Hernan

Hernan

09 Abr 2008 10:15 - 10 Nov 2008 14:06 #1 per Hernan (Visitant)
Hola,

ja he fet alguns missatges, però em presento ara. Em dic Hernan, tinc 35 anys i des de principis d'any he començat a córrer regularment. Vaig intentar-ho a l'estiu, anant a córrer dos cops per setmana... durant una setmana :whistle:. Suficient per veure que no era capaç d'aguantar 10 minuts seguits de trotada suau! Va ser una sorpresa, ja que no em considero una persona sedentària: he practicat ciclisme des dels 12 anys (primer carretera i després muntanya, anant molt a menys els darrers tres anys), i sóc excursionista habitual, vaig amb bici cada dia a la feina i quan tenia 15 anys feina la cursa de la Mercè sense entrenar en sub 50... (m'he fet gran, està clar :'().

Però a finals de 2007 vaig decidir entrenar i acabar l'any fent la cursa dels Nassos. M'hi vaig apuntar 5 o 6 dies abans i vaig buscar consell en aquest fòrum per comprar-me unes sabatilles noves (en tenia unes de trail fetes calderilla de caminar per la muntanya). Seguint sobretot els consells que na Tatza feia a altres corredors de característiques similars, vaig arribar al model NB755 (ideal per a la meva trepitjada neutra i els 72 kilos de pes); les altres opcions eren de Saucony i Asics però les NB són les que millor em van sentar un cop emprovades i, a més, són fabricades al Regne Unit!. Vaig sortir a entrenar suau cada dos dies durant aquella setmana, bé però cap a finals vaig agafar una grip que em va impedir córrer i em va deixar KO fins al 4 de gener...  :P. Tot i així, el meu propòsit de cap d'any va ser córrer 240 kms. l'any 2008 (20 cada més, vaig pensar, per fer un propòsit possibilista).

Doncs bé, he anat corrent cada diumenge al matí des de principis d'any, començant per uns 5 kilòmetres fins a 10 que faig ara. Em llevo rabiosament d'hora (a les sis) i així aprofito l'aire més net i silenciós de la setmana a Barcelona, veig sortir el sol, tinc un públic fidel de gent que torna de festa i m'anima ("vinga, que vas el primer!" :grrrrrr:) i quan arribo a casa, la família just surten del llit! Aquest diumenge vaig fer la cursa el Bombers en 54'31", a un ritme de poc menys 6'/km. els primers 5.000m i de 5'/km. els segons 5.000 (en algun moment fins i tot per sota de 5'/km. ... en baixada  :intello:). Ara estic motivat per continuar, potser buscant un dia entre setmana per fer un entrenament de sèries: l'objectiu ara és fer uns 10.000 sub 50 abans d'acabar 2008.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Abr 2008 10:30 #2 per llança (Associat/da)
... O sigui que ja estàs enganxat!!  :mdr:

Benvingut de nou a aquest mon Hernan  8)

T'esperem als diferents fils.  :wink2:

10 Abr 2008 09:48 #3 per Hernan (Visitant)
Gràcies Llança. Si en alguna cursa veig algú molt semblant a en Bruce Willis  :surprised::love:, ja et saludaré  :wink2:

10 Abr 2008 10:07 #4 per llança (Associat/da)
Perdona soc en Bruce Willis.  :whistle:

10 Abr 2008 10:36 #5 per XaviPapell (Associat/da)
Eiiiiiiii!!!! tiu com va quedar el edifici NAKATOME ??

Hernan no li facis cas en llança que .........  :mdr:

10 Abr 2008 10:48 #6 per llança (Associat/da)
XP, no voldràs que et digui la seva famosa frase. :mdr: :wink2:

10 Abr 2008 16:48 #7 per XaviPapell (Associat/da)
Jajajajaja!!! es que un dia fa uns 5/6 anys un amic de córrer em deia que tenía alguna retirada amb el Bruce.
Jo em pixava però es que un dia entro en una fleca i la noia que despatxava reia, li vaig preguntar el perquè i em va contestar que avia fet uns gestos igual que ell jajajaja!!!!!

Jo sempre dic que Superman no li arriba ni a la sola de la sabata al Bruce

10 Abr 2008 17:14 #8 per llança (Associat/da)
....Xavi.... eres la leche!!!  :mdr: :rofl:

10 Abr 2008 19:39 #9 per Dani (Associat/da)
Hernan: Benvingut al forum! Ja veig que ets dels meus, dels que es lleven d'hora per anar a córrer. Molts cops corro pel Litoral cap a les set del matí, i també coneixo a molts noctàmbuls. Fins i tot un va fer la brometa de córrer al meu costat. Penso que va treure fins l'ànima.... Pobret  :rofl:

Molts ànims per l'objectiu de baixar de 50 minutets. Amb constància ja veuras com és un objectiu assolible!

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

10 Abr 2008 23:09 #10 per Josep58 (Associat/da)
Hernan, com diu en Llança ja estàs enganxat.

Benvingut a aquest mon de boixos, hi trobaràs gent molt maca.  :yes: :yes: :yes:

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

12 Abr 2008 22:54 - 10 Nov 2008 13:57 #11 per Hernan (Visitant)
Dani: els 50 a mi em semblaven tota una marca, però quan veig els vostres sub 40'  :'(... També vaig mirar el temps de dos colegues que van fer la de Bombers i em vaig quedar parat amb els seus 37 i 38: "cuán córren estos malditos!!" :grrrrrr:

JDR sí, si: ja m'hi trobo bé. A veure si surto a la propera foto  8)

XP i Llança: vosaltres a la vostra amb això d'en Willis: jo fa estona que no us segueixo... :eek:

03 Gen 2009 16:21 #12 per Hernan (Visitant)
Pujo el meu fil per fer valoració de l'any. Com ja he dit, vaig començar a córrer després de la San Silvestre 2007, i ara ha arribat el moment de fer balanç:

- He corregut 369'5 km., curses incloses, d'acord amb el meu excel de control, i calculats amb google maps, més o menys.
- En general, han estat entrenaments llargs (8-10 km.) en fase aeròbica (140-150 ppm) diumenge al matí i rarament més d'un cop per setmana (algunes no he entrenat).
- He fet 4 curses de 10.000 entre 179-186 ppm de mitjana amb els resultats 54:31 (Bombers), 51:51 (Clot), 50:14 (24h can Dragó) i 51:53 (Nassos).

Content, per tant. De cara al 2009, els propòsits que em faig continuen sent modestos (tinc dos fills que demà fan 1 mes i 2 anys, respectivament, o sigui que la cosa no està fàcil...):

- córrer uns 500 kms. com a mínim,
- entrenar una mica de qualitat per poder portar un ritme de 5 min./km. sense problemes ni grans patiments,
- fer alguna mitja marató

Curses? No gaires: algun 10.000 a començaments de primavera, una mitja més a finals o cap a l'estiu, la del Clot -of course- i una Sant Silvestre allà on sigui per cap d'any -potser a Lleida, ja veurem.

Bon any a tothom!

03 Gen 2009 16:26 #13 per Enric59 (Visitant)
Benvingut, Hernan. Passa't pel parc quan vulguis. T'he deixat un missatge.

Bereshit

[url=http://www.bx3.com/BannerAnimSBR.gif[/url]

03 Gen 2009 17:43 #14 per danistal (Associat/da)
Enhorabona pels teus progressos Hernan, veig que a poc a poc t'estàs enganxant a aquest bonic esport 8)

Em permetràs que et doni un petit consell?  ;)
Entrenant com entrenes de manera regular un cop per setmana crec que és una errada que et plantegis introduir un dia de qualitat, hauries de fer més treball de base abans de començar a fer sèries o ritmes ràpids, doncs el risc de lesionar-te és relativament elevat si fas qualitat sense tenir una bona base muscular... i recorda estirar bé després de cada entrenament.

Salut 8)

03 Gen 2009 18:03 #15 per (Visitant)

i recorda estirar bé després de cada entrenament.

Jo no entenc gaire, però això que et diu el danistal es molt important encara que de vegades no li donem o sens oblida fer-ho. Des de la meva modesta opinió et convidaria a fer algun dia mes d’entrenament o com a mínim a ser regular totes les setmanes amb la teva cita d’entrenament. El treball i l’esforç a la curta o la llarga porten la seva recompensa. Ah! I felicitats pels aniversaris de demà!

03 Gen 2009 22:32 #16 per Hernan (Visitant)
Gràcies pels consells, Danistal i Tetexavi. Si que veig que he d'anar en compte amb la qualitat: potser ho deixo per més endavant i prioritzo fer més base (un altre dia a la setmana i no perdre-me'n cap), potser alguns dies en la fase alta de pulsacions (150-160) per anar-me acostumant i, en qualsevol cas, si començo sèries, ho faré sota els consells de l'Enric1959 i els "ataràxic people" a la Ciutadella.

El tema estiraments no me'l deixo mai: faig cinc exercicis que vaig aprendre en un panell de l'Ajuntament que hi ha al Parc del Clot i que he vist que són els que fa la gent a les curses, i unes abdominals per compensar la tensió a l'esquena. Els estiraments també els faig, després d'uns 10 minuts de trotada suau, abans dels entrenaments quam em vull donar una mica més de canya i abans de les curses. No me'ls deixo mai: és la manera de no tenir agulletes!

01 Set 2009 11:26 #17 per Hernan (Visitant)
Hola! Pujo el meu fil per celebrar que ahir vaig sortir a córrer amb voluntat clara de reenganxar-me a la droga a partir d'aquest setembre  :party:. Són propòsits de principi de curs que espero que es podran complir millor que els de primer d'any  :whistle:(per que porto des de la Sant Silvestre sense córrer: només he sortir dos dies dispersos a trotar una mica, més per necessitat mental que per entrenar). I és que no em podia imaginar la diferència d'un a dos fills (tot i que ja feia un mes que tenia el petit quan em vaig plantejar el 2009)...  :eek:

Total, que ara la idea és anar sortint i recuperant el ritme que portava de cara a les 24h per apuntar-me al repte sub55, que hauria de superar sense problemes (el desembre passat em vaig quedar a 14" del sub50), i recuperar el plantejament de 2009 per al 2010.

Fins aviat!

18 Nov 2009 17:31 #18 per Hernan (Visitant)
Ara mateix torno de córrer 10.000 metres a ritme de 6min/km. a 159 pulsacions de mitjana (unes 15 per sobre de les que feia fa un any), però amb sensació de trotada suau sense forçar gens. És curiós de diumenge a la curs del Clot vaig fer 57:13 a 185ppm, després d'una cursa horrorosament dolenta, amb un plantejament fatal :no:. L'entrenament d'avui em diu que fàcilment hagués pogut córrer-la en 54min o menys... :erf:

En fi, el millor és que avui és el primer dia que entreno entre setmana amb voluntat de mantenir dos entrenaments per setmana en aquesta nova etapa  :party:(cosa que l'any passat no em vaig poder permetre). Espero que tot plegat vagi donant fruits i pugui recollir alguna alegria de consolació cap a finals d'any...

21 Nov 2009 14:04 #19 per Sancho (Associat/da)
Benvingut Hernan

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats