Maratona do Porto (02/11/14)

Maratona do Porto (02/11/14)

02 Nov 2014 21:13 #21 per Jorfer (Associat/da)
Com ha anat?  :whistle: :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Nov 2014 09:07 #22 per jordicp3 (Associat/da)
Bon dia!

Ja de retorn a Catalunya. La veritat és que la marató va anar molt bé! Al final 03:49:54 i molt molt molt content. En els propers dies us escriuré una petita crónica.

Gràcies a tots pels ànims!

Jordi

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Nov 2014 09:28 #23 per Jorfer (Associat/da)
:great: :great: :great: :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Nov 2014 11:38 #24 per Jord1 (Associat/da)
Felicitats jordicp3, esperem la crònica  :party: :party: :party:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Nov 2014 14:02 #25 per MIGUEL SBD (Associat/da)
moltes felicitats jordicp3  :great: :party: ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2014 11:47 #26 per jordicp3 (Associat/da)
Bon dia!

Petita crónica

Podriem dir que la Maratona do Porto va començar el passat 16/03/2014. Vaig acabar la marató de Barcelona mig enfonsat, amb uns últims 10 km caminant-corrent-caminant.. Després d'uns dies de reflexió em vaig proposar intentar-ho de nou abans d'acabar el 2014.

Vaig sospesar diferents opcions : Brusel·les, València, Turí, Mallorca... quedant a la final Castelló i Porto... Al final, com que hi havia festa escolar el 31/10/2014, ens vam decidir per Porto, i així repetiria Portugal (el 2012 havia fet Lisboa). A mitjans de Juliol tot lligat: inscripció, vol i hotel.

Durant la preparació, pla de 14 setmanes i realitzant una mica més de 600 km. Llegeixo totes les vostres cróniques maratonianes ( Berlin, Múnich, Amsterdam, Mallorca,...) i me'n recordo d'una crónica que havia llegit a l'acabar de la Marató de Barcelona escrita pel SOM on comentava les tres C: Calma, cap i collons... I la rellegeixo.

Ja arriba el cap de setmana de la marató i ens desplacem a Porto. El dissabte retirem el dorsal a la fira i ens quedem al Pasta Party. No conec la de Barcelona, però hi havia pa, un plat de pasta amb carn molt complet, poma, gelatina, aigua i beguda. Els nens gratis. Acompanyants 6 euros. Obsequi de samarreta de cotó commemorativa i motxilla d'esquena senzilla.

Diumenge previsió de pluja a la 1. Comencem a les 9. Sinó em vull mullar haig de fer sub4. Objectiu principal.

Diumenge a les 9 comença la marató. Deixem la roba al camió què ens la portarà a a la meta ( ja que entre la sortida i l'arribada hi ha uns 5 km).També hi ha cursa de 16 km què comença just després de nosaltres. Primer km en pujada i una mica caòtica, ja què els ràpids de la cursa curta han d'anar avançant per la vorera o fent ziga-zaga. El meu cunyat fa la curta i podem anar junts els primers 14 km. Sortim uns 30 segons darrera de la llebre de 4 hores i durant els primers km els tenim al davant. Al voltant del km 10 els atrapem. Hi ha molta gent i decidim avançar-los. Primers 10 km en 53:54. Calma, Calma, calma...

Arribem al km 14 i ens separem. Ara la cursa discorre al voltant de l'oceà atlàntic per endinasar-se desprès a la desembocadura del riu Duero. Bufa vent i busco seguir un "armari". El trobo, i justament és un noi què va en grupet. Diria què són dos entrenadors amb 4 corredors que buscaran el sub 4. Em sento cómode i m'hi afegeixo. Els primers avituallament només aigua. a partir del 20 panses, plàtan, taronja, powerade en got i membrillo de codony en dau. Intento anar bevent i menjant... Cap, cap,cap...

Arribem al km 20 (1:48:33, 54.39 del 10 al 20) i a la mitja 1:54.44. El sub4 està a l'abast, i doblant baixaria de 3h 50... De moment Cap, cap, cap

Els km passen ... travessem el pont de Lluís I per anar per l'altre costat del riu, per posteriorment tornar... Em sento bé al grup, encara que en algún avituallament se me'n van una mica. Km 30 en 02:44:40 ( Del 20 al 30 en 56:07)

I arribem al punt clau, km 32, ja tornem a travessar el pont de Lluís I... el cap els comenta que tenen 1h 2 min per acabar. Miro el rellotge i estaria just pel MMP (que era 3:54:40). Moment de dubtes... Al km 33 es passa per un petit túnel i el grup es parteix... més dubtes... O salto ara o ho tindré just, just... De perduts al riu... a l'atac! Collons, Collons, collons,...

Em sento bé, amb forces, i començo a tirar. Comença a avançar corredors, molts corredors,... Si fins ara anava al voltant de 5.30 llargs/km, ara baixo de 5.20/km. Avituallament del km 35. segon punt crític. Agafo aigua i menjar. Menjo i més endavant... patapam, em cau l'ampolla d'aigua... Collons, collons,.... No reacciono a temps i ja he fet uns 50 m. No puc tornar enrera, però tampoc puc estar 10 km a aquestes alçades sense líquid... Dubtes, dubtes,... Al final miro al costat, ampolles mig plenes que han tirat altres corredors... n'agafo una i m'hidrato.

Amb tot continuo avançant corredors. Encara tinc forces. I arribem al 40 ( 03:38:07). Últims 10 km en 53:27. Parcial més ràpid. Ja només falta el final. Ara si, bastant cansat, veig què hi haurà MMP. Només falta aguantar l'última pujada. I arriba el km 42. La família ja m'espera. M'agafa la meva filla en una mà i el meu fill a l'altra. Els últims 195 m'estiren per arribar a la meta en un temps real de 03:49:54. Si, Calma, Cap i Collons per aconseguir la MMP.

I si, ja tenim la sisena! Medalla i samarreta asics blau fort molt guapa de finisher. I de regal una ampolla de vi de Porto. I molt, molt content!

Recollida ràpida de la bossa al camió. Agafem autocar què ens ha de portar a prop de la sortida i comença a ploure...

Marató força planera i molt ben organitzada. I ciutat què ens ha sorprés gratament. Ja anunciaven que l'edició del 2015 seria el 08/11/2015. Abans de la cursa em vaig trobar corredors de Súria, i diria què també hi havia gent d'Olot. En cursa vaig veure 3 corredors amb la samarreta estalada.

Moltes gràcies a tots pels ànims. I si algú la vol fer i té algún dubte ja ho sap... 8)

Jordi



Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Nov 2014 11:56 #27 per Jorfer (Associat/da)
Jordi  :great: :great: :party: :party:
Felicitats pel teu èxit. Ja t'has tret l'espineta de Bcn 2014  :yes: :yes:

Has gestionat molt bé la marató fet que t'ha portat a la MMP, a banda dels bons entrenaments que portaves a les cames.

Moltes gràcies per compartir la crònica. A veure si l'any que bé és la marató de tardor de la meva agenda.  :whistle: :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Nov 2014 08:06 #28 per jordicp3 (Associat/da)
Moltes gràcies JORFER!!!

Per cert, a la pàgina web anuncien què vam acabar la marató 4042 corredors, el què suposo rècord nacional portuguès de finishers!

Jordi

Please Entra or Crear compte to join the conversation.