Crec que ja t'ho han dit tot. En resum, estem parlant d'esports diferents. Jo porto 17 d'asfalt i 10 de muntanya i quan amb les d'asfalt puc clavar la previsió al minut (en realitat a segons), a muntanya te'n pots marxar un mon (aquest diumenge preveia fer 6h als 38,5 del Trail Moixeró i vaig fer 6h40')
Fer una marató d'asfalt = ritme controlat, pulsacions controlades i temps final previst. Les meves en asfalt es mouen sempre en una forquilla de 30' (menys les que fas en plan "càmera de fotos en ma")
En canvi a Muntanya el desnivell, el tipus de terreny, que sigui més o menys tècnica, que tu siguis més o menys bon baixador o pujador...Son molts paràmetres que només podràs controlar quan portis un munt a l'esquena. En aquest cas la meva "forquilla" de temps va des de les 7h56 d'una pirata de Montserrat amb pluja, fins a les 5h07 d'una romànic extrem (i aquestes tenen desnivells similars)
Jo faré segurament la de Collserola per primera vegada perquè m'han dit que es molt corrible. però tocarà patir perquè arribaré una mica cansadet (per variar) :he:
Ah, i una darrera cosa important. La recuperació muscular es una altra de les coses que demostra que parlem d'esports diferents. Quan tinguis una mica de rodatge "muntanyero" veuràs que després d'una marató de muntanya les cames estan cansades però no tan adolorides (es degut al fet que estàs movent contínuament diferents grups musculars, el que seria pujar i baixar escales, passes laterals, fer servir quàdriceps per frenar, etc. etc.). A l'asfalt es un moviment repetitiu cíclic de principi a fi i això es el que finalment et deixa tan baldat.
Be, sigui com sigui, que gaudeixis a Collserola (no facis cas al
dabit i inscriu-te a la marató directament

) i a veure si ens veiem.