Quins ous...

Quins ous...

28 Mai 2011 19:26 #1 per crica (Visitant)
Sabeu com s’obtnen els ous que comprem?  La nostra elecció pot acabar amb el patiment d’animals engabiats i fer que la nostra alimentació millori substancialment.

Segons les normes europees, els ous han de dur clarament indicat com es crien les gallines que els ponen. Cal mirar el codi que indica cada ou, de manera que el primer dígit diu el mètode de cria:
• Si comença per 0 són ous de gallines criades al terra a l’aire lliure i que s’han alimentat únicament amb menjar de conreu ecològic.
• Si comença per 1 són ous de gallines criades al terra a l’aire lliure i que s’han alimentat amb menjar convencional.
• Si comença per 2 són ous de gallines criades a terra dins de granges sense possibilitat de sortir a l’exterior.
• Si comença per 3 són ous de gallines criades a l’interior d’una gàbia en bateria, on tenen un espai menor que un foli per animal, i sense possibilitat de comportaments naturals com caminar o estendre les ales.

Les gàbies impedeixen que els animals puguin dur a terme els seus comportaments naturals, com són caminar, estendre les ales, esgarrapar el terra i picotejar, prendre banys de pols, fer nius i posar-se en pals horitzontals. A més el terra que trepitgen és una xarxa metàl.lica per a que les seves caques caiguin al terra i puguin ser netejades amb més facilitat. Aquesta xarxa els fa ferides a les potes, que fan que pateixin un estrès molt elevat portant a que entre elles s’agredeixin, ja que acostuma a haver 4 animals per gàbia.
Aquí teniu una gravació d’aquestes granges:


Jo ja fa molts anys que sols compro ous amb codi 0 o 1. Els de codi 1 costen entre 1’29 i 1’50 euros la mitja dotzena. Òbviament són més cars que els de codi 3, però crec que val la pena pagar una mica més. Els arguments són dos i molt importants:
1. No contribueixo al patiment de les gallines.
2. Les gallines en gàbies estan molt estressades i aquest neguit el transmeten als ous que ponen, essent d’una qualitat infinitament inferior als de codi 0 o 1.

A partir d’aquí que cada persona obtingui les seves conclusions.

Salutacions.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2011 20:21 #2 per Jorfer (Associat/da)
Nosaltres també intentem comprar de les categories 0 i 1 doncs no n'hi ha color ni sabor  :yes: :yes:  :wink2: :wink2:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2011 20:26 #3 per carlesg (Visitant)
Es troben arreu ?
Mercats, etc...

Marató:   4 : 06 : 32   -   Barcelona   -   1986
Mitja:   1 : 29 : 43   -   Igualada   -   1984
10 Km:   0 : 50 : 15   -   Foc   -   2007

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mai 2011 23:42 #4 per (Visitant)
A mi me´ls dona el meu cunyat de les gallines que té al corral i, res a veure. Sabeu quan dura un ou d´aquest tipus de gallina a temperatura de carrer i en un lloc ombrivol: un mes.

Jo per tant imagino que mengo del 0. Aquests ous tenen un color que no tenen res a veure amb el que es veu en ous comprats a la botiga.

No hi ha res com viure a pagès.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2011 18:29 #5 per Jorfer (Associat/da)
Avui a la cursa del Prat ens han regalat una dotzena d'ous a algunes persones afortunades que ens han tocat via sorteig i són de categoria A de gallines pata blava de la zona, que deu ser l'equivalent a la pata negre a nivell d'aviram... :wink2: :wink2: (bomes a part, crec que és la denominació d'origen de l'aviram del Delta del Llobregat)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mai 2011 19:01 #6 per solteron (Associat/da)
A mi m'han tocat els ous a la curse del Prat també   :rofl:  :rofl:  :rofl:  i no tenen numero impres  :neutral: ... em faré un parell de truites de patates !!

Gràcies per l'informació crica  :great: a partir d'ara em fixaré en els ous que compro  :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mai 2011 20:49 #7 per canferreir (Visitant)
Doncs jo els compro al Mercat de la Boqueria a 2,50€, una caixa de 30 ous, però tots comencen pel codi 3.

Òbviament, és una botiga de confiança on vénen tota mena d'ous, d'anec, guatlla, frescos....

Home, des que compro els ous a aquella botiga -fa uns quatre o cinc anys- de la Boqueria, no els hi trobo res malament. Ténen bon gust.

També he de dir quan vaig al poble, els meus avis materns viuen a una casa aldeana i ells aprofiten per vendre productes artesans, fins i tot tenen gallines lliures. Posen els ous a uns nius que ténen elles a prop de la casa de palla, sense gàbia, i a l'aire lliure. Això si, el sabor d'aquells ous, res comparable.


1000m:4'22".20-Olimpic per 1 dia BCN 2007
Milla:7'33-Montcada i Reixac 2011
10k:56'09"-Clot-Camp de l'Arpa-Verneda 2006
1/2 Marato:2h05'54"-Ripoll 2006
Marató:5h24'57"-Barcelona 2016
6h:37,21k (88laps)-Can Dragó 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mai 2011 23:15 #8 per crica (Visitant)

Es troben arreu ?
Mercats, etc...


Els de codi 0 els trobaràs a qualsevol botiga de productes biològics, i als supermercats que tenen aquest tipus de producte. Em consta que el Bonpreu en té.
Els de codi 1 els trobes a tots els supermercats: BonPreu, Condis, Caprabo, Carrefour, etz. També a les botigues d'alimentació com mercats i similars. Al Bonpreu costa 1'36 euros la mitja dotzena.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.