Cursa de Muntanya de les Gavarres. 28-04

Cursa de Muntanya de les Gavarres. 28-04

23 Abr 2019 13:44 #1 per kasama (Visitant)
Aquest proper diumenge es celebra a Sant Martí Vell (a 15 minuts de Girona) la Cursa de Muntanya de les Gavarres i la Marxa Popular de Sant Martí Vell.

Podeu trobar tota la informació a www.portaldelesgavarres.cat .

Cursa de Muntanya:
Distància: 21KM
Desnivell: 800m d+

La cursa transcórrer pels corriols que hi ha entre el poble de Sant Martí i el Santuari dels Àngels.

Us hi esperem!
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2019 15:28 #2 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs... volia fer la marató d'Alpens, però desde la Costa Brava on el dissabte estarem celebrant l'aniversari de la tieta i la Sogra no em veig amb forces d'arribar a temps a Alpens (gairebé 2 hores).

Per això ahir vaig decidir aprofitar el día per fer aquesta cursa de muntanya!!

Té molt bona pinta.

Gràcies kasama per obrir el fil :thumbup: :thumbup:

Ens veiem el diumenge abans de les votacions.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2019 22:49 - 29 Abr 2019 23:00 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs va ser tot una sorpresa ahir (i no parlo de les votacions).

Em vaig apuntar perquè era una cursa no massa llarga a prop del apartament de Palafrugell, i no havia estudiat massa bé el recorregut de la cursa. De fet, pensava que era una cursa molt fàcil, amb gran part de pistes forestals, però ja des del primer km es notava que anava molt equivocat :blink: :blink:
Era aprox. una mitja, 21 kms, i amb 900 metres de desnivell positiu.

Una volta de 500 mtr d'asfalt i de sobte ens fiquem al primer corriol amagat... unes pujades que feien mal, i unes baixades molt incòmodes, i gairebé res de pistes.
Havia deixat uns 60 corredors davant meu, i el primer km em van passar una vintena més... i només érem 200 corredors.
Però un cop aclimatat a una cursa tan ràpida (a les ultres t'ho prens amb molta més calma i fa móóólts anys que no faig cap cursa de muntanya tan curta.), ja estava al meu lloc, i cada cop em sentía més a gust.

Guanyava algunes posicions a las pujades i els pocs centenars de metres pla, però a les baixades em passaven com a coets.
Amb la samarreta de tirants de Correcat no només feia pinta d'asfaltero sinó també es notava que no em podia defensar ni mínimament quan el terreny es posava més tècnic.



Després de uns 7 kms, 45', arribem per fi al primer avituallament, i aprofito per guanyar de cop 4÷5 posicions al sortir davant del grup que estava perseguint. Vaig pujant bé, passant a alguns companys de fatiga, però al km 11 hi ha una baixada tipus Tallafoc que fa por de debò. Potser eren només 70 metres de baixada, però en tan poc tram que una caiguda aquí m'hauria perjudicat la resta de la temporada. Així, doncs, amb molta tranquil·litat, acceptant la pèrdua de 4 posicions i un cop a baix, tornem a pujar amb força uns 150 metres de desnivell positius fins al segon avituallament. Ja havia fet més de 13 kms, gairebé 1h30, i temia que ja no haurien més avituallaments. De fet, crec que un de més no hauria sobrat, i més amb la calda que feia, malgrat passar gran part pel bosc.

Un got de Coca-Cola, Isostar, un plàtan, i tornar a córrer. Passem per, potser, l'únic tram per pista forestal còmode
i durant mig km el ritme es proper a una mitja d'asfalt i vaig passant un parell de corredors.
De sobte escolto un soroll molt fort de (el que semblava) milers de noies cridant i rient, i quan arribo resulten ser 20 noies que feien la caminata (altre recorregut, però amb alguns punts en comú) i veig a 10 d'elles en 'cuclillas' en la mateixa pista, i les altres 10 cridant per 1000.

Els 10 culs em despistaven una mica, però just després de la corba de sobte el camí pujava per un altre tallafoc que feia molt, molt mal. Una pujada brutal, amb un pendent de potser un 40% per guanyar 150 metres de desnivell positius. Quan pensaves que ja no hi havia més pujades, torna a baixar per un tercer tallafoc en forma de "V" per pujar de nou un tram curt.
Un cop allà, al km 15, iniciem una llarga baixada de 3 kms, per corriols molt estrets, i amb molts eslàloms per evitar els arbres, on em passa una noia a una velocitat enorme. Quin gust el fet de no tenir por i poder córrer a tota hòstia sense caure.

Al km 18 tenim l'última pujada de 40 metres D+ i agafo de nou a la noia, i a falta d'un km faig un canvi de ritme brutal per intentar arribar abans i així acabo molt cansat però molt satisfet a l'arribada en 2h16 minuts.
Ni idea de la posició en que he acabat, doncs el control de temps semblava ser manual (cap catifa ni xips), i potser fins demà no sabrem com ens ha anat.

El que sí sé és que la cerveza entrava com l'aigua, i la butifarra era realment exquisit. Delicatessen!
Un polar sense mànigues prou bonic i així gaudia una estona del bon temps veient com entraven els demés.

Cursa molt currada i amb un ambient molt festiu... però dura de collons!!

Un plaer conèixer al kasama que em va reconèixer immediatament... com a únic Corredor.cat.
Gran feina d'organització!!

Tornaré!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Abr 2019 08:47 #4 per kasama (Visitant)
Encantats de tenir-te a Sant Martí Vell Dennis i que tot i patir en algún tram gaudissis d'aquestes magnífiques montanyes que tenim a cavall de l'Empordà i girona.

Les nois no feien la marxa, entrenaven per l'Oncotrail i ens van demanar de sortir una estona abans, ja que com vas comprovar no anaven a competir, sinó a entrenar per un fi solidari. I així de passada anàven animant als corredors!

Salut i Km!

el vídeo de la cursa:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Abr 2019 15:15 #5 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies kasama,

I molt bo el reportatge.
(ja he posat cara als culs :laughing: :laughing: )

No sé com alguns hagin pogut saltar una cruïlla, doncs estava molt ben marcat tot.
Molt, molt recomanable la cursa.

Gràcies,
Dennis.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.