Bones,
Igual que en
Natxo, aquest ha sigut el meu debut en aquesta ,cursa i per això vaig haver de fer una investigació previa. Tal com va proposar en
fandes, vaig fer una visita al santuari dels amants de les sabatilles, la pàgina on en
Davit ens proporciona una informació que no te preu, efectivament es Blogmaldito. Allà, a part de veure les claus del recorregut també vaig consultar l'edició del 2019 per veure el video del recorregut, on aprecio que el Sol no ens molestarà. Un cop consultada aquesta informació em quedava un dubte relatiu a la possibilitat de fer marca, en
Davit indicava que la possibilitat de fer marca oscil·lava entre escassa i nul·la pero si no recordo malament la meva millor marca en un 5k es un 19'57" en Santi Centelles de 2012 i el 09/07/22 vaig fer un 20'17" a Ca n'Anglada... Per tant, decideixo donar un cop d'ull als resultats de la cursa de Poble-sec de 2019 i finalment decideixo que pot ser factible mirar de seguir la llebre de 20'.
El dia de la cursa, en el recorregut en cotxe veig que ja estem a 28ºC a falta de mes d'una hora i mitja per a la sortida, per tant, tocarà refrescar-se a la font que hi ha a la plaça. Un cop aparcat, miro que el rellotge m'agafi senyal GPS i veig que està força mandrós,... Recullo el dorsal i veig el grupet de correcats, al qual m'uneixo. M'assabento que les llebres faran una volta sencera de reconeixement del circuit i es clar, una oportunitat com aquesta no la puc deixar escapar. Fem la volta en sentit contrari tot escoltant els consells d'en
Rafa Pérez, que inclouen punts de referència com son que la recta d'arribada mesura uns 300m i un hotel i furgoneta vermella per situar els darrers 0.5 i 1km. En tota la volta el rellotge no m'agafa senyal, després he vist que no he sigut l'únic amb aquest problema.
Un cop fet el reconeixement, visita a la font per fer un glop i remullar cap, clatell, braços i cames i cap a la sortida. Em situo una mica darrera d'en
Rafa Pérez i d'en
rnou. Donen la sortida i com era d'esperar em trobo amb un embús donant la volta a la plaça, moment en el que veig que el rellotge m'ha agafat senyal i com a mínim tindré una altra referéncia de ritme. En sortir de la plaça, la llebre se m'ha escapat uns bons metres i em trobo que al meu davant hi ha gent força mes lenta que jo, als que hauré d'avançar ràpid si vull anar a ritme. En aquesta primera volta vaig tenint referéncia de la llebre i fins i tot veig quan en
rnou l'avança. A la recta d'arribada de la primera volta veig que vaig força be de ritme i intentaré apropar-me a en
Rafa Pérez a la baixada. La volta va avançant rapidament i em tobo a la darrera pujada on al final de la mateixa em treu uns 20s. Encaro la recta d'arribada incrementant el ritme i en
fandes m'anima a atraparlo, cosa que al final no puc per 6s. Temps real: 19'59" amb primera volta 10'03" i segona volta 9'56". Veig que he millorat 15 posicions en aquesta segona volta avançant corredors/res que em treien mes de 30s al final de la primera volta

. No em puc queixar gaire.
Un cop arribat vaig veient l'arribada de companys/yes i en acabar fem cinc centims de la cursa. En
Ramon_B continua amb la seva humilitat i li dic que ja m'agradaria poder córrer amb la seva edat. Entreno amb gent que tenint la meitat d'anys que ell van amb un ritme mes baix.
Moltes gràcies fandes per els ànims en totes dues voltes

. Salutacions a en
Natxo, que només veure'm ja em va saludar. Respecte a en
rnou, el tinc ja massa vist...

. Be, es culpable juntament amb en
fandes de que fes la cursa, ja que me la van propossar a Ripollet aun vam fer el recorregut en memòria d'en
Biel. Agraïment a totes les llebres, especialment a en
Rafa Pérez donat que veure'l relativament a prop em va animar a no defallir i aconseguir aquest sub 4'/km encara que sigui per 1 segon. A tota la resta de pastanagues, espero tornar-vos a veure aviat. Sóc conscient que amb molts de vosaltres no m'hauré comunicat gaire, pero abans de les curses miro de concentrar-me força per a que em surtin be.
Per cert,
arcadi42, quantes curses portes? Si malament no recordo, la marató de Barcelona del 2021 va ser la teva marató 150, pero portes el compte de curses mes petites (5k, 10k 1/2 marató)? Molts cops ens fixem en les marques, pero em sembla increible el número de curses que alguns arribeu a fer al llarg d'un any o de la vostra
carrera esportiva.
Relatiu a la cursa en general, el circuit es força interessant per el seu perfil sinuós, s'agraeïx l'ombra a tot arreu i tenir una font al costat de la sortida. Ara, vorejar la plaça tot just començar no m'acaba de m'acaba gaire donat que penalitza la fluïdesa de la sortida, ja limitada per l'amplada del carrer. El servei de guardabosses va funcionar correctament, hi havia lavabos al centre cívic i en recollir la samarreta donaven consells relatius a la talla de les mateixes. L'
speaker feia força agradable tant el transcurs de les curses com l'entrega de premis. De la distància, el GPS m'ha donat 4.99km pero m'ha atravessat edificis fins i tot saltant-se la plaça en començar segona volta i em dona 7 segons menys que el temps real de cursa (es veu que van passar aquests segons entre la sortida, agafar senyal i que comencés a cronometrar).
Tenint en compte com s'ha desenvolupat la cursa, es fàcil que miri de repetir l'any vinent.
Ho deixo aquí que ja està sortint massa llarg. Ara mateix no se quina serà la meva propera cursa, però continuo amb la idea d'intentar fer un sub 40' en un 10k encara que em queda força entrenament per aconseguir-ho i fa força calor.
Salutacions i animeu-vos a escriure la vostra crònica.