Matagalls-Montserrat 2014

Matagalls-Montserrat 2014

08 Jul 2014 21:32 #81 per Silvia321 (Visitant)
hola Jordi, moltes gracies per els consells, lo de la nit no tinc problema, he fet dues vegades gracia montserrat, el que hem preocupa son els 20 kms mes i la pujada de monistrol, que no se si sera mes dura que la del aeri. el que si que tens rao, que sera una entrada extra d energia.

moltisimes gracies, ets un encant, els consells ajuden

salutacions a tots
silvia

tot el possible, nomes proposa i ho intentem

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Jul 2014 21:45 #82 per jaume (Visitant)
Ja sé que la Matagalls-Montserrat no és una cursa competitiva però no entenc perquè els de Gràcia són tan tossuts i no volen que els corredors surtin abans que els marxadors. No hi veig cap problema i beneficia a tothom; als corredors perquè no queden taponats i als marxadors perquè no han de patir els avançaments dels corredors.

Sembla que els hi agradi que hi hagin problemes. En fi, l'organitzen ells i ens hi hem d'adaptar.

El dia que no gaudeixis corrent, millor deixa-ho córrer

08 Jul 2014 22:07 #83 per Dennis Teuling (Associat/da)
Tens molta raó jaume!

Crec que abans (ara encara?) tampoc no volien fer un llistat per temps.. només per nom. (Sort que l'Excell ens ajuda força).

I em sembla que molesta encara més als marxadors que a nosaltres (al menys, per les cares que posen)...mai entendré el motiu.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

08 Jul 2014 23:23 - 08 Jul 2014 23:28 #84 per Xeix (Associat/da)
Doncs senzillament perquè és una marxa no una cursa, exactament perquè a la marató de Barcelona no donen  per exemple 10h per acabar-la.

Qui no estigui d'acord que en munti una un altre dia

És una marxa amb un reglament, n'hi ha que si tu no t'agafes el temps ells no ho faran, només et diran que has arribat dintre del temps i prou, sense classificació (Gràcia-Montserrat) i d'altres (Marxassa, em sembla) obren el control quan ho diuen, si passes abans t'esperes

09 Jul 2014 07:19 #85 per guido (Visitant)
Amb la d'ultres competitius que hi ha encara no entenc com hi ha gent que va a competir a les marxes o caminades...que em diguessis fa anys que nomes estaven aquestes, pero ara..

09 Jul 2014 15:41 #86 per Dennis Teuling (Associat/da)
Sí, val, però llavors.. si caminant trigues al menys 16 hores per acabar... no sé que fan al Control de Montserrat a les 03:00.

De totes formes, per mi no és problemàtic passar a gent caminant, però sé que a molts caminadors molestem.

Pero... sabent que hi ha molta gent que ho fa corrents (es un fet, i a més, cada dia hi som més), es millor acceptar-lo i fer dues sortides, no és tan complicat, o si no, fer-ho com a la Marxassa i no obrir els controls tan aviat.

09 Jul 2014 19:20 #87 per jaume (Visitant)

Sí, val, però llavors.. si caminant trigues al menys 16 hores per acabar... no sé que fan al Control de Montserrat a les 03:00.

De totes formes, per mi no és problemàtic passar a gent caminant, però sé que a molts caminadors molestem.

Pero... sabent que hi ha molta gent que ho fa corrents (es un fet, i a més, cada dia hi som més), es millor acceptar-lo i fer dues sortides, no és tan complicat, o si no, fer-ho com a la Marxassa i no obrir els controls tan aviat.

Dennis, veig que tu sí que m'entens  8)

A vegades sembla que els hi agradi que hi hagin problemes, quan és fàcil arreglar-ho. A mi m'agrada fer-la corrent ( en el reglament no diu pas que no es pugui fer ) però tan m'és la classificació. Per a mi és un repte personal.

Òbviament també ho podria fer qualsevol dia de l'any, però si el reglament m'ho permet perquè no la puc fer corrent aquest dia i aprofitar l'ambient i els avituallaments?

Xeix, oi que a la marató de Barcelona els corredors més ràpids surten abans que els més lents. És de sentit comú. Perquè no es pot fer el mateix a la Matagalls?

09 Jul 2014 22:12 #88 per jordi mas (Associat/da)

Dennis, veig que tu sí que m'entens  8)

A vegades sembla que els hi agradi que hi hagin problemes, quan és fàcil arreglar-ho. A mi m'agrada fer-la corrent ( en el reglament no diu pas que no es pugui fer ) però tan m'és la classificació. Per a mi és un repte personal.

Òbviament també ho podria fer qualsevol dia de l'any, però si el reglament m'ho permet perquè no la puc fer corrent aquest dia i aprofitar l'ambient i els avituallaments?

Xeix, oi que a la marató de Barcelona els corredors més ràpids surten abans que els més lents. És de sentit comú. Perquè no es pot fer el mateix a la Matagalls?

La vaig fer el 2006, i vaig estar esperant quasi dues hores per sortir. El procediment de la sortida era molt lent, amb sortides cada minut de pocs participants alhora. A més , si no recordo malament la primera part del recorregut era força ampla, i es pot avançar bé. Si deixar sortir abans als corredors implica que esperin més la resta, no estic d'acord. Per accedir a la sortida molts agafarem l'autocar i ens tocarà esperar fins que arribi el nostre torn. Ara hi ha moltes ultres per córrer, no em sembla bé perjudicar als participants d'aquesta marxa clàssica , per beneficiar als corredors.

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

10 Jul 2014 12:37 #89 per jordi40 (Visitant)
completament d acord amb jordi mas
:yes:
a veure a quina hora ens toca sortir
pero esperarem... pacientment???  :party:

10 Jul 2014 13:55 #90 per guido (Visitant)

Ara hi ha moltes ultres per córrer, no em sembla bé perjudicar als participants d'aquesta marxa clàssica , per beneficiar als corredors.

El que jo em refereia, amb la d´ultres que hi han per córrer..... :neutral:

11 Jul 2014 12:04 #91 per Xeix (Associat/da)

Si et fixes, enlloc d'això el més grans de 60 anys tenen la deferència de sortir abans de l'hora de sortida, corrin o no.

Jo només exposo com és, no que estigui d'acord. També ara enlloc de baixar pel corriol del GR del Tagamanent a Aiguafreda, és fa per pista, no hi ha tants taps, i més corriols que es feien abans també es fan per pista per aquest motiu, a mi no m'agrada i si no fos perquè està dintre de la CCCR segurament no la faria doncs a la mateixa CCCR n'hi ha de molt més maques i no massives com la Mm.

11 Jul 2014 23:22 #92 per jaume (Visitant)
Qui ha dit res de perjudicar als marxadors?

És al revés , sortint els corredors abans el que es consegueix és que no hi hagi problemes i beneficia a tothom.

Francament el tema d'haver d'esperar més pel fet que surtin abans els corredors, tampoc ho entenc. Primer, quants corredors hi ha dels 3000? Que la facin gran part corrent molts poquets ( no crec que arribin a 50 essent molt optimistes ). Per tant serien 2'. Potser hi hagi com a molt 200  que comencin corrent. Això serien 8'. Tan problema són 8'? I si ho és , doncs que surtin abans de l'hora d'arribada del primer autocar.

Ja sóc conscient que poden haver-hi ultres o marxes molt millors, però el fet és que a la Mm hi ha qui li agrada córrer i repeteixo, no està prohibit.

Cal dir, però, que les vegades que hi he participat el 99% dels marxadors quan veuen que ve algú darrera corrent una mica ràpid se solen apartar i jo sempre els hi dono les gràcies. El que no faig és cridar demanant pas ( com sí que he vist algú de fer-ho ). Si no em veuen, m'espero a poder passar quan puc.

Però també haig de dir que un cop, a la baixada de pedres abans d'aiguafreda, el fet de voler passar a uns marxadors pel costat, va fer que ensopegués i li donés un cop a un sense voler. Em vaig disculpar i no va passar res però són aquest incidents els que es podrien evitar amb la meva proposta.

Una altra de les avantatges de poder sortir junts els corredors és que és més fàcil poder trobar algú del teu ritme i poder compartir una estona del recorregut corrent plegats. Sortint dispersats fa que pràcticament hagis de fer tota la marxa sol.

Ja sé que els organitzadors no canviaran de parer i per tant tampoc paga gaire la pena discutir-ho molt més. Miraré la vessant positiva; el fet d'anar passant marxadors als primers kms també motiva, encara que hi hagi algú que et mira una mica despectivament o faci algun comentari inapropiat ( segurament també per l'actitud incívica  d'alguns corredors en edicions anteriors).

14 Jul 2014 09:20 #93 per jordi40 (Visitant)
jaume quina seria la millor tactica per fer unes 15 hores?
s ha de correr molt?
gracies

14 Jul 2014 15:23 #94 per Dennis Teuling (Associat/da)
Jordi40, per baixar de les 15 hores no cal córrer tant.

Només trotar en pla, caminar una mica ràpid a les pujades i encara que sembla evident... no parar mitja hora a Sant Llorenç Savall  :intello:

Has de pensar que caminant ràpid sense córrer/trotar ja pots baixar de les 17 hores. Guanyaràs mitja hora al Pla de la Calma, i mitja hora més abans de Vacarisses. És a dir, amb una mica d'esforç ja ho tens!!
Sobre tot, no fer el heroi baixant, que pot fer malbé als quadriceps i després les rampes poden fer-te perdre molt de temps a l'última pujada cap al Monestir.

No et preocupis. Si segueixes els meus temps de pas, baixaràs amb facilitat!!

14 Jul 2014 17:17 #95 per jordi40 (Visitant)
ok dennis
seguire els teus consells
moltes gracies

14 Jul 2014 19:34 #96 per jaume (Visitant)
Estic d'acord amb el Dennis. Per fer 15 hores crec que cal córrer molt poc.

A les pujades caminar sempre i aprofitar les pistes planes o de lleugera baixada per córrer de forma suau. A les pujades entre córrer molt suau i caminar , no hi ha tanta diferència de guany de temps però el desgast és molt més gran. En canvi al pla o a les baixades suaus, la diferència de caminar ràpid ( que deus anar a 10'/km ) o córrer suau ( 5´30''-6'00'') és quasi el doble. A les baixades més tècniques tampoc guanyes tant corrent i en canvi la probabilitat de fer-te mal si corres també és més gran.

Si estàs acostumat a córrer maratons i fas els caps de setmana alguna sortideta llarga ( de 3 a 5 hores ) per trams similars als que trobaràs a la Mm, no has de tenir cap problema.

14 Jul 2014 20:23 #97 per quicu111 (Visitant)
8) 8)

Estic d'acord amb el Dennis. Per fer 15 hores crec que cal córrer molt poc.

A les pujades caminar sempre i aprofitar les pistes planes o de lleugera baixada per córrer de forma suau. A les pujades entre córrer molt suau i caminar , no hi ha tanta diferència de guany de temps però el desgast és molt més gran. En canvi al pla o a les baixades suaus, la diferència de caminar ràpid ( que deus anar a 10'/km ) o córrer suau ( 5´30''-6'00'') és quasi el doble. A les baixades més tècniques tampoc guanyes tant corrent i en canvi la probabilitat de fer-te mal si corres també és més gran.

Si estàs acostumat a córrer maratons i fas els caps de setmana alguna sortideta llarga ( de 3 a 5 hores ) per trams similars als que trobaràs a la Mm, no has de tenir cap problema.

jo corro per passar-m'ho be, quant corre me cansi tornaré al meu origen!! la btt que es la meva passió. Pero de moment esta aparcat

14 Jul 2014 22:14 #98 per Dennis Teuling (Associat/da)
A propòsit... no era avui el sorteig per a la hora de la sortida?

Els que anàveu l'any passat. ¿Vau anar també amb xip groc?
Hi ha catifes a cada Control?

Gràcies,
Dennis.

14 Jul 2014 22:43 #99 per Campi (Associat/da)

A propòsit... no era avui el sorteig per a la hora de la sortida?

Segons el calendari d’inscripcions és avui:

El dia 14 de juliol
- Es fa un sorteig.
Ordre de sortida de tots els Grups (els participants individuals es consideren un grup d’un membre)

Els que anàveu l'any passat. ¿Vau anar també amb xip groc?
Hi ha catifes a cada Control?

L'any passat també hi havia xip groc, hi ha catifa a alguns controls però no tots. L'any passat, si la memòria no em falla, hi havia catifa al C1 i C2, d'aquesta manera s'eviten les cues.  8)

Matagalls-Montserrat 2013 · 85,5 km · 12h14:01
Núria-Queralt 2014 · 92 km · 21h09:28

14 Jul 2014 23:39 #100 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ostres Campi,

Ara veig que vas fer 12 hores i pocs minuts l'any passat  :oh: :oh:
Tens els teus temps de pas?
Són Top-Secret o pots publicar-los?

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats