Proves d'esforç, ecocardiografies i altres...

Proves d'esforç, ecocardiografies i altres...

06 Oct 2015 23:44 #1 per Kurt (Associat/da)
Bona nit  :smile:,

  Avui he anat a fer-me una prova d'esforç, feia ja masses anys que no em feia cap, i ha sortit tot be, però ha sigut una experiència molt diferent a la última, i m'han sortit uns dubtes que pasaré a exposar.

  El cas es que arribo a la clínica i ja d'entrada el doctor em comença a parlar de que fer-se proves d'esforç està bé, però lo que en realitat mola pels diagnòstics són els ecocardiogrames. Li comento que ja em vaig fer un fa molts anys (tenia un buf) i que en tots els anys que porto corrent és el primer cop que algú em nombra les ecos, ni tan sols els doctors que anteriorment m'han fet proves d'esforç.

  M'enxufen els electròdes i tota la mandanga (i com soc pelut m'han tingut que depilar a correcuita i m'han deixat unes clapes horroroses al pit  :'(, cosa que anteriorment no havia calgut) i començo la prova. Al cap de pocs minuts em diu que ja n'hi ha prou pel diagnòstic. Jo encara tinc corda per rato, no he començat casi ni a suar i per descomptat estic lluny del meu esforç màxim. Em deixa estar una estona més però em fa parar abans de que em cansi. En les proves anteriors m'havian donat canya fins que vaig tenir que dir prou. En l'informe final veig que he estat 7 minuts sobre la cinta, i calculo que als 5 m'ha dit que si volia ja podia parar.

  Maravella de les maravelles em diu que necessitaria fer-me una eco per acabar de mirar un "bloqueo de la rama derecha". Dura un moment però és més car que la prova d'esforç  :aww:. Com que he tingut un buf i ja havia visitat cardiòlegs abans de fer esport i proves d'esforç, i fa molt que no m'ho miro, li dic que vale. Vaig per lliure, no paga cap mutua, i m'he deixat una petita fortuna.

  Finalment la eco surt tot perfecte, tinc una lleugera asincronia del SIV, però el diagnòstic es que em puc continuar fotent canya com si no hagués un demà  :love:

  Vale, tallo el rotllo. Els meus dubtes:

  1. És normal que la prova sigui tan curta? Les que havia fet fins ara eren més llargues... Es perque la vaig escollir sense gasos i amb 5 minuts ja en tenen prou pel diagnòstic? Es perque tenen pressa per acabar? No se... poc esforç aquest cop.

  2. M'han venut la moto amb la eco o realment a més de proves d'esforç cal fer-ne? Lo que m'ha deixat ratllat es que només entrar ja m'ha parlat de la eco, així, sin venir a cuento (només li ha faltat dir, "la tengo de oferta", de fet m'ha fet descompte si la feia al moment)... i m'ha acabat fent una. Probablement en el meu cas en concret si que estava justificat, però no se, m'ha quedat la sensació aquella de que em volien vendre la moto... que opineu els que hi enteneu?

  En fi... lo important es que res m'impedeix continuar corrent...  :yes:

  Salut!
  Kurt.-

Beyond repair.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Oct 2015 11:13 #2 per cachirulo (Associat/da)
Hay cosas que en un electrocardiograma pueden pasar desapercibidas y yo si que recominedo hacer un ecocardio para ver que el grosor del ventriculo es el correcto y que no hay ningun problema valvular relevante.
La prueba de esfuerzo si que considero que debe ser deportiva para intentar llegar al maximo de pulsaciones y no cardiologica basica  en la que si llegas al 80-85% ya lo dan por bueno.
Por curiosidad donde la hiciste? Cuanto te costo?
Asi se puede saber distintos sitios. Tanto para ir como para no ir. :great:

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Oct 2015 01:46 #3 per Kurt (Associat/da)
Buenas noches,

  Creo que es un sitio bien conocido, Creu Blanca, pero supongo que deben tener varios doctores (no diré el nombre del que me atendió), y cada uno con sus criterios. Me acabo saliendo por 200 euros, prueba de esfuerzo básica 85 EUR(correr en la cinta con electrodos, ni espirometrías, ni gases, ni examen de ningún tipo, sólo cinta y presión arterial), y eco por 130... El total es 215, pero me hicieron 15 euros de rebaja en plan 'pack'.

