Emmona 2015

Emmona 2015

25 Mai 2015 11:37 - 25 Mai 2015 12:23 #1 per gnoki (Visitant)
Hola! No he trobat cap fil de l’Emmona d’aquest any així que obro aquest ( www.emmona.cat/index.php/es/ )

Encara dubto si apuntar-me a la versió TRAIL (66km.) que seria la meva primera cursa d’aquest tipus (tret de la gràcia-montserrat). Agrairia molt si algú ja l'ha corregut i em pot ajudar amb algún dubte...

- En quant a material: demanen com obligatori unes malles largues i una jaqueta impermeable i transpirable amb caputxa (no serveix només tallavent). A part de tenir que comprar-la (i no es barata), no es molt difícil ficar-ho tot a la motxila si no es gaire gran?? Perque entre la bossa d’aigua de 2l, el got, frontal, piles, móvil, gels, manta térmica, els bastons, etc…no sé com fer-ho…

- Em fa por el tema del marcatge, sobretot de nit. Està fàcil de seguir si anés sol? No compto amb GPS perque o no agafarà senyal o es podría acabar la batería del móvil. Es fácil trovar gent amb qui anar?

Gràcies!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mai 2015 18:02 - 25 Mai 2015 18:06 #2 per Xeix (Associat/da)
Hola toni,

Com no ens coneixem t'ho explico tenint en compte com si no tinguessis cap experiència.

Si la teva única marxa de muntanya ha estat la Gràcia-Montserrat(GM), t'aconsellaria abans fer-ne més, Emmona (encara que sigui el Trail) no és una caminada com la GM, els temps que donen, el terreny i desnivells no tenen res a veure, més del doble, a més a més s'afegeix que la faràs més de 2000 metres més amunt. També al Pic de l'Infern hi ha algun pas entretingut, on em van dir que algú va tornar enrere per no veure clar de passar amb tranquilitat.  Jo he fet 2 cops la Ultra Trail i enguany estic inscrit al Gran Ultra Trail (ja veurem si me'n surto  :oops: )

Les malles llargues, ara per ara són molt recomanables, de moment no obligatòries, ho podran ser si es preveu mal temps. L'any passat una amiga va patir una aturada arrel d'una hipotèrmia gairebé al coll d'Eina, poc despés es va tallar la prova (la Ultra) però encara que el Trial no passa pel coll d'Eina si que comparteix recorregut fins Núria. El material que demanen és molt correcte i millor si duus molt del recomanat. A la motxilla d'uns 10-12l hi cap de sobres.

El marcatge va ser molt bo, fins i tot va aguantar el torb de l'any passat, el fan amb banderoles amb reflectant que si cap es trenca el bastó que l'aguanta també en duu i es veu prou bé, de nit i amb boira. Cal tenir en compte que és alta muntanya, si fa bon dia cap problema, però passar de sol a boira, torb, etc no és estrany i complica molt més la prova.

Anar sol o no, és si trobes algú que dugui un ritme semblant, però molts cops que m'he despistat ha estat per anar xerrant amb algú, sol es va més atent.

És molt recomanable però si et falta experiència és millor fer més marxes o trails a menys altura o menys complicats. El mateix dia tens la Marxa de Cap que val molt la pena, no et caldrà tan material, així i tot és més dura que la GM i els paisatges com els d'Emmona, llàstima que ens toqui escollir una o l'altre.

25 Mai 2015 19:10 #3 per quicu111 (Visitant)
yo estoy ala 120 km estaba preinscrito ala 170 y e pedido el cambio  y ahora estoy 120 km :whip: :whip: :whip:

jo corro per passar-m'ho be, quant corre me cansi tornaré al meu origen!! la btt que es la meva passió. Pero de moment esta aparcat

25 Mai 2015 19:21 #4 per gnoki (Visitant)
Moltes gràcies Xeix per la resposta!
Més que la duresa (que de fet, es el que m'atrau) el que em tira enrere es l'entorn, que diria el Cruyff. Certament em falta experiencia en ultres, per això no tinc material, ni una motxila de 12l, ni part del material requerit. Això son diners. I l'allotjament, el transport...tot va sumant. Aquest any em feia molta ilusió aquesta prova pel que he anat sentint d'ella...
Les ultres en general, entre que requereixen haver superant altres ultres, certificats mèdits, materials, un preu d'inscripció alt.....he de canviar el xip i invertir diners si vull començar a fer-les. I coneixer gent en aquest mundillo també em sembla important. La veritat es que em sento bastant aixafat d'ànims  :arf:

Bé, en qualsevol cas, molta sort en la teva aventura a la Gran Ultra, es admirable

25 Mai 2015 22:30 #5 per Xeix (Associat/da)
Si ara no fas Emmona, pots fer moltes altres i anant reunint material i experiència per l'any que ve, s'ho val

02 Jun 2015 12:06 #6 per bebop (Associat/da)
Molt bons consells Xeix, aquesta no es la millor prova pero començar en el mon de les ultres. Jo aquest any faré la Trail. FA dos anys vaig ver la Ultra i aixó de las Gran Ultra es masas per a mi. Xeix, et desiitgo molta sort.
El tema del transport pels que fem la Trail no em queda gaire clar. Algú sap com funciona?

03 Jun 2015 15:34 #7 per Jaume Baraut (Visitant)
Un altre  correcat que fara la trail, 3a ultra 2015 a veure com ens trobarem.
hi ha servei de transport a l'arribada a planoles fins a st.joan de les abadeses i les dutxes son el mateix pavello.
molta sort a tots !

Jaume

04 Jun 2015 11:53 #8 per bebop (Associat/da)

Moltes gràcies Xeix per la resposta!
Més que la duresa (que de fet, es el que m'atrau) el que em tira enrere es l'entorn, que diria el Cruyff. Certament em falta experiencia en ultres, per això no tinc material, ni una motxila de 12l, ni part del material requerit. Això son diners. I l'allotjament, el transport...tot va sumant. Aquest any em feia molta ilusió aquesta prova pel que he anat sentint d'ella...
Les ultres en general, entre que requereixen haver superant altres ultres, certificats mèdits, materials, un preu d'inscripció alt.....he de canviar el xip i invertir diners si vull començar a fer-les. I coneixer gent en aquest mundillo també em sembla important. La veritat es que em sento bastant aixafat d'ànims  :arf:

Bé, en qualsevol cas, molta sort en la teva aventura a la Gran Ultra, es admirable

No et deprimeixis. No trigaràs tant en poder fer-la. N' hi han un munt de curses, marxes i ultres molt atractives i que et serviràn per agafar experiencia i gaudir molt.

12 Jun 2015 19:29 #9 per Jorfer (Associat/da)
Molta sort a tothom especialment en Xeix que en fa la Gran Ultra  :surprised: :surprised: :surprised:

13 Jun 2015 07:08 #10 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Molta sort a tothom  ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

14 Jun 2015 21:31 #11 per Jaume Baraut (Visitant)
Cronica Emmona 2015

Inscrit per primera vegada en aquesta cursa , dins la modalitat TRAIL  67 km, la veritat es que  fins avui NO havia fet cap cursa tan bèstia com aquesta i donada les incidències del temps a l'arribada a Wallter ( mitja cursa) la sortida es va neutralitzar i finalment va quedar sospesa per la organització, GRAN DECISIÓ , la cursa seguia tot seguit per la carena passant per Bastiments, Pic del Infern on hi havia el penúltim control fins a Núria, i amb el aiguat que va caure i tempesta elèctrica que feia,

us faig quatre ratlles...

A les 6 h mati vaig veure la sortida de un company que feia la modalitat de 122 Km , tot seguit un bon cafè i darrers preparatius.Entrem al box de sortida 6.50 h , repassem tots els detalls, gels, hidrolits, ibopufre, voltaren, etc i comença a animar el speacker, nervis, i gas , ens fan fer una volta per veure el poble i anem a buscar el pont, i comencem a pujar , pujar i pujar fins el km 6 que hi havia el  primer avituallament, seguim cap amunt a buscar el segon avituallament Pardines , on estava previst el tall el cap de 5 hores ( 12 migdia), arribo molt bé amb 2h53, menjo quelcom carrego líquid, i amunt i amunt, sembla que no s''acaba i pujem fins a Balandrau 2100 metres , es gira el temps, toca abrigar, paravents, guants, buff i seguim direcció wallter, aqui era el 4t avituallament on la hora de tall era les 17 hores vaig bé i arribo a les 14.10 hores , dic m'espero 20 - 25 minuts menjo bé, descanso una estona que comença la festa per la carena de Bastiments, Pic del infern fins arribar a Núria.

Surto de Wallter, em fan control material, em diuen OK, i començo a pujar per la pista on tants records em porta de quan anava a esquiar amb els nens, al cap de poc, sento xiulets, més xiulets i els membres de la organització em fan aturar, i em diuen que me'n torni a la base de Wallter ( portava 200 a 300 mts) cortina d'aigua just quan entro a dins, tinc la sensació que s' acaba la cursa, i al cap de 30 minuts es comunica oficialment que s'ha suspès. Sap greu , però la salut de les persones es ho primer, molts no ho entenen, i s'empipen amb la organització, però amb la muntanya no es poden fer tonteries.

Podem desplaçar-nos amb bus de la organització ( jo baixo amb uns amics que tenen el cotxe a Wallter) i anem a Sant Joan de les Abadeses a dutxar-nos i esperar les bosses que tenim a Planoles que ens les portin.

M'ha agradat, el monestir de l'abadia, recollida dorsal, i posta en escena de la cursa, el marcatge perfecte, el entorn, vistes , gran cursa en el nostre territori.

No m'ha agradat: Preu 65 Euros , avituallaments pobres ( manca de plàtans, poca glucosa, begudes energètiques o similars ), molts detalls de la organització a millorar ( recollida bosses sobretot, em vaig esperar 2 hores i encara no la tenia, finalment decideixo donar-li les dades i me la lliurin per missatger juntament amb la resta dels companys )

Recomanació : Es una cursa dura, no cal subestimar-la, s'ha de tenir un bon físic per fer-la , si no s'ha fet mai cap ultra, no us recomano que aquesta sigui la primera, penseu que fins a Wallter 37 m , el meu temps era de 7h12 minuts.

Això SÍ no tinc cap dubte, l'any vinent, torno i l'acabo !

Ara vacances... i propera cursa FAU MAÇANET amb els amics CAES ( correcats alt empordà)

Salut correcracks !!

Jaume

16 Jun 2015 12:50 #12 per bebop (Associat/da)
Jo també estava inscrit a la Trail i em vaig quedar tallat a Vallter. El meu temps fins aquí havia estat de 7 h 45 min. i em trobava bastant be per continuar. No tinc cap dubte de que l´hagués acabat però la organització va decidir tallar la cursa, crec que amb bon criteri, encara que va ser bastant frustrant. Potser podien haver canviat el recorregut abans ja que durant tota la setmana hi havia predicció de mal temps. Van decidir mantenir el recorregut inicial, de fet el temps va aguantar força bé fins a Vallter, i en aquest punt ja era molt difícil buscar una alternativa per continuar. Accepto la decisió i també és cert que 117 participants la van poder completar. Jo, en el moment de la suspensió anava en la posició 191.

Durant els 38 kms que vaig fer (molts deien que eren 35) vaig gaudir molt de l´entorn i les vistes. També vaig tastar la duresa del recorregut (ja portaven 3000 m. de desnivell positiu). La pujada fins al Balandrau és llarguíssima. Fa dos anys vaig completar la Ultra (106 kms i +8300) peó també van canviar el recorregut per acumulació de neu, o sigui que l´any vinent em toca provar una altre cop, no sé si la Trail o la Ultra.

Estic molt d´acord amb el comentaris del company Jordi Baraut sobre el avituallaments.

16 Jun 2015 18:10 - 16 Jun 2015 18:13 #13 per Xeix (Associat/da)
Jaume Baraut,

No et treguis desnivell, el Balandrau té 2585 no 2100  :clown:

El Trail d'Emmona és el tram de Vallter a Núria, lo demés és l'aproximació  :oh: i anar a buscar l'autobús  :he: , abans acabava a Núria. Val la pena tornar-hi i si es amb bon temps i no tens problemes pels talls badar als cims i les crestes.

Enguany les han endurit pujant al Balandrau camí del coll de Tres Pics on es baixava a Coma de Vaca per pujar cap al coll de la Marrana, Ara es segueix la carena cap al Fontlletera (2581) i les Borregues (2675) d'aquí vosaltres anàveu cap a Vallter. Nosaltres (GUTE) cap al Pastuira (2425) i anar baixant cap a Setcases (1265) semblant a la primera baixada del Puig Estela, més llarga i inclinada a la dreta :'( ,  per pujar a Costabona (2465)  :beurk:

16 Jun 2015 18:34 #14 per Jorfer (Associat/da)
M'imagino que és una mica frustant preparar una ultra i trobar-te al mig del recorregut i que et parin, però crec que tant al mar com a la muntanya el respecte és bàsic i davant del dubte...la prudència és sempre la millor opció.

Ànims que segur que tindreu més oportunitats de gaudir de tot el recorregut  :great: :great: :yes:

16 Jun 2015 18:38 #15 per Xeix (Associat/da)
Enguany no l'he pogut acabar, em vaig inscriure al Gran Ultra Trail d'Emmona, ho duia prou ben preparat, però les lumbars pujant el Costabona van dir que en tenien prou  :arf: i des de les últimes pales pujant al Costabona fins arribar a Vallter em vaig estar menjant l'olla en que podia, que volia i que devia fer. Quedaven només 110km i uns 7000m+  :oops: , hi ha un bon tram de pla, falç pla, bo per trotar i m'era desagradable fer-ho i només caminant no s'acaba a temps, tot i així vaig arribar a Vallter a les 12,  2h abans del tall, mentre entregava el gps de control i menjava va començar a ploure i es van fer els talls que ja coneixeu.

16 Jun 2015 18:46 - 16 Jun 2015 18:55 #16 per Xeix (Associat/da)
Jorfer,

Van fer bé en tallar les proves, el tram de Vallter fins Núria i fins Fontalba passant pel coll d'Eina i el Puigmal son els trams més macos, espectaculars i problemàtics, no són per anar a passejar amb tempesta. El fet d'haver trams alternatius a mi no m'acaben de fer el pes, es desllueix molt la prova, si pots fer un salt i continuar bé, però fer-ho tot per camins alternatius no li veig la gràcia, per passejar sota la pluja sense solta ni volta i no veure res, seria com si ens cabés una cinta a la dutxa i anar-li fotent. Cal tenir en compte no només la seguretat dels corredors, en molts casos els voluntaris encara corrent més perill que nosaltres.

Per cert si no l'heu vist consulteu aquest document : L’Emmona per dins: les telecomunicacions no conec cap altre que arribi a aquests nivells  :great:

16 Jun 2015 18:53 #17 per Xeix (Associat/da)

No m'ha agradat: Preu 65 Euros , avituallaments pobres ( manca de plàtans, poca glucosa, begudes energètiques o similars ), molts detalls de la organització a millorar ( recollida bosses sobretot, em vaig esperar 2 hores i encara no la tenia, finalment decideixo donar-li les dades i me la lliurin per missatger juntament amb la resta dels companys )

L'organització va donar prioritat a l'evacuació i seguretat de corredors i voluntaris davant tot lo demés com és normal, aquest és el motiu del retard.

Envia-lis els punts que vas trobar febles doncs sabent-ho els ajudarà a millorar, potser també ho veuen aquí doncs hi ha CoRReCaTs o antics CoRReCaTS a l'organització

16 Jun 2015 19:58 #18 per crissbd (Associat/da)
Jo hi era a Planoles, ja que vaig anar a fer una visita a Albertllebre que també feia la Gran Ultra.
Primer vaig anar a Fontalba, i com que ell estava arribant a Puigmal, doncs vaig començar a pujar fins trobar-lo (mitja horeta pujant amb texans i sabatilles d'asfalt)  :he: despres encara m'havia d'esperar ell a la baixada  :whistle:
Un cop arribats a Fontalba, agafo cotxe direccio Planoles i deu ni do la que va caure!!
Quan vaig arribar, ja havien neutralitzat totes les curses, i deu ni do la feina que tenien els voluntaris...lo de les bosses era ben dificil de gestionar, ja que alguns arribarien alla i altres no...per altre part, posant autobusos per qui volgues anar a Sant Joan de les Abadesses...i els corredors que arribaven on en principi havia de ser avituallament de pas, i tothom es quedava... tot i aixo, crec que ho van fer lo millor que podien.
Esta clar, que aquesta cursa nomes la podre veure desde fora...aixi que els qui esteu preparats per fer-la, enhorabona!!

5km - 25'05" (lLa Nostra'13)
10 km - 52'45" (Vilanova'13)
Mitja - 1h59'51" (Calafell'13)
Marató - 4h51'31" (Vies Verdes'15)

18 Jun 2015 18:07 #19 per quicu111 (Visitant)
una pregunta los puntos para para mont blanc ??????

jo corro per passar-m'ho be, quant corre me cansi tornaré al meu origen!! la btt que es la meva passió. Pero de moment esta aparcat

18 Jun 2015 18:16 #20 per Xeix (Associat/da)

una pregunta los puntos para para mont blanc ??????

Si et van considerar finisher segurament te'ls donen, l'any passat va ser així.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats