1a. Marató del Priorat. 04-10-14

1a. Marató del Priorat. 04-10-14

03 Oct 2014 19:16 #61 per arcadi42 (Associat/da)
Ja has començat a beure vi?

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Oct 2014 20:10 #62 per sandmannn (Associat/da)

ja tinc el dorsal i x sort he agafat el chip. dema a disfrutar de una marato diferent.

Jordi,. crack, no vagis a muerte com sempreeee!!  ;)

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 03:41 #63 per Fiber (Associat/da)
Jo m'he l'he perduda...  :oops: :'( :oops: :'( :oops: :'(

Pero l'any que ve la faig si o si...

Que tal ha estat, vull informes i fotos si pot ser  :biggrin:

M.M. (42K: 3:21:17 - 21K: 1:28:54 - 10K: 40:29 - 5K: 19:52)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 03:46 #64 per Fiber (Associat/da)
Ja que no diuen res... (sí, val, no he donat gaire temps i aquestes hores no se que faig aquí... Be, sí, treballar...)

Aquí tenem als "Experts Enolegs"...


M.M. (42K: 3:21:17 - 21K: 1:28:54 - 10K: 40:29 - 5K: 19:52)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 10:38 #65 per jumper (Associat/da)
aquesta marató només té similitud amb Medoc en el vi i les disfresses, el circuit un trencacamas total els que vam anar  amb la idea del Medoc com que no ho vam veure per cap costat.  :grrrrrr: :grrrrrr:

la calor tampoc va ajudar gaire hi va haver uns petits error en la senyalitzacio però els avituallaments van estar genials, jo em divertit però l'esforç va ser terrible.

Pero al final unaltre marato al sac i la primera de montaya  :party: :party:

No pienses...Corre!!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 11:27 #66 per jordi mas (Associat/da)
Excel·lent  ambient a la cursa amb gran feina dels voluntaris. Veníem amb la idea de fer la marató gaudint i sense patir gaire, i la primera meitat així ha estat. Després amb la duresa del recorregut, ens hem hagut d'esforçar per acabar, però en general va estar força bé. La idea d'aquesta marató em va semblar molt bé, passant per pobles molt bonics, i amb ambient de festa, però amb aquest perfil no sé si arribarà a ser molt popular. Suposo que les característiques del territori no permeten fer un recorregut més fàcil.

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 14:29 #67 per ivanlazaro (Visitant)
Ja he vist fotos d'amics que la van fer i té molt bona pinta, me l'apunto per un altre any.

Enhorabona a tots!

10 km - Cursa Can Mercader 2012 - 40'12''
Mitja - Mitja Marató de Girona 2012 - 1h 31'04''
Marató - Barcelona 2012 - 3h 12'31''

9 maratons i sumant
Generació del 90.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 15:39 #68 per hyuste (Associat/da)
Excel·lent recorregut per les vinyes del Priorat i un ambient bolcat amb els corredors. No cal dir dels avituallaments i l'ambient de festa, ens ho vam passar genial.  :party:
Pel que fa al circuit per a mi res dur tot depèn com et prenguessis la cursa, si bé és cert que es va fer llarg el tram final, a mi em van sortir 45 kms en part perquè ens vam perdre.
Ens veurem l'any que ve!!

Héctor Yuste

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 18:36 #69 per arcadi42 (Associat/da)
Avui estic treballant, però demà al matí us escriuré les meves impressions i penjaré fotos.

Molt d'acord en tot el què s'ha dit. Experiència original i divertida...però una mica massa dura per als que no acostumem a fer muntanya...

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 21:04 - 05 Oct 2014 23:33 #70 per solteron (Associat/da)
En referència a lo que dieu sobre la comparació en la del Medoc doncs jo ja vaig advertir la falta d'informació de l'organitzador en aquest mateix fil fa mesos i que en realitat es tractava d'una marató de muntanya.
Llegint la pagina de presentació seva no quedava gens clar quin tipus de marató era, faltava alguna cosa tan bàsica con dir les coses pel seu nom i dir que es una marató de muntanya.
Aquest mateix fil es va posar a la secció de Marató quan tindria que estar a Muntanya.

Sort que uns quants dels correcats ja ho havien parlat i ja teniem idea i certa precaució sobre lo que ens podíem trobar.
Al final per a mi a estat una marató de muntanya convencional amb certa duresa, amb uns bons avituallaments, i força ben organitzada.

Penso que si la idea era fer una jornada més lúdica en pla gresca doncs s'han passat amb la duresa del recorregut, sobre tot la part final, potser haurien aconseguit més participació amb un recorregut més fàcil.
Que acabin la marató només 147 corredores i corredors no sembla pas un èxit.

Dit això si algun la vol fer l'any que bé doncs perfecte, la cursa es maca, ben organitzada i passa per llocs molt bonics.

En quan a la meva cursa doncs vaig fer els primers km amb Dion, Jumper i Jordi Mas però corrien una mica massa per a mi, després vaig anar un trosset amb l'Arcadi, després un altre tros amb el Tottu fins que es va quedar endarrerit a l'avituallament  :whistle:  :winktongue: , després vaig fer molts quilometres acompanyat una coneguda del FB :whistle:  :whistle:,
ens van avançar Alba, Judith, Hector i David , però després vaig tirar una mica sol fins atrapar als 4 correcats i així i ja fins els final.
Era la primera marató que feia amb calçat minimalista, fins ara lo màxim que havia fet de muntanya eren uns 27km (La Cursa d'Alpens) però ahir els últims 20km vaig anar amb molèsties de peus i turmells que em vam frenar força, que amb un altre calçat hauria acabat millor ? doncs no ho sé perquè amb calçats esmortits també acabava queixant-me de lo mateix  :he: i si alguna cosa em pot enfortir els peus es anar amb aquest tipus de sabatilla, lo que no esta clar si ho aconseguiré ... Lo que si he aconseguit una diferencia molt gran amb les minimalistes és amb la poca sobrecarrega muscular de cames i cuixes al acabar les curses, avui diumenge fins i tot he fet 6km suaus, encara una mica "enganxat" de peus però cap ni una agulleta o dolor a les pantorrilles o cuixes.

I per acabar aquest rollo agrair la companyia del la penya correcat, per molt que organitzin una cursa divertida no hauria cap gresca sense la col.laboració de la gent , ens ho van passar molt bé !!


PD: a mi el Fore em va dir 44,7 km, i lo màxim que em vaig perdre serien uns 100 metres.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 21:43 #71 per arcadi42 (Associat/da)
A mi em van sortir 43'9, i el dibuix de l'altimetria no deixa lloc a dubtes sobre la duresa de la marató, sobretot de la segona meitat. La pujada i baixada després de Porrera se'm va fer duríssima.


159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 21:53 #72 per dafont (Visitant)
Simplement, MAGNÍFICA, aquesta primera Marató del Priorat. El quí s'esperava que el recorregut podria ser un tipus Penedès amb no gaire desnivell i envoltat de vinyes, la va cagar i potser va patir d'allò més. Era una autèntica marató de muntanya ben trencacames i al final algú va comentar que li havien sortit 1.600m positius, vosaltres mateixos  :whistle: :whistle: . Córrer envoltat d'aquells paisatges de vinyes, la serra del Montsant i la seva gent que t'acull com si estiguessis a casa  :great: :great: no té preu.

La sortida ja va ser perquè ens ambientéssim, volta per dins la Cooperativa Falset-Marçà, amb les seves sales de botes per les criances dels vins i els enormes dipòsits d'acer inoxidable per les primeres fermentacions. Els trabucaires van donar el tret de sortida i fot-li. La primera població per la que vam passar van ser Bellmunt del Priorat, amb avituallament compost de llesca de pa i sardina i 2 bons vins prioratins (GR-174 i Les Mines), boníssims. Després vam passar-ne un altre amb ambient de festa, música fruita, ganyips, isotònic i com no vi del Priorat. En aquest punt, els de la Mitja el tornaven a passar per segona vegada i continuaven el seu recorregut. Abans de trepitjar Gratallops, tornem a tenir un altre avituallament, dels de vi, ni més ni menys que un Camins del Priorat de l'Alvaro Palacios i tastat amb un copa com es mereix aquest vi. Fins aquí, tot fantàstic, però es que arribem a Gratallops i ens trobem una banda de rock, d'uns jovenets que amenitzaven la festa i un altre avituallament dels bons, llesca de pa amb pernil salat i els seus corresponents vins del Priorat, aquí ja eren vins amb back in box (dipòsit al buit de cartró). Com podreu deduir, els avituallaments, s'havien de fruir al màxim i els minuts anaven passant (Arcadi d'aquí tinc una foto que surts tu i els pernils ...... ja miraré d'enviar-te-la en un altre missatge)
Anem seguint, i passem per entremig de  vinyes i més vinyes i arribem a un avituallament al Celler Buil & Giné, aquest ja hem de fer una menció especial. Ens ofereixen unes garrapinyades d' ametlles, avellanes i anous, regat amb 2 vins del celler i servits amb copa, un negre i un rosat (tots 2 igual de bons i a sobre el rosat fresquet  :party: :party:). Per si no fos menys, tenen el detall de fer-nos passar per quasi totes les instal·lacions del seu celler, sales de botes, de dipòsits d'acer inoxidable i quasi a la sortida, ens afegim als cellers que tenien exposats els seus vins per la fira que feien del mercat de vins del Priorat, fot-li més vi que anem secs , ja d'aquí sortim, alegrets, alegrets  :party: :party: (gràcies als del Celler i les noies de l'avituallament per la seva hospitalitat) i ara ens tocava un tram prou llarg fins arribar a Torroja del Priorat. La sensació de calor i deshidratació va en augment i és que fotia calor del més anterior i no pas d'octubre.
Arribats a Torroja, ens espera un altre dels bons avituallaments, llesca de pa amb botifarreta i el seu corresponent vi (deStranKis), i el temps suficient per degustar-ho com deu mana. A partir d'aquí, entre la calor, els kms que ja portàvem i els vinets tastats, ja es va fer dur, afegit a que el recorregut era pistero fins arribar a un petit avituallament, on ja es veia la població de Porrera i agrair que hi hagués aigua i isotònic (que d'això també s'en bebia). Corriolet de baixada fins a Porrera, passant pel davant del Celler Vall-LLach i a les portes del Celler Genís-Vaqués un altre avituallament, més vi, però aquí es va agrair molt la síndria que vam poder menjar, va ser un revitalitzant. L'obligat tast de vi i fot-li cap amunt, aquí ja la calor apretava de valent, però cada vegada quedava menys, arribats a dalt del coll i envoltats de vinyes ja es veia tot el descens que ens esperava fins arribar a Falset. Passem un altre avituallament, que ens anirà de conya per poder acabar dins del temps establert i arribem a Falset ben contents d'haver disfrutat tant d'aquesta primera marató que no serà pas la última. Al final, encara per confirmar, aprox 7h 50 i tants minuts, ja vaig dir que el temps que donaven se'ns faria curt. Vaig acabar amb la sensació, ja desde la sortida, que tot plegat se'm faria curt, pels moments viscuts durant tot el matí i així va ser. M'enduc un molt bon record i esperant, JA la propera edició.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 23:23 #73 per jordi mas (Associat/da)

avui diumenge fins i tot he fet 6km suaus, encara una mica "enganxat" de peus però cap ni una agulleta o dolor a les pantorrilles o cuixes.


:surprised: :surprised:  Descansa una miqueta !!

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 23:43 #74 per sergio (Associat/da)
Ahir estava de visita vinícola pel Priorat i de sobte, mentre anàvem a unes vinyes, Corredors per tota arreu. Som una plaga.  :party:

Us deixo tres fotos que vaig poder fer.



El placer de correr porque sí.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Oct 2014 23:58 #75 per solteron (Associat/da)

avui diumenge fins i tot he fet 6km suaus, encara una mica "enganxat" de peus però cap ni una agulleta o dolor a les pantorrilles o cuixes.


:surprised: :surprised:  Descansa una miqueta !!


Si no et fa mal, una sortideta suau ajuda a recuperar, per contra si tens dolor millor et quedes a casa.


Gràcies sergio !

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Oct 2014 16:13 #76 per DION (Associat/da)

Totalment d’acord dafont i solteron, ens ho vam passat “pipa” en aquesta Marató del Priorat. Primera edició i bona feina per part dels organitzadors DracsRunners, excel•lent el tracte dispensat pels voluntaris i col•laboradors. Molt ambient de grups d’animació, trabucaires a la sortida, curses infantils i especialment destacables els nombrosos i generosos avituallaments: sardines, pernil, botifarra, raïm, bon vi...de tot i més. A més a l’arribada ens esperava un bon plat d’arròs, botifarra...i més vi  :winktongue:  :sleep:

Un plaer compartir trobada amb tota la colla de companys Correcats, especialment amb els meus socis de fatigues, Jumper i jordi mas.El fet d’anar disfressats i sense objectiu de fer temps, ens va donar nombroses anècdotes divertides i molts riures, això ens va fer passar ràpid bona part de la cursa malgrat el constant puja/baixa. Per cert un agraïment als mossos que vam trobar a les cruïlles de carreteres, van estar molt complaents...tot i anar una mica de “de canto” no ens van fer bufar. :whistle:

Els paisatges fantàstics i el recorregut amb el punt d’exigència suficient per cremar les energies que anàvem acumulant als avituallaments. En tot cas, la part més dura va ser sortint de Porrera, a partir del km35, enfilant un fort corriol de pujada a ple sol, desprès de la tralla que ja portàvem.:whip: :grrrrrr: Va tocar patir fins l’arribada a Falset (cada petita pendent semblava un port de muntanya).

La Marathon du Mèdoc es el referent però la comarca del Priorat no es precisament planera i aquesta cursa haurà de tenir la seva personalitat, potser per un perfil de corredor més muntanyenc, malgrat no renunciar a fer-la en grup i amb to de gresca. Dir-vos que també hi ha la opció de córrer la mitja per aquells que vulguin estalviar patiment...però us perdreu un bon grapat d’avituallaments i el pas per pobles amb encant com son Torroja i Porrera.  ;)

Per aquells que demanàveu opinió, trobo es una molt bona i recomanable experiència.
Llarga vida a la Marató del Priorat¡¡¡ :party:

DIONISOS

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Oct 2014 16:22 #77 per (Visitant)
Pels que diuen que va ser dura.Quan us apunteu a una cursa no mireu el desnivell?
Ja ficaba que sortien uns 1400+ i pico, jo no em vaig perdre cap cop i em van sortir 1500+ i 2,5km de regal.
El terreny es el que hi ha a la zona, pels corredors de maratons d'asfalt va ser dura, pels que estem acostumats a correr per la muntanya no.
Va fer massa calor per ser Octubre, pero, sense cap dubte el 2015 repetire!!!!

P.D. Jo era un dels que anaba amb fadilla

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Oct 2014 17:44 #78 per arcadi42 (Associat/da)
Estic molt d'acord amb la majoria de les coses que llegeixo. Quan pugui ja escriuré quatre ratlles. De moment us passo unes quantes fotos:
plus.google.com/photos/10968879286918394...hkey=COymlYLeju3ztAE

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Oct 2014 17:54 - 06 Oct 2014 18:00 #79 per solteron (Associat/da)
perebor quan van obrir inscripcions no havia informació de com seria el circuit, fins i tot aquí algun va preguntar si era d'asfalt  :whistle: , tot en bona part per que deien "inspirada en la del Medoc" que bé sabem es d'asfalt.
La queixa en tot cas es per la falta d'informació afegint la confusió de dir que es similar al Medoc.

i no son l'únic que diu això diversos corredors entrevistats a l'arribada es van expressar de forma similar.

Gracies per les fotos Arcadi

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Oct 2014 19:54 #80 per jordi mas (Associat/da)

Estic molt d'acord amb la majoria de les coses que llegeixo. Quan pugui ja escriuré quatre ratlles. De moment us passo unes quantes fotos:
plus.google.com/photos/10968879286918394...hkey=COymlYLeju3ztAE


Surto en moltes fotos , que seran un record molt bo d'aquest gran dia. Moltes gràcies.
Ara que ja han passat dos dies ja no recordo la duresa , però sí els bons moments, que van ser molts. Definitivament va ser un encert participar-hi.

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

Please Entra or Crear compte to join the conversation.