Nutricionista. Jordina Casademunt. Dubtes dietètics

Nutricionista. Jordina Casademunt. Dubtes dietètics

04 Nov 2010 13:53 #21 per Nurita (Visitant)
:oh: Daniel tens mes mala llet que jo!  :mdr:

Segons tu que puc menjar abans de sortir a còrrer amb un marge de 30'? es en serio la pregunta eh, sense mala llet que ja et tinc por  :oops:

La forma más cobarde de matar a un animal es abandonarle.

No compres, ADOPTA!

www.protectoraconejos.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 14:05 - 04 Nov 2010 14:09 #22 per DANIEL.F.F (Visitant)
Daniel FF: Et torno a esborrar el misstge. No segueixis per aquest camí, gràcies.

Dani (Moderador)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 14:10 - 04 Nov 2010 14:13 #23 per Barceruel (Associat/da)

No crec que hagi faltat al respecte a ningú només estic dient una veritat


A mi m'ha donat temps de llegir-lo.
Estic d'acord amb els teus plantejaments quasi al 100%, pero en les formes... t'has passat "3 pueblos"  :yes:

Per cert, m'agrada el teu canvi d'avatar.  :P (encara que el nou no l'entenc)

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 14:11 #24 per Cabrix (Visitant)
Bueno, jo he arribat a temps a llegir lo del Daniel FF i no a temps a llegir l’article de la discòrdia...  :he:

Estaria bé que es pogués explicar el concepte de l’IG (índex glucèmic) o tornar a penjar l’article, ja que és molt interessant. Si no tinc mal entés, els aliments amb IG baixos son més recomanables pels esportistes, ja que no produeixen tants pics d’insulina i predisposen menys a l’emmagatzematge en forma de greixos... 

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 14:13 #25 per Cabrix (Visitant)
Vale, ho acabo de veure...  :oops:

Crec que estàn intercambiats els aliments amb alt i baix IG. A mi tampoc em quadra amb el que he llegit i m’han explicat...

Potser caldria contrastar-ho... 

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 15:15 #26 per stone_apo (Visitant)

Per cert, m'agrada el teu canvi d'avatar.  :P (encara que el nou no l'entenc)

que tenies abans Daniel ??  :666: :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 15:20 - 04 Nov 2010 19:55 #27 per XaviPapell (Associat/da)
Jordina ja ens coneixem  ;), com he dit en un post, soc un extraterrestre, t'exposo quina es la meva dieta actual.

Esmorzar (08:00/08:30 mati): (08:00) un got d'aigua, (08:30) iogurt desnatat o 100ml llet semi amb cafè descafeïnat amb una cullerada tipus cafè de sucre, això cada mati

Mig Mati (11:00): Pa alemany amb dues rodanxes de tomàquet amb pavo, formatge tendre semi o mitja llauna de tonyina sense oli.

Dinar (13:30/14:00):
Dilluns : amanida, 100grs. d'arròs amb xampinyons, un tall petit de melo
Dimarts : escalivada, 100grs de llenties (cuites i sense xoricillu), un tall petit de síndria.
Dimecres : verdura amb una patata bullida, 120 grs de pit de pollastre/pavo a la planxa, un tall petit de melo
Dijous : amanida, llenguado a la planxa, préssec petit
Divendres : Escalivada, 80 grs de pasta integral amb salsa de tomàquet , una poma acida
Dissabte : Bledes amb una patata bullida, Corder a la planxa (li trec la grassa abans de fer-lo) amb tomàquet al forn, un tall petit de síndria
Diumenge : amanida, 180grs cuits de paella de verdura, un kiwi

Mitja tarda /17:00/17:30): Pa alemany amb dues rodanxes de tomàquet amb pavo, formatge tendre semi o mitja llauna de tonyina sense oli.

Sopar (20:30/21:00) :
Dillnus : Gazpaxo, 150 grs. de lluç a la planxa amb quatre espàrrecs, pera mitjana
Dimarts : Sopa de verdures, 120 grs de llom a la planxa (li trec la grassa abans de fer-lo), iogurt desnatat
Dimecres : Amanida i truita de xampinyons o alls tendres, nectarina mitjana
Dijous (dia guarru) : pa d'hamburguesa, hamburguesa de vedella de 200grs, rodanxes de ceba crua, rodanxes de tomàquet i enciam i una cocacola de llauna, iogurt desnatat
Divendres : escalivada , truita de alls tendres, poma acida
Dissabte : puré de carbassó, 150grs de sèpia a la planxa amb setas, tall petit de sindria
Diumenge : amanida, 120 de pavo a la planxa, pera mitjana

Abans d'anar a dormir (00:00) : un iogurt desnatat o 100ml de llet semi

Per dinar i sopar menys el dijous per beure aigua, durant el dia al voltant de 1,5 litres d'aigua, casi no poso sal al menjar i a les amanides poso brotes d'alfals i aquestes son normalment de enciam/cogombre/escarxofa crua/, els iogurts sense sucre.
He reduït els hidrats de carboni i la fruita a una tercera part, que no més prenc una beguda (cocacola el dia guarru) a la setmana i tb tinc que dir que fa sis setmanes que no puc fer esport, tot ho faig estrictament com t'ho he explicat, no em passo gens ni mica, passo una gana insuportable que no em deixa dormir
Em van trobar l'index glucèmia una mica alt però vols saber quan m'he aprimat en 6 setmanes 500 grs +/-, l'únic que si puc estar segur de que la sucre m'ha baixat
Algo que objetar ?? alguna recomanació ??
Salut per tothom
XP

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 15:22 #28 per sandmannn (Associat/da)

Ojo amb els plàtans madurs abans d'entrenar o competir, que us pot sortir el tir per la culata....i sinò que li diguin al nyef !!!


stone_apo però sobretot compte per on te'l fiques  :whistle:

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 15:23 #29 per stone_apo (Visitant)

Ojo amb els plàtans madurs abans d'entrenar o competir, que us pot sortir el tir per la culata....i sinò que li diguin al nyef !!!


stone_apo però sobretot compte per on te'l fiques  :whistle:

jojojo....de la meva frase nomès t'has quedat amb la paraula "culata" oi ??  :666: :666: :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 15:48 - 04 Nov 2010 15:51 #30 per perekms (Visitant)
Jo si entenc el nou avatar,es sent castigat.Pero no reconeix la seva mala educacio,cosa que el fa perdre la raó (si es que la tenia).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 15:52 #31 per cat (Visitant)

Hola,

jo prenc Ferro amb ácid fólic, es correcta la barreja ?


I tarta al whisky remullada...... :666:

és una pregunta,remullada amb que ?? sucs de llenties.... :money:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 16:11 #32 per Josep 59 (Associat/da)

Hola,

jo prenc Ferro amb ácid fólic, es correcta la barreja ?


I tarta al whisky remullada...... :666:

és una pregunta,remullada amb que ?? sucs de llenties.... :money:


Sucs de llenties ? ? ?  :no:

Amb una beguda alcohòlica obtinguda per la destil·lació d'un most fermentat de cereals com ordi, blat, sègol i blat de moro, i posteriorment envellida en barrils de fusta, tradicionalment de roure blanc.  ;)

Si de noche lloras por no ver el sol......
....las lágrimas te aguarán el Bourbon.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 17:29 #33 per jordineta (Visitant)
Teniu raó, en el document que he escrit hi ha un GRAN ERROR en la llista dels aliments amb IG alt, mitjà o baix. En breu penjarem el correcte. Sento el malentès!

Aquí teniu una explicació de l’IG

L’índex glucèmic (IG) és una classificació d’aliments basada en la resposta postprandial de la glucosa sanguina comparant amb un aliment de referència (donant valor 100 a la glucosa). Quan una persona menja glucosa es produeix un augment ràpid de la glucosa en sang. Això és degut a que la glucosa no precisa digestió.

L´IG mesura l’increment de la glucosa en sang desprès de menjar un aliment,

A partir d’aquí els aliments es classifiquen en alt índex glucèmic, moderat índex glucèmic i baix índex glucèmic.

Alt índex glucèmic: maltosa, glucosa, pastanagues bullides, puré de patates instantani, cereals tipus cornflakes, patates bullides

Baix índex glucèmic: crispetes, mel, cereals tipus specialK, blat de moro, pa integral, pèsols, moniatos, arròs integral, plàtan, raïm, pa de sègol integral, pasta integral, taronges, tomàquets, pomes, cigrons, llet sencera, desnatada, iogurt....


Moderat índex glucèmic:barretes de cereals, cereals tipus musli, panses, remolatxa, galetes integrals, sucs de fruita



Punts a tenir en compte:

1- l’índex glucèmic d’un aliment és un valor orientatiu.  Per exemple, un aliment classificat amb índex glucèmic alt pot variar el seu índex glucèmic si el mengem conjuntament amb aliments que retarden el buidat gàstric; per exemple: greixos, fibra i proteïnes.

2- Les llistes que trobem sobre IG són orientatives perquè l’IG glucèmic d’un aliment no és fixe. Per exemple, podem trobar un tipus de patata amb un IG diferent a un altre, i també varia en funció de com cuinem aquella patata.

En general els aliments rics en fibra produeixen un augment progressiu del sucre en sang

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 17:31 #34 per jordineta (Visitant)
Hola xeix, em miro amb calma el que em comentes i et dic alguna cosa! Fins aviat!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 18:55 #35 per Nurita (Visitant)
Jordineta m'he comprat farinetes de cereals  :mdr: i llet d'avena. Es bona barreja?

La forma más cobarde de matar a un animal es abandonarle.

No compres, ADOPTA!

www.protectoraconejos.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 20:50 #36 per caloreta (Visitant)
Quin dia  :oh: :oops: :oh:

Fins ara no he arribat a casa i no he pogut sentar-me tranquilament davant la pantalla i llegir tot el fil  :oops:

Laboralment un dia estressant ja que he de deixar enllestides unes coses per començar el meu mes de VACANCES  :P i la bb rebent missatges sense parar !!!  :surprised:

El fil de la nutricionista  :surprised: :surprised: :surprised: :surprised:

O mare meva !!! Jo sense connexió a internet i correcats apunt de cremar  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Quasi surto de l'hospital fent series buscant una connexió a internet !!!  :'(

Sort que ja està resolt i que era un simple problema de transcripció de la informació  :yipi:

Jordineta !! Apa com em començat  :frown:

Sort que ja ha quedat tot aclarit !!!

Gràcies a tots i sobretot a la Jordineta !!!

Després del dia que he tingut avui de postres em mereixo un encenall de xocolata ( que tinc a la part esquerra de l'armari amagadet perquè el dragan no el faci desapareixer ) una galeta que m'ha regalat una amiga de Carcassone i un pessic de xocolata negra amb trossets de taronja. Jo crec que això em compensarà tot el dia ....
M'aportarà molts beneficis  :mdr:

Bona nit a tots,

Caloreta

www.ceac.cat
Pueyo Power !!
OIO Power !!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2010 23:00 #37 per Nurita (Visitant)
CALORETA de part de la JORDINETA et dic que tot aquest arsenal de xocolata no es bó si es menja en soledat, l'has de compartir. Vinga, comparteix tota aquesta xocolata  :whip:

La forma más cobarde de matar a un animal es abandonarle.

No compres, ADOPTA!

www.protectoraconejos.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 08:05 #38 per jordineta (Visitant)
Caloreta! Té raó la Nurita! A veure si compartim aquests moments de glòria!  :party:

Perekm! Responent a la teva pregunta sobre els gels. En el cas de marató recomano prendre'ls cap al km 20-25  per evitar el famós "mur" en el que també hi té molt a veure el buidat de les reserves energètiques (de glucògen muscular i hepàtic) i en el km 30-35km. Sempre recomano provar-ho durant els entrenaments, mai durant les competicions!! Pel que fa als gels millor escollir els que tenen maltodextrines. N'hi ha barrejat amb aminoàcids ramificats que ajuden a retardar la fatiga, amb cafeïna i guaranà....
Recordo!!! que són recomanacions generals perquè per fer una recomanació individual hauria de conèixer quina alimentació ha seguit al llarg de l'entrenament, si li ha ajudat a fer una bona recàrrega de glucògen hepàtic i muscular, el grau d'entrenament de la persona, fins i tot l'estrés a què està sotmès pot influir en l'exit o el fracàs d'una competició!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 08:21 #39 per jordineta (Visitant)
Hola XaviPapell! M’he llegit el que fas. Primer de tot dir-te que no està mal la dieta però aquí potser hem de donar una empemta amb l’ajuda de suplementació i fitoteràpia.
Primer de tot, sempre abans de començar a fer una dieta perquè tingui resultats bons necessitem fer una depuració per ajudar a eliminar l’acumulació de toxines. Per fer-ho podem recórrer a plantes medicinals que netegen el fetge i ajuden a eliminar líquid com per exemple: bold, rave negre, dent de lleó... Prendre aquest preparat de plantes durant 20 dies abans d’esmorzar, dinar i sopar ajudarà a mobilitzar les toxines i a eliminar-les.

Per altra part durant aquest 20 dies la dieta hauria de ser molt neta, és a dir, amb poca proteïna animal (només peix, ous i pollastre o gall d’indi). Un exemple seria:

Esmorzars
Peça fruita + iogurt amb cereals

Mig matí
Entrepà amb tonyina o paté vegetal o formatge baix en greix

Berenar: una peça de fruita o 1 iogurt

Dinars:
3 dies a la setmana: pasta o arròs integral + llegum i amanida
4 dies a la setmana: amanida o verdura + pollastre, gall d’indi o peix

Sopars
Verdura bullida o al vapor (sense patata) + peix o ou

Quantitats normals!!!

Altres recomanacions:
La fruita deixar-la per fora dels àpats i per l’esmorzar

Passat aquests 20 dies podries començar a prendre espirulina (suplement ric en proteïna, clorofil.la que ajuda a netejar l’organisme, vitamines, minerals...) I si tornes a córrer la L-carnitina combinada amb la CoenzimaQ10 et pot ajudar a cremar greix!

Qualsevol dubte m’ho comentes!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2010 09:19 #40 per squash (Associat/da)

Després del dia que he tingut avui de postres em mereixo un encenall de xocolata ( que tinc a la part esquerra de l'armari amagadet perquè el dragan no el faci desapareixer ) una galeta que m'ha regalat una amiga de Carcassone i un pessic de xocolata negra amb trossets de taronja. Jo crec que això em compensarà tot el dia ....
M'aportarà molts beneficis  :mdr:


No hi ha res més trist qui justificar una debilitat  :mdr:

Els encenalls i la galeta que se les cruspeixi en draganque s'ho mereix en escreix.

Aquests encenalls són demoníacs i haurien d'estar prohibits !!!




Fins ara.

Jordi



Please Entra or Crear compte to join the conversation.