Cursa Fanny Sallés. Cursa de la dona. Terrassa (02/10/2022)

Cursa Fanny Sallés. Cursa de la dona. Terrassa (02/10/2022)

02 Oct 2022 19:36 #1 per rularo86 (Associat/da)
Bona tarda,
Aquest matí he sigut un dels participants a la Cursa de les dones de Terrassa. El circuit de 5k forma part d'un dels recorreguts que utilitzo per entrenar, motiu per el qual es força familiar per a mi.

En aquesta cursa es feien 2 sortides, a la primera prenien part les dones amb xip i a la segona la resta de participants. Pel que veig als resultats, la separació entre les 2 sortides ha sigut de 3 minuts. Aquesta separació, feta per intentar que la primera persona en creuar la línia d'arribada fos una dona implicava una alta probabilitat de que els homes mes ràpids atrapessin a les dones mes lentes en el primer km, pujant la Rambla d'Ègara, que no es precissament ample.

Prenc la sortida i, poc després començo a atrapar a les darreres participants de la primera sortida. Em veig força be i em sorprèn passar per el km 1 en 4'05". El segon quilòmetre, amb el gir a la dreta per agafar 22 de Juliol, serà mes complicat i l'assoleixo amb un parcial de 4'08". En aquest punt els avançaments comencen a ser mes esporàdics i em vaig apropant al punt on, a meitat del recorregut, canviarem el sentit i m'emfrontaré a un perfil mes favorable. Un cop fet el gir, em trobo amb una sorpressa no gaire agradable, noto vent cap a l'est i, per tant, el tindré en contra fins a girar cap a l'esquerra per baixar la rambla. En aquestes condicions completo el km 3 en 4'13" i ara si que comença a fer baixada mentres observo que al meu davant els / les participant formen una filera, únicament trencada per fer algun avançament. Començo a baixar La Rambla i tanco km 4 en 3'57". Ara només queda el darrer kilòmetre on s'haurà de fer un gir a l'esquerra per encarar l'arc d'arribada. En aquest punt intento apretar una mica mes i, en fer el darrer gir, miro de fer l'sprint de rigor completant el darrer km en 3'44". Temps total 20'08" (a 9" de Poble-sec) i acabant en posició 21 d'homes. Tenint en compte el temps real de les dones sería una posició 23 de la general.

Ha estat una cursa força entretinguda, on al ser un recorregut d'anada - tornada dins de la ciutat, amb públic animant. Potser es podria millorar separant mes les dues sortides. Fer una separació de només 3 minuts fa que et trobis un grup de dones força compacte en un punt estret, dificultant els avançaments. Ara, amb aquesta separació de 3 minuts, només hi ha hagut 41 segons entre l'hora d'arribada de la primera dona i del primer home i entenc que aquest es l'altre motiu d'aquesta separació, que primer arribi una dona, pero que no s'hagi d'esperar gaire per a que arribi el primer home.

He vist que no era l'unic membre de l'associació, si no m'equivoco, en Joan33 també ha participat. Ara, a la classificació no em figura cap club. Potser te a veure amb apuntar-me presencialment al darrer moment, passades del 20h d'ahir, indicant xip i pensant que amb tenint el club associat al xip ja n'hi havia prou, pero es veu que no :sob: .

Fins aviat.

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.