Bombolla en les curses ?

Bombolla en les curses ?

14 Set 2015 17:58 #1 per Dani (Associat/da)
Avui he llegit al Periodico que els participants en curses a Barcelona ha augmentat bastant....

M'ha extranyat molt.....

Ja es comença a veure la devallada en moltes curses, exemple de La Merce (llista arribats) Tot i que la Mercè només costa 5 € i està ben organitzada habitualment.

2006. 4184
2007. 5911
2008. 7042
2009. 8423
2010. 9905
2011  11203
2012  12754
2013  13034
2014  14010
2015  11044

I no parlem de Bombers, que encara ha estat més forta la baixada. I més que ho serà si segueixen aquest camí.

Els organitzadors s'hauran de començar a replantejar que ja no és la època que montes una costellada mal muntada a Bcn i fiques 3.000 perones amb la gorra a 20 euros. Crec que els corredors ja estem començant a escollir millor les curses, per preu, qualitat, recorregut, etc.

Que en penseu ?

Espero que no arribem al punt de l'absurd dels triatlons, que s'anulen moltíssims per falta de gent.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Set 2015 19:36 #2 per Jorfer (Associat/da)
Està clar que les curses d'asfalt ja no estan de moda i la gent està tirant més a les curses de muntanya.

Crec que n'hi ha més gent que està corrent però menys gent que competeix o, si ho fa, competeix menys.
En el meu cas ara trio molt més el calendari i intento fer dues al mes quan anys enrrere arribava a 35/40 curses a l'any. Motiu? M'he tornat més exigent i ja m'he cansat de pagar segons quines quantitats per uns serveis mínims. També està la conciliació de la vida familiar, laboral i l'afició que, si no comparteix la passió pel córrer amb la teva parella, doncs cal renunciar a corre diumenge si i diumenge també.

També sembla que si ara no fas una ultra, un ironman o similar ja no ets ningú en el món del córrer. Estem en una espiral a veure qui la fa més grossa i qui es posa més al límit.

Per a compensar i, gràcies a les xarxes socials, el que veig és cada vegada més grups de gent que surt a entrenar de forma conjunta i, podem dir que el corredor de fons del segle XXI és bastant més social que el solitari corredor de fons del segle XX.

15 Set 2015 00:27 #3 per jordimarti (Visitant)
    Fa pocs es va posar de moda córrer i queda molt "fisno" dir que ets runner i penjar els entrenaments a les xarxes socials gràcies al súper-mega-garmin que t' ha costat una pasta. Ei, i que consti que amb això no critico als que ho fan ni dic que tots els que ho fan s' hagin apuntat a la moda. També molts dels antics fan servir les noves tecnologies. Amb això vull dir que actualment està molt ben vist socialment (fa uns anys ens deien que estàvem sonats) i, en bona part, per això se n' han apuntat tants de nous.

Totes les modes passen i potser en quedarem molts més que abans, però tampoc els d' ara. Tot i que no crec que aquest sigui encara el moment.

Cal tenir en compte també l' augment de l' oferta de curses. Només cal entrar a runedia per veure el ventall que hi ha cada cap de setmana i és impressionant.

200: 25"45 (1992), 400: 53"47, 800: 1'56"02, 1500: 3'57"8, 3000: 8'55"16, 5000: 15'25"0 (totes del 1997), 10.000: 33'36"2 (1996), 1 hora: 16.244m (2006), 1/2 marató: 1h 13'14" (2001), marató: 2h 43'28" (2000), 400 tanques 1'05"9 (1991), 5 km marxa:...

15 Set 2015 11:25 #4 per Del@ (Associat/da)
Per mi els dos (jorfer i Jordimarti) heu dit el que mateix que jo penso.

Hi ha molta més gent corrents ara que abans. Només cal veure com estan les ciutats i els boscos a totes hores i durant gairebé tot l'any, tot i que en èpoques de bon temps encara hi ha més gent.

Pel que fa a les curses. És veritat que molta gent s'ha passat a la muntanya i també que si ara fas menys que una marató no ets ningú. Igualment també hi haurà gent que s'ha cansat de pagar més i més cada any, però precisament aquest no hauria de ser el cas de la Mercé (el boom va coincidir al passar de ser gratuïta a costar 5 € i s'ha mantingut així) i per mi Bombers no va ser tant pel preu sinó per la incomoditat de sortida i arribada a llocs diferents i de fer-ho un dia laborable per la nit (a mi si ho segueixen fent així és molt fàcil que no em tornin a veure per allà).

