Del@  :great: :great: jo també crec que ara el ciclisme és més nét que les d`cades passades.

Avui crec que ha sigut un dia de "descans" dels liders. Crec que demà Contador i/o el tàndem Movistar intentaran fer alguna cosa.
A veure si tenim una mica d'emoció  :whistle: :whistle:
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 20:45 - 15 Jul 2015 21:11 #39 per MIGUEL SBD (Associat/da)
L'etapa d'avui  molt aburrida per ser els pirineus podía haber acabat en un port de primera aixó justa victoria d'etapa  :yes: ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
El tema ha estat tancat.
15 Jul 2015 20:58 #40 per Sergi42195 (Associat/da)
MIGUEL SBD, Tens raó, però pensa que demà també és d'alta muntanya. 3 consecutiva.  :surprised:

També del Tourmalet a meta hi havia 40 qm. cosa que fa que no s'ataqui doncs resten 40 qm. fins arribada.

Imatges espectaculars que he vist per RTVE: www.rtve.es/alacarta/videos/tour-de-fran...cam-onboard/3201091/

Sincerament en Perico i Carlos De Andrés són uns grans comentaristes. O segons el meu parer ...  :clown:

Fins aviat
El tema ha estat tancat.