  Lo que no me queda claro es cada cuanto hay que hacer la eco y la prueba de esfuerzo. El doctor me dijo que cada uno o dos años, pero a mi me parece un poco excesivo gastarse 200 euracos al año en pruebas médicas para corredores populares cómo yo que vamos a ritmos y kilometrajes muy, pero que muy moderados comparados con los pros y lo espaciaré algo más.

  Supongo que me acabaré haciendo de una mutua para estas cosas... porque así se me ha quedado un poco la sensación de estar siendo "ordeñado"... igual es simplemente que no estoy acostumbrado a la sanidad privada... en fin, se ha hecho tarde... hora de dormir, y mañana temprano una carrerita matutina  :wink2:

  Salud!
  Kurt.-

Beyond repair.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Oct 2015 18:17 #4 per cachirulo (Associat/da)
Yo fui alli,la hace un tal Dr Montenegro. Lo unico que para nosotros no hace falta que sea muy especifica(gases) si solo te quieres quedar tranquilo. Cuando la hice hace un par de años la cogi con analisis de gases y VO2max pero la ultima ya fue normal.
El  precio de la eco me parece caro.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Oct 2015 18:50 #5 per (Visitant)

A mi me han recomendado ir aquí, aún no he ido. Tampoco sé a cuanto sale.... :whistle:

imesport.com/ca/serveis.html

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Oct 2015 22:39 #6 per JJ_SBD (Associat/da)
Jo fa un any vaig fer electro i ecocardigrama a la vegada.
M'ho va fer un cardioleg no metge esportiu,buscant cardiopaties congènites i va ser una prova no orientada a maximitzar el rendiment esportiu.em va trobar un bloqueo haz de feix,pero em va dir que es força frequent i podia continuar corrent i que fes ecos amb certa periodicitat.










Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Oct 2015 21:57 #7 per Ancar (Visitant)
Hola Kurt, te "relato" mi caso por si te puede servir de referencia o ayuda, ya que es bastante similar al tuyo:

Cada 3-4 años yo también me realizo una prueba de esfuerzo. El año pasado, en febrero cuando preparaba la Marató de Barcelona fui a hacerme una, concretamente en Medisport, en Malgrat. Después de varias mediciones, y al hacerme el primer electrocardiograma en reposo, antes de comenzar el esfuerzo, me comentan que tengo "un bloqueo de rama izquierda", y que en este caso los valores que va a dar la prueba no sirven para nada. Me aconsejan que deje de correr hasta que me haga un ecocardiograma que me confirme que no es nada grave, e incluso me sugieren que vaya a Creu Blanca. Evidentemente no había ningún interés económico, ya que incluso solo me cobraron una pequeña parte de la tarifa, al no haber realizado toda la prueba.

Yo soy autónomo y tampoco tengo ninguna Mutua, fui a la Seguridad Social y me dieron hora para conocer a mi Cardiólogo para 4 meses. Como quería seguir con la preparación de la Maratón, me hice la eco en un centro privado (Clínica Sant Jordi), donde gracias a un amigo "solo" me cobraron la eco con descuento, y el diagnostico fue gratuito. ¡200 euros!, ¡menos mal que al menos me dijeron que estaba bien y que podía seguir corriendo maratones!.

Al hacerme este año una nueva revisión con el cardiólogo de la S.S., me confirma con el electro que sigo con el bloqueo de rama izquierda y me ratifica que hacerme una nueva prueba de esfuerzo solo con electro no va a servir de nada. Ante mi insistencia para poder seguir entrenando con tranquilidad, me deriva para que me hagan un SPECT en la Tecnon. Increíblemente me lo hacen a los 15 días, no sé si porque era agosto. Me han vuelto a confirmar que todo marcha bien, pero que siga controlándolo y ya me han dado hora para que me hagan un nuevo eco en Septiembre del año que viene, antes de la nueva visita de control.

Parece ser que pruebas de esfuerzo no las cubre la Seguridad Social, pero si los SPECT y ecocardiogramas si son necesarios, pero sin prisas.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2015 02:26 #8 per Kurt (Associat/da)
Bona nit,

  Merci per les aportacions. Veig que no soc el únic amb això (mal de mucho consuelo de tontos, ja ho se) però m'agrada que podem continuar corrent.

