Hola!
Aquest matí he participat per quarta vegada a la Volta al Pantà d'Utxesa, a Torres de Segre, a la comarca del Segrià.
És una cursa molt maca, que va combinant l'asfalt amb la pista de terra, diria que un 70% és per terra, força plana, vorejant el Pantà d'Utxesa i entre camps de cultiu, ametllers, etc. Bonica a nivell paissatgístic.
I bonica també per tot el que ofereix: samarreta amb disseny divertit, entrepà de butifarra a l'arribada, sucs ecològics de fruita, una porció de pa de pessic, aigua, poma, plàtan, cervessa i un magnífic pica-pica amb fruits secs i patates fregides. A 50 metres habiliten una àmplia zona d'aparcament, amb cartells indicant el camí des de Torres de Segre fins a la zona de la cursa, distància de 10 km, cursa de 6,5 km, caminada, curses infantils, cursa adaptada... I aquest any, que han superat el rècord de participants, molt bon ambient a destacar. Ah, i inflables i entreteniment pels més petits. I no tan petits.
L'únic punt a millorar seria posar més lavabos; només n'hi havia dos, un ha quedat "inservible" molt aviat de tan brut com ha quedat i en una edició amb tanta participació un parell més hauria estat genial.
Per a la gent de l'àrea metropolitana de Barcelona ens queda a gairebé dues hores de cotxe així que... no és fàcil i... en ple hivern... però un any, per fer una cosa diferent i provar un recorregut interessant... val la pena.
Adjunto el perfil i el recorregut de la cursa perquè us en féu una idea. El perfil enganya una mica: té alguna pujadeta curta però la cursa és fàcil i molt planera.
Pel que fa a la meva cursa, he començat amb prudència a veure què passava amb el peu esquerra i, també, com sempre a l'hivern, molt carregat de roba. He tingut molèsties al peu, no acaben de marxar, però em permet córrer 10 km sense complicacions, ja veurem en alguna de les mitjes que tinc per endavant.
No he tingut bones sensacions durant la cursa i em pensava que anava més lent; tantes capes de roba portava al damunt que no he mirat els parcials de cada kilòmetre (molt ben marcats per l'organització). Em pensava que estava per sobre dels 55 minuts i al final ha resultat 50:02.

Està clar que he de fer servir referències perquè córrer per sensacions no és la meva especialitat, tot i els anys que porto.
Salutacions!!