Presentació i consulta

Presentació i consulta

08 Mai 2008 15:08 #1 per Tiny (Associat/da)
Hola a tots!

Soc un nouvingut en aquest web. Em dic Lluís i tinc 50 anys.

La meva experiencia com a corredor de fons va ser en la meva época de juvenil, fins que una lesió a la planta del peu em va fer deixar els entrenaments i competicions. Bueno, d'això fa més de 30 anys....

L'any passat i veient que el contorn de la meva panxa no cessava d'aumentar vaig començar a corre d'una manera més o menys fixe. Actualment entreno uns 10-12 km per la carretera de les Aigues. Com a motivació vaig correr la cursa de Bombers i vaig acabar en 49´30".

Aquest any he continuat la progressió i vaig tornar a correr Bombers , en aquest cas en 46´00". Després vaig descobrir aquest web i he estat disfrutant llegint diferents fils i temes.

I ara ve la consulta: Resulta que animat per el meu resultat a Bombers m'he apuntat per fer la meva primera mitja marató ( a Girona) aquest diumenge. La pregunta : Havent fet 46´en els 10 km., quin ritme lògic tinc que seguir a la mitja? Ben entès que lo que més m'interessa es acabar!

Gràcies per anticipat.     

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Mai 2008 15:15 #2 per Rafael (Visitant)
Hola Tiny, bienvenido al foro.

Yo no soy un experto en estos temas, pero un dia encontre en la web una tabla de "tiempos equivalentes" entre "distancias diferentes".

Esa tabla dice que un tiempo de 46'00'' en 10K equivale a 1h41'58'' en una media. Puedes ver la tabla completa en el enlace http://www.furman.edu/first/fmtp.htm . Una vez estes en esa pagina, clica donde pone: View "Race Prediction Table" to determine an equivalent 5K time.

Suerte en la media.

Empezar es la mitad de todo.

08 Mai 2008 15:18 #3 per Dani (Associat/da)
Hola tiny ! Primer de tot, benvingut al fòrum.

Amb la marca que tens podries intentar 1h45. A cinc el kilometre, però si el que t'interessa més es acabar bé i sobretot tindre bones sensacions pots començar sobre 5'10"-5'15" i anar augmentant el ritme progressivament. Això per sobre, ja que no sabem quants kilometres fas a la setmana i si a 5'/km és per tú un ritme còmode o no.

El millor consell que et podria donar és que sortissis a disfrutar sense cap pretenció de marca. Sempre podràs apretar a les següents amb la referència de la mitja de Girona.

Per cert, esperem la teva crònica dels fets al fil corresponent.  ;)

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

08 Mai 2008 15:21 #4 per Dani (Associat/da)
Ara he vist la intervenció d'en Rafael.

Penseu que aquestes taules son de màxims i de gent que ja porta un cert temps corrent. Jo se d'una noia del fòrum que sense baixar en aquells moments de 48 minuts va fer 1h42 i ara té una marca semblant als teus 46 minuts en 10km.

Jo no intentaria anar per el 1h42.... encara! També és important el perfil de la cursa, cosa que desconec completament.

Boooona sort !

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

08 Mai 2008 17:54 #5 per crica (Visitant)
Benvingut, company!
Jo et recomanaria GAUDIR, amb majúscules, la teva primera mitja. No et vulguis plantejar marques. Dius que corres 10-12 km. per la CdlA. Ignoro si alguna vegada has fet més de 15 d'una sola tacada. Pensa que la diferència entre 12 i 21, malgrat ser sols 9, aquests 9 es poden convertir en un abisme.
Et recomano que facis tirades llargues, un cop per setmana, començant per 13, després 15, després 17 i finalment 19 km.
La resta dels dies d'entranament els pots seguir fent igual que fins ara.

Depenent de com t'hagi anat la primera experiència, després planteja't reduir marques. La primera, que et deixi un bon sabor de boca.

Salutacions i continua amb Corredors.cat!!

08 Mai 2008 18:03 #6 per Rafael (Visitant)
Hola de nuevo!

Despues de leer los comentarios de Dani y crica, creo que tienen razon. Hazles caso a ellos, que yo he ido muy a saco.

Empezar es la mitad de todo.

08 Mai 2008 18:28 #7 per Tiny (Associat/da)
Gràcies a tots per els consells i ánims.

Rafael: Me ha gustado mucho la tabla que me has indicado, aunque entiendo tu último comentario prudente.

Dani:El temps de 1h.45´ també és el que veig més asequible. La setmana pasada vaig fer un entreno de 17 km en 1h24' o sigui que el ritme de 5' em resulta cómode. Entenc el consell de començar més lent per acabar bé.
En quant al perfil, els desnivells més forts són entre els km. 15 i 19...
Intentaré fer una crònica tal com dius!

Crica: GAUDIR és la meva única finalitat en aquesta mitja. Si no va bé, segur que en vindran altres...

09 Mai 2008 12:50 #8 per Josep58 (Associat/da)
Hola Tiny benvingut,

Fes cas al mestres i el primer de tor gaudeix al màxim de la teva primera mitja. Si tal com dius la part menys agraïda (pel desnivell) està entre el Km. 15 i el 19, també t'haig de comentar que es precisament en aquest part de la cursa on es "jugem les garrofes", on les cames comencen a notar els kms i aleshores pots fer-te la ideia d'acabar bé o no tant...

Et recomano sortir com comentava en Dani a un ritme per sobre al que podries portar i després anar si el cos s'hi troba bé, més lleuger.

Poder acabar una cursa havent anat de menys a més, sempre es més gratificant que fer-ho al revés i acabar fet pols.

A reveure i que tinguis una molt bona cursa.

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

13 Mai 2008 07:25 #9 per Tiny (Associat/da)
Hola!

Finalment vaig correr el diumenge i vaig acabar en 1 h 45' 37".

La conclusió que vaig treure es que tots els consells que vaig rebre aquí eren encertats...., llàstima que no els vaig seguir! No sé per qué però vaig sortir massa ràpid i vaig passar els 10 km. en 47', i a partir d'aquell moment, anar frenant.

De totes formes vaig disfrutar i la prova em va semblar fantàstica per el meu debut. Moltes gràcies a tots per els consells rebuts.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats