XVI CURSA DE MUNTANYA ENRIC RACE 12k +500

XVI CURSA DE MUNTANYA ENRIC RACE 12k +500

27 Nov 2022 20:14 #1 per rularo86 (Associat/da)
Bona tarda,

Un cop havent fet debut en cronoescalada solidària i cros (cros amorós), m'he llençat a la piscina d'un trail. No
hi anava amb gens de confiança donat que ahir vaig fer una prova de relleu de les 24 hores d'ultrafons en pista, fent 7.2 km en 30 minuts i ja portava massa quilòmetres a les cames.

Surto cap a Castellterçol i en arribar veig que estem a -2.5ºC poc mes d'una hora abans de la cursa, ideal per no suar gaire amb pantalons curts i màniga curta...:laughing:

Recullo dorsal i em trobo amb alguns compays d'entrenament. Faig temps, dins el cotxe, fins a 15 minuts abans de la cursa, moment en el que surto a escalfar una mica. Al final faré la cursa de curt, però amb guants i el coll ben protegit.

Donen la sortida i els primers quilòmetres semblen força senzills, però havent vist el perfil i sent cursa de muntanya soc conscient que la cosa s'ha de complicar. Dit i fet, començo a trobar-me amb pujades exigents i baixades en les que m'aparto per no entorpir a la gent acostumada en aquesta especialitat. Donat que estic acostumat a curses d'asfalt, quan toquem pista forestal o camins sense gaire dificultat, atrapo i avanço força gent, però quan venen les baixades exigents (el GPS arriba a indicar -30%), em treuen les enganxines i, fent la goma van passant els quilòmetres. Aquest fet em dona la possibilitat de convesar amb companys d'aquesta cursa, gent molt maca B).

Al voltant del km 8 arriba l'avituallament, força complert i continuo fent caco. De fet, en pujades exigents tothom al meu voltant camina. Mica en mica anem fent fins que es comença a veure un altre cop el poble. En entrar a ell em trobo amb el meu medi, asfalt :hearteyes: i puc tornar a agafar embrenzida encara que el tram fins a l'arribada es força curt.

Donat que els organitzadors no volien oferir l'avituallament de l'arribada tan facilment, posen l'arc d'arribada tot just després d'unes escales :evil: . En defensa d'ells haig de dir que hi havia fruits secs, donuts, donuts de xocolata, platans, taronges, refrescs,...:great: .

Miro la classificació i veig que els primers m'han tret prop de 2 minuts per quilòmetre...:(, Si vull tornar a fer una altre cursa d'aquesta especialitat haig d'evitar perdre la vida en cada baixada :whip: .

Espero companys/es d'entrenaments i tornada cap a casa. Proper repte? Debut de llebre en una mitja, concretament, 1:40' a Figueres, qui em vol seguir?:whistle:

Salutacions,
Rubén

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Nov 2022 07:57 #2 per fandes (Associat/da)
Jo t'acompanyaria, però també se m'ha girat feina a Figueres... xD. Estàs on fire! Aquest cap de setmana ho celebrem.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Des 2022 08:55 #3 per Sarcel (Associat/da)
Que bé Rularo86 que t'hagin engrescat per fer el trail de Castellterçol, és un bon lloc per córrer, en tinc molt bons records.
Está clar que qui volgui destacar en aquest esport, ha de dominar la tècnica de baixada. Impressionant veure-les baixar com cabres oi que si?
Espero que t'hagi agradat l'experiència, pensar que també t'ajuda a agafar força i per tant a millorar també en asfalt.

Fandes, no s'hi pot estar a tot arreu! :) :heart:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Des 2022 09:10 #4 per rularo86 (Associat/da)
Bones Sarcel,

Mira si es important dominar tècnica de baixada que anava molt mes lent baixant que pujant :confounded: .
Darrerament he mirat de d'ampliar horitzons (cronoescalada solidària, cros Amoròs i aquesta cursa). Les dues primeres no em van anar pas malament, en canvi en aquesta només em trovaba a la meva salsa quan no hi havia gaire inclinació i podia anar mes ràpid. Ara, millor que no em subestimin...::evil:

Fandes, ens veiem a Figueres. :rabbit:

Salutacions,
Rubén

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.