Hola!
Aquest matí he participat per segona vegada a la Mitja Marató de Balaguer, a la comarca de la Noguera.
El trajecte en cotxe fins arribar allà ha estat gairebé tot sota la pluja però en arribar ja no plovia i la cursa ha estat "en seco".
Darrerament, per un motiu o altre, em sembla que van canviant de recorregut. A mi no em sembla malament, la veritat, fins i tot si fos una decisió expressa de canviar cada any de recorregut. Suposo que per a les organitzacions de les curses seria extenuant muntar un recorregut diferent cada vegada. La desapareguda "Cursa de la Mona de Canovelles" crec que canviava alguna cosa cada any.
Per megafonia parlaven d'èxit amb 500 inscrits entre les tres distàncies: 5,5 km, 10 km i Mitja Marató, així que l'enhorabona.

He sortit des de final de tot; no estic entrenant des del novembre, no estic en forma, les molèsties al turmell no desapareixen... no estava preparat per còrrer aquesta mitja. Els primers 10 km encara anava prou bé però de mica en mica m'he anat quedant buit d'energia i de moral. Com sempre, m'he aturat a beure aigua en un parell d'avituallaments i del km 17 al 19 he combinat caminar i trotar. Els dos últims kilòmetres sí que els he fet trotant fins al final. 2h00m10s de temps real.
Els avituallaments estaven posats al km 5, al km 10, al km 13 amb aigua i isotònica i plàtans i al km 18, que es tornava a passar pel del km 13 on encara hi havia plàtans (n'he agafat un) a més d'aigua i isotònica.
Estic inscrit a dues mitges maratons més, i les faré, però crec que després estaré una llarga temporada sense fer-ne; són més les ocasions en què surt malament que les que surten bé.
Pel que fa als serveis de la cursa: fàcil d'arribar (lluny però fàcil d'arribar), amb una zona habilitada per aparcar al marge esquerra del riu Segre i també molts llocs lliures en carrers propers a la zona de sortida i meta. Dutxes i vestidors a un col·legi proper, bona bossa d'obsequis amb dessuadora tèrmica, entrepà de pernil, medalla i alguna cosa més. I em sembla que hi havia també com un pica-pica però com que he arribat dels últims només hi havia unes poques (molt poques) gominoles.
El més molest, perquè m'ha sorprès, era la enorma quantitat de mosquits, tant corrent com després al mig del poble.
Si a algú us queda pendent a la llista de mitges maratons de Catalunya, ja la podeu posar a l'agenda.