Pedalejant per Europa. Barcelona, at last.

Pedalejant per Europa. Barcelona, at last.

24 Mar 2014 00:17 - 24 Nov 2014 20:36 #1 per ferrantxo (Visitant)
Bones...

Ja ha passat una setmana des que vaig completar el meu repte maratonià i com ja sabeu que no sé estar-me quiet comença a ser hora de centrar-se en altres afers.  :whip:

Per tal de portar-ho a bon port i després de rumiar-ho en fred, he decidit que l'objectiu d'assolir el sub45' en 10km queda ajornat a la temporada que ve on espero sobrepassar-lo per baixar prop d'uns hipotètics 40' (uns set minuts més ràpids que la meva marca actual). No, no és que el seny m'hagi sorgit en forma de bolet… El motiu és doble: per una banda la pressió de la inajornable educació que tant us costa als contribuents i que si tot va bé, després de la “dura” selectivitat, em permetrà iniciar els meus estudis “superiors”; per l’altra, el rumorejat projecte que em robarà uns sis mesos de la meva vida i que em disposo a explicar a continuació.

No, no sóc en Forrest Gump i evidentment no tinc intenció de deixar-me els budells i saltar-me les ròtules corrent en una ruta d’aproximadament 4000km que travessa França de costa a costa, es dirigeix cap a París, Brussel·les, Amsterdam i tomba cap a Berlín, baixa fins a Praga i finalment mor a Venècia.  :beurk:

I com ho faré, doncs? Amb un mitjà tan simple i relativament econòmic com és la bicicleta i la pràctica del cicloturisme en autosuficiència ; és a dir, que entre els mesos de juliol i setembre em dedicaré a travessar l’Europa més occidental a raó d’uns 70km diaris, amb la meva casa a les esquenes, acampant a l’aire lliure i menjant llebres i escorpins... A més, com a segona prova de vida que és tinc intenció de completar-la amb un pressupost diari mínim per poder arribar a un límit d’esforç mental que es podria cal·lifcar com a "interessant".  :sarcastic:

Com podeu veure només és l'esboç d'una planificació força laboriosa on hauré d'entrenar de valent amb la bici mentre alhora mantinc els meus estimats 3-4 dies de carrera setmanals. Us aniré avançant més detalls i informació conforme vagi progressant en el meu entrenament.

Entenc que aquest tipus de fll en principi no hi té cabuda a Corredors.cat, perquè per començar no respon ni a l'àmbit del córrer ni el triatló, i encara menys a una modalitat competitiva d'un esport relacionat... però abans d'embolicar-me amb blogs (que tampoc podria mantenir pel simple fet que només penso tocar les noves tecnologies molt ocasionalment durant el viatge) i si se'm permet, prefereixo compartir-ho amb vosaltres, on la fem petar i podem compartir consells d'una forma personal però alhora oberta a tothom!  :yes: I com no, sempre va bé distreure's una mica d'aquest esport que tant ens agrada i que millor que fer-ho rient-nos d'un bon atac de pastelitos en mig del no res i sense paper!  :rofl:

Doncs vinga, quilòmetres, zapas i pedals!  8)

PS: M'agradaria remarcar que, si bé aquest és el meu projecte més proper, no és pas l'únic i no tinc cap intenció de quedar-me estancat com a corredor! M'ho vull prendre com un canvi d'aires adequat i que sens dubte em prepararà, entre altres coses, pel tipus de vida que tinc intenció de portar. :great:

10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2014 08:08 #2 per Cabrix (Visitant)
Ferrantxu,

OTB

(Ole Tus Buebos)

:great:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2014 09:06 #3 per jimbdn (Visitant)
Seguir els fils d'en Ferrantxo, esta donant nova vida (per mi) a seguir el fòrum de corredors.cat.

Estas "grillat" paio!  Com dirien a l'APM: OLe, tu, Ole tu!!! [/color]

Des de Badalona i amb to el meu suport, Joan.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2014 10:07 #4 per Albert83BCN (Associat/da)
Mola! :mdr:

MMP 10Km - Cursa dels Nassos 2011 - 35'24"
MMP 21Km - Mitja Marató de Barcelona 2013 - 1h19'23"
MMP 42Km - Marató de Barcelona 2013 - 2h47'58"
NutricioBlog - Diari de l'Albert

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2014 14:46 #5 per crissbd (Associat/da)
Doncs jo, com a mare que soc, el primer pensament que m'ha vingut en llegir-te ha estat en que deu pensar la teva mare... :oops:
pero admiro la teva valentia!  ;)

5km - 25'05" (lLa Nostra'13)
10 km - 52'45" (Vilanova'13)
Mitja - 1h59'51" (Calafell'13)
Marató - 4h51'31" (Vies Verdes'15)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2014 14:56 #6 per Albert83BCN (Associat/da)
Jo el primer que he pensat és que m'hauria de sumar a una experiència així... però tinc massa coses a fer aquí ara mateix, catxins!  :whip:

MMP 10Km - Cursa dels Nassos 2011 - 35'24"
MMP 21Km - Mitja Marató de Barcelona 2013 - 1h19'23"
MMP 42Km - Marató de Barcelona 2013 - 2h47'58"
NutricioBlog - Diari de l'Albert

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Mar 2014 22:57 #7 per finorunner (Associat/da)
Ferrantxo... moles molt.

Disfruta moltíssim d'aquesta experiència. Com ja t'he dit, tot i a ser jove se't veu un tio amb les coses molt clares. Si vols fer aquesta aventura es perquè ho tens molt i molt pensat. I jo personalment estaré encantat de seguir la teva progressió i animar-te des d'aqui.

I quan tornis... buscarem apropar-nos a aquests 40' OK?  8) 8) 8)

Salutacions!!!

Hazlo o no lo hagas, pero sobretodo nunca lo intentes.
5000: 00:20:28 (La Sansi 2011)
10000: 00:42:49 (Tast de la Mitja 2013)
21097: 01:36:35 (Mitja Sitges 2014)
42195: 03:40:18 (València 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 08:47 #8 per ferrantxo (Visitant)
Gràcies nois i noies per aquest suport incondicional que sempre em regaleu.  :love: Pels qui us ho heu preguntat, la veritat és que sembla que la gent no ha acabat de païr tots aquests mesos premaratonians i en presentar aquest nou projecte a Família & Associats no han faltat des dels clàssics "estàs boig", "l'estàs grillat" que comparteixen en Jimbdn i la meva àvia, al "no podràs" per acabar-me de tirar enrere. Però és que a mi m'encanta la psicologia inversa.  :he:

Això sí, la veritat és que 4000km no són "moco de pavo" i s'han de planificar moltes coses.  :yes:

Finorunner, company, veig que ja tinc un al·licient per a no dormir-me la temporada que ve.  8)

I ara una pregunta oberta :mdr::

- En quin estat de forma com a corredor em trobaré després d'aquests dos mesos només pedalejant? Necessitaré molta transició?

10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 09:11 #9 per jimbdn (Visitant)

que comparteixen en Jimbdn i la meva àvia,


Tu jovencell, un respecte per la teva avia  :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 14:11 #10 per curat (Associat/da)
Un company correcat (sergii) va fer una cosa semblant. Va fer cicloturisme des de Copenhagen fins Santiago de Compostela i va disfrutar molt.

En referència a la pregunta que fas, quan tornis al running estaràs molt fort i amb molt fons però suposo que lent. Hauràs d'introduïr canvis de ritme i sèries i segur que en poc temps tindràs un pic de forma.

A veure si el mestre cabrix o d'altri treu el  :whip: perquè he dit alguna bajanada  :oops:

De totes maneres, com ja t'han dit OTB  :great: i molta sort

Salut!