Dit això, també han proliferat moltes noves curses i a molt poca distància entre elles, cosa que fa que la gent s'acabi repartint i moltes no arribin ni a les places disponibles, però esperem que tot i així es puguin consolidar. Un exemple clar d'això el trobem al cap de setmana del 4 d'octubre, però qualsevol altre ens podem trobar amb força curses. 

Per mi hi ha més gent que com a mínim fa alguna cursa a l'any, però menys quantitat al final de l'any, ja sigui per falta de temps, cansament de curses, temes econòmics o que prepara curses de molta més distància. Jo segueixo sent dels sonats  :mdr: que fa força curses quan no preparo res en concret ja que m'agrada competir  :yes:, però també reconec que ara trio molt més les curses que faig i el motiu de fer-les  :great:

15 Set 2015 16:33 #5 per joseluisblanco (Associat/da)
El fet de tenir menys participants a les curses influeix en molts factors. Ara els corredors/es s’inscriu els 2 o 3 últims dies de les curses, i a la Mercè per logística es van tancar inscripcions per internet 6 dies abans de la cursa, estic convençut que això va provocar que molts no poguessin apuntar-se a i van participar sense dorsal, ja que el preu (nomes 5€) no era excusa, i diumenge els centenars de sense dorsals eren massa, i a molts/es els vam treure de la sortida. Desprès la data, coincidir amb el pont del 11-S també va repercutir, com el fet de que dos dies abans es van organitzar més curses, i el fet més important, es la proliferació de moltes curses, algunes sense un límit de seguretat pels participants i d’un nivell organitzatiu “justet”, amb tots els respectes, que esta creant un cercle perillós, fins i tot es va veure aquest estiu amb una gran cursa, amb nomes una sortida per 15.000 participants i l’arribada en una pujada. NO fa molt vaig anar a una cursa / marxa nocturna amb 5.000 participants, això deien, tot i que crec que van ser 3.500-4.000, sense xip, sense estar a cap calendari, amb nomes 2 ambulàncies, 1 metge i sense voluntaris al recorregut... com per demanar-li assegurança d’accidents

L’efecte “kilian” que fa porta participants a les curses de muntanya també es “perillós”, no tothom es capaç de portar 2 o 3 anys corrent, i fins i tot menys, i fer curses de 50 o 85km el que provoca que alguns deixin de córrer aviat, i fins i tot es lesionin…

Crec que les grans curses ara baixaran un 20% de mitjana, algunes mitjanes també perdran, i les més petites tremolaran de no desaparèixer com ja han fet algunes, entre elles Malgrat amb 25 anys de cursa, Pineda...

Les 3 curses de 11/09 amb més participants, Bellaterra, Viladecans i Mataró van perdre del 23 al 28%, i un famós cros un 20% en part per "coincidir" amb la Mercè.

15 Set 2015 17:03 #6 per periku (Associat/da)
En la meva humild opinió es conjuguen diferents factors alguns dels quals heu esmenat.
Crec que encara creix el numero de gent que còrrer però:
L'oferta de curses en ruta ha augmentat
La gent que còrrer per muntanya ha augmentat en més gran proporció
l'economía, la familia i el sentit comú et fan ser més selectiu en la elecció .

En el meu cas he reduit les competicions , però el que més m'ha fet còrrer menys per asfalt en ruta ha estat l'entrada al món del triatló, que t'obre una nova porta ha tenir competicions també en marxes ciclistes, travesses de natació, etc...

Ara puc cambiar continuament les competicions ó esports  i multiplico infinitament la meva diversió.

D'altra banda el fet per mi còrrer un cinc mil o deu mil actualment si no és per acompanyar algú ó fer un acte solidari no em motiva, potser sóc un bretol, però prefereixo la resisténcia a la velocitat (tampoc tinc gaire de velocitat es cert  :intello:) i en canvi fer un marató, cursa de muntanya , triatló de llaraga distància, o travessa si em motiva com a fet de superació.

Segurament és que mai he estat un corredor i mai ho seré...

6 Maratons (3h52')- 21 mitjes(1h40') - 25 deumils (46')- 7 cincmils (21') - 11 varies  - 1 aquatló(40') - 4 duatló sprint (1h15') - 1 Tri-S.Sprint (31')-6 Tri-Sprint (1h19') - 2 Tri-Olimpic (2h 31') -2 Tri-Half (5h39') -1 marxa cicloturista (4h...