  Doncs res... m'hauré de fer a la idea de fer-me proves d'esforç (aixo ja ho feia) i ara també ecos amb una certa periodicitat.

  Mmm... Ancar, una pregunta... si lo he entendido bien, cuando me haga la próxima prueba de esfuerzo (ponle de aquí a 2 años al menos), supongo que me volverá a salir el bloqueo (creo que estas cosas no se van así cómo así, si es que se van...), y entonces con el electro podré ir a la seguridad social y pedir una eco? Si me hacen esperar me dará igual. De hecho, cuando me encontraron un soplo, hace muchos años, antes de correr, ya me hicieron una eco por la SS.

  Salut!
  Kurt.-

Beyond repair.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Oct 2015 21:34 #9 per Ancar (Visitant)
Kurt, yo entiendo que nosotros NO tenemos que hacernos la prueba de esfuerzo con electrocardiograma, ya que al tener el bloqueo los resultados que se obtienen no nos sirven para nada.

Yo te diría que, con tiempo y sin prisas, vayas a tu médico de cabecera, le expliques lo del bloqueo y que te derive a tu cardiólogo. Normalmente en la visita te hará un electro, y si persiste el bloqueo, supongo que lo aconsejable seria que te programen el ecocardiograma para poder hacer un control y un seguimiento.

Yo en mi caso, al insistirle que seguía con intención de seguir haciendo maratones, me programó el SPECT, que viene a ser la prueba de esfuerzo donde obtener resultados para los que tenemos el bloqueo de rama izquierda.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Oct 2015 21:45 #10 per cachirulo (Associat/da)
Kurt es distinto tu bloqueo de rama derecha que el de rama izda.
El derecho es frecuente en población normal y raramente se asocia a problemas severos.
El izdo es justo al revés,lo mas normal es que se asocie a cardiopatía isquemica y encima la morfología que provoca en el electrocardiograma no permite discernir si en ese momento se producen lesiones isquemicas( la isquemia provoca una alteración que ya sale en ese bloqueo). Por eso hacen el spect que en dicha prueba ven si una zona del corazón queda más fría porque no llega bien el flujo de sangre por las coronarias.
No se si aclaro o provoco mas dudas pero es que sin dibujicos no soy nadie. :he:

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Nov 2015 10:41 #11 per gnoki (Visitant)
Hola,
Estic mirant això de proves al cor i he llegit que a part de l'electrocardiograma (que ja vaig fer-me) es recomanable fer la ecocardiograma. He buscat al google i em surt aquesta opció, per exemple:

www.smartsalus.com/barcelona/ecografia-c...oppler-barcelona-211

Es diu doppler i val 97 euros. Seria això?¿

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Nov 2015 21:01 #12 per (Visitant)


A mi me han recomendado ir aquí, aún no he ido. Tampoco sé a cuanto sale.... :whistle:

imesport.com/ca/serveis.html


160-200-240€ Teknon

L'única que m'he fet la vaig fer fa uns anys aquí... (prova d'esforç amb avaluació de gasos, 100€ amb oferta)
www.cardiologiadexeus.es/pruebas/prueba-de-esfuerzo-graduada/9

i per córrer a Itàlia, com en altres llocs, vaig fer un certificat mèdic al costat del col·legi oficial de metges, Passeig de la Bonanova 47, per 30€

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Des 2015 18:02 - 17 Des 2015 10:33 #13 per Koose (Associat/da)
Hola companys

Per fer la inscripció a la UTBCN es imprescindible haver fet una prova d’esforç. Adjunto l’explicació que han penjat a la web sobre per què demanen la prova d’esforç. M’ha agradat perquè aporta moltes dades que desconeixia:

Per què és convenient realitzar un estudi cardiològic a corredors de llarga distància?

L´afany per mantenir una bona condició física i l´esperit de superació personal ha fet que la participació en curses de llarga distància s´hagi duplicat en el transcurs dels darrers 10 anys. Aquest augment ha anat acompanyat d´un increment en el nombre d´episodis d´aturada cardiaca succeïts durant o després de l´esdeveniment.

Els esportites que participen en curses de resistència i llarga distància generalment formen part d´una població de major edat que la resta d´atletes professionals. Això confereix a aquests esportistes una major prevalença de factors de risc cardiovascular i ateroesclerosi (dipòsits de colesterol) de les arteries coronàries, malaltia aquesta darrera que s´inicia a partir dels 30-35 anys de manera subclínica, és a dir, assimptomàtica. A banda, s´estima que la prevalença d´anomalies cardiaques amb potencial per a produir una aturada cardiaca assoleix el 3 per 1000 de la població d´esportistes assimptomàtics. Aquesta estadística va en consonància amb el fet que fins a un 86% de corredors d´una marató presenten una elevació en els nivells de marcadors de lessió miocàrdica després de la cursa.

Com és sabut, la realització regular d´exercici proporciona un millor estat de salut cardiovascular i també general. Tot i això la realització d´esforços vigorosos s´ha associat a l´augment transitori en el risc de mort sobtada cardiaca. Quan ho comparem amb la població general aquest risc es quasi tres vegades més important en atletes de menys de 35 anys, degut bàsicament a la presència de miocardiopatia hipertròfica assimptomàtica, i quasi 12 vegades més freqüent en atletes de més de 35 anys, bàsicament com a conseqüència de la presència de cardiopatia isquèmica subclínica.

És important el fet que més de la meitat dels afectats per un episodi de mort sobatada cardiaca sónn corredors experimentats, que ja han completat almenys un marató amb anterioritat. Un meta-anàlisi recent, que va englobar nombrosos maratons i mitges-maratons celebrats entre els anys 2000 i 2010, va identificar 59 episodis d´aturada cardiaca (en 1 de cada 100.000 participants en una marató i en 1 de cada 350.000 participants en una mitja-marató, i per tant en relació amb la distància recorreguda). La majoria d´afectats van ser homes, i l´edat promig va ser de 42 anys. Un cop més les dues causes més freqüents van ser la miocardiopatia hipertròfica i la cardiopatia isquèmica. Aquesta tassa d´events no és elevada, però cal tenir en compte que les conseqüències psicosocials causades per la mort inesperada d´un esportista jove i sa poden ser catastròfiques, sobretot quan són evitables en la major part dels casos. D´altra banda la tassa d´events és més elevada en participants de triatló, i molt més elevada en corredors de mitjana edat que no formen part de l´elit d´aquest esport, tot i estar assimptomàtics.

Tot i que a dia d´avui les guies oficials de pràctica mèdica només recomanen la realització d´un reconeixement mèdic i un electrocardiograma per al despistatge de cardiopaties en esportistes, aquesta és una qüestió de cost-efectivitat. Afortunadament cada cop és més elevat el nombre de federacions esportives que, deixant de banda la qüestió econòmica, requereixen la realització d´un examen més acurat. Això se sustenta tant en la perceció subjectiva de la majoria de professionals mèdics dedicats a la pràctica esportiva, com en la realitat objectiva de diversos estudis, que suggereixen que la realització d´una prova d´esforç, associada o no a una ecocardiografia, podria evitar la gran majoría de les aturades cardiaques succeides durant competicions esportives. La prova d´esforç serveix per a valorar la indemnitat del reg sanguini del cor i descartar la major part d´arítmies, mentre que l´ecocardiografia ens permet visualitzar les possibles alteracions estructurals del cor, com ara la hipertròfia, la dilatació de cavitats o les alteracions del funcionament de les vàlvules cardiaques.

Al final és un exercici de conscienciació individual i col•lectiva, ja que no hi ha gaires dubtes en quant a que la realització d´un examen cardiovascular complert permetria limitar fins al nivell d´anècdota els events cardiovasculars succeits durant la pràctica de competicions esportives. La qüestió és: estaries disposat a fer-te una revisió cardiovascular complerta enlloc de comprar-te l´enèssim parell de bambes per al teu armari? Jo sí.

Dr. Ermengol Vallès
Cardiòleg de Podobio

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Des 2015 19:00 #14 per Toni VLC (Associat/da)
Koose, moltes gràcies, és molt interessant l'article.
Jo em vaig fer una prova d'esforç en 2010 i altra en 2011, els dos primers anys que vaig començar a córrer. I ara estava pensant en tornar-me'n a fer altra, però desconec si passats tan sols 4-5 anys es pot trobar alguna cosa diferent.

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Des 2015 19:20 #15 per curat (Associat/da)

Koose, moltes gràcies, és molt interessant l'article.
Jo em vaig fer una prova d'esforç en 2010 i altra en 2011, els dos primers anys que vaig començar a córrer. I ara estava pensant en tornar-me'n a fer altra, però desconec si passats tan sols 4-5 anys es pot trobar alguna cosa diferent.


Crec que recomanen fer-ne una a l'any Toni VLC

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Des 2015 16:38 #16 per Sarcel (Associat/da)
Ahora mismo hacen promociones muy interesantes en CIPSA:

40 euros la prueba de esfuerzo completa (en vez de 113) y 66 euros (en vez de 149) lo mismo + el test de lactatos.

www.promocipsalut.es/es/medicina-deporti...prueba_medico_deport

Buscando información sobre quienes eran fui a parar a este antiguo hilo de Corredors:
www.corredors.cat/index.php?option=com_j...ex.php&topic=14635.0

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Des 2015 18:49 #17 per Toni VLC (Associat/da)

Koose, moltes gràcies, és molt interessant l'article.
Jo em vaig fer una prova d'esforç en 2010 i altra en 2011, els dos primers anys que vaig començar a córrer. I ara estava pensant en tornar-me'n a fer altra, però desconec si passats tan sols 4-5 anys es pot trobar alguna cosa diferent.


Crec que recomanen fer-ne una a l'any Toni VLC


Ho havia sentit, per això quan vaig començar a córrer me'n vaig fer una cada any. Però -tot i que reconec la importància i que més val la salut que unes espardenyes noves- no acabe de comprendre per què una al any i no dos o una cada dos anys, per dir alguna cosa. Perdoneu la meua falta de coneixements en este camp, però ¿tant canvia el cor del corredor d'un any a un altre?
Sí que entendria, en canvi, fer-se alguna prova concreta: tipus un ecocardiograma i prou, però una prova d'esforç completa... 

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Des 2015 23:38 #18 per Koose (Associat/da)

Ahora mismo hacen promociones muy interesantes en CIPSA:

40 euros la prueba de esfuerzo completa (en vez de 113) y 66 euros (en vez de 149) lo mismo + el test de lactatos.

www.promocipsalut.es/es/medicina-deporti...prueba_medico_deport

Buscando información sobre quienes eran fui a parar a este antiguo hilo de Corredors:
www.corredors.cat/index.php?option=com_j...ex.php&topic=14635.0


Eiii, están molt bé de preu!  8)
Jo em vaig fer una abans de la marató de Barcelona. M'entrava per la mútua.

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Des 2015 23:43 #19 per Koose (Associat/da)

Ho havia sentit, per això quan vaig començar a córrer me'n vaig fer una cada any. Però -tot i que reconec la importància i que més val la salut que unes espardenyes noves- no acabe de comprendre per què una al any i no dos o una cada dos anys, per dir alguna cosa. Perdoneu la meua falta de coneixements en este camp, però ¿tant canvia el cor del corredor d'un any a un altre?

Toni,
Jo sóc un ignorant en aquest tema i no se si hauria de donar aquest consell, però jo em faig una prova d'esforç amb ecografia cada dos anys, perquè és el que em recomana el cardiòleg

www.corredors.cat/1000m/
Barcelona, 11/06/2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Des 2015 08:37 #20 per stone_apo (Visitant)
Per a qui li interessi i tingui mutua, normalment (segons quina mutua) si demanes una prova d'esforç t'intenten colar la COMPLETA amb prova de gasos i tal.

Si només vols la prova d'esforç com a tal amb electrocardiograma i tens mutua demana que et vols fer una ergometria, és justament sense això (sense gasos ni eco).

Jo vaig per mutua cada any i me la faig, no sóc cap pro però molta gent amateur la palma i al menys això t'hauria de dir si tens algun defecte.

Una altre cosa es que no et detectin res i després la palmis, que també pot passar, però bueno, amb això juguem tots...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.