PD Per cert, tens l'edat del meu fill i això em fa dir-te que vagis amb molt de compte  :smile:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 18:04 #11 per Hansi (Associat/da)
Estimat Ferrantxo, veig que estàs més grillat del que pensava :oh: (ja saps que t'ho dic amb afecte :love:).

Si els teus progenitors, com a responsables teus més directes, no et fan canviar de pensament (em poso al seu lloc i els planyo...és el que té ser pare, que entens una mica als que ho són :wink2:), no seré jo qui ho intenti, encara que trobo molt dur portar a terme ni que sigui una quarta part del projecte, i jo a la teva edat hauria triat altres maneres de gastar els mesos d'estiu.

Així que només afegiré que OTB :wink2:, que tinguis molt bona sort en la preparació i en la pedalada, i que aniré passant per aquest fil a veure què expliques.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 18:28 #12 per ferrantxo (Visitant)

que comparteixen en Jimbdn i la meva àvia,


Tu jovencell, un respecte per la teva avia  :666:



:rofl:  :rofl:  :rofl:

10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 18:28 #13 per ferrantxo (Visitant)
I jo que pensava que ereu tots una colla de bojos... el paternalisme en aquesta santa casa no me l'espereva pas!  :love: A casa meva, els progenitors, per sort -per desgràcia- no tallen gaire el bacallà i tot ho han deixat sempre a les meves mans. Crec que he crescut massa ràpid en aquest sentit.  :ouch:

Curat, menys mal perquè ja m'estava començant a preocupar d'estar-me dos mesos sense tocar les zapas. Així doncs, sembla que la situació serà ideal per arribar als mítics 40'.  :yes:

10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 18:47 #14 per crissbd (Associat/da)
Encara que no vingui a compte, m'ha vingut al cap el que ens va dir l'avi del meu home quan li vam dir que anavem de viatge de noces a a Egipte "Y con lo bonito que es Murcia, porque teneis que ir tan lejos?"  :rofl: :rofl:

5km - 25'05" (lLa Nostra'13)
10 km - 52'45" (Vilanova'13)
Mitja - 1h59'51" (Calafell'13)
Marató - 4h51'31" (Vies Verdes'15)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 23:02 #15 per xevifisio (Associat/da)
A mi ja em fa mal el cul, només de pensar en els teus 70 km diaris :yes:
El punt "I" és on penses fer els teus estudis superiors que paguem entre tots? o ja et pensaràs com acabar d'arribar a casa mentre vagis pedalant? ;)
Vull una postal!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Mar 2014 23:37 #16 per ferrantxo (Visitant)

A mi ja em fa mal el cul, només de pensar en els teus 70 km diaris :yes:
El punt "I" és on penses fer els teus estudis superiors que paguem entre tots? o ja et pensaràs com acabar d'arribar a casa mentre vagis pedalant? ;)
Vull una postal!!!


Els meus estudis "superiors" –sí, sempre entre cometes– els faré a casa i respecte a la tornada des de Venècia... doncs utilitzaré els 25€ de descompte a a eDreams que em va regalar la Zurich Marató de Barcelona, així que m'estalviaré un bon pico.  :yes:

Parlant del descompte, si algú el té i no el pensa utilitzar (teniu fins a finals de maig per a usar-lo) m'aniria bé disposar d'ell. Moltes mercès! :great:


10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mar 2014 11:45 #17 per Oriol_TBID (Associat/da)
cullons ferrantxo!!!  :666: :666:

Si convences al meu jefe que em doni 3 mesos de vacances, vinc amb tu!  ;) ;)

Mola molt!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mar 2014 23:16 - 26 Mar 2014 23:18 #18 per Jord1 (Associat/da)
Gran repte, Ferrantxo  :great: :great: :great:, molta força i endavant, d'això se'n diu aprofitar aquesta beneïda joventut  :yes: :yes: :yes:


Entenc que aquest tipus de fll en principi no hi té cabuda a Corredors.cat, perquè per començar no respon ni a l'àmbit del córrer ni el triatló, i encara menys a una modalitat competitiva d'un esport relacionat... però abans d'embolicar-me amb blogs (que tampoc podria mantenir pel simple fet que només penso tocar les noves tecnologies molt ocasionalment durant el viatge) i si se'm permet, prefereixo compartir-ho amb vosaltres, on la fem petar i podem compartir consells d'una forma personal però alhora oberta a tothom!  :yes: I com no, sempre va bé distreure's una mica d'aquest esport que tant ens agrada i que millor que fer-ho rient-nos d'un bon atac de pastelitos en mig del no res i sense paper!  :rofl:


Aquí uns quants estarem expectants a la teva experiència i amb ganes que ens l'expliquis  :yes: :yes: :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mar 2014 21:22 #19 per Pko Schz (Visitant)
Mucha suerte en el proyecto  :yipi:

Podrias aprovechar de hacer un reportaje de tu travesia y venderselo a algun canal de tv.  :smile:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Abr 2014 21:06 #20 per ferrantxo (Visitant)
Bones... Vinc a actualitzar!

Dissabte passat, com a primer dia d'entrenament de cara al viatge, vaig voler provar en bicicleta el mateix recorregut per la via verda del Llobregat que vaig fer corrent ara fa dos mesos. Aquest no tenia intenció d'arribar fins a Martorell, així que vaig sortir directament des de casa meva seguint tota una sèrie de carrils bicis i zones sense tràfic: Francesc Macià - Av. Diagonal - Esplugues - Cornellà - Via Verda - Sant Boi de LLobregat. En total 30km a 15-20km/h amb grans vistes, sense problemes tècnics (bueno sí, vaig perdre un cargol del parafang però me les vaig arreglar) o fisiòlogics. De cames i de cul molt bé i, prova n'és, que l'endemà vaig córrer uns 10km.

Avui acabo de tornar de fer-ne 45. Volia provar la bossa de manillar que portaré durant el viatge i l'he pogut carregar amb el Kindle, entrepà, plàtan i el mòbil. La ruta ha estat igual fins al riu Llobregat, però aquest cop he optat per creuar-lo i seguir el recorregut que porta fins a l'aeroport del Prat. Comença molt bé, paral·lel al riu, sense asfaltar però molt cuidat; el problema arriba després, perquè es talla de sobte i si ets com jo amb el coi de GPS toca preguntar (aclaro que el sé interpretar  :rofl:, però aquest cop no portava track i el del mòbil només et diu on estàs)... al final he pogut continuar per on tocava i si bé tenia intenció de dinar a una zona habilitada al costa de l'aeroport per poder veure els aterratges/enlairaments he agafat un desviament que no tocava i he anat a parar a la platja. Un cop dinats he tingut la brillant idea de, sense el citat track ni haver-ho fet mai, tornar cap a casa travessant la Zona Franca. Al meu favor, que consti que és una ruta viable i que solen fer forces ciclistes per enllaçar amb la Gran Via de Barcelona. Per sort avui era diumenge i allò era un pàram desolador sense ni un camió, però tot i la tranquil·litat me les he empescat per perdre'm per dins i he hagut d'acabar creuant il·legalment diverses carreteres força perilloses....  :rofl:

Però res, ni un moment de pànic i resto viu. Això sí, avui tan el cul com cames han acabat fets pols. Necessito un culotte, suposo.  :beurk:

Aquesta setmana pujarem a dos dies, aviam com va.




10km - 47'19" (Cursa dels Nassos 2013)
Mitja - 1h44'11" (Terrassa 2014)
Marató - 3h59'08'' (Barcelona 2014)

> Pedalejant per Europa
> Objectiu marató: Barcelona 2014
> Objectiu mitja marató: Tarragona 2013

Please Entra or Crear compte to join the conversation.