(2025-03-16) Transèquia

(2025-03-16) Transèquia

24 Gen 2025 12:50 #1 per fandes (Associat/da)
La veritat, que m'ha costat ubicar aquesta cursa aquí a Ruta, però degut al seu (pel que he llegit) quasi inexistent desnivell i amb el propòsit d'unir dos punts ben allunyats. He trobat que és l'apartat on millor esqueia.

És possible que ja conegueu la Transèquia ja que es porta organitzant des dels anys 80... A mi m'ha vingut totalment de nou. És un recorregut que uneix Balsareny amb Manresa resseguint una veritable joia de l'enginyeria civil, la sèquia del segle XIV (encara en funcionament actualment). M'ha semblat una manera espectacular de trencar la meva zona de comfort actual.

Us deixo l' enllaç de la cursa a peu... Encara que hi ha moltes més opcions de recórrer-la el proper 16 de Març de 2025. Algú s'anima? Per mi l'únic handicap és l'hora de sortida (7h30 si he llegit bé, que significa ser a Manresa a les 6h30!), però estic segur que l'experiència valdrà la pena.

Què me'n díeu?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Gen 2025 22:13 - 25 Gen 2025 22:14 #2 per piri (Associat/da)
Hola fandes, bona nit!

Tot i no haver corregut aquesta cursa, l'ha conec :sunglasses: Com molt bé has dit, és una cursa mítica ja que porten 40 edicions.

El recorregut són 25k plans, sense desnivell. Comença des de Balsareny, passant pels termes municipals de Sallent, Santpedor i Sant Fruitós de Bages, arribant al Parc de l’Agulla de Manresa. Recomano passar-hi qualsevol matí o tarda al Parc de l'Agulla amb nens ja que té un petit llac, jardins, tobogans, un petit bar i un restaurant bastant recomanable.

En definitiva que us animo a que compartiu l'experiència amb el fandes :party:

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. Web de la LLiGa: lliga.corredors.cat/index.php i en twitter som l'usuari @LLiGaCoRReCaT en twitter.com/lligacorrecat

26 Gen 2025 08:38 #3 per Mona (Associat/da)
Uau! No la coneixia i té molt bona pinta, llàstima que sigui el mateix dia que la Marató de Barcelona, aquest any no podrà ser.
Ja explicaràs si hi vas i com va 😉

26 Gen 2025 17:19 #4 per fandes (Associat/da)
Gràcies piri! Entre tu i el Joan3 (que igual com la Mona no podran ser-hi perquè són unes superllebres maratonianes) m'heu convençut que paga la pena matinar i fer tota aquesta quilometrada. Sols he de veure com organitzo el punt d'avituallament que coordinem per la Marató de Barcelona...

I si finalment em queda pendent, a 2026 fem expedició correcat!

04 febrer 2025 10:55 #5 per XaviCht (Associat/da)
Casualment hi vam anar (la SandraB i jo) a fer una tirada de 25k fa 10 dies.
Té trams molt molt macos.

Val la pena anar-hi algun cop. Això sí, cal saber que hi ha molts trams on has de triar correr sobre els herbots o sobre els 30 cm on no hi ha herba. No és un camí tipus "via verda", ample, amb superfície regular suficient per córrer dues persones una al costat de l'altra.

I, si hi aneu un dia que no sigui el de la cursa organitzada, porteu el track i aneu molt atents, hi ha moments on no està tan clar per on anar. I, i després de Sallent, cal travessar les vies, en un punt on no hi ha un senyal clar (hi ha un rètol minúscul al costat oposat del camí). Vam tenir sort que vam coincidir per casualitat uns kms amb l'Arcadi42, i ens va avisar (i tot i això quasi ens el passem de llarg).

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats