M'aixeco a les 6 del mati. Segueix la tempesta i molt molt de vent que ja porta moltes hores.
Les previsions diuen que ha d'acabar entre les 8 i les 9 ha de parar i calmar-se tot.

Ufff, no fa bona pinta, i a més tenint present que bona part del recorregut és sobre terra
Tinc el check-in del bus a les 7:30 i baixo amb la meva dona poc minuts abans. Encara plou lleugerament. Veig que els busos de la marató i del 30km encara no han sortit. Pujo al segon dels tres busos que sortiran cap a Llagostera. Ens fan una petita explicació i sembla que sortirem gairebé a l'hora pero no. No arranquem fins les 8:07. I arribem a Llagostera una mica justos.
Baixar del bus, canviar-se i deixar la roba al bus-guardarropia, més anar a pixar pel camp (impossible anar als WC de la sortida, no escalfaria)... fan les 8:45 quan començo a escalfar una mica.

Per sort no plou res i fa fresqueta pero sense vent
La zona de la sortida amb bastant de "fangueti" em fa pensar que potser hem d'anar amb precaució. Em situo bastant endevant per evitar problemes. La sortida és 1'30" pasades les 9h. Les meves Pegasus Trail 4 traccionen bé i no tinc problemes. Primers kms per llagostera, un de pujada i un de baxadeta fins al gir de 180º per agafar la Via Verda.
Conto una mica i crec que estaré sobre la posició 30-35. El tercer km un altre cop de pujada i avanço un grupet de 3 corredors i comença la baixada forta i ja veig una mica lluny una noia per devant. La passo al km4 (de garmin) on ella es para al primer avituallament.
I a partir d'aqui em llenço a pel següent corredor... vaig donant canya a 4'/km pero no redueixo.
Paso el cartell de 15km a meta i portem uns 5'5km... En fi, ja ho saviem
Poc a poc la baixada es va suavitzant cada cop més pla del km7'5 al km10'5 plans i algun tram complicat pel terreny. km10 de garmin en 41'59". Cartell de 10km a meta quan portem 10'4km...
Tot i que torna a fer una mica de baixada és lleu i em comença a costar aguantar el ritme a 4'15. Encara no he atrapat el corredor de devant i al km14 em pasa un primer corredor l'intento seguir pero porta un puntet més que jo.
just fins al km15'3 aguanto pero al tram d'anada i tornada abans d'afar al costat del riu Riudara tinc un baixon. Seran uns kms un pel durets per mi, no puc anar més ràpid de 4'30/km. A partir d'aquí punts km cada km (o casi) 4km a meta, 3km a meta, 2km a meta, 1km a meta. M'han avançat uns 7-8 corredors i just una noia que veig que li diuen que és la primera. Intento seguir-la donant tot el que puc fins a meta i arribo en
1h26'13" L'últim km eren 790m

No ho entenc, si comences a comptar desde meta, almenys això hauria d'estar ben possat, no?
Distancia total 20'14km de garmin