La meva primera participació a la Matagalls Montserrat.
Després d’un estiu preparant a consciencia la prova i fent 450 quilòmetres d’entrenament, em presento a la línia de sortida d’El Brull juntament amb l’Albert Isidro Liria alies “
Grampy”.
No cal dir el respecte que em feia la prova ja que fer 81,4 km i amb els desnivells existents, no era cap broma. De fet, ja havíem fet tots els trams de la MM però a trossos. Ara tocava ajuntar tots els trossos i fer la travessa tota seguida.
La sortida del Brull ens la donen a les 16,24 hores, es a dir, dels últims grups a sortir ja que així ho havia decidit el sorteig. Per tant, els taps als corriols estaven assegurats. Abans havia saludat al companys
Jordi Bascuñana, Gabriel Mellado, Dani Gómez,
Antirco, Víctor Millán
Barceruel,
Judith Pla,
Rosa Garrido, Carme Salas, Toni Clària
Tonivet, .....
Els primers 10 k’s eren en baixada, per lo que els fem al trot i començant a avançar a molta gent. Primera parada a Aiguafreda (k11)on ens espera l’Alberto Arribas, alies “
Sufridor” per donar-nos ànims i que ja havia estat a la sortida d’El Brull juntament amb nosaltres. Temps de pas en 1h07m.
A partir d’aquí el terreny comença a pujar cap al Plà de la Garga amb pendents del 22% segons el gran
David Patán i el seu Blogmaldito. Comencem a adaptar el ritme i a fer troços a peu. Pas pel Km 17 en 2h20m i a partir d’allà una lleugera baixada fins al coll de Poses (km27,2) on passem en 4h23m i on hem tingut un parell de taps als corriols de baixada. Durant aquest tram hem pogut saludar a bons amics com la Carme Salas, Cristina Murcia Arcas
Cris_Sbd i al Carlos Cuenca.
Arribada al segon avituallament , prenem una mica de caldo i aprofitem per canviar-nos de samarreta, traiem el frontal i ens preparem per afrontar la nit. Aquesta primera parada ja ens havia demostrat una cosa: que si paraves mes del necessari, el cos es refredava i la nit estava apretant climatològicament parlant, per lo que quan arrancaves ho feies tremolant.
El camí torna a pujar cap al Coll de Matafaluga al km 32,2 i tornem a pujar-ho caminat degut a les seves fortes pendents. El cos anava adaptant-se molt be a aquests canvis de CaCo. Passem en 5h 23m, i la baixada cap a Sant Llorenç Savall la fem quasi tota al trot, però els quilómetres a les cames ja comencen a notar-se.
Arribada a Sant Llorenç (Km 42) en 6h 42 minuts, i allà en espera la gran Anna Lopez , alies “
Sabadellenca” per fer-nos l’assistència. No se li escapa cap detall, i fins i tot ens porta unes Volls Damm per donar una alegria al cos. No puc estar mes agraït de l’ajuda que ens has donat. Gràcies Anna per la teva ajuda i els teus ànims. Ets una amiga 10 que m’has ajudat a poder fer aquesta prova.
En aquest moments jo ja començo a notar que la benzina del cos s’està començant a acabar i ja comento que a partir d’ara, podré córrer pocs trams i menys amb el perfil que ens tocava fer fins arribar al avituallament del Donuts de Matadepera.
Baixem cap a les Arenes (Km 50) ja caminant i passem en 9h 9 minuts. A partir d’aquí el camí es posa dur, millor dit, molt dur i comencem a encarar per a mi el pitjor tram de la MM. Es la pujada al Torrent de Saleres voltejant La Mola on hi ha unes rampes fortíssimes i com ja portes 50 quilòmetres a les cames, se’t fa realment duríssim i on el cap juga una tasca molt important. Al començament d’aquest tram, a baix a la riera de Les Arenes, ens trobem amb l’amic David Escobedo, alies
Darkfernis amb el qual parlem una mica i que després ens agafarà al arribar al següent avituallament.
Arribem a Matadepera (km 57), on està el famós avituallament del Donuts i ho fem amb un temps de 10h i 23 minuts. Jo sempre havia dit que si arribava a Matadepera, ho començaria a veure una mica mes clar tot plegat, però la veritat es que havia arribat i de clar no ho veia gens. Prenem un parell de donuts, una mica de suc, i tornem a notar el fred degut a la parada feta.
Per tornar a entrar en calor, reprenem la marxa novament baixant la urbanització del Cavall Bernat i el fred costa en marxar. Travessem la carretera del coll d’Estenalles i comencem a pujar cap a la Serra de l’Obac. Aquí començo a tenir problemes estomacals i els budells demanen “guerra”. El cap comença a defallir i fins i tot noto molèsties de mareig. Però no podia parar al mig de la Serra del Obac ja que el fred era intens i parar-me hagués estat encara pitjor. Per tant tenia que afluixar una mica i com a remei desesperat em prenc un gel per veure si arreglo una mica el tema. I la veritat es que no fa miracles, però m’ajuda a poder arribar a Vacarisses, on estava novament l’Anna i era qüestió de valorar la situació. No cal dir que durant aquest tram se’m va passar pel cap abandonar al arribar a Vacarisses.
Arribada a Vacarisses (Km 70) en 13 h 37 minuts. Corrent cap al lavabo portàtil i buidar els budells. Comento als companys Albert i Anna quin es el meu estat i no m’atreveixo a dir que abandonava ja que el meu cor em demanava continuar.
Decideixo continuar en precari degut a lo proper que està el destí final, i li dic a l’Albert que ell vagi tirant ja que està millor que jo, i que jo ja arribaré com pugi. Ell em va esperant contínuament i el tram fins a Monistrol, es fa una part per asfalt on no pateixo tant al ser planer i una altre part es fa per corriols en baixada on es fa uns taps monumentals i em serveix per anar al ritme de la resta de la gent i intentant controlar les cames en els esglaons d’aquests corriols ja que no responen a les instruccions del cap. Els entrebancs dels peus son continus.
Ens plantem a Monistrol de Montserrat (Km 76,6) en 15,00 hores justes. Fins aquí l’Albert ha estat contínuament al meu costat però com veig que ell està fort li dic que em deixi ja i que tiri amunt. Per una vegada em fa cas i tira endavant. Jo m’acoplo a un grup de gent que va tant cascat como jo, ja que inclús una noia cau al fallar-li les cames, i anar fent pujem pel camí dels tres quarts cap al Monestir de Montserrat.
La pujada fins a dalt es fa dura, però només penses que es final del trajecte. Paro un parell de cops per prendre aire i amunt de nou. Aquí em passa el company
Antirco que jo l’havia passat sobre el quilòmetre 25/30. Quant arribo al tros de ciment del camí de la Santa Cova, encara que son durs de pujar amb 80 quilòmetres a les cames, ja veig que ho tinc a tocar. Poc a poc i amb passes petites vaig cap a dalt. Pel meu cap passen un munt de pensaments, d’emocions, d’agraiments, de...... No ho se, passa de tot pel meu cap.
Arribo a dalt i a la primera persona que veig davant de l’entrada del cremallera es al gran Agus Seco, alies “
Agus” que estava de voluntari de l’organització. Ens abracem i les emocions estan a flor de pell. Continuo fins a la plaça de dalt on està l’arribada final i m’esperen l’Albert i l’Anna. Le emocions rebenten i les llàgrimes em surten pels ulls. “Mai més, mai mes....” es l’únic que ser dir abraçats als dos companys.
El meu temps final es de 16hores 20minuts i 29 segons. No cal dir que rebentat muscularment i amb una pau interna per haver aconseguit l’objectiu. Molt content d’haver-ho fet, d’haver superat els obstacles, encara que em fa repensar si es necessari passar per aquestes situacions ja que realment he posat el cos al límit i això crec que no es correcte.
En fi, primera Matagalls Montserrat acabada i possiblement sigui la darrera. Contentíssim d’haver-ho aconseguit però no vull tornar a passar aquest calvari i no serveix allò de que no estava preparat i que no havia entrenat, ja que aquest estiu no he parat pensant únicament en la fita que tenia al setembre.
Agrair al gran
Agus que ens va cuidar a dalt de Montserrat i que fins i tot ens va facilitar un lloc on dutxar-nos i prendre un parell de litrones de cervesa, encara que per aconseguir-ho, es va tenir que passar alguna situació “de pel·lícula” pels carrers de Montserrat.
Avui, no cal dir-ho, estic veient la pel·lícula “Robocop return”.
Gràcies a tots els que heu volgut llegir aquest “tostón” de crònica i en especial a l'Albert Isidro
per ajudar-me a conseguir la fita i a l'Anna Sbd per l'assistencia que ens ha donat.
“Fin de la cita”.