Nutricionista. Jordina Casademunt. Hidrats de Carboni

Nutricionista. Jordina Casademunt. Hidrats de Carboni

09 Nov 2010 12:38 #41 per Johnny (Visitant)
Suposo que molts dels que estem per aquí, som només aficionats i que volem cuidar-nos una miqueta per poder tenir la màxima continuïtat en l’esport, sense fer-nos mal, i a més gaudir del bon menjar, entenent el bon menjar per la màxima varietat possible.

Vaja, que si fóssim atletes d’elit s’hauria de personalitzar la dieta en funció del tipus de prova i entrenaments que féssim, de l’alçada de la temporada, de si tenim a la vista una competició important a on ens juguem alguna cosa més que un puesto del 150 al 5000, ...

Per cert, Jordina, no m’ho he llegit tot però crec que encara no ha sortit.  :whistle: Acceptes la cervesa com a part de la dieta esportiva del corredor popular ? Diguem, per exemple, una Voll-Damm ( només una ) per sopar desprès d’haver fet uns 10 ó 12 Kms.

Com ho veus ? ( lo de la Voll-Dam )  :oops: Per ara només tinc aquest dubte / remordiment. ( De vegades substitueixo la Voll-Damm per un got de vi )

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Nov 2010 13:18 #42 per Xeix (Associat/da)

Per cert, Jordina, no m’ho he llegit tot però crec que encara no ha sortit.  :whistle: Acceptes la cervesa com a part de la dieta esportiva del corredor popular ? Diguem, per exemple, una Voll-Damm ( només una ) per sopar desprès d’haver fet uns 10 ó 12 Kms.

Com ho veus ? ( lo de la Voll-Dam )  :oops: Per ara només tinc aquest dubte / remordiment. ( De vegades substitueixo la Voll-Damm per un got de vi )

Ara ja sé perquè m'agrada l'ultrafons  :whistle: :666:

09 Nov 2010 13:21 #43 per Oriol_TBID (Associat/da)

Hola TriDani: contestant a la teva pregunta

Si tenim en compte que les reserves de glucogen muscular s’esgoten a exercicis superior de 80-120minuts i que augmenta progressivament l’obtenció de greixos com a font d’energia per evitar la depleció de glucògen hepàtic per poder mantenir el sucre en sang constant seria interessant prendre un gel o algun aliment ric en hidrats de carboni d’índex glucèmic alt i de fàcil digestió cada 2 hores.

La realitat és que en proves que superen les 4 hores, la ingesta de gels sol ser d'un gel cada mitja hora.

09 Nov 2010 16:43 #44 per jordineta (Visitant)
En proves superiors a 4hores recomanaria combinar gels de maltodextrines (tipus powergel) amb NADH (suplement que vaig comentar fa uns dies). 

Però aquí el que compta és l'experiència i cadascú anar provant el que li senta millor, és clar!

09 Nov 2010 17:08 #45 per TriDani (Visitant)

La realitat és que en proves que superen les 4 hores, la ingesta de gels sol ser d'un gel cada mitja hora.

M'imagino que en aquestes distancies has de portar una farmaciola a sobre. Vaig recopilant dades, l'any que ve em posaré amb tot això i he de veure quants experiments he de fer  :wink2:

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

09 Nov 2010 17:13 #46 per jordineta (Visitant)
Cervesa i entrenament..... :whistle:

És tant bona!!!!! I els corredors ens mereixem de tant en tant algun premi, o no????    :yipi:

La part bona és que conté moltes vitamines del grup B i maltodextrines que ajuden a recuperar i segons un estudi que he trobat de la Facultat de Medicina de Granada, fins i tot ajuda a evitar dolors musculars.......

De forma moderada pot incloure's en la nostra dieta!!!  :party:

09 Nov 2010 18:10 #47 per caloreta (Associat/da)
:surprised: :surprised: :surprised: :surprised: :surprised:

CERVESA/ENTRENAMENT

Mes d'un, dos i tres estaran saltant d'alegria  :mdr: :mdr:

Caloreta  :mdr:

www.ceac.cat
Pueyo Power !!
OIO Power !!

09 Nov 2010 18:45 #48 per Xeix (Associat/da)

:surprised: :surprised: :surprised: :surprised: :surprised:

CERVESA/ENTRENAMENT

Mes d'un, dos i tres estaran saltant d'alegria  :mdr: :mdr:

Caloreta  :mdr:

:no:  :no: :no:

Ho hem anat a celebrar

:he: :he: :he:

10 Nov 2010 08:45 #49 per Josep 59 (Associat/da)
Després d'aquesta gran notícia i per arrodonir el dia, ja només falta que l'amic Ratzinger ens confirmi que el consum de cervesa no és pecat.

Si de noche lloras por no ver el sol......
....las lágrimas te aguarán el Bourbon.

10 Nov 2010 11:00 #50 per perill (Associat/da)

excel•lent alternativa és prendre un suplement de NADH, un nutrient que està present de forma natural a totes les cèl•lules de l’organisme i que afavoreix una millor resistència i poder d’execució muscular. El NADH

Jordineta, on es ven això del NADH, i com es prenen (igual que els gels) ???

10 Nov 2010 12:05 #51 per jordineta (Visitant)
Hola! Jo recomano el vitanadh express de vitae que es pot trobar o bé en cases de dietètica o en algunes farmàcies (segur, la farmàcia serra mandri, de diagonal amb via augusta o la farmacia coliseum, gran via amb balmes). Són unes pastilletes que es deixen a sota la llengua i s'aboseveixen de forma sublingual. proporcionen energia de als 40 minuts de la seva ingesta. Es pot prendre abans durant i després d'una competició. Sempre prove-ho als entrenaments! Va molt bé i no té efectes estimulants!!!

10 Nov 2010 16:04 #52 per Mona (Associat/da)
FAntàstic! Gran notícia això de la cerveza!  :yipi:
Espero que el consum d'un gotet de vi al dinar o sopar tampoc no sigui nociu... i ja seria genial sentir que fins i tot pot ser beneficiós... jejejeje...  :666:
:jap:

10 Nov 2010 18:48 #53 per Josep 59 (Associat/da)

Això si, la cervesa amb moderació, una al dia......

Si de noche lloras por no ver el sol......
....las lágrimas te aguarán el Bourbon.

15 Nov 2010 00:56 #54 per Fiber (Associat/da)
Josep, que bestialitat !!!!!!!!!!!  :surprised:

Jordineta, segurament et començaré a preguntar en breu alguns temas perque crec que em falta acabar de regular una mica la meva dieta per aconseguir millors marques...

De les cuatre pagines que hi ha fins ara lo que he entés que un 70% de la dieta tindrien que ser hidrats de carboni i sobretot pasta i arros integral, fruits secs, verduretes suposo...

M.M. (42K: 3:21:17 - 21K: 1:28:54 - 10K: 40:29 - 5K: 19:52)

16 Nov 2010 11:37 #55 per jordineta (Visitant)
Hola Fiber, és correcte el que dius, més que un 70% amb un 65% anem sobrats de HC!!! i sí a base d'arròs, pasta i altres cereals, verdures, fruita i com a font de proteïna: peix, pollastre, ous, carn, llegums, fruits secs....

25 febrer 2011 12:52 #56 per Gabriel (Associat/da)
Bon dia Jordineta,

He provat el VITANADH en un  parell de sortides de, 25 i 19 Kms. i m'ha anat força be.

suposo que per acabar la marató en condicions amb només un no tindria prou.

Em podries dir quants em puc pendre durant la cursa?.

gràcies

Gabriel

Nuestra recompensa se encuentra en el esfuerzo y no en el resultado. Un esfuerzo total es una victoria completa.
Disfruta la vida, hay mucho tiempo para estar muerto.
trailwalker.intermonoxfam.org/ca/equipos...capoc--corredor-cat-

25 febrer 2011 13:53 #57 per jordineta (Visitant)
Hola Gabriel! El dia de la marató es recomana prendre un vitanadh express 45 minuts abans de la carrera, un altre a les 2 hores i un altre un cop finalitzada per ajudar a recuperar musculatura i eliminar l'excés de radicals lliures!!!

10 Nov 2012 18:49 #58 per MindTwist (Associat/da)
Algu em pot confirmar si la informacio del primer post, 2 anys despres, segueix sent incorrecte?

I si es aixi, caloreta, no podrias arreglar-ho?

10 Nov 2012 19:07 - 10 Nov 2012 19:09 #59 per pcr35 (Visitant)
MindTwist, està corregit a la pàgina 2  :yes:

el que passa és que els que llegeixen el fil per primer cop i comencen per la pg.1 veuen l'error

no costa tant arreglar l'error modificant el missatge: només cap anar a la segona icona de la dreta i entrar, es modifica i ja està, ens estalviem tots plegats comentaris futurs sobre l'error

és extrany que no ho hagin arreglat encara  :neutral:

OBJECTIUS FUTURS... 48h? 6dies?

ultraparis.blogspot.com

1km 2:41 / 1Milla 4:32 / 5km 15:55 / 10km 32:25 / Mitja 1:11:49 / Marató 2:29:48 / 100km 7h14:33 / 24h 246.555km

12 Nov 2012 00:46 #60 per MindTwist (Associat/da)

el que passa és que els que llegeixen el fil per primer cop i comencen per la pg.1 veuen l'error

no costa tant arreglar l'error modificant el missatge: només cap anar a la segona icona de la dreta i entrar, es modifica i ja està, ens estalviem tots plegats comentaris futurs sobre l'error

A això em referia... que no entenc que 2 anys dp, encara no hagin canviat la info que hi ha a la primera plana.
:aww: