Cros popular de Sants 19/10/2025

Cros popular de Sants 19/10/2025

06 Oct 2025 10:18 #1 per Chute (Associat/da)
46è Cros Popular de Sants

Web de la cursa: crospopulardesants.cat/

La participació és oberta a les persones majors de 18 anys. Els corredors i corredores amb més de 16 anys podran participar amb l’autorització de mares, pares o tutors.

La cursa es disputarà el diumenge 19 d’octubre de 2025, en un circuit de 10 quilòmetres amb sortida a les 10h a la carretera de Sants (a la cantonada amb Brasil) i arribada a la Rambla de Brasil.

Les persones que participin sense dorsal, amb dorsal falsificat o d’una altra persona no tindran dret a cap servei ni tan sols l’assegurança d’accidents i serà motiu de desqualificació.

Córrer sense xip serà motiu de desqualificació automàtica.

És obligatori portar el dorsal ben visible al pit i el xip oficial (Championchip) ben lligat a la sabatilla.

No es permet córrer amb criatures amb cotxets, ni amb gossos.

El temps per fer la cursa està limitat a 1 hora i 30 minuts.

Les imatges que es prenguin dels participants es podran utilitzar per fer difusió de la mateixa prova o de les següents edicions.

L’organització no es fa responsable dels danys que es puguin fer els corredors ó que aquests puguin ocasionar a tercers.

L’organització podrà modificar el recorregut, per causes alienes i/o de força major.

El fet de inscriure’s a la prova és motiu d’acceptació del present reglament.

Inscripcions: xipgroc.cat/ca/curses/Sants2025/10k/inscripcio/fins-2010

Les inscripcions es faran per a la pàgina web de Championchip (previ pagament amb targeta de crèdit). Indicant les dades del corredor (nom, cognom, edat i codi del xip). La cursa està limitada a 1714 participants.

El preu de la inscripció, fins al 10 d’octubre, serà de 15€ euros en cas de disposar de xip groc, 16,50€ per a les persones que necessitin llogar-ne un.

A partir del 11 d’octubre el preu de la inscripció serà de 17’50€ per a les persones que ja tinguin xip i de 19€ per a les que l’hagin de llogar.

Les inscripcions finalitzaran el 16 d’octubre (sempre i quan no s’hagi superat abans el límit de participants). No es faran inscripcions sota cap concepte el dia de la cursa.

Un cop realitzada la inscripció, no es tornarà l’import de la mateixa si la no participació de l’atleta es per causes alienes a l’organització.

En el cas de suspensió de la prova per causes sanitàries no es retornaran els diners, es guardarà la inscripció, ja sigui per una possible nova data o bé per la següent edició del Cros.

Els corredors i les corredores inscrites a la cursa disposaran de servei de Guardabosses el matí del Cros.

Tots els inscrits rebran una samarreta. Però l’organització no garanteix la talla de samarreta demanada.

La recollida de dorsals i de les samarretes es realitzarà a la Lleialtat Santsenca (carrer d’Olzinelles 31) el divendres 17 d’octubre de 16 a 20’45h i el dissabte 18 d’octubre de 10 a 14h i de 16 a 20’45h.

Per recollir el dorsal serà obligatori presentar el DNI per comprovar la identitat del corredor. En cas de no ser el titular de la inscripció haurà de portar una autorització i fotocòpia del DNI de l’inscrit per a recollir el seu dorsal a fi de que l’organització s’asseguri que el titular rep el seu dorsal i quedi exclosa de qualsevol responsabilitat.

El diumenge de la cursa també es farà entrega de dorsals i samarretes a la sortida, però recomanem evitar-ho per no fer cues.

L’organització disposarà al servei del corredor un xip blanc de lloguer en cas que aquest no tingui un xip groc de propietat.

Els corredors que necessitin el xip blanc el recolliran el diumenge a partir de les 8.30 a la zona d’arribada

Serà obligatori retornar el xip de lloguer a l’arribada al personal destinat a aquesta fi.

Classificacions

La classificació per categoria es farà segons el temps real indicat pel xip de Championchip.

Es lliuraran premis als 5 primers homes i a les 5 primeres dones de la general segons temps real.

També hi haurà premi per als 3 primers/es de cada categoria. Per establir una categoria han de finalitzar un mínim de 5 corredors/es. Amb un mínim de 10 corredors s’entregarà trofeu al segon classificat i amb un mínim de 15 també hi haurà trofeu per al tercer classificat.

Les categories d’edat seran les següents en homes i dones: de 0 a 16 anys, de 17 a 19 anys, de 20 a 39 anys , de 40 a 49 anys, de 50 a 59 anys i de 60 a anys.

L’entrega de premis, per als 5 primers homes i les 5 primeres dones es farà a les 11,30 hores.

L’entrega de la resta de premis, per categories, es farà en un acte que, prèviament, es comunicarà per correu.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Oct 2025 11:17 #2 per Chute (Associat/da)
Una mica d'història

El Cros Popular de Sants és una de les curses més arrelades i amb més tradició de les que es disputen a Barcelona. L’origen el podem trobar l’any 1934, quan l’Ateneu Enciclopèdic Sempre Avant va decidir celebrar el Primer Gran Premi de Sants, una prova atlètica pels carrers de Sants. Malauradament l’inici de la guerra va acabar amb la cursa, de la qual només es van arribar a disputar dues edicions. Posteriorment, amb la dictadura, fins i tot l’Ateneu Popular Sempre Avant va desaparèixer.

L’inici de l’època actual de la nostra cursa es remunta fins al 1979 quan L’Ateneu Enciclopèdic Sempre Avant, refundat de nou, va voler tornar a recuperar la cursa. L’ateneu en va celebrar dues edicions en solitari, l’any 1979 i 1980 i a la següent edició s’afegiren membres del Foment Català d’Ajut i Serveis i de l’Associació de Veïns de Badal, Brasil i la Bordeta, amb l’objectiu d’engegar la Festa Major al carrer Badal. L’any 1986, per imperatius legals, l’organització del Cros es va haver de transformar en club, prenent el nom Club Camins Esportius de Sants.

A la divuitena edició, l’any 1996, amb la mort d’Eugeni Giralt, un dels recuperadors de la prova, l’organització va decidir adoptar el nom Memorial Eugeni Giralt, recordant la feina feta durant tants anys. El mateix també es va iniciar la col·laboració amb els Cros per part del Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i La Bordeta.

El Cros s’ha anat consolidant sense perdre el seu caràcter de prova popular, organitzada gràcies a la participació veïnal i sense més objecte que fer un gran esdeveniment al barri. Al llarg dels anys s’han anat incorporant proves per tal que tothom que vulgui pugui córrer: El Petit Cros, per als corredors més menuts; la Centpeus, una cursa d’una milla per als joves fins a 14 anys i el Cros Especial, dues curses adaptades als corredors amb disminuïts psíquics.

La prova també ha superat el purament esportiu incorporant dues activitats paral·leles a la cursa. Per una banda el FotoCros, un concurs fotogràfic que premia la millor foto de la cursa des de l’any 2010. I també el Cros Solidari, un espai des del qual cada any es dóna un cop de mà a entitats que treballen amb fins socials.

07 Oct 2025 13:13 #3 per piri (Associat/da)
Moltísismes gràcies Chute per obrir-nos tots els fils del calendari català d'atletisme popular :joy:

M'ha encantat l'apartat històric de la cursa :great:

El to popular i d'ajuda social és top al barri de Sants :clap:

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. 12 edicions de LLiGaCoRReCaT.
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Web: lliga.corredors.cat/index.php Twitter: @LLiGaCoRReCaT.
Instagram: @lligacorrecat i també, des del 2024, tenim grup de Whatsapp.

08 Oct 2025 10:21 #4 per Chute (Associat/da)
De res Piri. Es que alguns de vegades diuen que no van escriure la crònica perquè no estava obert el fil. Doncs així no tindran excusa.:stucktongue

Sants serà el meu primer 10k de la temporada. De moment sense haver fet gaires entrenaments, doncs vaig fer vacances al setembre. A veure que surt, i a partir d'aquí a intentar millorar a les següents curses. I com m'acostuma a passar darrerament, el que més em costa és arrancar. A la que pares, encara que no sigui gaire temps, després tot són petites molèsties musculars, dolorets, etc. Avui tinc fisio, a veure si m’acaba d'arreglar, que només queden deu dies per la cursa.

14 Oct 2025 17:40 #5 per Ramon_B (Associat/da)
Inscrit a darrera hora a aquesta prova del meu barri que he fet fins ara en 32 edicions :party:

Estic en baixa forma però intentaré acabar dignament

També em veureu de voluntari entregant pitrals el divendres a la tarda i dissabte al matí.

Ens veiem companys !!

754 Curses, 307 deumils / 42 Mitges / 3 Maratons
rbeltra.blogspot.com

15 Oct 2025 10:24 - 15 Oct 2025 10:24 #6 per Chute (Associat/da)
Molt bé Ramon :thumbup: , amb trenta dues edicions disputades no hi podies faltar i més sent del barri. Si a més a més estàs de voluntari ja ens veurem a la recollida de dorsals. Jo tampoc arribo en massa bona forma, però estem començant la temporada, ja anirem agafant ritme poc a poc.

17 Oct 2025 09:51 #7 per Chute (Associat/da)
Recollida de dorsals
Lleialtat Santsenca (carrer d’Olzinelles 31) el divendres 17 d’octubre de 16 a 20’45h i el dissabte 18 d’octubre de 10 a 14h i de 16 a 20’45h.

El diumenge de la cursa també es farà entrega de dorsals i samarretes a la sortida, però recomanem evitar-ho per no fer cues.

19 Oct 2025 16:32 #8 per aurelian (Associat/da)
Bon dia, os dejo las fotos que he hecho hoy en el Cros de Sants, unas cuantas al paso del km 3 aprox y en la llegada hasta 1h i pico de cursa.

photos.app.goo.gl/XWxsg6ioBJSrmoQXA

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

19 Oct 2025 19:34 #9 per grampy (Associat/da)
Gracias Aurelian un placer saludarte company!!

20 Oct 2025 10:32 #10 per squash (Associat/da)
Hola

com m'agrada el Cros de Sants !!! En totes les variants de circuit que organitzen. Revirat, amè, puja-i-baixa, divertit, ben organitzat... i bona la xocolata desfeta del final.

No canvieu, si us plau.

Fins ara.

Jordi

20 Oct 2025 11:20 #11 per Chute (Associat/da)
Moltes ganes tenia de tornar al Cros de Sants, una de les curses que tinc més a prop de casa però que malauradament per una cosa o per l’altre no l’havia pogut fer des de feina molt de temps. De fet, aquesta ha sigut la sisena vegada que l’he corregut, i la cinquena havia sigut al 2001, que ja ha plogut.

Però com m’ha passat últimament als inicis de temporada, tot són problemes. Tornes de vacances, el cos es desajusta, la musculatura es debilita, i que si un doloret aquí, una molèstia allà. Vaig anar divendres a la recollida de dorsals, encara amb dubtes de si faria la cursa. Allà vaig saludar al RamonB que just en aquell moment estava molt enfeinat en la tasca de voluntari. La bossa senzilla però bè, amb samarreta i un parell de begudes.

Diumenge mateix vaig decidir que sí que faria la cursa però seria un entrenament, no pas una competició, doncs no volia córrer el risc de fer-me més mal. A la sortida es respirava un bon ambient correcat. Vaig saludar al Camilo, i vaig estar parlant amb el Grampy, la Teresa, el Manel59, el TT Xavi, la BcnRosie, i el RamonB.

A la sortida em situo a la part de darrera per sortir tranquil. Segueixo l’estela del Grampy, que intueixo que anirà al voltant de 6’/km. Però sembla que el matrimoni li ha sentat molt bé i que allò de “home casat, home espatllat” no va amb ell. Paso el primer quilòmetre en 5’15”, bastant més ràpid del que havia previst. En tot cas, la meva cama amb molèsties està aguantant be. I la cosa anirà millor a mida que la musculatura va entrant en calor, i van passant els quilòmetres.

Córrer en progressió es bastant gratificant, doncs vas veient la cursa i vas passant als companys als que animes. Vaig superant la BcnRosie, l’ELA, l’Oriol R, i més endavant l’Squash, que va d’incògnit, amb roba i amb ulleres negres. La cursa es desenvolupa majoritàriament per avingudes amples con la Av.Madrid o Carretera de Sants, però hi han alguns trams de carrers estrets, on les maniobres es dificulten una mica. De totes formes, això fa que sigui un recorregut entretingut.

Tot va anar bé fins al quilòmetre 7 on les molèsties al bessó va començar a ser una mica més agudes, així que vaig decidir regular el ritme, doncs no era qüestió d’arriscar a empitjorar la lesió. Finalment completo la cursa sense problemes, en sub47.

El post-cursa força interesant, amb aigua, xocolata desfeta i coca. El Gps em dona 10k justos, potser distància un pel justa, però quan hi ha molts revolts, i alguns carrers estrets, de vegades els satèl·lits es perden una mica, així que ho donarem per bo.

Ara l’objectiu serà acabar de fer net abans de la propera cursa, que en principi serà Bombers.

Fins la propera.

PD: Aurelian, gràcies per les fotos. :thumbup:

Adjunts:

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats