Cursa de Nassos 2021

Cursa de Nassos 2021

01 Gen 2022 13:24 #21 per Ramon_B (Associat/da)
Amb moltes precaucions per la pandèmia i els contagis desbocats he participat enguany en aquest cursa i ja en porto disset !

No he estat estat massa còmode en cap moment, tot i això, feina feta en 1h03'09''a ritme de 6'19''/Qm.

Adjunto foto correcat del Pako Beer

BON 2022 a tothom ! ❤️

727 Curses , 296 deumils / 42 Mitges / 3 Maratons
rbeltra.blogspot.com
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Gen 2022 20:07 #22 per fandes (Associat/da)
Doncs aquí un que va tenir una cursa de Nassos per oblidar :joy: sort que avui ja és un any nou!

Estava convençut que podia estar en temps de marca (34'17'') i el pla era clar: aprofitar la referència dels cracks correcats que volien assolir sub34. La confiança en els crossos em portava a confiar en aguantar el tipus a la segona part de la cursa.

Ara bé, al matí primer canvi de plans. Jugant amb el peque em vaig fotre una bona patacada a la cama dreta xD, tan que la contusió em feia anar coix a l'escalfament. Primera espineta en l'estat d'ànim, però després d'un bon escalfament (i un pas pel lavabo de Diagonal Mar que seria un presagi del que estava per venir) semblava que podria sortir al pla inicial.

I vaja si es va complir, passant el km 3 amb ganes de córrer i parcial de 10'08''! Veig el Boris, el Joan3 i el RJimenez i penso que AVUI ÉS EL DIA. Res més lluny de la veritat. Cada passa comença a ser una fiblada i no pel quadríceps dret sinó per l'estomac. Mal negoci, intento baixar uns segons el ritme, però al km 4 ja m'he desanimat del tot.

Passat el 5 ja em poso descaradament a esperar un company que atacava el sub37. Em reenganxo quan arriba a la meva alçada, però les sensacions segueixen igual, les cames poden mantenir el ritme, però tinc la sensació que en qualsevol moment m'escapo. I així em retiro al gir de Llull-Llacuna i em poso a buscar com boig un lavabo de bar (7 fins abans de tornar cap a casa).

No és el primer cop que em passa, així que caldrà intentar millorar aquest aspecte, no molaria perdre les ganes de competir en fons per la por a no aguantar intestinalment... Segur que ho trobo! Molt bona entrada d'any companys ;)

01 Gen 2022 22:46 - 01 Gen 2022 22:47 #23 per Dennis Teuling (Associat/da)
Vaja fandes.. :cry:

Espero que hagi sigut cosa dels menjars de Nadal i que no torni a passar!!

Les cames i el cor tenen el sub 34 :muscle: :muscle:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

03 Gen 2022 10:14 - 03 Gen 2022 10:17 #24 per Danigoal (Associat/da)
Bon dia!

Enhorabona RamonB per tantes edicions de la cursa dels Nassos i quina llàstima fandes aquests problemes. Segur que ho podràs trobaràs la solució (millor dit, primer trobar la causa, jejeje) d'aquests problemilles, i que puguis tornar a disfrutar de competir al màxim tot la cursa en condicions.

Perquè a mi em va semblar un dia ideal i el circuit... uf... una passada de ràpid i planer.
Un explico les meves sensacions de tot plegat, ja que és la primera vegada que la faig.

Primer de tot, recollida de dorsal divendres al mati a primera hora. Evidentment em toca dorsal blanc i demano per canviar de calaix, mostro el parcial de la mitja de Lleida i em donen pulsera pel calaix taronja (sub43') Perfecte!

Per la tarda, escalfament previ suau i uns petits progressius i cap al calaix quan falten 10'.
Molt d'espai i veig a una llebre de 40' devant i l'altre s'espera més enrera. jo pel mig i cada vegada més pensat a provar a seguir la llebre. Sortida una mica a "trompicones" (quan semblava que ja sortíem, lleugera frenada i tornar arrencar, un parell de vegades) però prou bé i comencem a còrrer!
Sé que puc estar en 41' així que segueixo el grup de la llebre i el primer km em passa amb comoditat. Decideixo guiar-me per les sensacions a veure quants kms aguanto sense forçar en aquests kms inicials i per sorpresa no puc anar millor.
La llebre és espectacular va clavant els parcial i al km4 quan veig un altre parcial de 4'00 sé que toca aguantar el que pugui i encara que perdi una mica de temps a la segona part, sortirà una gran marca.
El gir de 180 el fer superbé sense grans frenades. el grups s'estira una mica i em quedo un mica tallat però els tinc devant
Km5 marco però no miro el parcial confiant en que he passat en 20' clavats (petit error)
Al km6 a Marina, parcial de 4'01 i apreto una mica per no que dar-me tallat del grup cada vegada més petit. No ho aconsegueixo però no puc anar millor km7 en 3'56"!!! Flipo amb mi mateix i toca apretar les dents per aguantar el ritme. Tornaré a ser sub40? L'unic és que la llebre va marxant molt poc a poc. Km8 en 4'04 vaja he perdut una mica però si apreto... M'atrapa la segona llebre de 40' (amb la banderola trencada) just al gir de la Diagonal i no puc defallir. km9 en 4'01. Només penso en aguantar i aguantar. La lleugera baixada final m'ha d'afavorir. Sento als speakers parlant de l'arribada de la barqueta sub40' i anomenen al cachirulo. Ultims metres, no puc accelerar gaire més i..meta!!
Miro el rellotge i... 40'06" Quina ràbia, però estic molt i molt content ja que no esperava anar tant constant tota la cursa i fer la segona millor marca de 10km. Desde 2013 que no corria a aquests ritmes

Ja a casa tocava analitzar el parcials (40'05 temps oficial):

4'02 - 4'01 - 3'57 - 4'00 - 4'06 = 20'06"
4'01 - 3'56 - 4'04 - 4'01 - 3'57 = 19'59"

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

03 Gen 2022 11:44 #25 per kilometer (Associat/da)
Bon any a tothom :great:

Em va encantar trobar-me i poder xerrar breument amb molts correcats a aquesta última cursa de l'any. Per al record la xerrada amb cachirulo, fastiguejats de tant COVID. Al final em va dir “dóna-li dur que estàs en forma” i això em va fer creure-m'ho més. No vaig entendre bé perquè no vam poder entrar al calaix i ens vam amuntegar fora. Una incongruència amb els puntets després a terra. Un cop a dins, amb la meva FPP2 posada, no em vaig barallar per estar molt al davant, i em vaig concentrar a sortir bé i treure'm la màscara sense problemes (ho havia assajat abans:laughing:).

Dit i fet, bona sortida, corrent bé, més desfogat que altres anys. Tot i així va venir un corredor per darrere que em va donar una copada…no entenia res. De seguida vaig notar que el ritme fluïa i que de cames anava bé. Anava passant gent amb certa facilitat i trobant i deixant enrere cares conegudes i amics. Rafa P, Boris, Rubén, Joan3…Sortia mal posicionat però anava a més des del principi. Tant que els dos primers quilòmetres van caure en 6:30. Aviat vaig atrapar també Ptarditi, que sabia que volia arriscar per anar a 32. El vaig animar però vaig seguir endavant. Em sentia fort, però calia arribar al final. Entre xiulets i flautes, passo pel km 5 a les 16:38. Reconec que per moments vaig somiar corrent, en arribar al 32. Seguia empenyent. Però al km 7, em va assaltar una mica de flat. Em va fer preocupar una mica. Però a aquelles alçades, la lluita seria fins al final si o si, i no estava disposat a redir-me amb facilitat. Passat el km 8, sabia que en Rutxi, caminava per allà animant i tenia ganes de veure'l, per la qual cosa vaig ser molt efusiu: stucktongue. En arribar a Diagonal ja em deia, aguanta, aguanta. En arribar a Selva de Mar vaig donar tot el que vaig poder per acabar en 33:26, a només 9” de la meva millor marca. Molt feliç, per acabar l'any així. Amb energies renovades i licitat per somiar de nou amb aquest 2022.

Que el 2022, ens proporcioni molta salut, i molt bones carreres a tots. I sobretot, poder continuar gaudint d'això…

Ens veiem...i moltes gràcies als fotògrafs...:heart:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

03 Gen 2022 12:40 #26 per Alex_Knight (Associat/da)
Hola i bon any a tot@s!! :party:

Felicitats a tots els que vau córrer!
Fandes quina llàstima, per què puc assegurar que arribaves molt bé pel que t'havia vist aquest mesos.
Kilometer impressionant amb quina força has ressorgit.
Danigoal Bravo! bona cursa!

Jo també vaig acabar molt content, anava amb la idea que el meu estat de forma em podia permetre estar just en els 39', però al final tot va sortir millor del que esperava. Sortida ràpida, a ritme ideal, la quantitat de gent era perfecte, ni molta gent pq et frenessin, però prou gent per poder estar ben ficat/amagat dintre de bons grups. Vaig passar el km 5 en 19'13" i després vaig fer la segona part disfrutant de poder donar-ho tot, prou bé fins al km 8, però els últims dos quilòmetres em va faltar una mica pistonada per poder fer un bon final. Tot i així, al final 38'28" :great: i molt constant tota la cursa (19'13"+19'15"). Ara sí, puc dir que després d'uns mesos d'anar fent de manera gradual, ara ja començo a estar en el meu nivell. :smirk:

Realment el recorregut i la cursa és molt ràpida, ara mateix diria que la millor per fer marca de les que tenim aquí.

Seguim!

"The best predictor of performance is performance itself." - Andy Coggan
10k: 37'53" - 2020 Sant Antoni
21k: 1h24'42" - 2019 Mitja Marató de Sant Cugat
42k: 3h19'20" - 2015 Marató Barcelona
www.strava.com/athletes/550322

03 Gen 2022 18:13 #27 per Dennis Teuling (Associat/da)
Enhorabona Alex, Kilo, Dani!!

Grans marques!!
Sempre he dit que a Nassos es corre un minut més ràpid que a qualsevol altre cursa de 10k.
No sé si és el recorregut, el clima, la hora...
Però sempre sorprenen els temps de Nassos.

Després costa igualar-ho :whistle:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

13 Gen 2022 17:40 #28 per fandes (Associat/da)
Quines grans marques Alex, kilo, Danigoal! Felicitats. Ja hi estic intentant posar remei ;)

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats